Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Całodobowe świadczenie usług ochrony osób i mienia w 2022 r. dla Domu Pomocy Społecznej „Pod Dębem” w Dąbrowie Górniczej, ul. Norwida 1”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Dom pomocy Społecznej Pod Dębem
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001071812
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Norwida 1
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 322642392
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dpsdg@poczta.onet.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dps.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Całodobowe świadczenie usług ochrony osób i mienia w 2022 r. dla Domu Pomocy Społecznej „Pod Dębem” w Dąbrowie Górniczej, ul. Norwida 1”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-07995eef-479a-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00282229
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009294/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług ochrony
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://www.dpsdg.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy
użyciu następujących środków komunikacji elektronicznej: 1)systemu miniPortal, który dostępny jest
pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl 2) ePUAPu, dostępnego pod adresem:
https://epuap.gov.pl/wps/portal , 3) poczty elektronicznej: dpsdg@poczta.onet.pl
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) (dostępnych pod adresem
internetowym https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz https://www.gov.pl/web/gov/warunkikorzystania)
Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania
korespondencji elektronicznej, w tym informacje dotyczące wymogu użycia podpisu elektronicznego
zawarte są w SWZ.
Zamawiający zaleca:
1) zastosowanie podpisu w formacie PAdES dla dokumentów w formacie .pdf,
2) zastosowanie podpisu wewnętrznego w formacie XAdES dla dokumentów w formacie innym niż
.pdf.
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00009294/01/P z dnia 2021-11-24
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: http://miniportal.uzp.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Załącznik nr 8 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Załącznik nr 8 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/2/DPS/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Całodobowe świadczenie usług ochrony osób i mienia w 2022 r. dla Domu Pomocy Społecznej „Pod Dębem” w Dąbrowie Górniczej, ul. Norwida 1” Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
1. cena - 60%
2. doświadczenie zawodowe osoby koordynującej/nadzorującej pracę pracowników ochrony -40%
Kryterium I:
Ocena będzie dokonywana poprzez porównanie danych zawartych w ofertach, tj. cena za realizację zamówienia do najniższych wśród zaproponowanych. Powyższe kryterium wyliczone zostanie wg wzoru:
P1 =(Cmin/Cn) x 100 pkt x 60%
gdzie:
P1- cena realizacji zamówienia
Cmin– minimalna zaproponowana cena brutto wśród
Cn– cena zaproponowana przez Wykonawcę „n’’
Ocena będzie dokonywana poprzez porównanie danych zawartych w ofertach, tj. sprawdzenie czy w przedłożonej przez Wykonawcę „n” dokumentacji osoba wskazana do realizacji zamówienia jako osoba koordynująca/nadzorująca pracę pracowników ochrony posiada:
1) minimum dwuletnie doświadczenie w koordynowaniu pracy pracowników ochrony – 1 punkt;
2) minimum czteroletnie doświadczenie w koordynowaniu pracy pracowników ochrony – 2 punkty,
3) minimum sześcioletnie doświadczenie w koordynowaniu pracy pracowników ochrony - 3 punkty. Aby zweryfikować doświadczenie osoby koordynującej/nadzorującej pracę pracowników ochrony, wyznaczonej do realizacji zamówienia Wykonawca „n” składa oświadczenie, że dysponuje osobą podając jej imię i nazwisko oraz doświadczenie. Osoba wskazana przez Wykonawcę „n”, w okresie realizacji zamówienia, będzie oddelegowana do koordynacji pracy w DPS i sprawowała nadzór nad pracą zespołu pracowników ochrony.
Kryterium II:
P2 =(Wn/M)x100pktx40%
gdzie:
P2 – punkty uzyskane za dane kryterium przez Wykonawcę „n”,
Wn – liczba punków uzyskana za dane kryterium przez Wykonawcę „n”,
M – maksymalna liczba punków, jaką Wykonawca „n’ może otrzymać
O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje najwyższa liczba punktów uzyskanych za kryteria nr 1 - 2 (P = P1+P2)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: 2. doświadczenie zawodowe osoby koordynującej/nadzorującej pracę pracowników ochrony
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, które mogą dotyczyć:
1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania,
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenie o spełnianiu tych wymagań -– wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj. Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 50 000,00 zł;
3. zdolności technicznej lub zawodowej. tj. Wykonawca:
a) wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia,
tj. posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe np.: dla kierownika/koordynatora zmiany – kwalifikowany pracownik ochrony, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób
i mienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy- Załącznik nr 1 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy - Załącznik nr 1 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia:
1. Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego – załącznik nr 1 do SWZ.
2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 2 do SWZ.
3. Wykaz wykonanych lub wykonywanych usług – załącznik nr 6 do SWZ.
4. Wykaz osób – załącznik nr 7 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
- Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 2 do SWZ.
- Wykaz wykonanych lub wykonywanych usług – załącznik nr 6 do SWZ.
- Wykaz osób – załącznik nr 7 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz oferty - Załącznik nr 3 do SWZ, Klauzula informacyjna z art. RODO - Załącznik nr 8 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie określonym w pkt 29.5 SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-07 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-07 08:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni