Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ochrona osób i mienia Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001525
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Niepodległości 10
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-875
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@ue.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ue.poznan.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ochrona osób i mienia Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-928114e3-ae33-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00046995
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001588/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Ochrona osób i mienia w obiektach UEP, konwoje środków pieniężnych, monitorowanie systemu sygnalizacji i włamania w Domach Studenckich
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/uep3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/uep
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Wykonawcami a Zamawiającym odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422, z 2015 r. poz. 1844 oraz z 2016 r. poz. 147 i 615); przy użyciu https://platformazakupowa.pl/pn/uep, zaś ze strony Zamawiającego z adresu e-mail zp@ue.poznan.pl2. wymagania techniczne dot. korespondencji elektronicznej zostały opisane w pkt. VIII i XI SWZ (ze względu na ograniczenia techniczne Zamawiający nie umieścił tekstu )
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/004/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: 1 Ochrona budynków dydaktycznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, przez pracowników ochrony fizycznej wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, a w szczególności:a) zapewnienie bezpieczeństwa osób przebywających w budynkach,b) ochrona mienia w obiektach przed kradzieżą, włamaniem oraz w przypadku pożaru, zalania i innych awarii i zdarzeń losowych,c) ochrona parkingów w budynku Collegium Altum (CA), Centrum Edukacyjnego Usług Elektronicznych (CEUE) oraz zamkniętych podwórzy budynków A i B oraz C, d) ochrona pracownika UEP i mienia podczas transportu samochodowego środków pieniężnych pomiędzy budynkami: A, B, CA wg ustaleń z Zamawiającym a Santander Bank Polska S.A. oddział nr 5 z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Św. Marcin 66/72 oraz z Santander Bank Polska S.A. oddział nr 5 z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Św. Marcin 66/72 a budynkami: A, B, CA wg ustaleń z Zamawiającym. Samochód osobowy po stronie Wykonawcy.Zamawiający informuje, iż każdorazowy transport wartości pieniężnych nie przekracza 1 jednostki obliczeniowej – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 września 2010 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywyanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne2. Ochrona budynków dydaktycznych A, B, C, Collegium Altum (CA), Collegium Linguisticum (CL), Centrum Edukacyjnego Usług Elektronicznych (CEUE) w postaci: a) monitorowania alarmowej sygnalizacji włamania i napadu w budynkach dydaktycznych A, B, C, CA, CL, CEUE,b) w przypadku zgłoszenia sygnału alarmowego w budynkach dydaktycznych - ochrony bezpośredniej obiektu poprzez uruchomienie grupy interwencyjnej natychmiastowej reakcji, podejmującej czynne działania niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 20 minut od zgłoszenia. 3. Ochronie podlegają osoby, mienie w obiektach oraz same budynki położone w Poznaniu:a) Collegium Altum (CA) przy ul. Powstańców Wlkp. 16 z parkingiem,b) Collegium Linguisticum (CL) przy ul. Taczaka 9,c) budynek Centrum Edukacyjnego Usług Elektronicznych (CEUE) przy ul. Towarowej 55 z parkingiem, d) budynki A i B przy al. Niepodległości 10-12 z parkingiem,e) budynek C przy ul. Towarowej 53 z dziedzińcem.4. Wykonawca ma obowiązek monitorowania sygnalizacji włamania i napadu w budynkach Zamawiającego. Do obowiązków Wykonawcy należy:a) monitorowanie sygnałów alarmowych w czasie, gdy służbę pełni posterunek ochrony,b) w przypadku uruchomienia przez pracownika ochrony albo portiera sygnału alarmowego napadowego - podjęcie interwencji przez grupę interwencyjną, c) po wykonaniu interwencji – nadzorowanie obiektu przez grupę interwencyjną do czasu zabezpieczenia incydentu - przybycia policji, d) zapewnienie odpowiedniego urządzenia do przekazywania sygnałów alarmowych (pilot napadowy, system napadowy lub inny o podobnym charakterze) wraz z okablowaniem, a także zapewnienie ich konserwacji oraz naprawy w razie awarii. Zamawiający zastrzega sobie prawo do bezkosztowego jednego alarmu sprawdzającego w skali miesiąca w każdym z obiektów. Powyższe obowiązki dotyczą niżej wymienionych obiektów położonych w Poznaniu:a) budynku A przy al. Niepodległości 10,b) budynku B przy al. Niepodległości 12,c) budynku C przy ul. Towarowej 53,d) budynku Collegium Altum (CA) przy ul. Powstańców Wlkp. 16,e) budynku Collegium Linguisticum (CL) przy ul. Taczaka 9,f) budynku Centrum Edukacyjnego Usług Elektronicznych (CEUE) przy ul. Towarowej 55, 5. Ochronę należy realizować w sposób następujący:a) całodobowo - 1 pracownik do ochrony łącznie dla wszystkich budynków będących przedmiotem zamówienia przez cały okres obowiązywania umowy, b) ochrona pracownika UEP i mienia podczas transportu samochodowego środków pieniężnych w dni robocze pomiędzy budynkami: A, B, CA wg ustaleń i zgłoszeń Zamawiającego, a Santander Bank Polska S.A. oddział nr 5 z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Św. Marcin 66/72 i z Santander Bank Polska S.A. oddział nr 5 z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Św. Marcin 66/72 do budynków: A, B i CA wg ustaleń i zgłoszeń Zamawiającego w dniu poprzedzającym konwój (nie więcej niż 6 konwojów do 31.12.2021 roku i nie więcej niż 6 konwojów od 1.01.2022 roku do 30.06.2022 roku). Łączna ilość ok. 12 konwojów w roku. 6. Zamawiający dopuszcza możliwość podwykonawstwa tylko i wyłącznie w zakresie: - dysponowania grupą interwencyjną oraz monitorowania sygnałów alarmowych. Informację o tym Wykonawca zamieszcza w formularzu ofertowym. 7. Zamawiający wymaga, aby pracownicy realizujący zamówienie byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w całym zakresie czasowym, w jakim wykonują czynności u Zamawiającego.7.1 Zamawiający wymaga, aby pracownicy realizujący zamówienie (ochrona) byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, co oznacza, iż nie mogą być zatrudnieni na podstawie umów cywilnoprawnych w całym zakresie czasowym, w jakim wykonują czynności u Zamawiającego.7.2 W celu weryfikacji realizacji wymogu, o którym mowa w pkt. 2 powyżej Wykonawca jest również zobowiązany do comiesięcznego raportowania stanu zatrudnienia osób wykonujących przedmiot zamówienia, przez cały okres realizacji zamówienia, w terminie do 10 dnia każdego miesiąca pod rygorem zastosowania przez Zamawiającego kar umownych przewidzianych za nienależyte wykonanie zamówienia.7.3 Na każde żądanie Zamawiającego, w terminie do 2 dni roboczych i w formie przez Zamawiającego określonej, Wykonawca jest zobowiązany udzielić Zamawiającemu wyjaśnień dotyczących zatrudnienia osób wykonujących przedmiot zamówienia. W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nie leżącej po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osób inną osobą, pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania.7.4 Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę obowiązuje od daty rozpoczęcia świadczenia usługi i Wykonawca jest zobowiązany przestrzegać w całym okresie realizacji zamówienia pod rygorem zastosowania przez Zamawiającego kar umownych przewidzianych za nienależyte wykonanie zamówienia.7.5 Obowiązek zachowania poufności. Wykonawca oraz osoby, którymi się posługuje przy wykonaniu umowy mają obowiązek zachowania w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących Zamawiającego i jego działalności pozyskanych w związku z wykonywaniem usługi albo przy okazji jej wykonywania.Za naruszenie obowiązku zachowania poufności przez Wykonawcę albo osoby, którymi się posługuje przy wykonaniu umowy, Wykonawca ponosi odpowiedzialność określoną w umowie. Naruszenie obowiązku poufności może polegać w szczególności na nie zachowaniu zasady dyskrecji poprzez przekazywanie na zewnątrz informacji nie stanowiących informacji publicznej, przeglądaniu dokumentów znajdujących się w obiektach Zamawiającego.7.6 Strony uzgadniają, że pracownicy Wykonawcy zatrudnieni do ochrony obiektów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu złożą na piśmie wg określonego wzoru oświadczenie wobec Zamawiającego o przestrzeganiu poufności w odniesieniu do wszelkich informacji dotyczących Zamawiającego i jego działalności pozyskanych w związku z wykonywaniem usługi albo przy okazji jej wykonywania. 7.7 Obowiązek zachowania tajemnicy spoczywa na Wykonawcy i jego pracownikach również po rozwiązaniu umowy albo jej wygaśnięciu i ma charakter bezterminowy.8 . Wykonawca ma obowiązek posiadania aktualnej polisy ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie odpowiedzialności kontraktowej i deliktowej na kwotę min. 1.000.000,00 zł (lub równowartość) na jedno i wszystkie zdarzenia po odjęciu kwot franszyz, udziałów własnych, zmniejszeń itp. w tym co najmniej 100.000,00 na jedno zdarzenie po odjęciu kwot franszyz, udziałów własnych, zmniejszeń - przez cały okres obowiązywania umowy. Jeżeli Wykonawca nie zawrze umowy ubezpieczenia po wygaśnięciu poprzedniej albo nie będzie kontynuował umowy ubezpieczenia przez cały okres trwania realizacji przedmiotu zamówienia, Zamawiający może według własnego wyboru rozwiązać umowę z Wykonawcą z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy bądź ma prawo zawrzeć stosowną umowę ubezpieczenia lub ją przedłużyć na koszt Wykonawcy, potrącając jej koszt z płatności należnych Wykonawcy.9. Zamawiający dopuszcza przeprowadzenie wizji lokalnej przy zachowaniu dystansu i z zachowaniem warunków reżimu sanitarnego.10. Nazwy i kody zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień(CPV): 79710000-4 Usługi ochroniarskie 60100000-9 Usługi w zakresie transportu drogowego 79711000-1 Usługi nadzoru przy użyciu alarmu
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
79711000-1 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu