Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji Zamawiającego Centrum Aktywności Międzypokoleniowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Białołęka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Modlińska197
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-122
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 224438406
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bialoleka.zp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bialoleka.waw.pl/ https://zamowienia.um.warszawa.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji Zamawiającego Centrum Aktywności Międzypokoleniowej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6b724f56-bdf6-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00066661
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002578/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.30 Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji Zamawiającego Centrum Aktywności Międzypokoleniowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl/servlet/HomeServlet3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający korzysta z platformy Market Planet One Place, zwanej dalej platformą zakupową Zamawiającego.
Wejście na platformę następuje poprzez link: https://zamowienia.um.warszawa.pl/servlet/HomeServlet
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://zamowienia.um.warszawa.pl/servlet/HomeServlet
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z pkt 17 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z pkt 17 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UD-II-WZP-271.10.2021.MRO.MLU/TP1-Rb
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Opis przedmiotu zamówienia i termin jego realizacji
2.1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji Zamawiającego Centrum Aktywności Międzypokoleniowej z domem dziennego pobytu dla seniorów, placówką wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz żłobka przy ul. Ceramicznej w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Centrum Aktywności Międzypokoleniowej przy ul. Ceramicznej”.
2.2. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania:
Etap 1 - dokumentację projektowo-kosztorysową dla inwestycji Centrum Aktywności Międzypokoleniowej
z domem dziennego pobytu dla seniorów, placówką wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz żłobka przy ul. Ceramicznej w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Centrum Aktywności Międzypokoleniowej przy ul. Ceramicznej” na działce nr ewid.41/4 obręb 4-03-06 z przyłączami, zjazdem wraz z uzyskaniem w imieniu Zmawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę oraz pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych, prowadzonych na podstawie opracowanej dokumentacji i uzyskania ostatecznego pozwolenia na użytkowanie. Planowana realizacja robót budowlanych 2021-2023.
Etap 2 - wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji Centrum Aktywności Międzypokoleniowej
z domem dziennego pobytu dla seniorów, placówką wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz żłobka przy ul. Ceramicznej w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Centrum Aktywności Międzypokoleniowej przy ul. Ceramicznej” na podstawie dokumentacji projektowo-kosztorysowej opracowanej w ramach Etapu 1. Planowana realizacja robót budowlanych 2021-2023.
2.3. Dokumentacja objęta przedmiotem zamówienia winna być zrealizowana w oparciu o dokumentację posiadaną przez Zamawiającego zwaną dalej dokumentacją techniczną – załącznik nr 1 do SWZ :
• Program funkcjonalno - użytkowy dla wielobranżowej dokumentacji projektowej Centrum Aktywności Międzypokoleniowej (CAM) na Białołęce Program funkcjonalno-użytkowy wskazuje rozwiązanie
w postaci przejazdu przez działki prywatne. Dokumentacja będąca przedmiotem zamówienia winna wskazać nowe rozwiązanie w postaci tzw.„zawrotki” – brak zgody na służebność przejazdu przez działki prywatne.
• Badania geotechniczne gruntu,
• Inwentaryzację zieleni z opinią dendrologiczną, opinią ornitologiczną,
• Decyzję nr 60/CP/2019 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego z 7 października 2019r.,
oraz
• Inne dokumenty, decyzje,
• Uzgodnienia z Zamawiającym,
• Założeniami materiałowymi stanowiącymi załącznik nr 7 do wzoru umowy z uwzględnieniem rozwiązań projektowych wraz z obliczeniami zastosowanych w obiekcie odnawialnych źródeł energii (OZE).
2.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna – załącznik nr 1 do SWZ, wzór umowy wraz z załącznikami w tym z opisem przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do wzoru umowy.
2.6. Zamówienie obejmuje:
Wykonawca zobowiązuje się do opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej budynku wraz z infrastrukturą towarzyszącą z przyłączami, zjazdem oraz pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych, prowadzonych na podstawie opracowanej dokumentacji i uzyskania i uzyskania ostatecznego pozwolenia na użytkowanie w ramach Etapu 1 oraz wykonanie robót budowlanych w ramach Etapu 2. Planowana realizacja robót budowlanych 2021-2023.
2.8. UBEZPIECZENIE RYZYK BUDOWLANYCH/MONTAŻOWYCH
Zamawiający informuje, iż zawrze stosowne ubezpieczenie w formie umowy z towarzystwem ubezpieczeń. Szczegółowe zapisy dotyczące ubezpieczenia zostały zawarte w pkt 2.8. SWZ.
2.9. Wymagania w zakresie polisy ubezpieczeniowej
Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę, aby przez cały okres obowiązywania umowy posiadał, dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej i działań podwykonawców na czas realizacji przedmiotu umowy w wysokości nie mniejszej niż wartość oferty brutto Wykonawcy/ oraz polisy Ubezpieczenia ryzyk budowlano-montażowych (Contractor’s All Risks) w odniesieniu do Etapu 2 przedmiotu umowy. Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że jest ubezpieczony z tytułu następstw błędów projektowych oraz wad w dokumentacji, mogących powstać w toku realizacji przedmiotu zamówienia. Przed rozpoczęciem robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia na własny koszt robót od zdarzeń losowych. Szczegółowe zapisy znajdują się we wzorze umowy w szczególności w § 4 oraz § 11.
2.10. Rozwiązania równoważne.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, spełniają wymagania określone przez zamawiającego.
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” opisane w SWZ i załącznikach za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 99 ust.5 oraz art. 101 ustawy Pzp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, przy czym rozwiązania równoważne muszą spełniać wymogi w wydanych decyzjach, opiniach, uzgodnieniach.
Kryteria równoważności opisano w dokumentacji technicznej, w szczególności w PFU oraz Założeniach materiałowych.
2.11. Termin realizacji zamówienia.
Termin wykonania Przedmiotu zamówienia (łącznie z uzyskaniem decyzji dopuszczającej obiekt do użytkowania) w ramach danych etapów (1 i 2)prac/robót: przez okres 26 miesięcy od daty podpisania umowy,
Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawiera wzór umowy oraz SWZ.
2.13. Gwarancja jakości
Zamawiający określa minimalny termin gwarancji jakości i serwisowania oraz rękojmi za wady 60 miesięcy oraz maksymalny okres gwarancji 84 miesięcy liczony od dnia dokonania odbioru końcowego przedmiotu umowy.
Wydłużenie długości okresu gwarancji jakości i serwisowania oraz rękojmi za wady na wykonany przedmiot zamówienia liczony od dnia dokonania odbioru końcowego przedmiotu umowy stanowi kryterium oceny ofert.
2.14. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy
Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na postawie art. 95 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2019, poz. 2019 ze zm.).
Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany zatrudnić na postawie stosunku pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy (Dz. U. 2020 poz. 1320 ze zm.) lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania pracowników, którzy w trakcie realizacji etapu 2 przedmiotu zamówienia będą wykonywali czynności wskazane w OPZ (załączniku nr 1 do umowy) polegające na wykonywaniu:
• robót żelbetowych
• robót ziemnych.
Szczegóły dotyczące zatrudnienia znajdują się we wzorze umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
37535200-9 - Wyposażenie placów zabaw
39130000-2 - Meble biurowe
39150000-8 - Różne meble i wyposażenie
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71222000-0 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71352000-0 - Usługi badania podłoża
71354000-4 - Usługi sporządzania map
71541000-2 - Usługi zarządzania projektem budowlanym
71700000-5 - Usługi nadzoru i kontroli
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 26 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął następujące kryteria:
- cena brutto za realizację całego zamówienia; waga kryterium - 60 %
- doświadczenie kierownika budowy; waga kryterium - 5%
- doświadczenie projektanta wiodącego; waga kryterium - 5%
- długość okresu gwarancji waga kryterium - 30%
Przyjmuje się, że 1% = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów w przyjętych kryteriach. Maksymalnie wykonawca może uzyskać 100 pkt, w kryterium cena 60 pkt, w kryterium doświadczenie kierownika budowy 5 pkt, w kryterium doświadczenie projektanta wiodącego 5 pkt, w kryterium długość okresu gwarancji 30 pkt.
Komisja przetargowa przedstawi Kierownikowi Zamawiającego propozycję wyboru najkorzystniejszej oferty, czyli takiej, która uzyska największą całkowitą ilość punktów.
8.2. Zasady oceny ofert według ustalonych kryteriów
1) Wybór najkorzystniejszej oferty dokonany będzie spośród ofert, które nie zostały odrzucone.
2) Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się jedynie kryteriami określonymi
w ppkt 8.1 SIWZ.
3) Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska w sumie największą liczbę punktów
w kryterium cena, doświadczenie kierownika budowy, doświadczenie projektanta wiodącego i długość okresu gwarancji jakości.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: - doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 5,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: - doświadczenie projektanta wiodącego
4.3.6.) Waga: 5,00
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: - długość okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 30,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3.3.3. Warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Wykonawca ubiegający się o niniejsze zamówienie publiczne musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W szczególności Wykonawca musi wykazać, że:
a) osiągnął łączne przychody netto nie mniejsze niż 20 000 000 PLN w każdym z ostatnich trzech (3) lat obrotowych przed terminem składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest którtszy, w tym okresie, na podstawie „Rachunku zysków i strat” pozycje: „Przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów” lub „Przychód netto ze sprzedaży i zrównane z nimi” oraz wykazał się wskaźnikiem bieżącej płynności finansowej na koniec każdego roku obrotowego większym bądź równym 1,12 w ostatnich trzech (3) latach,
Wskaźnik bieżącej płynności finansowej liczony jest jako iloraz:
Aktywów obrotowych ogółem pomniejszonych o należności z tytułu robót, dostaw i usług o okresie płatności powyżej jednego roku i zobowiązań krótkoterminowych pomniejszonych o zobowiązania z tytułu robót, dostaw i usług o okresie wymagalności powyżej jednego roku.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, warunek określony powyżej w całości musi spełniać przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 3 000 000 PLN, w okresie nie wcześniejszym niż trzy (3) miesiące przed terminem składania ofert
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, warunek określony powyżej w całości musi spełniać przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3.3.4. Warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.
a) w zakresie zdolności zawodowej (doświadczenia w realizacji) - warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich siedmiu (7) lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonał należycie:
• (2) dwa zamówienia odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. polegające na budowie/rozbudowie/dobudowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej budowy/rozbudowy/dobudowy nie mniejszej niż 4 200 m2 obejmujące co najmniej branżę konstrukcyjno-budowlaną, sanitarną, elektryczną i gazową, na kwotę min. brutto 16 000 000 pln dla każdego zamówienia
oraz
• (2) dwa zamówienia polegające na opracowaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, której przedmiotem jest budowa/rozbudowa/dobudowa budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej budowy/rozbudowy/dobudowy nie mniejszej niż 4 200 m2 obejmujące co najmniej branżę konstrukcyjno-budowlaną, sanitarną, elektryczną i gazową, na kwotę min. brutto 800 000 pln dla każdego zamówienia
lub
• (2) dwa zamówienia polegające na opracowaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę i wykonaniu robót budowlanych (formuła zaprojektuj i wybuduj) polegających na budowie/rozbudowie/dobudowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej budowy/rozbudowy/dobudowy nie mniejszej niż 4 200 m2 obejmujących co najmniej branżę konstrukcyjno-budowlaną, sanitarną, elektryczną i gazową, na kwotę min. brutto 16 800 000 pln dla każdego zamówienia
UWAGA:
1. Za budynek użyteczności publicznej - należy rozumieć budynek należący do kategorii wg. załącznika do ustawy Prawo budowlane: IX, XI, XII, XIV, XV, XVI, XVII oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny.
2. Przez realizację jednego (1) zamówienia Zamawiający rozumie wykonanie zamówienia na podstawie jednej umowy.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, warunek określony powyżej Wykonawcy muszą spełniać wspólnie (łącznie) lub samodzielnie lub polegając na zasobach innych podmiotów.
b) w zakresie kwalifikacji zawodowych i uprawnień (w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia) – warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami:
• co najmniej 1 (jedną) osobą – która będzie pełniła funkcję projektanta wiodącego, posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i opracowała w okresie ostatnich siedmiu (7) lat od terminu składania ofert w postępowaniu co najmniej jedną (1) dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę na budowę/rozbudowę/dobudowę budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej budowy/rozbudowy/dobudowy min. 4 200 m²;
oraz
• osobą (dla każdej specjalności), która zgodnie z wymogami art. 12 Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) może pełnić samodzielną funkcję techniczną w budownictwie obejmującą kierowanie robotami budowlanymi w zakresie przedmiotu zamówienia, tj. posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach:
- co najmniej 1 (jedną) osobą – która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz w okresie ostatnich siedmiu (7) lat od terminu składania ofert
w postępowaniu pełniła funkcję kierownika budowy dla co najmniej jednego (1) zadania polegającego na budowie/rozbudowie/dobudowie budynku użyteczności publicznej
o powierzchni użytkowej budowy/rozbudowy/dobudowy min. 4 200,00 m².
W przypadku rozbudowy/dobudowy należy wskazać powierzchnię rozbudowanej/dobudowanej części budynku;
- co najmniej 1 (jedną) osobą - która będzie pełniła funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodnych i kanalizacyjnych.
- co najmniej 1 (jedną) osobę - która będzie pełniła funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
- co najmniej 1 (jedną) osobą - która będzie pełniła funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej.
UWAGA:
1. Zamawiający dopuszcza łączenie poszczególnych funkcji przez tę samą osobę pod warunkiem posiadania wymaganych uprawnień budowlanych.
2. Osoby, które przed dniem wejścia w życie w/w ustawy, tj. przed 1 stycznia 1995 r.
- uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie oraz uprawnienia uznane na zasadach określonych w ustawie (z dnia 22 grudnia 2015r.) o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r., poz. 65), których zakres uprawnia do pełnienia wskazanej funkcji przy realizacji przedmiotu zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3.4. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu
3.4.1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców odrębne oświadczenie składa każdy w Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenie należy sporządzić w formie lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Informacje zawarte w oświadczeniu, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Oświadczenie składa również podmiot udostepniający zasoby.
3.4.2. Zamawiający, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy pzp, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia z postępowania:
- aktualnego na dzień złożenia oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych
w oświadczeniu, o którym jest mowa w pkt 3.4.1 SWZ w zakresie art. 108 ust.1 ustawy pzp – załącznik 2a do SWZ,
- aktualnego na dzień złożenia oświadczenia o braku przynależności do grupy kapitałowej – zgodnie z art. 108 ust 1 pkt 5 ustawy pzp – załącznik nr 9 do SWZ,
Dokumenty należy sporządzić/złożyć w formie lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału
w postępowaniu na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy pzp:
3.5.1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu– zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3.5.2. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych - aktualnych na dzień złożenia:
a) wykazy robót budowlanych i usług wraz z dowodami należytego ich wykonania– załącznik 10 do SWZ,
b) wykaz osób– załącznik 10A do SWZ,
Wykonawca załączy dowody określające czy te usługi i/lub roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego
i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli
z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
c) oświadczenia wykonawcy o rocznym przychodzie wykonawcy lub o przychodzie wykonawcy w obszarze objętym zamówieniem oraz o wskaźniku bieżącej płynności finansowej na koniec każdego roku obrotowego większym bądź równym 1,12, za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres;
d) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
UWAGA
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Dokumenty należy sporządzić/złożyć w formie lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
3.2. Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z pkt 3 SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z pkt 3.8. SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w umowie zgodnie zapisami treści wzoru umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy