Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
2 Świadczenie usług ochrony fizycznej mienia i osób na terenie nieruchomości zlokalizowanej w Chorzowie,
Promenada Gen. Jerzego Ziętka 7
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Śląski Ogród Zoologiczny w Chorzowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240951360
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Promenada Gen. Jerzego Ziętka
1.5.2.) Miejscowość: Chorzów
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-501
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 666031496
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@slaskiezoo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zoo.silesia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Hodowla zwierząt
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
2 Świadczenie usług ochrony fizycznej mienia i osób na terenie nieruchomości zlokalizowanej w Chorzowie,
Promenada Gen. Jerzego Ziętka 7
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b67d204b-9a62-11ee-953e-c2ea26915e21
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00551933
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00074517/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.1 Ochrona ZOO
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Tak
2.12.) Rodzaj wykonawców, którzy mogą ubiegać się o udzielenie zamówienia:
art. 94 ust. 1 pkt 1) ustawy
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://slaskiezoo.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: zostały zawarte w SWZ dostępnym na
stronie postępowania https://slaskiezoo.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zostały zawarte w SWZ dostępnym na
stronie postępowania https://slaskiezoo.ezamawiajacy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje podano w załączniku do SWZ dostępnym na
stronie postępowania
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje podano w załączniku do SWZ dostępnym na
stronie postępowania
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP-340-28/23
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ochrony fizycznej mienia i osób na terenie nieruchomości zlokalizowanej w Chorzowie, Promenada Gen. Jerzego Ziętka 7, w obszarze administrowanym przez Śląski Ogród Zoologiczny na powierzchni 47 ha. Zamawiający użytkuje teren jako wojewódzka jednostka organizacyjna na podstawie umowy dzierżawy nr 1102/GK/2008/08 z dnia 03.07.2008 (z późn. zm.), zawartej pomiędzy Wojewódzkim Parkiem Kultury i Wypoczynku im. Gen. Jerzego Ziętka (obecnie Park Śląski S.A.), a Województwem Śląskim.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Porównanie ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie pracowników zatrudnionych przy realizacji zamówienia – (punkty zostaną przyznane jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje przynajmniej 7 pracownikami posiadającymi przynajmniej 12-miesięczne doświadczenie polegające na pełnieniu ochrony w ogrodzie zoologicznym),
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: kwalifikacje pracowników zatrudnionych przy realizacji zamówienia – (punkty zostaną przyznane jeśli zamawiający wykaże, że dysponuje przynajmniej 4 pracownikami, którzy ukończyli kurs KPP (pomoc przedmedyczna) i zdali egzamin państwowy.
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Za spełniających ten warunek Zamawiający uzna Wykonawców, którzy posiadają koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia wydaną przez MSWiA na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz.838 z późn. zm.).
Jeśli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie, warunek musi spełniać każdy z osobna.
2. mający status zakładu pracy chronionej lub inni Wykonawcy, których głównym celem lub głównym celem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zmówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych szczególności osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1502).
Zamawiający określa minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób o znacznym stopniu niepełnosprawności oraz o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (symbole zawarte w orzeczeniu: 12-C, 01-U, 02-P, 05-E, 04-O) na nie mniejszy niż 30% osób zatrudnionych u wykonawcy albo w jego jednostce, która będzie realizowała zamówienie.
3. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące posiadanego doświadczenia
Za spełniających ten warunek Zamawiający uzna wykonawców posiadający doświadczenie polegające na ochronie przynajmniej dwóch obiektów o rozproszonej zabudowie, o powierzchni ochranianej minimum 40 ha, przez okres nie krótszy niż 1 rok, a ochrona przynajmniej jednego z tych obiektów była wykonywana na podstawie umowy o wartości brutto nie mniejszej niż 600.000 zł w skali roku.
4. nie podlegają wykluczeniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w załączniku nr 4 do SWZ.
2. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia wydaną przez MSWiA;
b) dokument potwierdzający posiadanie przez Wykonawcę statusu zakładu pracy chronionej lub podobnego;
c) dokument potwierdzający posiadanie przez Wykonawcę wymaganego doświadczenia;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
9. Strony dopuszczają możliwość zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przynajmniej jednej z następujących okoliczności:
a. zmiany stawki podatku od towarów i usług,
b. zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2023 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2024 r,
c. zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d. zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
e. zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia,
pod warunkiem, że zmiany takie będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę i nie można było ich przewidzieć w terminie składania ofert.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://slaskiezoo.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-19 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-17