Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
"Zaprojektowanie oraz budowa przejścia podziemnego dla ruchu pieszo – rowerowego w stacji Dabrowa Górnicza Strzemieszyce w km 69,004 na linii kolejowej nr 62 Tunel – Sosnowiec Główny .
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 017319027
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Targowa 74
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-734
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 34 370 5262
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: agata.kaleta@plk-sa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.plk-sa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Zamawiający sektorowy ( PKP PLK S.A. )
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
art. 5 ust.1pkt.4 Świadczenie usług transportu kolejowego
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Zaprojektowanie oraz budowa przejścia podziemnego dla ruchu pieszo – rowerowego w stacji Dabrowa Górnicza Strzemieszyce w km 69,004 na linii kolejowej nr 62 Tunel – Sosnowiec Główny .
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0601c016-59a0-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00309946
2.6.) Wersja ogłoszenia: 02
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.plk-sa.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W niniejszym Postępowaniu komunikacja prowadzona jest drogą elektroniczną z wykorzystaniem Platformy Zakupowej.
2. Zamawiający nie dopuszcza komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej.
3. Za termin złożenia oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazywanych drogą elektroniczną uważa się termin odnotowania ich dotarcia do adresata na Platformie Zakupowej https://platformazakupowa.plk-sa.pl
Kontynuacja zapisu znajduje się w Tom I -IDW Rozdział 26 WYMAGANIA TECHNICZNE I ORGANIZACYJNE UŻYCIA ŚRODKÓW KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ W POSTĘPOWANIU
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Komputer klasy PC z dostępem do sieci Internet
2) System operacyjny:
• Windows (zalecany) wersje aktualnie wspierane przez producenta systemu operacyjnego, rekomendowany Windows 10,
• Mac OS – wersje aktualnie wspierane przez producenta systemu operacyjnego;
• Linux – wersje aktualnie wspierane przez producenta systemu operacyjnego. Kontynuacja zapisów znajduje w Tom I - IDW Rozdział 26 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający działając na mocy art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 2016 r., str. 1-88), zwanego dalej: „RODO”, informuje Pana/Panią , że:
1) Administratorem Danych Osobowych jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, zwana dalej Spółką, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74;
2) w Spółce funkcjonuje adres e-mail: iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę;
Kontynuacja zapisu Tom I - IDW Rozdział 28
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZ10IW. 294.3. 2021.BN
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego Zamówienia jest - Zaprojektowanie oraz budowa przejścia podziemnego dla ruchu pieszo – rowerowego w stacji Dabrowa Górnicza Strzemieszyce w km 69,004 na linii kolejowej nr 62 Tunel – Sosnowiec Główny w ramach projektu pn.: Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej zwanego dalej "Inwestycją".
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena zgodności ofert z wymaganiami Zamawiającego, określonymi w SWZ, przeprowadzona zostanie wyłącznie na podstawie analizy dokumentów i materiałów, jakie Wykonawca zawarł w ofercie.
2. Ocenie podlegać będzie zarówno formalna jak i merytoryczna zgodność oferty z wymaganiami niniejszej SWZ.
3. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego na podstawie przesłanek wskazanych Ustawą. W ramach kryterium „Okres gwarancji” ocena będzie dokonywana na podstawie deklaracji zawartej w formularzu ofertowym.
Okres gwarancji – oznacza okres liczony od daty odbioru końcowego, w którym Wykonawca w ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia zapewni Zamawiającemu gwarancję jakości wykonania zamówienia zgodnie z SWZ, w szczególności zgodnie ze wzorem umowy, w tym zapewniając usługi usunięcia zidentyfikowanych wad w zakresie zrealizowanych świadczeń na warunkach określonych w umowie.
W przypadku zaoferowania minimalnej długości okresu gwarancji tj. 36 miesięcy, Wykonawca odrzuci ofertę .
W przypadku zaoferowania maksymalnej długości okresu gwarancji tj. 60 miesięcy, Wykonawca otrzyma czterdzieści (40) punktów.
W przypadku zaoferowania gwarancji pomiędzy 36 a 60 miesięcy Wykonawca otrzyma pkt wg wzoru, określonego w pkt. 15.9. IDW.
Zamawiający określa minimalną oraz maksymalną długość okresu gwarancji,
w przedziale od 36 miesięcy do 60 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę długości gwarancji krótszego niż 36 m-cy, Zamawiający ofertę odrzuci. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje gwarancji, i ofertę odrzuci.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W zakresie warunku określonego w punkcie 8.2.4 IDW wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał:
a) budowę lub przebudowę (w rozumieniu Ustawy Prawo budowlane) co najmniej dwóch kolejowych obiektów inżynieryjnych ( wykonanie w ramach odrębnych umów) o wartości co najmniej 10 000 000,000 PLN brutto każda robota.
b) budowę lub przebudowę (w rozumieniu Ustawy Prawo budowlane) co najmniej : 1 (jedno) przejście podziemne dla pieszych pod torami kolejowymi wraz z infrastrukturą towarzyszącą o wartości co najmniej 8 000 000,00 PLN brutto .
c)co najmniej 1 (jedną) dokumentację projektową dla robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie, infrastruktury kolejowej. Dokumentacja projektowa powinna obejmować min. branże: kolejowe obiekty inżynieryjne. Na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej uzyskano ostateczne decyzje pozwolenia na budowę.
2. Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę:
a) że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia, zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:
1) Kierownik Budowy – 1 osoba
Uprawnienia (kwalifikacje zawodowe) uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej mostowej.
Doświadczenie - posiada doświadczenie zawodowe, na stanowisku Kierownika Budowy (w rozumieniu Ustawy Prawo budowlane) w specjalności inżynieryjnej mostowej na robotach związanych z Budową lub Przebudową kolejowych obiektów inżynieryjnych w rozumieniu przepisów w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie,
- posiada doświadczenie zawodowe polegające na pełnieniu funkcji Kierownika Budowy w zakresie budowy lub przebudowy przynajmniej jednego przejścia podziemnego dla pieszych pod torami kolejowymi o długości eksploatacyjnej min. 50m
2) Kierownik robót torowych - 1 osoba
Uprawnienia (kwalifikacje zawodowe) uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności kolejowej
Doświadczenie - posiada doświadczenie zawodowe, na stanowisku Kierownika Budowy lub Kierownika Robót lub Inspektora Nadzoru (w rozumieniu Ustawy Prawo budowlane) związanych z Budową lub Przebudową nawierzchni torowej
3) Kierownik robót TK - 1 osoba
Uprawnienia (kwalifikacje zawodowe) uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej telekomunikacyjnej.
Doświadczenie - posiada doświadczenie zawodowe, na stanowisku Kierownika Budowy lub Kierownika Robót lub Inspektora Nadzoru (w rozumieniu Ustawy Prawo budowlane) w specjalności inżynieryjnej telekomunikacyjnej na robotach związanych z Budową lub Przebudową kolejowych urządzeń telekomunikacyjnych.
4) Kierownik robót elektrycznych i elektroenergetycznych - 1 osoba
Uprawnienia (kwalifikacje zawodowe) uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Doświadczenie - posiada doświadczenie zawodowe, na stanowisku Kierownika Budowy lub Kierownika robót lub Inspektora Nadzoru (w rozumieniu Ustawy Prawo budowlane) w wymaganej specjalności
5) Kierownik robót sanitarnych - 1 osoba
Uprawnienia (kwalifikacje zawodowe) uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
Doświadczenie - posiada doświadczenie zawodowe, na stanowisku Kierownika Budowy lub Kierownika robót lub Inspektora Nadzoru (w rozumieniu Ustawy Prawo budowlane) w wymaganej specjalności
6) Główny projektant – koordynator – 1 osoba
Uprawnienia (kwalifikacje zawodowe) uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej mostowej
Doświadczenie opracowanie co najmniej 3 (trzech) dokumentacji projektowych dla robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie kolejowych obiektów inżynieryjnych. Na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej uzyskano ostateczne decyzje pozwolenia na budowę.
Zamawiający uzna dokumentację projektową, jeżeli będzie obejmować projekt budowlany i wykonawczy dla branży mostowej.
7) Projektant branży torowej – 1 osoba
Uprawnienia (kwalifikacje zawodowe) uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej kolejowej .
Doświadczenie opracowanie co najmniej 3 (trzech) dokumentacji projektowych dla robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie nawierzchni torowej.
Zamawiający uzna dokumentację projektową, jeżeli będzie obejmować projekt budowlany i wykonawczy dla branży kolejowej.
8) Projektant urządzeń tk – 1 osoba
Uprawnienia (kwalifikacje zawodowe) uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej telekomunikacyjnej.
Doświadczenie opracowanie co najmniej 3 (trzech) dokumentacji projektowych dla robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie urządzeń telekomunikacyjnych.
Zamawiający uzna dokumentację projektową jeżeli będzie obejmować projekt budowlany i wykonawczy dla branży telekomunikacyjnej.
9) Projektant instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych – 1 osoba
Uprawnienia (kwalifikacje zawodowe) uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Doświadczenie opracowanie co najmniej 3 (trzech) dokumentacji projektowych dla robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Zamawiający uzna dokumentację projektową, jeżeli będzie obejmować projekt budowlany i wykonawczy dla branży elektrycznej i elektroenergetycznej.
10) Projektant instalacji i urządzeń sanitarnych – 1 osoba
Uprawnienia (kwalifikacje zawodowe) uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
Doświadczenie opracowanie w charakterze Głównego Projektanta co najmniej 3 (trzech) dokumentacji projektowych dla robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie instalacji i urządzeń sanitarnych.
Zamawiający uzna dokumentację projektową, jeżeli będzie obejmować projekt budowlany i wykonawczy dla branży sanitarnej.
3. Wykonawca wykaże posiada dostęp do niżej wymienionych narzędzi i urządzeń technicznych w celu realizacji Zamówienia:
a. co najmniej 1 szt. - koparka o pojemności łyżki co najmniej 1,2 m³,
b. 1 szt. - żuraw samojezdny samochodowy o maksymalnym udźwigu co najmniej 30t,
c. co najmniej 1 szt. - koparka dwudrogowa z osprzętem: chwytak, łyżka do skrawania skrętna, łyżka podsiębierna o min. pojemności 0,8 m³,
4. Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, iż znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia tj.
- ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości minimum 4 000 000,00 PLN (słownie: cztery miliony złotych 00/100 złotych)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1 Zamawiający przed wyborem oferty najkorzystniejszej, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych .
1) Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy na potwierdzenie spełniania warunków udziału w Postępowaniu:
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane ;
3) dowody określające, czy roboty budowlane wymienione w wykazie zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane;
4) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania Zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami ;
5) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji Zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania Zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez te osoby czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, - dokument potwierdzający że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia lub inne dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
16.1. Do Formularza złożenia oferty przekazywanego za pośrednictwem Platformy Zakupowej, należy załączyć następujące dokumenty:
a) „Formularz Ofertowy” – sporządzony zgodnie ze wzorem zawartym w Załączniku nr 1 do IDW;
b) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do odrzucenia oferty Załącznik nr 2 do IDW;
c) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia - sporządzone w przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innego podmiotu zgodnie ze wzorem zawartym w Załączniku nr 3 do IDW lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów
Załącznik nr 2 i załącznik nr 3 do IDW zobowiązani są również wraz z ofertą złożyć podmioty udostępniające .
d) wypełnione „Rozbicie Ceny Ofertowej”;
e) Pełnomocnictwo/a jeżeli jest/są wymagane postanowieniami niniejszej IDW;
f) oryginał dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia, jeśli jest wnoszone w formie innej niż pieniężna);
i) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu:
Wykonawcy/każdego z Wykonawców występujących wspólnie,
każdego z podmiotów, na którego zasoby powołuje się Wykonawca
W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności ww. dokumentów, pod określonymi adresami internetowymi Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy, jeżeli dokumenty będą w jężyku innym niż polski, przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Tak
6.3.1.) Adres internetowy aukcji: https://platformazakupowa.plk-sa.pl
6.3.2.) Opis aukcji elektronicznej:
1. Zamawiający zamierza dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Aukcja zostanie przeprowadzona na Platformie Zakupowej Zamawiającego dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.plk-sa.pl
2. Po dokonaniu wstępnego badania i oceny złożonych ofert, w celu wyboru najkorzystniejszej oferty, przeprowadzona zostanie aukcja elektroniczna jeżeli w Postępowaniu zakupowym złożone zostaną co najmniej dwie oferty niepodlegające odrzuceniu.
3. Do udziału w aukcji elektronicznej Zamawiający zaprosi wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu z zastrzeżeniem zapisów pkt 21.2 IDW.
4. Udział w aukcji elektronicznej w imieniu Wykonawcy może brać osoba wskazana w Formularzu Ofertowym na etapie składania ofert.
5. W przypadku zmiany osoby uprawnionej do udziału w aukcji elektronicznej, Wykonawca winien minimum 24 godziny przed rozpoczęciem aukcji przekazać Zamawiającemu stosowne pełnomocnictwo, z którego wynikać będzie zmiana osoby umocowanej do udziału w aukcji.
6. Osoba wskazana do udziału w aukcji elektronicznej musi posiadać ważny kwalifikowany podpis elektroniczny spełniający wymogi powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz posiadać aktywne konto użytkownika na Platformie Zakupowej przypisane w systemie do Wykonawcy/Lidera konsorcjum. Szczegółowy opis sposobu rejestracji konta zawarty jest w Podręczniku dla Wykonawców.
7. Mając na uwadze czas potrzebny na aktywację konta (do 3 dni roboczych) Zamawiający zaleca, aby Formularz rejestracyjny na Platformie Zakupowej został uzupełniony i wysłany przez Wykonawcę z odpowiednim wyprzedzeniem.
8.Rejestracja i korzystanie z Platformy są nieodpłatne.
9. Na Platformie Zakupowej w zakładce Regulacje i procedury procesu zakupowego dostępny jest Regulamin prowadzenia aukcji elektronicznych, Podręcznik dla Wykonawców oraz film instruktażowy ilustrujący proces składania postąpień w trakcie aukcji. Wykonawca zobowiązany jest stosować się do zapisów wskazanych regulacji.
10. W toku aukcji elektronicznej Wykonawcy za pomocą formularza umieszczonego na Platformie Zakupowej, umożliwiającego wprowadzanie niezbędnych danych w trybie bezpośredniego połączenia z Platformą Zakupową, składają kolejne korzystniejsze postąpienia, podlegające automatycznej ocenie i klasyfikacji.
1) Aukcja odbywać się będzie według reguły zniżkowej dynamicznej, co oznacza, że każda następna oferta Wykonawcy zostanie przyjęta tylko wówczas, gdy będzie korzystniejsza od ostatniej prawidłowo złożonej oferty tego Wykonawcy.
2) Postąpienia składane w trakcie aukcji podpisywane są każdorazowo, pod rygorem nieważności, kwalifikowanym podpisem elektronicznym za pośrednictwem mechanizmu wbudowanego w Platformę Zakupową.
11. Sposób oceny ofert w toku aukcji elektronicznej będzie obejmował przeliczanie postąpień na punktową ocenę oferty w kryterium licytowanym, z uwzględnieniem punktacji otrzymanej przed otwarciem aukcji w kryteriach niepodlegających licytacji (jeżeli występują) oraz wag poszczególnych kryteriów. Punktacja zostanie zaokrąglona matematycznie do 10 miejsca po przecinku.
12. W toku aukcji elektronicznej kryterium licytowanym będzie cena.
Zamawiający ustala minimalną wysokość postąpienia na:
90 000,00 zł (słownie: dziewiędziesiąt tysięcy złotych 00/100)
Zamawiający przypomina, że ceny podawane w trakcie aukcji są cenami brutto.
13. W trakcie aukcji Wykonawcy na konsoli oferenta wyświetlają się następujące informacje:
1) wartość oraz punktacja swojej oferty;
2) pozycję Wykonawcy w klasyfikacji ofert (kolumna Ranking);
3) punktację oferty najkorzystniejszej.
14. Czas trwania aukcji to 30 minut oraz ewentualne dogrywki.
Aukcja zostanie zamknięta po 30 minutach od rozpoczęcia aukcji, o ile nie dojdzie do dogrywki. Dogrywka zostanie automatycznie uruchomiona, jeśli w ciągu ostatnich 5 minut podstawowego czasu trwania aukcji zostanie prawidłowo złożona oferta przez któregokolwiek z Wykonawców.
W przypadku uruchomienia dogrywki aukcja zostanie przedłużona od momentu złożenia tej oferty o sekundy brakujące do pełnej minuty, w której złożona została oferta plus dogrywkę o czasie trwania 5 minut, o ile nie padnie kolejna przedłużająca aukcję oferta. Kolejne dogrywki będą uruchamiane jeżeli w ciągu 5 minut od uruchomienia poprzedniej złożone zostanie prawidłowe postąpienie przez któregokolwiek z Wykonawców.
15.Po zakończeniu aukcji elektronicznej Zamawiający dokona wyliczenia cen jednostkowych netto oferty (jeżeli występują) w następujący sposób:
1) Wyliczony zostanie procentowy wskaźnik upustu cenowego od wartości oferty pierwotnej, uzyskany w wyniku aukcji, który zostanie zaokrąglony matematycznie do 10 miejsc po przecinku. Obliczenia zostaną wykonane według wzoru:
U = 100 – (W aukcji x 100) / W oferty [%]
2) Następnie wyliczone zostaną indywidualnie poszczególne ceny ryczałtowe netto znajdujące się w Rozbiciu Ceny Ofertowej z oferty złożonej przez Wykonawcę w terminie składania ofert, poprzez obniżenie tych cen o wartości upustu wyliczoną przy zastosowaniu wartości wskaźnika upustu (U), przy czym ceny te zostaną zaokrąglone matematycznie do dwóch miejsc po przecinku. Obliczenia zostaną wykonane wg wzoru:
C aukcji = C oferty – (C oferty x U)
gdzie:
U – wartość wskaźnika upustu cenowego od wartości oferty pierwotnie złożonej przez Wykonawcę w terminie składania ofert uzyskanego w wyniku aukcji elektronicznej
W oferty – wartość oferty pierwotnie złożonej brutto w terminie składania ofert
W aukcji – wartość oferty uzyskanej w toku aukcji elektronicznej brutto
C aukcji – cena ryczałtowa netto poszczególnych pozycji Rozbicia Ceny Ofertowej przyjęta do umowy
C oferty – cena ryczałtowa netto poszczególnych pozycji Rozbicia Ceny Ofertowej oferty złożonej przez Wykonawcę w terminie składania ofert
3) Cena netto przyjęta do umowy zostanie wyliczona jako suma cen ryczałtowych netto znajdujących się w Rozbiciu Ceny Ofertowej wyliczonych w sposób określony w pkt 2) przedmiotu zamówienia. Dalsza część opisu Aukcji Elektronicznej znajduje się w Tom I - IDW Rozdział 22 - AUKCJA
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości:
100 000,00 PLN
(słownie: sto tysięcy złotych 00/100)
2. Wadium musi być wniesione w formie zgodnej z art. 97 ust. 7 Ustawy.
3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, wskazanym w pkt 17.1 IDW i utrzymane nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w pkt 11.11 ppkt 2 i 3 IDW oraz pkt 11.12 IDW.
4. Potwierdzeniem skutecznego wniesienia wadium będzie:
a) w przypadku wadium w formie pieniężnej - zaksięgowanie na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dołączył do oferty dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie pieniężnej,
b) w przypadku wadium w formie innej niż pieniężna - przekazanie oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia), wystawionego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (wystawców dokumentu).
5. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być co najmniej gwarancją bezwarunkową, nieodwołalną i płatną na pierwsze żądanie Zamawiającego dokonane w formie pisemnej lub oświadczenia woli złożonego w postaci elektronicznej opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, do której zastosowanie będzie miało prawo polskie.
6. Gwarancje i poręczenia muszą zawierać (oprócz elementów właściwych dla każdej formy, określonych przepisami prawa):
a) nazwę i adres Zamawiającego,
b) oznaczenie (numer) oraz nazwa Postępowania,
c) termin ważności wadium – odpowiadający terminowi związania ofertą, zgodnie z pkt 16.1 IDW.
7. Zamawiający zaleca aby dokument wadialny (gwarancje lub poręczenia), został złożony wraz z ofertą, jako załącznik do Formularza złożenia oferty, o którym mowa w pkt 14.10 IDW.
8. W przypadku oferty wspólnej, Zamawiający dopuszcza podział kwoty wadium pomiędzy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia i jego wniesienie w częściach, o ile suma tych części będzie równa kwocie wadium określonej w pkt 11.1 IDW.
9. Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na następujący rachunek Zamawiającego:
nr IV/O Bank PKO BP nr 42 1020 1026 0000 1802 0287 4378
SWIFT: BPKOPLPW
W tytule przelewu należy podać:
„Wadium w postępowaniu przetargowym nr pos. 0443/IZ10GM/19101/05285/21/P”
(oprocentowanie w/w rachunku wynosi 0,00%)
10. Wykonawca jest zobowiązany podać w treści przelewu bankowego numer referencyjny Postępowania.
11. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
1) upływu terminu związania ofertą;
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) unieważnienia Postępowania, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia. Dalsza część opisu WADIUM Tom I - IDW Rozdział 11 - WADIUM
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Ofertę wspólną mogą złożyć Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego Zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia muszą ustanowić i wskazać Pełnomocnika do reprezentowania ich w Postępowaniu o udzielenie niniejszego Zamówienia albo reprezentowania w Postępowaniu o udzielenie niniejszego Zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – zgodnie z postanowieniem art. 58 Ustawy.
3. W przypadku składania oferty wspólnej, warunki szczegółowe określone w punkcie 8.6 IDW uznaje się za spełnione, jeśli spełnią je łącznie wszyscy Wykonawcy składający ofertę wspólną.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w pkt 10.5 IDW, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy .
6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem zgodnie z treścią pkt 14.14 IDW.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy możliwa jest w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności w zakresie i na warunkach określonych poniżej:
1. Zmiany technologiczne spowodowane następującymi okolicznościami:
1) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji niż wskazane w SWZ, pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu Umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy, lub umożliwiających uzyskanie lepszej jakości przedmiotu Umowy;
2) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót budowlanych stanowiących przedmiot Umowy, powodującej zmianę sposobu wykonywania Umowy, pozwalającej na skrócenie czasu realizacji przedmiotu Umowy lub zmniejszenie kosztów wykonywanych prac lub robót, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy, pod warunkiem osiągnięcia niemniejszych parametrów końcowych wykonanych robót, na umotywowany wniosek Wykonawcy po akceptacji Zamawiającego;
3) odmienne od przyjętych w PFU warunki geologiczne skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu Umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub czasowych;
4) konieczność zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych posiadających świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu , ze względu na zmiany obowiązującego Prawa;
2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 powyżej możliwa jest zmiana sposobu wykonania, terminu wykonania Umowy, Ceny, zmiana materiałów i technologii wykonania przedmiotu Umowy i konstrukcji obiektów budowlanych, jak również zmiany lokalizacji obiektów budowlanych i urządzeń w zakresie adekwatnym do przyczyny powodującej konieczność zmiany.
3. W przypadku dokonania określonych czynności lub ich zaniechania przez organy administracji państwowej, w tym organy administracji rządowej, samorządowej, jak również organy i podmioty, których działalność wymaga wydania jakiejkolwiek decyzji o charakterze administracyjnym w trakcie wykonywania przedmiotu niniejszej Umowy, w szczególności:
1) opóźnienie wydania przez ww. organ decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., do wydania których są zobowiązane lub Wykonawca ma obowiązek je pozyskać na mocy przepisów Prawa;
2) odmowa wydania przez ww. organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;
3) za odmowę, o której mowa w pkt 2) powyżej, Strony będą również uważały odmowę udostępnienia przez właściciela nieruchomości do celów realizacji inwestycji;
4) nałożenia przez organ dodatkowych czynności proceduralnych nie przewidzianych w zamówieniu;
5) wniesienie odwołania/skargi/sprzeciwu w trakcie uzyskiwania wszelkich decyzji, zgód, pozwoleń;
4. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 3 powyżej możliwa jest zmiana terminów pośrednich, a także terminu ostatecznego o okres wynikający z opisanych okoliczności.
5. Pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami:
1) siła wyższa, o której mowa w § 37, uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z SWZ;
2) nieprzewidziane w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia warunki archeologiczne, techniczne, terenowe i wodne;
3) wystąpienie warunków eksploatacyjnych (np. wypadki kolejowe, katastrofy) skutkujących niemożnością wykonywania Umowy wpływającą na termin zakończenia Etapu lub całości robót;
4) wystąpienie konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych wstrzymujących (opóźniających) realizację robót zasadniczych a wynikających z nieprzewidzianych zdarzeń o charakterze technicznym lub eksploatacyjnym;
5) wystąpienia robót/usług zaniechanych – wyłączenie robót/usług zaniechanych z realizacji wraz ze zmniejszeniem kwoty umownej wynikającej z tego wyłączenia; - Kontynuacja zapisów Tom II - UW § 33 - Prawo do zmiany Umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.plk-sa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-28 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni