Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych pn.: „Renowacja zabytkowego XIX-wiecznego drewnianego dworu rezydencjonalnego z Huty Dzierążyńskiej w sektorze dworskim Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000277173
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Warszawska 96
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-824
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: skansen@skansen.lublin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.skansen.lublin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych pn.: „Renowacja zabytkowego XIX-wiecznego drewnianego dworu rezydencjonalnego z Huty Dzierążyńskiej w sektorze dworskim Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5e4554d2-3b30-4c32-82f8-50f0c1b2c341
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00477126
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00226544/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Renowacja zabytkowego XIX-wiecznego drewnianego dworu rezydencjalnego z Huty Dzierążyńskiej w sektorze dworskim Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://skansen-lublin.ezamawiajacy.pl/pn/skansen-lublin/demand/172178/notice/public/details
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz wszelkich oświadczeń, może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344), tj. przy użyciu Platformy elektronicznej (Platforma zakupowa on-line Marketplanet), dostępna pod adresem https://skansen-lublin.ezamawiajacy.pl - dalej zwana „Platformą”. W przypadku trudności technicznych związanych z korzystaniem z Platformy, Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania
informacji drogą elektroniczną: administracja@skansen.lublin.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie https://skansen-lublin.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl
2) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są za pośrednictwem Platformy. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.
3) W przypadku przekazywania w postępowaniu dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4) Zamawiający informuje, iż w przypadku przesłania przez Wykonawcę dokumentów elektronicznych skompresowanych (w tym oferta), dopuszczone są jedynie formaty danych wskazanych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w
postaci elektronicznej ora minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247). Powyższe oznacza, iż Zamawiający nie dopuszcza przesyłania dokumentów elektronicznych (w tym oferty) skompresowanych np. formatem .rar
5) Oferta powinna być sporządzona/sporządzony w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej (przykładowe formaty danych dla sporządzenia oferty: .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt.. Przy czym zaleca się sporządzenie oferty w formacie danych: .pdf) i opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (Wśród formatów powszechnych, a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną
uznane za złożone nieskutecznie)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DA.232-3/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Przedmiotem zamówienia jest: Renowacja zabytkowego XIX-wiecznego drewnianego dworu rezydencjonalnego z Huty Dzierążyńskiej w sektorze dworskim Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie - w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
4.2. Obiekt objęty przedmiotem zamówienia znajduje się na terenie Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie, al. Warszawska 96, położonego w Sektorze Dworskim MWL.
4.3. Muzeum jest wpisane do rejestru zabytków nieruchomych Województwa Lubelskiego pod nr A/813 jako "obszar zespołu krajobrazowo-architektonicznego skansenu Muzeum Wsi Lubelskiej przy Alei Warszawskiej w Lublinie" na podstawie decyzji KL.IV.5349/1/81 z dnia 31 marca 1981 r. wydanej przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Lublinie.
4.4. Dwór z Huty Dzierążyńskiej wpisany jest do Księgi Wpływów Muzealiów pod nr MWL/3862 - wpis z 1977 r.
4.5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje, w szczególności:
4.5.1. Opracowanie Dokumentacji Technicznej (w tym uzyskanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych), składającej się w szczególności z:
a) projekt budowlany (w tym: projekt zagospodarowania terenu, projekt architektoniczno – budowlany, projekt techniczny),
b) projekty wykonawcze,
c) przedmiary robót,
d) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
e) kosztorys inwestorski,
f) inne opracowania i dokumenty niezbędne do należytego wykonania przedmiotowego zamówienia.
4.5.2. Wykonanie robót budowanych. Opis inwestycji: W historycznym obiekcie z Dzierążni, wpisanym do rejestru inwentarza MWL pod nr 3862, dawnej siedzibie zarządcy dóbr Dzierążyńskich znajduje się obecnie Dział Edukacji i Promocji stanowiąc jednocześnie centrum muzealnych działań edukacyjnych i promocyjnych związanych z dziedzictwem kulturowym Lubelszczyzny. Dwór pilnie wymaga przeprowadzenia szeregu niezbędnych działań, które zabezpieczą budynek i ochronią go przed zniszczeniem. Działania te nie mogły zostać podjęte ze względu na trudną sytuację Muzeum w trakcie pandemii. Budynek drewniany szerokofrontowy, o konstrukcji węglowej, z gankiem kolumnowym, tynkowany od wewnątrz i zewnątrz, z dachem krytym gontem, charakterystyczny dla siedzib średniozamożnej szlachty w XVIII i XIX w. o kubaturze 996 m3, powierzchni zabudowy 166 m2, użytkowej 252 m2. Obiekt wymaga usunięcia zniszczonych elementów na zewnątrz i wewnątrz oraz zastąpienie ich nowymi – w tym konstrukcji dachu i jego przykrycia drewnianym gontem, stropów, otworów okiennych i drzwiowych, wymiany drewnianych podłóg, ganku oraz schodów zewnętrznych i zewnętrznych do toalet. Wokół dworu należy wykonać utwardzenie i odwodnienie terenu. Ściany i stropy wymagają ocieplenia, tynki wewnętrzne i zewnętrzne wymiany. Należy również wymienić starą instalację grzewczą i elektryczną oraz sanitarną, zlikwidować boazerię oraz zabezpieczyć obiekt w nowe instalacje przeciwpożarowe, antywłamaniowe i system monitorowania. Sieni dworu przywrócona zostanie funkcja wystawiennicza. Pomieszczenia biurowe i edukacyjne zostaną wyposażone w urządzenia, wyposażenie niezbędne do realizacji zadań promocyjnych, zajęć edukacyjnych i warsztatowych dla dzieci szkolnych, rodzin i seniorów. Zarówno przestrzeń na zewnątrz jak i pomieszczenia znajdujące się wewnątrz należy dostosować do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przestrzeń wraz z klombem wokół reprezentacyjnie usytuowanego dwory stanowiąc miejsce zbiórek i formowania się grup i wycieczek wyruszających na muzealny spacer pieszo lub konnymi powozami, zostanie dostosowana pod tym kątem i wyposażona w niezbędną małą architekturę. Dostosowane zostaną do współczesnych standardów toalety, pomieszczenia na poziomie „-1”. Wyremontowane sanitariaty, pomieszczenia będą zapewniać możliwość korzystania z nich przez wszystkie grupy zwiedzających. W tym celu stworzony zostanie specjalny zjazd – pochylnia – pozwalający na korzystanie z tej strefy również osobom na wózkach inwalidzkich i z małymi dziećmi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71420000-8 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) W zakresie doświadczenia Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej:
a) jedną robotę budowlaną, polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie budynku - zabytku nieruchomego, objętego ochroną konserwatorską zabytków wpisanego do rejestru bądź znajdującego się na terenie objętym ochroną konserwatorską wpisanego do rejestru inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł brutto, z zastrzeżeniem:
i. zamówienie, na które powoła się Wykonawca musi dotyczyć budowy, przebudowy lub remontu budynku, w którym pomieszczenia są przeznaczone na pobyt stały ludzi, np. budynek mieszkalny, zamieszkania zbiorowego lub użyteczności publicznej (z wyłączeniem budynków gospodarczych, budynków rekreacji indywidualnej, budynków inwentarskich, składowych i przemysłowych, hal produkcyjnych, magazynowych, pasaży handlowych czy hangarów oraz innych budynków, w których pomieszczenia nie są przeznaczone na pobyt stały ludzi),
ii. użyte powyżej określenia „budynek mieszkalny, budynek zamieszkania zbiorowego, budynek użyteczności publicznej, budynek gospodarczy, budynek rekreacji indywidualnej, pomieszczenia przeznaczone na pobyt stały ludzi”, należy interpretować w rozumieniu nadanym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2022 poz. 1225 ze zm.),
iii. użyte powyżej określenia „budowa, przebudowa, remont”, należy interpretować w rozumieniu nadanym ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 2024 poz. 725 ze zm.),
iv. użyte powyżej określenie „zabytek nieruchomy” - należy interpretować zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2022 poz. 840 ze zm.),
v. w przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednej umowy większy zakres prac, dla potrzeb niniejszego zamówienia powinien on wyodrębnić i podać wartość robót budowlanych polegających tylko na budowie, przebudowie lub remoncie budynków, o których mowa w ppkt 1a),
vi. wartości podane w ofercie (oraz załącznikach do oferty) w walutach innych niż PLN będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień podpisania protokołu odbioru robót budowlanych bądź innego równoważnego dokumentu,
vii. Wykonawca zobowiązany jest wykazać 1 robotę budowlaną realizowaną w ramach jednej odrębnej umowy; Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku robót budowlanych i sumowania ich wartości w celu wykazania spełniania przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu,
viii. Wykonawca musi przedstawić dowody czy roboty zostały wykonane w sposób należyty,
b) jedną dokumentację projektową, polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie budynku - zabytku nieruchomego, objętego ochroną konserwatorską zabytków, wpisanego do rejestru bądź znajdującego się na terenie objętym ochroną konserwatorską, wpisanego do rejestru inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto, z zastrzeżeniem odpowiednio do usługi jw. oraz:
i. Zamawiający dopuszcza spełnianie ww. warunku, tj. wykonanie roboty budowlanej i dokumentacji projektowej, w ramach jednej umowy (np. zamówienie realizowane w trybie „zaprojektuj i wybuduj”), przy zachowaniu minimalnych wartości umowy dla każdego z rodzaju zamówień, o których mowa powyżej,
ii. użyte powyżej określenie „dokumentacja projektowa” – należy przez to rozumieć opracowanie, składające się co najmniej z projektu budowlanego, tj. dokumentów i projektów, podlegających prawnemu zatwierdzeniu, przedstawiające plany inwestycji budowlanej, w formie i zakresie określonym przepisami prawa, stanowiące część dokumentacji budowy, którego zawartość określa rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. 2022 poz. 1679 ze zm.);
2) W zakresie kadry o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji zamówienia:
a) co najmniej jedną osobę (która będzie pełnić funkcję Kierownika prac konserwatorskich) posiadającą uprawnienia konserwatorskie w zakresie konserwacji zabytków, zgodnie z art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2022 poz. 840 ze zm.),
b) co najmniej jedną osobę (która będzie pełnić funkcję Głównego Projektanta) posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej,
c) co najmniej jedną osobę (która będzie pełnić funkcję Kierownika Budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, oraz kwalifikacje do kierowania pracami przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2022 poz. 840 ze zm.),
d) co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności architektonicznej,
e) co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
f) co najmniej po jednej osobie posiadających odpowiednio uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
g) co najmniej po jednej osobie posiadających odpowiednio uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE KADRY:
1) Osoby skierowane do realizacji zamówienia muszą legitymować się posiadaniem uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach wymienionych powyżej oraz muszą przynależeć do odpowiednich samorządów zawodowych (za wyjątkiem konserwatora zabytków);
2) Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia kliku funkcji oraz specjalności przez jedną osobę, pod warunkiem posiadania przez nią wymaganych w SWZ uprawień (np. ta sama osoba posiadająca uprawnienia do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w ramach tej samej bądź różnych specjalności);
3) Zamawiający dopuszcza możliwość separowania funkcji projektanta i kierownika budowy/robót budowlanych zarówno w ramach różnych specjalności, jak i w ramach tej samej specjalności (np. inna osoba z uprawnieniami do projektowania, inna osoba z uprawnieniami do kierowania robotami budowanymi) jeżeli dana osoba nie dysponuje uprawnieniami jednocześnie do projektowania i kierowania robotami budowlanymi;
4) Dopuszcza się uprawnienia równoważne – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie;
5) Uprawnienia osób, o których mowa powyżej powinny być zgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. 2024 poz. 725 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831 ze zm.) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. Uprawnienia budowlane nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa zostaną uznane przez Zamawiającego za ograniczone, jeżeli będą opiewać na: obiekty budowlane, budowle i instalacje o powszechnie znanych rozwiązaniach konstrukcyjnych i schematach technicznych bądź dot. budownictwa osób fizycznych lub dot. budownictwa jednorodzinnego, zagrodowego oraz innych budynków o kubaturze do 1000m3, a także obejmujące inne wyłączenia;
6) W przypadku osób, o których mowa powyżej, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2023 poz. 334 ze zm.);
7) W przypadku osób będących obywatelami państwa członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone na zasadach określonych w art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów i inżynierów budownictwa (Dz.U. 2023 poz. 551 ze zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
12.1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 20 000,00 zł.
12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
12.3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
12.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: PEKAO S.A. O. Lublin 02 1240 5497 1111 0000 5006 4023 z dopiskiem: „Wadium dot. postępowania znak: „DA.232-3/24”.
12.5. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
12.6. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego),
b) gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
d) kwotę gwarancji/poręczenia,
e) termin ważności gwarancji/poręczenia,
f) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
12.7. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
12.8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
12.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony zgodnie ustalają, że zakazuje się zmian istotnych postanowień zawartej umowy oraz wprowadzania do Umowy nowych postanowień, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, z zastrzeżeniem postanowień niniejszego paragrafu.
2. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie ceny / wynagrodzenia Wykonawcy w przypadkach opisanych w § 31 ust. 1 - 3 (roboty zamienne/wyroby zastępcze/roboty zaniechane) oraz w § 51 (m.in. zmiana VAT i minimalnego wynagrodzenia - art. 436 pkt 4 b ustawy PZP) i § 52 (waloryzacja - art. 439 ustawy PZP) Umowy;
3. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie terminu realizacji zamówienia na zasadach określonych w § 4 ust. 7 Umowy.
4. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie przedmiotu umowy w przypadku wystąpienia robót zaniechanych, o których mowa w § 31 ust. 3 Umowy, z zastrzeżeniem gwarantowanego wolumenu zamówienia na poziomie co najmniej 70 % całkowitej wartości wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1 Umowy.
5. Jeżeli w trakcie realizacji umowy Zamawiający lub Wykonawca dojdzie do wniosku, że w celu właściwej realizacji zamówienia istnieje potrzeba dokonania przewidzianej przez Zamawiającego w SWZ zmiany postanowień zawartej umowy, to każda ze Stron może się zwrócić do drugiej na piśmie z wnioskiem o dokonanie takiej zmiany.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-19 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 14.1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy przetargowej dostępnej pod adresem: https://skansen-lublin.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-19 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni