IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Gwarancja na moduły fotowoltaiczne |
10,00 |
Gwarancja na falowniki fotowoltaiczne |
10,00 |
Doświadczenie osoby biorącej udział przy realizacji zamówienia części „zaprojektuj” |
10,00 |
Doświadczenie osoby biorącej udział przy realizacji zamówienia części „wybuduj” |
10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający wymaga od wybranego wykonawcy zawarcia umowy na zasadach określonych w SIWZ – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do siwz. 2. Zmiany umowy: Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy jak w zakresie określonym w § 19 Wzoru umowy – Załącznik nr 3 do siwz. 3. Zmiany treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i muszą być zgodne z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Treść § 19 Wzoru umowy: 1. Stosownie do treści art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp strony dopuszczają możliwość wprowadzenia zmiany treści umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie: terminu realizacji przedmiotu umowy na wypadek: 1) zaistnienia nadzwyczajnych i niekorzystnych warunków atmosferycznych lub terenowych w szczególności: a) klęski żywiołowe; b) nietypowe dla klimatu polskiego warunki atmosferyczne, szczególnie niesprzyjające, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonania, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, np. gradobicia, opady deszczu trwające powyżej 3 dni, trąby powietrzne, ulewne deszcze, zjawiska niestandardowe w klimacie polskim, 2) opóźnienia organów w wydaniu decyzji administracyjnych w odniesieniu do terminów określonych w obowiązujących przepisach, jeżeli nie wynika ono z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę lub zawieszenia postępowań przez organy właściwe do wydawania decyzji administracyjnych, jeżeli nie wynikają one z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę, 3) opóźnień z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego; 2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z ww. okoliczności termin wykonania przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, ale nie dłuższy niż liczba dni, w których z powodu przeszkody, o której mowa w ust. 1 pkt 1) lub 2) lub 3) brak było możliwości wykonywania umowy w sposób, który pozwoliłby na wykonanie przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 2 ust. 1 i nie dalej jak do 30 dni ponad termin określony § 2 ust. 1.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-11-16, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
A. Oferta wspólna: Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. Każdy z wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia musi złożyć oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia. Jeżeli oferta wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. B. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej tj. wynagrodzenia brutto należnego Wykonawcy, wskazanego w § 4 ust. 1 umowy. Szczegółowy opis wymagań w zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy zawiera SIWZ. C. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. D. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. E. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej. F. Oferta musi zawierać następujące elementy: 1) Prawidłowo wypełniony formularz ofertowy - Załącznik nr 4 do siwz - w tym: a) wynagrodzenie brutto za wykonanie zamówienia w całości przedmiotu zamówienia - pkt 5 formularza ofertowego. Wynagrodzenie należy podać w PLN, b) wynagrodzenie brutto za wykonanie zadania „zaprojektuj” - pkt 6 ppkt 1 formularza ofertowego. Wynagrodzenie należy podać w PLN, c) wynagrodzenie brutto za wykonanie zadania „wybuduj” - pkt 6 ppkt 2 formularza ofertowego. Wynagrodzenie należy podać w PLN, d) okres gwarancji na moduły fotowoltaiczne podany w latach (zaznaczyć tylko jedną z opcji) licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia - pkt 8 formularza ofertowego, W przypadku, gdy wykonawca w Formularzu ofertowym nie wskaże żadnego okresu gwarancji na moduły fotowoltaiczne, zamawiający uzna, że wykonawca oferuje okres gwarancji na minimalny okres dopuszczony przez zamawiającego tj. okres 5 lat. e) okres gwarancji na falowniki fotowoltaiczne podany w latach (zaznaczyć tylko jedną z opcji) licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia – pkt 9 formularza ofertowego, W przypadku, gdy wykonawca w Formularzu ofertowym nie wskaże żadnego okresu gwarancji na falowniki fotowoltaiczne, zamawiający uzna, że wykonawca oferuje okres gwarancji zamówienia na minimalny okres dopuszczony przez zamawiającego tj. okres 5 lat. f) doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia w pracach związanych z projektowaniem instalacji fotowoltaicznej powyżej 26,0 kW w ciągu ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert. Należy wpisać Imię i nazwisko oraz doświadczenie jednej z osób wyznaczonej do realizacji zadania) – pkt 10 formularza ofertowego. Wpisać liczbę sztuk zaprojektowanej instalacji fotowoltaicznej powyżej 26,0 kW, g) doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia w pracach związanych z wykonaniem instalacji fotowoltaicznej powyżej 26,0 kW w ciągu ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert. Należy wpisać imię i nazwisko oraz doświadczenie jednej z osób wyznaczonej do realizacji zadania – pkt 11 formularza ofertowego. Wpisać liczbę sztuk wykonanej instalacji fotowoltaicznej powyżej 26,0 kW. 2) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania - (Załącznik nr 5 do siwz); W przypadku spółki cywilnej oświadczenie składa oddzielnie każdy ze wspólników. 3) Jeżeli jest to konieczne - pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo należy złożyć albo w formie oryginału albo w formie kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców - odpowiedni dokument ustanawiający pełnomocnika (art. 23 Pzp). 6) Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 7) Zamawiający prosi by w formularzu ofertowym wykonawca podał informację czy wykonawca jest mikro, małym, średnim lub dużym przedsiębiorstwem. Należy zaznaczyć odpowiednio. Brak takiej informacji nie będzie podstawą do odrzucenia oferty. G. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą przedłoży zamawiającemu przed podpisaniem umowy kopię polisy ubezpieczeniowej lub innego dokumentu potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) – ubezpieczenie o którym mowa w § 11 wzoru umowy – Załącznik nr 3 do siwz. Ubezpieczenie to będzie obejmowało odpowiedzialność cywilną za szkody rzeczowe, osobowe oraz czyste straty finansowe (ang. pure financial loss) wyrządzone z tytułu czynów niedozwolonych oraz z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania wynikającego z umowy. Wykonawca zobowiązuję się utrzymywać ww. ubezpieczenie przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy. H. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert: Kryteria oceny oferty i ich znaczenie: Kryteria oceny ofert oparte są na systemie punktowym. Wszystkie oferty nie podlegające odrzuceniu oceniane będą według kryteriów opisanych niżej: Kryteria oceny ofert: 1. Cena - 60%.2. Gwarancja na moduły fotowoltaiczne - 10%. 3. Gwarancja na falowniki fotowoltaiczne - 10%.4. Doświadczenie osoby biorącej udział przy realizacji zamówienia części „zaprojektuj” - 10%.5. Doświadczenie osoby biorącej udział przy realizacji zamówienia części „wybuduj” - 10%. ad. 1. Kryterium nr 1 - Kryterium: Cena - znaczenie w ocenie 60% . W Kryterium „Cena” pod uwagę brana będzie cena brutto za wykonanie w całości przedmiotu zamówienia czyli cena podana w pkt 5 Formularza ofertowego. Punkty zostaną przyznane wg wzoru: (Najniższa cena brutto spośród ofert niepodlegających odrzuceniu : Cena brutto badanej oferty) X 60 % x 100 = …… pkt. ad. 2. Kryterium nr 2 – Kryterium: Gwarancja na moduły fotowoltaiczne – znaczenie w ocenie 10%. W Kryterium nr 2 – Kryterium: „Gwarancja na moduły fotowoltaiczne” brana będzie pod uwagę gwarancja udzielona na moduły fotowoltaiczne podana w latach licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia czyli gwarancja podana w pkt 8 Formularza ofertowego. Punkty za kryterium „Gwarancja na moduły fotowoltaiczne” zostaną przyznane w skali punktowej do 10 pkt na podstawie oświadczenia wykonawcy złożonego w ofercie. Punkty zostaną przyznane w następujący sposób: - oferowana gwarancja 5 lat – 0 pkt. - oferowana gwarancja 10 lat – 6 pkt. - oferowana gwarancja 15 lat – 8 pkt. - oferowana gwarancja 20 lat i więcej – 10 pkt. W przypadku, gdy wykonawca w Formularzu ofertowym nie wskaże żadnego okresu gwarancji na moduły fotowoltaiczne, zamawiający uzna, że wykonawca oferuje okres gwarancji na minimalny okres dopuszczony przez zamawiającego tj. okres 5 lat. ad. 3. Kryterium nr 3 – Kryterium: Gwarancja na falowniki fotowoltaiczne – znaczenie w ocenie 10%. W Kryterium nr 3 – Kryterium: „Gwarancja na falowniki fotowoltaiczne” brana będzie pod uwagę gwarancja udzielona na falowniki fotowoltaiczne podana w latach licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia czyli gwarancja podana w pkt 9 Formularza ofertowego. Punkty za kryterium „Gwarancja na falowniki fotowoltaiczne” zostaną przyznane w skali punktowej do 10 pkt na podstawie oświadczenia wykonawcy złożonego w ofercie. Punkty zostaną przyznane w następujący sposób: - Oferowana gwarancja 5 lat – 0 pkt. - Oferowana gwarancja 10 lat – 5 pkt. - Oferowana gwarancja więcej niż 10 lat – 10 pkt. W przypadku, gdy wykonawca w Formularzu ofertowym nie wskaże żadnego okresu gwarancji na falowniki fotowoltaiczne, zamawiający uzna, że wykonawca oferuje okres gwarancji zamówienia na minimalny okres dopuszczony przez zamawiającego tj. okres 5 lat. ad. 4. Kryterium nr 4 – Kryterium: Doświadczenie osoby biorącej udział przy realizacji zamówienia części „zaprojektuj” - znaczenie w ocenie 10%. Punkty za kryterium „Doświadczenie osoby biorącej udział przy realizacji zamówienia części „zaprojektuj”” zostaną przyznane w skali punktowej do 10 pkt, na podstawie oświadczenia wykonawcy złożonego w ofercie. W kryterium „Doświadczenie osoby biorącej udział przy realizacji zamówienia części „zaprojektuj” brane będzie pod uwagę doświadczenie w pracach związanych z projektowaniem instalacji fotowoltaicznej powyżej 26,0 kW w ciągu ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert. W przypadku gdy wykonawca wpisze w ofercie więcej niż jedną osobę punktowane będzie doświadczenie pierwszej osoby. Punkty zostaną przyznane za liczbę zaprojektowanych sztuk instalacji fotowoltaicznych powyżej 26 kW. Punkty zostaną przyznane w następujący sposób: - do 3 szt. – 0 pkt. - od 4 do 6 szt. – 4 pkt. - od 7 do 9 szt. – 7 pkt. - 10 szt. i więcej – 10 pkt. ad. 5. Kryterium nr 5 – Kryterium: Doświadczenie osoby biorącej udział przy realizacji zamówienia części „wybuduj” - znaczenie w ocenie 10%. Punkty za kryterium „Doświadczenie osoby biorącej udział przy realizacji zamówienia części „wybuduj” zostaną przyznane w skali punktowej do 10 pkt, na podstawie oświadczenia wykonawcy złożonego w ofercie. W kryterium „Doświadczenie osoby biorącej udział przy realizacji zamówienia części „wybuduj” brane będzie pod uwagę doświadczenie w pracach związanych z wykonaniem instalacji fotowoltaicznej powyżej 26,0 kW w ciągu ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert. W przypadku gdy wykonawca wpisze w ofercie więcej niż jedną osobę punktowane będzie doświadczenie pierwszej osoby. Punkty zostaną przyznane za liczbę wykonanych sztuk instalacji fotowoltaicznych powyżej 26 kW. Punkty zostaną przyznane w następujący sposób: - do 3 szt. – 0 pkt. - od 4 do 6 szt. – 4 pkt. - od 7 do 9 szt. – 7 pkt. - 10 szt. i więcej – 10 pkt. Za najkorzystniejszą uznana zostanie ta oferta, która uzyska w sumie najwięcej punktów.