Ochrona fizyczna osób i mienia na terenie Muzeum oraz podczas transportów zbiorów...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Ochrona fizyczna osób i mienia na terenie Muzeum oraz podczas transportów zbiorów organizowanych przez Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBydgoszcz
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
  • Termin składania wniosków2024-01-12
  • ZamawiającyMuzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy
  • Data publikacji ogłoszenia2024-01-04
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00010379
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ochrona fizyczna osób i mienia na terenie Muzeum
oraz podczas transportów zbiorów organizowanych przez
Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092554209

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Gdańska 4

1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 85-006

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@muzeum.bydgoszcz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: muzeum.bydgoszcz.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Ochrona fizyczna osób i mienia na terenie Muzeum
oraz podczas transportów zbiorów organizowanych przez
Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-80876e89-aaf6-11ee-a681-52fe4aa7189e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00010379

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00000501/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Ochrona fizyczna osób i mienia na terenie Muzeum oraz podczas transportów zbiorów organizowanych przez Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/muzeum_bydgoszcz/proceedings

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/muzeum_bydgoszcz/proceedings

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.,
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
7. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem https://platformazakupowa.pl/pn/muzeum_bydgoszcz

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), Zamawiający informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz o przysługujących prawach z tym związanych:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy (85-006) ul. Gdańska 4. reprezentowane przez Dyrektora Muzeum (zwanego dalej "Administrator").
2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych
w zakresie działania Administratora, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować z Inspektorem Danych Osobowych w Muzeum elektronicznie na adres e-mail iod@muzeum.bydgoszcz.pl lub listownie na adres Administratora.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej „uPzp”.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 uPzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach uPzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z uPzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego),
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: MOB.D.271.us1.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia na terenie Muzeum oraz podczas transportów zbiorów organizowanych przez Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy. Usługa ta polega na bezpośredniej stałej i doraźnej ochronie fizycznej, monitorowaniu sygnałów przesyłanych z systemów sygnalizacji włamania i napadu oraz konwojowaniu zbiorów (muzealiów oraz innych zabytków i przedmiotów) podczas transportów organizowanych przez zamawiającego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79715000-9 - Usługi patrolowe

79711000-1 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia na terenie Muzeum oraz podczas transportów zbiorów organizowanych przez Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy. Usługa ta polega na bezpośredniej stałej i doraźnej ochronie fizycznej, monitorowaniu sygnałów przesyłanych z systemów sygnalizacji włamania i napadu oraz konwojowaniu zbiorów (muzealiów oraz innych zabytków i przedmiotów) podczas transportów organizowanych przez zamawiającego.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wyznaczył następujące kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Nazwa kryterium Waga w pkt
K1- cena 80 pkt
K2- doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia 20 pkt
Za skierowanie do realizacji 25 osób posiadających 6-7 letnie doświadczenie w ochronie fizycznej 10 pkt
Za skierowanie do realizacji 25 osób posiadających 8 i więcej lat doświadczenia w ochronie fizycznej 20 pkt

2. Oferta spełniająca w najwyższym stopniu wymagania, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym ofertom, spełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów. Wynik będzie traktowany, jako wartość punktowa oferty.

P – liczba punktów do oceny
Pc – za kryterium cena można uzyskać maksymalnie 80 pkt
Pd – za kryterium doświadczenie pracownika ochrony można uzyskać maksymalnie 20 pkt

K1 - Kryterium – cena brutto oferty
Pc=( Pcₙ:Pcb) X 80
Gdzie:
Pc – ilość punktów za kryterium cena
Pcₙ – najniższa ocena oferty pośród badanych ofert niepodlegających odrzuceniu
Pcb – cena badanej oferty

K2 - Pd – kryterium doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia. Zamawiający będzie przyznawał punkty w następujący sposób:

P=Pc+Pd

Za skierowanie do realizacji 25 osób posiadających 6-7 letnie doświadczenie w ochronie fizycznej – 10 pkt,
Za skierowanie do realizacji 25 osób posiadających 8 i więcej lat doświadczenia w ochronie fizycznej – 20 pkt,
Zamawiający przyzna punkty osobom skierowanym do realizacji zamówienia (ocenie podlega 25 osób wskazanych w załączniku 4a do SWZ), które spełniają warunki określone w rozdziale VIII ust.1 lit. e SWZ. Pozostałe osoby przewidziane do realizacji zadania również muszą spełniać warunki określone w rozdziale VIII ust.1 lit. e SWZ. W zakresie doświadczenia przewyższającego warunek udziału w postępowaniu (min. 5 lat doświadczenia) wykaz osób nie podlega uzupełnieniu.

UWAGA: Jeżeli Wykonawca nie złoży Wykazu osób z ofertą, Zamawiający przyjmie założenie, że Wykonawca oferuje doświadczenie osób na poziomie minimalnie wymaganym dla spełnienia warunku i otrzyma w kryterium jakościowym K2 – 0 pkt (jeśli oferta nie będzie podlegała odrzuceniu). Wykaz osób stanowi środek dowodowy służący dokonaniu oceny ofert, dlatego nie podlega uzupełnieniu na etapie oceny oferty. Jeżeli oferta Wykonawcy, który nie złożył Wykazu wraz z ofertą, zostanie uznana za najkorzystniejszą, Zamawiający wezwie Wykonawcę do uzupełnienia Wykazu osób, na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, ale wyłącznie w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu o których mowa w Rozdziale VIII SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:

a/ uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada ważną koncesję wydaną przez właściwego ministra ds. wewnętrznych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony fizycznej osób i mienia - zgodnie z art. 15 w związku z art. 3 pkt. 1 ustawy o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 r. tekst jednolity: Dz.U. z 2021 r. poz. 1995

Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
Charakter zdolności w zakresie kompetencji i uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej umożliwia ich łączenie tzn. współwykonawcy mogą spełnić ten warunek w ten sposób, że każdy z nich zapewni posiadanie koncesji odrębnie dla usług realizowanych w formach opisanych w załączniku nr 3 do SWZ. Wystarczy, że właściwą koncesją wylegitymuje się członek konsorcjum, który będzie wykonywał część zamówienia wymagającą takiej koncesji. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ).

b/ sytuacji ekonomicznej lub finansowej - wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą, niż 20 mln zł.

c/ zdolności technicznej lub zawodowej - wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje przez okres co najmniej 12 m-cy nieprzerwanie co najmniej trzy usługi ochrony fizycznej stałej i doraźnej na obiektach instytucji kultury podlegających obowiązkowej ochronie, i/lub innych podmiotów podlegających obowiązkowej ochronie, konwojowania wartości pieniężnych oraz innych przedmiotów wartościowych lub niebezpiecznych, dozoru sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych; w tym jedna usługa ochrony fizycznej stałej i doraźnej dotycząca obiektów w rozumieniu art.5 ust.2 pkt.4 lit. c ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (muzea lub inne obiekty, w których zgromadzone są dobra kultury narodowej) (tekst jednolity Dz.U. 2021 poz. 1995 ) lub instytucji kultury, o których mowa w art. 8 i 9 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jednolity Dz.U.2020 poz. 194), przy czym każda z wymienionych usługi musi być zrealizowana na kwotę nie mniejszą niż 1.500 000,00 zł brutto.

W wykazie usług (załącznik nr 4 do SWZ) należy wskazać usługi z podaniem przedmiotu, dat wykonania, wartości i odbiorców oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;

W odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ). Warunek doświadczenia musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

d/ wykonawca będzie dysponował:
- stacją monitorowania alarmów, która musi być zabezpieczona systemem alarmowym
w klasie, co najmniej SA3 - równorzędny do klasy systemu monitorowanego - podłączonym do innej stacji monitorowania alarmów wykonawcy lub podmiotu, z którym wykonawca zawarł odpowiednią umowę,
- magazynem broni spełniającym wymogi, dotyczące sposobu zabezpieczenia broni i amunicji, określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 października 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji ( tekst jednolity Dz. U. 2015 poz. 992)
- środkami przymusu bezpośredniego w ilości niezbędnej do wykonania zamówienia,
- środkami łączności bezprzewodowej - radiowej w ilości niezbędnej do wykonania zamówienia,
Wykonawca winien złożyć oświadczenie potwierdzające spełnienie tego warunku – Załącznik 2 do SWZ

e/ wykonawca będzie dysponował:
- kwalifikowanymi pracownikami ochrony fizycznej w rozumieniu art. 26 ustawy o ochronie osób i mienia, wykonawca do realizacji umowy musi dysponować osobami w liczbie pozwalającej na niezakłócone wykonanie wszystkich jej form, maksymalny wiek pracowników ochrony oddelegowanych do świadczenia usług to 65 lat
- co najmniej dwiema mobilnymi grupami interwencyjnymi zdolnymi do podejmowania w jednym czasie interwencji w sytuacji zagrożenia w różnych obiektach objętych ochroną, w czasie wskazanym w warunkach umowy.
- co najmniej 5 – letnie doświadczenie pracowników ochrony wyznaczonych do realizacji zamówienia

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
2) koncesję wydaną przez właściwego ministra ds. wewnętrznych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony fizycznej osób i mienia zgodnie z art.15 w związku z art. 3 pkt.1 ustawy o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 r. tekst jednolity: Dz.U. z 2021 poz. 1995),
3) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej niż 20 mln zł,
4) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
5) wykaz osób – kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej w rozumieniu art. 26 ustawy o ochronie osób i mienia, wykonawca do realizacji umowy musi dysponować osobami w liczbie pozwalającej na niezakłócone wykonanie wszystkich jej form, maksymalny wiek pracowników ochrony oddelegowanych do świadczenia usług to 65 lat, z co najmniej 5 – letnim doświadczeniem pracowników ochrony wyznaczonych do realizacji zamówienia
UWAGA: Jeżeli Wykonawca nie złoży Wykazu osób z ofertą, Zamawiający przyjmie założenie, że Wykonawca oferuje doświadczenie osób na poziomie minimalnie wymaganym dla spełnienia warunku i otrzyma w kryterium jakościowym K2 – 0 pkt (jeśli oferta nie będzie podlegała odrzuceniu). Wykaz osób stanowi środek dowodowy służący dokonaniu oceny ofert, dlatego nie podlega uzupełnieniu na etapie oceny oferty. Jeżeli oferta Wykonawcy, który nie złożył Wykazu wraz z ofertą, zostanie uznana za najkorzystniejszą, Zamawiający wezwie Wykonawcę do uzupełnienia Wykazu osób, na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, ale wyłącznie w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu o których mowa w Rozdziale VIII SWZ.
6) oświadczenie potwierdzające iż wykonawca dysponuje:
- stacją monitorowania alarmów, która musi być zabezpieczona systemem alarmowym w klasie, co najmniej SA3 (Grade 3) - równorzędny do klasy systemu monitorowanego - podłączonym do innej stacji monitorowania alarmów wykonawcy lub pomiotu, z którym wykonawca zawarł odpowiednią umowę,
- magazynem broni spełniającym wymogi, dotyczące sposobu zabezpieczenia broni i amunicji, określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 października 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji ( tekst jednolity Dz. U. 2015 poz. 992)
- środkami przymusu bezpośredniego w ilości niezbędnej do wykonania zamówienia,
- środkami łączności bezprzewodowej - radiowej w ilości niezbędnej do wykonania zamówienia

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Wykonawca składa wraz z ofertą (wzór formularza stanowi Załącznik nr 1. do SWZ) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu i przesłanek wykluczenia – wg wzoru - Załącznik nr 2. do SWZ.
Wykonawca załącza do oferty również wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia w ochronie w latach, wieku, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób stanowi Załącznik nr 4a do SWZ; Uwaga: W zakresie doświadczenia przewyższającego warunek udziału w postępowaniu (min. 5 lat doświadczenia) wykaz osób nie podlega uzupełnieniu. Ocenie podlega 25 pracowników.
UWAGA: Jeżeli Wykonawca nie złoży Wykazu osób z ofertą, Zamawiający przyjmie założenie, że Wykonawca oferuje doświadczenie osób na poziomie minimalnie wymaganym dla spełnienia warunku i otrzyma w kryterium jakościowym K2 – 0 pkt (jeśli oferta nie będzie podlegała odrzuceniu). Wykaz osób stanowi środek dowodowy służący dokonaniu oceny ofert, dlatego nie podlega uzupełnieniu na etapie oceny oferty. Jeżeli oferta Wykonawcy, który nie złożył Wykazu wraz z ofertą, zostanie uznana za najkorzystniejszą, Zamawiający wezwie Wykonawcę do uzupełnienia Wykazu osób, na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, ale wyłącznie w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu o których mowa w Rozdziale VIII SWZ.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 33 419,40 zł (słownie: trzydzieści trzy tysiące czterysta dziewiętnaście złotych 40/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą (zgodnie z uPzp) z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone wg wyboru wykonawcy w następujących formach:
- pieniądzu
- gwarancjach bankowych
- gwarancjach ubezpieczeniowych
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (np. wspólników spółki cywilnej, konsorcjum), oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu i przesłanek wykluczenia, składa osobno każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6. Wykonawca nie może polegać na zdolnościach zawodowych podmiotu trzeciego (wykaz usług, wykaz osób) z uwagi na zastrzeżenie osobistego wykonywania kluczowych części zamówienia, tj. w zakresie bezpośredniej stałej i doraźnej ochrony fizycznej oraz konwojowania zbiorów (muzealiów oraz innych zabytków i przedmiotów). W tym zakresie nie jest dopuszczalne podwykonawstwo.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby w części zamówienia, które nie zostały przez zamawiającego zastrzeżone do osobistego wykonania przez wykonawcę (sytuacja finansowa, ekonomiczna, zdolność techniczna) składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
7. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 6, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia.
8. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, stanowiącym Załącznik nr 2. do SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy, które nie są zmianami istotnymi w rozumieniu art. 454 uPZP. Zmiana umowy może nastąpić w formie pisemnego aneksu (pod rygorem nieważności) w przypadku: zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron, zaistnienia obiektywnych, niezależnych od stron przeszkód w realizacji umowy zawartej w wyniku udzielonego zamówienia, zmiany sposobu wykonywania umowy, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, odnowienia/zmiany lub cofnięcia koncesji dla Wykonawcy lub Podwykonawcy na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej,zmniejszenia zakresu zamówienia będącego przedmiotem umowy w przypadku wyłączenia przez Zamawiającego niektórych obiektów z ochrony na skutek zmian organizacyjnych i funkcjonalnych lub wyłączenie ich z użytkowania, nie więcej niż o 15%zmiany sposobu realizacji umowy na skutek zmian organizacyjnych i funkcjonalnych Zamawiającego,wystąpienia siły wyższej, uzasadniającej wprowadzenie zmian do umowy, jeżeli z przyczyn związanych z prowadzoną działalnością Zamawiającego niezbędne będzie chwilowe zwiększenie ilości pracowników (np. uruchomienie dodatkowych stanowisk w dni wolne od pracy, ochrona wskazanych wystaw w przestrzeni poza siedzibą muzeum), bądź wydłużenie czasu pracy (np. wydłużenie godzin pracy w dni robocze) rezygnacji z podwykonawcy/zmiany podwykonawcy (powyższe dotyczy wyłącznie monitoringu systemów alarmowych, prowadzonego przez Stację monitorującą), zmiany terminu realizacji czynności określonych w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 3 do umowy, zmniejszenie ilości pracowników ochrony związane ze zmniejszeniem zakresu zamówienia zmniejszenie, zwiększenie lub zmianę zadeklarowanych pracowników ochrony w ofercie, z zastrzeżeniem minimalnej ilości określonej w Opisie przedmiotu zamówienia,2. Wynagrodzenie Wykonawcy może ulec zmianie w przypadku zmiany:
stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Nie dotyczy to zmian wynikających z Rozporządzenia Rady Ministra z dnia 14 września 2023 r. zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018r. o pracowniczych planach kapitałowych jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-12 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/muzeum_bydgoszcz/proceedings

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-12 09:05

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

dot. zmiany umowy
7. Zamawiający, zgodnie z art. 439 PZP, przewiduje zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w drodze aneksu do zawartej Umowy, w przypadku zmiany kosztów związanych z realizacją zamówienia, wynikających z publikowanego przez Główny Urząd Statystyczny kwartalnego wskaźnika zmiany cen towarów i usług konsumpcyjnych przy czym:
a) poziom zmiany cen, uprawniający strony umowy do żądania zmiany wynagrodzenia ustala się na nie mniej niż 20% (20 pkt procentowe),
b) termin początkowy ustalenia zmian określa się na pierwszy dzień po upływie 6 mcy świadczenia usługi,
c) zmiana wynagrodzenia następowała będzie (z zastrzeżeniem postanowień lit.d poniżej) proporcjonalnie do zmiany cen wynikających z w/w wskaźnika,
d) zmiana może następować nie częściej niż raz do roku, a maksymalna dopuszczalna wartość zmiany nie może przekroczyć każdorazowo 25% ceny ofertowej,
e) w wyniku waloryzacji zmianie ulegnie łączna wartość wynagrodzenia Wykonawcy w okresie obowiązywania Umowy poczynając od następnego miesiąca w którym złożono wniosek o zmianę wynagrodzenia
8. W związku z ewentualnymi zmianami wynikającymi z uzgodnienia planu ochrony z Komendą Wojewódzką Policji lub zmianami w organizacji pracy budynków podlegających ochronie, Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia ilości posterunków oraz godzin realizacji usługi, z tym, że zmniejszenie nie będzie większe niż 15% ogólnej liczby godzin.
9. Przez zmianę kosztów, o których mowa w ust. 8 rozumie się wzrost kosztów jak i ich obniżenie względem przyjętego w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w Formularzu ofertowym
NAJNOWSZE ZLECENIE
Potrzebuję pożyczki w kwocie 1000 zł - Żnin
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania26-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Potrzebuję pożyczki w kwocie 1000 zł. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.