Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ochrona fizyczna obiektów i obszarów Muzeum Historycznego w Bielsku-Białej - 2023
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Historyczne w Bielsku-Białej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072342109
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wzgórze 16
1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 338111035
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@muzeum.bielsko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.bielsko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ochrona fizyczna obiektów i obszarów Muzeum Historycznego w Bielsku-Białej - 2023
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b8a8cc1f-7fa7-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00487904
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00146074/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Ochrona fizyczna obiektów i obszarów Muzeum Historycznego w Bielsku-Białej 2023
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b8a8cc1f-7fa7-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Tak
3.3.) Informacje na temat sposobu udostępnienia zastrzeżonych dokumentów zamówienia
Plan Ochrony Muzeum dostępny do wglądu dla uczestników postępowania
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Posiadanie podpisu elektronicznego
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza dołączenie katalogu elektronicznego do oferty
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: St.280-1/23
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Ochrona fizyczna obiektów i obszarów Muzeum Zamek Sułkowskich w Bielsku-Białej, Muzeum Dom Tkacza oddział Muzeum Historycznego w Bielsku-Białej, Stara Fabryka Oddział Muzeum Historycznego w Bielsku-Białej, Fałatówka Oddział Muzeum Historycznego w Bystrej. Monitoring systemów sygnalizacji włamania i napadu, monitoring systemów sygnalizacji pożaru
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-12-31 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności
aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej
w zakresie ochrony osób i mienia, realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej,
posiadane uprawnienia do dysponowania bronią (paralizatory);
2) dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym
Wykonawca wykaże możliwość wykonywania monitoringu systemu sygnalizacji włamania i napadu (monitoring sygnału do dyspozytora Wykonawcy),
Wykonawca wykaże możliwość wykonywania monitoringu systemu sygnalizacji pożaru (monitoring sygnału do dyspozytora Państwowej Straży Pożarnej w Bielsku-Białej);
3) dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zadania
Wykonawca wykaże możliwość dysponowania kwalifikowanymi pracownikami ochrony w ilości odpowiedniej do wykonania zadania,
Wykonawca wykaże możliwość dysponowania grupami interwencyjnymi SUFO z możliwością reagowania w sytuacjach kryzysowych w czasie określonym w Planie Ochrony,
Wykonawca wykaże możliwość dysponowania dyspozytorem odpowiedzialnym za monitoring i koordynację SUFO;
4) sytuacja ekonomiczna
Wykonawca spełni warunek przedstawiając aktualną opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument, potwierdzający, że jest on ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, dotyczącej ochrony osób i mienia na kwotę co najmniej 2000000 zł (dwa miliony złotych) na jedno i wszystkie zdarzenia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć
-aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust1 ustawy Pzp-zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ.
-podmiotowe środki dowodowe w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale VII ust. 2 pkt 1-4 SWZ aktualne na dzień złożenia:
1) aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia, realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej,
2) dokument potwierdzający posiadanie uprawnień przez pracowników Wykonawcy do posługiwania się bronią (paralizatory),
3) dokument potwierdzający możliwość wykonywania monitoringu systemów sygnalizacji włamania i napadu (do dyspozytora Wykonawcy),
4) dokument potwierdzający możliwość wykonania monitoringu systemów sygnalizacji pożaru (do dyspozytora Państwowej Straży Pożarnej
w Bielsku-Białej) – potwierdzenie Komendanta PSP lub umowa,
5) listę kwalifikowanych pracowników ochrony przeznaczonych do wykonania zadania wraz z podstawą do dysponowania w/w osobami,
6) dokument potwierdzający dysponowanie grupami interwencyjnymi SUFO,
7) dokument potwierdzający kwalifikacje dyspozytora,
8) aktualną opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument, potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, w zakresie ochrony osób
i mienia na kwotę co najmniej 2000000 zł (dwa miliony złotych),
9) wykaz usług wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, wraz z podaniem ich wartości, ilości i rodzajów ochranianych obiektów, dat wykonania i nazw podmiotów, na rzecz, których usługi zostały wykonane
10) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia swojej oferty wadium
w wysokości 5000 zł (pięć tysięcy złotych).
2. Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert.
3. Wadium może być wniesione w następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. Ustaw z 2020r. poz.299.
4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto Santander Bank Polska Oddział w Bielsku-Białej ul. 11 Listopada nr konta 53 1500 1357 1213 5004 1313 0000 z dopiskiem Wadium postępowanie
nr St.280-2/22.
5. Wadium w formie niepieniężnej należy przesłać wraz z ofertą poprzez platformę ezamówienia w wydzielonym odrębnym pliku. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu, albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia o których, mowa w Rozdziale IX ust 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału, w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenia z których, wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postepowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje waloryzację wynagrodzenia Wykonawcy wg następujących zasad:
1) jednokrotnie, wyłącznie do zakresu umowy po upływie pełnych 6 miesięcy od rozpoczęcia świadczenia usług na podstawie umowy – okres pierwszych 6 miesięcy nie podlega waloryzacji;
2) na uzasadniony wniosek każdej ze stron, złożony po opublikowaniu wskaźnika o którym mowa w pkt. 3,
3) waloryzacja stawki o której mowa w §13 ust.1 umowy, będzie możliwa gdy średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w pierwszym półroczu 2024 roku wzrośnie lub spadnie o co najmniej …. 10% w stosunku do wysokości tego wskaźnika dla I półrocza 2023 r.,
4) waloryzacja będzie polegać na podwyższeniu lub obniżeniu stawki o której mowa w §13 ust.1 umowy o wartość iloczynu stawki oraz wskaźnika wzrostu cen towarów i usług określonego w pkt. 3), wg wzoru ( waloryzacja stawki = stawka + (stawka x wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych), z tym że zmiana nie może przekroczyć …… 10 % stawki w okresie obowiązywania umowy,
5) wynagrodzenie zwaloryzowane w ten sposób pozostaje stałe do końca realizacji umowy,
6) zmiana wynagrodzenia wymaga pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
7) Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę w zakresie odpowiadającym zmianie cen lub kosztów dotyczących zobowiązania podwykonawcy, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1) przedmiotem umowy o podwykonawstwo są usługi,
2) okres obowiązywania umowy o podwykonawstwo przekracza 6 miesięcy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-13 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-13 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-31