Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zmiana sposobu użytkowania części powierzchni Stadionu na pomieszczenia: ośrodka rehabilitacji, magazynowe, gastronomii w obiekcie Stadionu – Arena Zabrze
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Stadion w Zabrzu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240839828
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 41-800
1.5.2.) Miejscowość: Zabrze
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-800
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@arena-zabrze.pl; przetargi@arena-zabrze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.arena-zabrze.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ze 100% udziałem gminy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zmiana sposobu użytkowania części powierzchni Stadionu na pomieszczenia: ośrodka rehabilitacji, magazynowe, gastronomii w obiekcie Stadionu – Arena Zabrze
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fba5756c-29d9-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00329215
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.arena-zabrze.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.arena-zabrze.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczna przy użyciu miniPortalu
https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do
formularza
do komunikacji.
3. Klucz publiczny niezbędny do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępny dla Wykonawców na miniPortalu. W
formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym będzie prowadzona korespondencja
związana z postępowaniem.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu,
opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniportalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx
oraz Regulaminie ePUAP.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do
komunikacji wynosi 150 MB.
6. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, podmiotowych środków dowodowych,
przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu,
przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
7. W postepowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty)odbywa
się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP uraz udostępnionego przez miniPortal
(Formularz do komunikacji). Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej
korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP).
8. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: przetargi@arena zabrze.pl
9. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za
pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki; Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów
elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres
email: przetargi@arena-zabrze.pl. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2020 r.
10. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego
podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SZ/ZP/3/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowalnych, których efektem będzie zmiana sposobu użytkowania części powierzchni Stadionu im. Ernesta POHLA w Zabrzu na pomieszczenia: ośrodka rehabilitacji, magazynowe, gastronomii.
Powierzchnia zabudowy przekształcanego obszaru
- poziom zero - 1396, 36 m2
- poziom + 3 - 88, 20 m2
- suma 1484,56 m2
4.2.6.) Główny kod CPV: 45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Powtórzenie podobnych robót budowlanych.
Warunki zamówień bez zmian.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. warunek posiadania zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych warunków.
2. warunek posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych warunków
3. warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia ten warunek jeżeli wykaże, że: - w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej trzy roboty budowlane o wartość minimum 1.500.000,00 zł netto każda polegające na budowie lub przebudowie obiektu bądź obiektów kubaturowych, przy czym przynajmniej jedna z nich musi zawierać łącznie wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej, klimatyzacji, oraz instalacji wysoko i niskoprądowej (SAP, DSO, CCTV);
- będzie dysponował osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, która musi posiadać uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z art. 12, ust. 1, pkt.2 Ustawy Prawo budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń;
- będzie dysponował osobą pełniącą funkcję kierownika robót, która musi posiadać uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z art. 12, ust. 1, pkt.2 Ustawy Prawo budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych bez ograniczeń;
- będzie dysponował osobą pełniącą funkcję kierownika robót, która musi posiadać uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z art. 12, ust. 1, pkt.2 Ustawy Prawo budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń;
4. warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową OC w zakresie prowadzonej działalności na kwotę 1.000.000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych). W przypadku konsorcjum uczestnicy łącznie posiadać będą taką polisę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jest zobowiązany do wniesienia wadium na czas związania ofertą. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 pzp.
2. Zamawiający ustala wadium w wysokości 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych).
3. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach:
a. w pieniądzu;
b. gwarancjach bankowych;
c. gwarancjach ubezpieczeniowych;
d. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
Wykonawcy, za wyjątkiem niżej określonych możliwości i warunków dokonania takiej zmiany:
a. Inwestor przewiduje możliwość zmiany strony umowy w sytuacji wystąpienia sukcesji generalnej z mocy prawa,
b. Inwestor przewiduje możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy, jeżeli dochowanie terminu określonego w
umowie jest niemożliwe z uwagi na:
i. siłę wyższą lub inne okoliczności niezależne od Wykonawcy, lub których Wykonawca przy zachowaniu należytej
staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć w tym dotyczące niesprzyjających warunków atmosferycznych, jak
również inne przeszkody lub utrudnienia w wykonywaniu przedmiotu umowy spowodowane przez osoby trzecie,
ii. siłę wyższą lub inne okoliczności niezależne od Inwestora, w tym takie których Inwestor przy zachowaniu należytej
staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć;
iii. wykonanie nieprzewidzianych robót dodatkowych,
iv. konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
v. konieczność uzyskanie dodatkowych opinii lub uzgodnień,
vi. jakiekolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Inwestorowi,
personelowi Inwestora lub innemu Wykonawcy wprowadzonemu przez Inwestora,
vii. zmianę personelu Wykonawcy lub Inwestora.
c. Inwestor przewiduje możliwość zmian w zakresie jakości lub innych parametrów technicznych charakterystycznych dla
danego elementu przedmiotu umowy lub zmianę technologii uzasadnionych postępem technologicznym lub zmianą
obowiązujących przepisów, jeżeli zmiany te są korzystne dla Inwestora,
d. Inwestor przewiduje możliwość dokonania zmiany w szczegółowym harmonogramie realizacji przedmiotu Umowy bez
zmiany terminu wykonania przedmiotu Umowy w przypadku zmiany warunków finansowania lub zaistnienia innych
niezależnych od niego czynników.
2. Zmiana postanowień umowy może nastąpić, gdy:
a. Inwestor przedłoży pisemne propozycje zmian spełniających przynajmniej jedną z okoliczności wymienionych w ust.1,
b. Wykonawca na piśmie zaproponuje zmiany przez złożenie propozycji, które spełniają okoliczności wymienione w ust.1,
c. każda ze stron wraz z propozycją zmian przedłoży ich opis, harmonogram i konsekwencje ich realizacji dla terminu
końcowego i wynagrodzenia Wykonawcy,
3. Jakiekolwiek zmiany Umowy wymagają, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej w postaci aneksu, chyba że w treści umowy wyraźnie wskazano, iż dana czynność nie wymaga formy aneksu.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: miniPortal; ePUAP
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-29 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawca będzie prowadził roboty budowlane z uwzględnieniem kalendarza rozgrywek sportowych klubu sportowego „Górnik Zabrze” SA. W szczególności, dotyczy to dnia meczowego w którym dostęp do terenu budowy może zostać ograniczony lub wyłączony, co nie powoduje jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy z tego tytułu.