Ochrona obiektów należących do Śląskiego OW NFZ

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Ochrona obiektów należących do Śląskiego OW NFZ
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKatowice
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Narodowy Fundusz Zdrowia
  • Termin składania wniosków2022-06-01
  • ZamawiającyNARODOWY FUNDUSZ ZDROWIA Śląski Oddział Wojewódzki
  • Data publikacji ogłoszenia2022-05-24
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00174385
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ochrona obiektów należących do Śląskiego OW NFZ

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: NARODOWY FUNDUSZ ZDROWIA Śląski Oddział Wojewódzki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015817985

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kossutha 13

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-844

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: 327351542

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@nfz-katowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.nfz-katowice.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Narodowy Fundusz Zdrowia

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Jednostka ubezpieczenia zdrowotnego

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Ochrona obiektów należących do Śląskiego OW NFZ

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-10e6ddc6-d77a-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00174385

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00003244/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Usługa ochrony obiektów Śląskiego OW NFZ świadczona w okresie 12 miesięcy

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://nfz-katowice.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie
oświadczeń, wniosków, zawiadomień (w tym przekazywanie dokumentów składanych na żądanie Zamawiającego) oraz przekazywanie informacji z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w SWZ odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej e-Zamawiający, w zakładce „Korespondencja”. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://nfz-katowice.ezamawiajacy.pl. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma Zakupowa pod numer tel. +48 22 576 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymaganie techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały opisane w Rozdziale VI SWZ.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
Zamawiający wskazuje instrukcję korzystania z Platformy Zakupowej w niniejszym postępowaniu w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego”. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując, w przypadku posiadania konta na Platformie Zakupowej, akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://oneplace.marketplanet.pl/regulamin oraz uznaje go za wiążący.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Tak

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 7/us/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest całodobowa ochrona obiektów (w tym budynki, teren, mienie) eksploatowanych przez Śląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, zgodnie z zasadami i warunkami określonymi w SWZ.
Usługa ochrony wykonywana będzie na zasadach opisanych w SWZ:
a) w formie bezpośredniej ochrony fizycznej stałej oraz doraźnej (np. przyjazd grup interwencyjnych, utworzenie tymczasowego posterunku) oraz - w przypadku obiektów Delegatur Śląskiego OW NFZ – w formie polegającej na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych (monitoring) oraz
b) w formie zabezpieczenia technicznego polegającego na eksploatacji, konserwacji i naprawach w miejscach zainstalowania elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych (systemów telewizji przemysłowej – CCTV oraz systemów sygnalizacji włamania i napadu - SSWiN) sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia.
»W obiekcie Śląskiego OW NFZ w Katowicach przy ul. Kossutha 13 ochrona będzie prowadzona w sposób ciągły 24h na dobę w systemie dwuzmianowym (I zmiana -12h; II zmiana -12h).
»W Delegaturach Śląskiego OW NFZ (Bielsko-Biała, Rybnik, Częstochowa, Piekary Śląskie) w dni robocze będzie prowadzona ochrona fizyczna przez 12h na dobę (od godz.7.00 do godz.19.00) oraz monitoring elektroniczny przez pozostałe 12h na dobę (od godz.19.00 do godz.7.00). W dni wolne od pracy monitoring elektroniczny będzie prowadzony 24h na dobę.
Monitoring elektroniczny Delegatur będzie miał miejsce w godz. od 19.00 do 7.00 w dni robocze, a w dni wolne od pracy - przez całą dobę.
»W okresie realizacji zamówienia (umowy) w przypadku powstania szczególnego zagrożenia przedmiotu ochrony (w danej lokalizacji) Wykonawca winien zapewnić udział grupy interwencyjnej w liczbie min. 2 osoby. Maksymalny czas reakcji grupy interwencyjnej wynosi 15 minut od chwili otrzymania wezwania telefonicznego albo od chwili otrzymania sygnału o zagrożeniu z systemu sygnalizacji włamania i napadu.
»W okresie realizacji zamówienia (umowy) Wykonawca winien zapewnić wzmocnienie ochrony w postaci podwojenia liczby pracowników ochrony fizycznej w poszczególnych obiektach w przypadkach pojawienia się trudności w utrzymaniu porządku publicznego na terenie chronionym. Zwiększenie liczby pracowników ochrony fizycznej nastąpi w ciągu maksymalnie 150 minut od chwili otrzymania wezwania telefonicznego.
»W okresie realizacji zamówienia (umowy) Wykonawca zobowiązuje się w przypadku otrzymania sygnału o zagrożeniu z SSWiN do utrzymania posterunku po upływie 1 godziny od przybycia grupy interwencyjnej, na zasadach określonych w projektowanych postanowieniach umowy (maksymalnie 200 roboczogodzin), jeżeli taka ochrona okaże się niezbędna.
»W okresie realizacji zamówienia (umowy) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu dodatkowo – na jego wniosek – w sumie nie więcej niż 500 osobogodzin bezpośredniej ochrony fizycznej w obiektach Śląskiego OW NFZ objętych niniejszym zamówieniem, poza ustalonymi godzinami sprawowania ochrony fizycznej. Wykorzystanie tych godzin przez Zamawiającego będzie fakultatywne i będzie zależało od bieżących potrzeb.
2. Szczegółowe warunki i zasady wykonywania bezpośredniej ochrony fizycznej oraz zabezpieczenia technicznego określają formularz opis przedmiotu zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy.
Wykonawca winien w treści oferty, a konkretnie w treści formularza opis przedmiotu zamówienia, zobowiązać się, że:
a) wszyscy pracownicy ochrony, którzy będą sprawować bezpośrednią ochronę fizyczną, wpisani są na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej oraz posiadają co najmniej jednoroczne doświadczenie
w pełnieniu zadań pracownika ochrony fizycznej;
b) wszyscy pracownicy ochrony (min.1), którzy będą kierować i nadzorować pracowników ochrony fizycznej sprawujących bezpośrednią ochronę fizyczną, wpisani są na listę pracowników ochrony fizycznej oraz posiadają co najmniej jednoroczne doświadczenie w pełnieniu zadań pracownika ochrony fizycznej;
c) wszyscy pracownicy ochrony (min.1), którzy będą sprawować zabezpieczenie techniczne polegające na eksploatacji, konserwacji i naprawach w miejscach zainstalowania, elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych (systemów telewizji przemysłowej – CCTV oraz systemów sygnalizacji włamania i napadu - SSWiN) sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia, wpisani są na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego oraz posiadają co najmniej 1-roczne doświadczenie w pełnieniu zadań pracownika zabezpieczenia technicznego.
Wykonawca winien zobowiązać się do zabezpieczenia takiej liczby osób w każdej z trzech ww. kategorii, która zapewni realizację umowy zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia (umowy) oraz pozostałymi wymogami określonymi w projektowanych postanowieniach umowy (umowie), a także zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia, nie naruszając przepisów ustawy Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 10.10.2002 r. o zmianie ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 2207 ze zm.).
W stosunku do liczby osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy, wynikającej z wykazu osób, o którym mowa w §2a ust.4 projektowanych postanowień umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej weryfikacji możliwości realizacji umowy z udziałem osób w podanej liczbie. Jeżeli podana liczba osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy będzie wskazywała na naruszenie powszechnie obowiązujących w tym zakresie regulacji prawnych, w szczególności wynikających z przepisów prawa pracy o czasie pracy, Wykonawca - na wniosek Zamawiającego złożony
na piśmie - zobowiązany będzie niezwłocznie (w terminie nie dłuższym niż 5 dni od dnia otrzymania wniosku) do odpowiedniego zwiększenia pierwotnej liczby osób. Zwiększenie liczby osób poprzez dostosowanie
jej do wymogów obowiązującego prawa nie będzie miało przełożenia na zwiększenie wynagrodzenia umownego. Niezwiększenie liczby osób w podanym wyżej terminie, uprawnia Zamawiającego do poinformowania Państwowej Inspekcji Pracy bądź innych właściwych podmiotów o istniejących naruszeniach przepisów prawa, w tym prawa pracy.
Projektowane postanowienia umowy jako integralna część SWZ przewidują również i określają warunki dokonania ewentualnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której zostanie dokonany wybór Wykonawcy.
Załącznikiem do SWZ jest także Opis obiektów Śląskiego OW NFZ, a zawarte w nim informacje Wykonawca winien uwzględnić przygotowując ofertę.
Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę , sposób dokumentowania zatrudnienia, oraz uprawnienia w zakresie kontroli i sankcje określa SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79700000-1 - Usługi detektywistyczne i ochroniarskie

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79710000-4 - Usługi ochroniarskie

79715000-9 - Usługi patrolowe

79711000-1 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena-waga 100%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - Wykonawca winien wykazać posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej polegającej na świadczeniu usług ochrony osób i mienia.
W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego uprawnienia do prowadzenia działalności zawodowej, Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu ww. warunku (patrz Rozdział XV ust. 1 SWZ), a na wezwanie Zamawiającego dokument, o którym mowa w Rozdziale XV ust. 2 lit.a SWZ.
2. Sytuacja finansowa - Wykonawca winien wykazać posiadanie środków finansowych w wysokości co najmniej 200 000,00 złotych lub zdolności kredytowej na poziomie nie mniejszym niż 200 000,00 złotych, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc do upływu terminu składania ofert.
W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej, Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu ww. warunku (patrz Rozdział XV ust. 1 SWZ), a na wezwanie Zamawiającego dokument, o którym mowa w Rozdziale XV ust. 2 lit. c SWZ.
3. Sytuacja ekonomiczna - Wykonawca winien wykazać, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (ochrona osób i mienia) na sumę gwarancyjną nie niższą niż 1 000 000,00 złotych.
W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej, Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu ww. warunku (patrz Rozdział XV ust. 1 SWZ), a na wezwanie Zamawiającego dokument, o którym mowa XV ust. 2 lit. b SWZ.
4. Zdolność techniczna - Wykonawca winien wykazać, że dysponuje co najmniej 1 samochodem dla potrzeb udziału grupy interwencyjnej w każdej lokalizacji objętej ochroną, czyli w sumie Wykonawca winien dysponować co najmniej pięcioma (5) samochodami dostępnymi Wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej, Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu ww. warunku (patrz Rozdział XV ust. 1 SWZ), a na wezwanie Zamawiającego dokument, o którym mowa w Rozdziale XV ust. 2 lit. d SWZ.
5. Zdolność zawodowa - Wykonawca winien spełnić warunek dotyczący zdolności zawodowej polegający na należytym wykonaniu, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywaniu, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej trzech (3) usług bezpośredniej ochrony fizycznej stałej wykonanych lub wykonywanych.
W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej (posiadania wymaganego doświadczenia), a opisanego powyżej, Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu
ww. warunku (patrz Rozdział XV ust. 1 SWZ), a na wezwanie Zamawiającego dokumenty, o których mowa w Rozdziale XV ust. 2 pkt lit.e i lit.f SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona w terminie, nie krótszym niż 5 dni, od dnia wezwania, złoży następujące podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień złożenia:
a) koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia (art.15 ust.1 ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia, Dz.U.2020 poz.2142 ze zm.) – por. Rozdział XIV ust. 1 pkt 2 SWZ;
b) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż określona w SWZ – por. Rozdział XIV ust. 1 pkt 3 lit.b SWZ;
c) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert – por. Rozdział XIV ust. 1 pkt 3 lit. a SWZ;
d) formularz wykaz samochodów dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – por. Rozdział XIV ust. 1 pkt 4 lit.a SWZ;
e) formularz wykaz usług - wykonanych a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech (3) lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem,
f) dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn z nie zależnych od niego, nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Na podstawie art. 97 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 20 000,00 złotych (słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100 złotych).
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy wskazany poniżej:
BGK o/Katowice Nr 97 11301091 0003 9003 7420 0002.
Na potrzeby przelewów międzynarodowych podaje się: SWIFT, tj.: „GOSKPLPW” oraz adres banku: Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Katowicach, ul. Podchorążych 1, 40-043 Katowice.
4. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz, dokument – gwarancja, poręczenie – musi być przekazany zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Jako beneficjenta gwarancji wadialnej dla niniejszego postępowania należy wskazać Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczeń lub gwarancji, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. Treść takiego dokumentu nie może warunkować wypłacenia kwoty wadium Zamawiającemu od badania zasadności żądania wypłaty przez wystawcę dokumentu. Dokument w swej treści winien uwzględniać postanowienia art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. Dokument swoją ważnością musi obejmować okres odpowiadający terminowi związania ofertą (o którym mowa w Rozdziale XI SWZ). Bieg tego terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert (art. 307 ust. 1 ustawy Pzp). Pierwszym dniem związania ofertą będzie zatem dzień, w którym upływa termin składania ofert. Wadium winno mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny.
5. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2
(art. 97 ust. 5 ustawy Pzp ).
6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, wadium (gwarancje, poręczenia - oryginał stosownego dokumentu wadialnego) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby uprawnionej do jego wystawienia w imieniu Gwaranta albo Poręczyciela. Wadium powinno być oznaczone w następujący sposób: wadium dotyczące postępowania nr 7/us/2022 ochrona obiektów należących do Śląskiego OW NFZ (nazwa Wykonawcy).
7. Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę, jeżeli Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymał wadium nieprzerwalnie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp (art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp).
8. Zasady zwrotu wadium wykonawcy oraz utraty wadium przez wykonawcę wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego reguluje art. 98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp Wykonawcy winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą załączyć do oferty pełnomocnictwo. Dokument pełnomocnictwa winien odpowiadać zasadom określonym w Rozdziale IX ust. 3 SWZ dla pełnomocnictw. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, wymagane oświadczenia i dokumenty określa SWZ.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale XIV ust. 1 pkt 2 SWZ – winien spełnić każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
b) warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale XIV ust. 1 pkt 3 lit.a SWZ – wystarczy spełnienie go wspólnie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienie (jako suma posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej), co oznacza, iż warunek może spełnić jeden z Wykonawców, łącznie dwóch lub kilku z nich albo łącznie wszyscy Wykonawcy;
c) warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale XIV ust. 1 pkt 3 lit.b SWZ – winien spełnić samodzielnie przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, tzn. przynajmniej jeden z takich Wykonawców powinien posiadać wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (brak możliwości sumowania polis OC);
d) warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale XIV ust. 1 pkt 4 lit.a SWZ – wystarczy spełnienie go wspólnie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienie (jako suma zdolności technicznej – samochodów), co oznacza, iż warunek może spełnić jeden z Wykonawców, łącznie dwóch lub kilku z nich albo łącznie wszyscy Wykonawcy;
e) warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale XIV ust. 1 pkt 4 lit.b SWZ - winien spełnić samodzielnie przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, tzn. przynajmniej jeden z takich Wykonawców powinien posiadać wymagane doświadczenie (brak możliwości sumowania zdolności zawodowej - doświadczenia).

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. W trakcie realizacji umowy może nastąpić zmiana w zakresie podwykonawstwa. Zmiana nie może jednak dotyczyć objęcia podwykonawstwem usług wyłączonych z podwykonawstwa, a więc usług o których mowa w §1 ust.2 lit a umowy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia (zamówienie nr 7/us/2022).Zmiana podwykonawcy wymaga zawarcia pisemnego aneksu do umowy.
2. W projektowanych postanowieniach umowy opisano przypadki, w których Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z możliwości rozwiązania umowy. 3. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 451 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiana formy zabezpieczenia musi zostać dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszania jego wysokości. O zamiarze dokonania zmiany formy zabezpieczenia Wykonawca obowiązany jest poinformować Zamawiającego z odpowiednim wyprzedzeniem. Zmiana formy zabezpieczenia zostanie wprowadzona stosownym aneksem do umowy. 4. W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w okresie realizacji umowy, do cen netto wskazanych w załączniku nr 1, zostanie doliczona stawka podatku VAT obowiązującą na skutek wprowadzonej zmiany. Jeżeli zmiana stawki podatku VAT będzie oznaczała zwiększenie wynagrodzenia całkowitego brutto umowy albo - w sytuacji, gdy podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami obowiązany będzie odprowadzać Zamawiający - zwiększenie wydatku brutto po stronie Zamawiającego, Zamawiający zastrzega sobie prawo skrócenia terminu realizacji umowy w przypadku nie posiadania stosownego zabezpieczenia w środkach finansowych. W takiej sytuacji termin realizacji umowy zakończy się z dniem, w którym suma poniesionych przez Zamawiającego wydatków brutto osiągnie lub zbliży się do wysokości ceny oferty netto Wykonawcy powiększonej o podatek VAT w wysokości obowiązującej w dniu złożenia oferty w zamówieniu nr 7/us/2022.Zmiana stawki podatku VAT wraz z konsekwencjami w postaci zmiany wynagrodzenia lub skrócenia terminu realizacji umowy zostanie wprowadzona do umowy w formie pisemnej, w drodze aneksu do umowy, ze wskazaniem dnia wejścia w życie zmiany stawki podatku VAT.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-01 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://nfz-katowice.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-01 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Kwestie dotyczące klauzuli RODO reguluje SWZ
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę napisanie wniosku o datację na budowę hali - Miedźna
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania20-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę napisanie wniosku o datację na budowę hali 300mkw oraz pomieszczenia biurowego wraz z salonem pokazowym 40mkw
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI