IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wymagania dotyczące wadium 1. W niniejszym postępowaniu wymaga się wniesienia wadium w wysokości: 200 000,00 zł Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Jeśli wadium jest wnoszone w formie przelewu na rachunek bankowy, musi znajdować się na koncie zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z następujących form: 1) w pieniądzu - przelewem na rachunek depozytowy Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie: Narodowy Bank Polski nr 94 1010 1270 0051 2213 9120 0000 z dopiskiem „WL-IV.272.25.2019 wadium – zaprojektowanie i wykonanie adaptacji budynku biurowego przy ul. Szlak 73A w Krakowie dla potrzeb Centrum Powiadamiania Ratunkowego”, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310) – załączone do oferty (tj. w osobnej kopercie z ofertą) lub składane (przed upływem terminu składania ofert!) w siedzibie zamawiającego, tj. na dzienniku podawczym (ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, parter, pokój nr 24), za potwierdzeniem przyjęcia, w kopercie opisanej w następujący sposób: Nazwa i adres Wykonawcy (ewentualnie pieczęć) Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie Wydział Administracji i Logistyki, Oddział Zamówień Publicznych ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków Wadium w postępowaniu znak WL-IV.272.25.2019 Zaprojektowanie i wykonanie adaptacji budynku biurowego przy ul. Szlak 73A w Krakowie dla potrzeb Centrum Powiadamiania Ratunkowego 3. Dopuszczalne jest złożenie wadium w jednej lub więcej niż jednej formie. 4. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi: - być wystawione na Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie, ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, - zawierać w treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy, - okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą. 5. Zamawiający zwróci wadium w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy. W przypadku wpłaty przelewem Zamawiający zwróci kwotę wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy prowadzenia rachunku depozytowego, pomniejszoną o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizje bankowe. 6. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniesie wymaganego wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
50,00 |
dodatkowy okres gwarancji |
25,00 |
doświadczenie kierownika budowy |
15,00 |
doświadczenie głównego projektanta |
10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zakres, charakter i warunki wprowadzenia zmian zostały zawarte we wzorze umowy (§ 19), stanowiącym załącznik nr 1 do siwz.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-09-19, godzina:
11:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
I. Zamawiający, działając na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy zastrzega, iż może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostaną mu przyznane. II. Kryteria oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób oceny ofert: 1.Oferty będą oceniane według następujących kryteriów: Nazwa kryterium i waga: 1) Cena- 50% 2) Dodatkowy okres gwarancji (minimum 36 miesięcy, maksimum 60 miesięcy - od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego inwestycji) - 25% 3) Doświadczenie kierownika budowy - 15% 4) Doświadczenie głównego projektanta - 10% 2. Liczba punktów jaką uzyska wykonawca w kryterium „cena” zostanie obliczona według wzoru: C = (Cmin / Cob) x 50 gdzie: C - ilość punktów oferty badanej Cmin - najniższa cena spośród badanych ofert Cob - cena oferty badanej Z tytułu kryterium „cena” Wykonawca może uzyskać maksymalnie 50 pkt. 3. Liczba punktów jaką uzyska wykonawca w kryterium „dodatkowy okres gwarancji” odnosi się do oferowanej przez Wykonawcę gwarancji na wykonane roboty budowlane, zastosowane materiały oraz zamontowane urządzenia i systemy i zostanie przyznana w następujący sposób: 1) Minimalny, wymagany okres gwarancji wynosi 36 miesięcy. 2) Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu oferty jeden z dwóch niżej wymienionych dodatkowych okresów, o który zostanie wydłużona 36 miesięczna gwarancja na przedmiot zamówienia: a) za zaoferowanie rozszerzenia gwarancji o dodatkowe 12 miesięcy (łącznie gwarancja będzie wynosić 48 miesięcy), Wykonawca otrzyma 15 punktów, b) za zaoferowanie rozszerzenia gwarancji o dodatkowe 24 miesiące (łącznie gwarancja będzie wynosić 60 miesięcy), Wykonawca otrzyma 25 punktów. 3) W przypadku, gdy Wykonawca wskaże oferowany dodatkowy okres gwarancji dłuższy niż 24 miesiące, przyjmuje się, że udzieli on gwarancji na maksymalny okres 60 miesięcy i w kryterium gwarancji otrzyma on maksymalną liczbę 25 pkt. 4) W przypadku gdy Wykonawca nie poda dodatkowego okresu gwarancji lub wskaże go nieprawidłowo, tzn. nie wskaże jednej z dwóch powyższych możliwości, Zamawiający nie przyzna punktów w kryterium oceny ofert – „dodatkowy okres gwarancji”. 5) Z tytułu kryterium „dodatkowy okres gwarancji” Wykonawca może uzyskać maksymalnie 25 pkt. 4. Liczba punktów jaką uzyska wykonawca w kryterium „doświadczenie kierownika budowy” zostanie przyznana w następujący sposób: a) Punkty w kryterium „doświadczenie kierownika budowy” będą przyznawane za doświadczenie zawodowe osoby wskazanej przez Wykonawcę do pełnienia funkcji kierownika budowy w branży konstrukcyjno – budowlanej lub architektonicznej - po 5 punktów za każdą z trzech wykazanych inwestycji, przy których osoba wskazana przez Wykonawcę pełniła funkcję kierownika budowy, zakończonych w okresie ostatnich 10 lat (licząc od dnia wyznaczonego na składanie ofert), obejmujących budowę, nadbudowę lub rozbudowę budynku użyteczności publicznej o powierzchni całkowitej każdej z wykazanych inwestycji wynoszącej co najmniej 1 000,00 m2, zakończonych uzyskaniem ostatecznego pozwolenia na użytkowanie (lub równorzędne). b) W kryterium „doświadczenie kierownika budowy” oferta Wykonawcy może uzyskać maksymalnie - 15 pkt: - za pełnienie funkcji kierownika budowy przy 1 inwestycji polegającej na budowie, nadbudowie lub rozbudowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni całkowitej wynoszącej co najmniej 1 000,00 m², zakończonej uzyskaniem pozytywnego wyniku w postaci ostatecznego pozwolenia na użytkowanie (lub równorzędne) - 5 pkt, - za pełnienie funkcji kierownika budowy przy 2 inwestycjach polegających na budowie, nadbudowie lub rozbudowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni całkowitej wynoszącej co najmniej 1 000,00 m² każda, zakończonych uzyskaniem pozytywnego wyniku w postaci ostatecznego pozwolenia na użytkowanie (lub równorzędne) - 10 pkt, - za pełnienie funkcji kierownika budowy przy co najmniej 3 inwestycjach polegających na budowie, nadbudowie lub rozbudowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni całkowitej wynoszącej co najmniej 1 000,00 m² każda, zakończonych uzyskaniem pozytywnego wyniku w postaci ostatecznego pozwolenia na użytkowanie (lub równorzędne) - 15 pkt. UWAGA! W przypadku nadbudowy lub rozbudowy Zamawiający wymaga, aby powierzchnia całkowita części nadbudowywanej lub rozbudowywanej oraz powierzchnia całkowita istniejącego budynku użyteczności publicznej, objęta równolegle robotami budowlanymi, wynosiła w sumie co najmniej 1 000,00 m2. Pod pojęciem „budynku użyteczności publicznej” Zamawiający rozumie budynki przeznaczone na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, turystyki, oświaty, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, obsługi bankowej, usług telekomunikacyjnych, z wyłączeniem obiektów o konstrukcji stalowej lub z prefabrykatów wielkogabarytowych typu hale stałe, systemowe, magazyny. Zamawiający za „budynek użyteczności publicznej” uznaje również budynek biurowy, natomiast wyłączeniu podlegają garaże, myjnie samochodowe oraz parkingi wielopoziomowe. 5. Liczba punktów jaką uzyska wykonawca w kryterium „doświadczenie głównego projektanta” zostanie przyznana w następujący sposób: a) Punkty w kryterium „doświadczenie głównego projektanta” będą przyznawane za doświadczenie zawodowe osoby wskazanej przez Wykonawcę do pełnienie funkcji głównego projektanta, obejmujące zaprojektowanie w specjalności architektonicznej w okresie ostatnich 15 lat (licząc od dnia wyznaczonego na składanie ofert), budowy, nadbudowy lub rozbudowy budynku użyteczności publicznej o powierzchni całkowitej wynoszącej co najmniej 1 000,00 m2 (każdy projekt), gdzie osoba wskazana przez Wykonawcę pełniła funkcję głównego projektanta, zakończonych uzyskaniem pozytywnego wyniku w postaci ostatecznego pozwolenia na użytkowanie (lub równorzędne). b) W kryterium „doświadczenie głównego projektanta” oferta Wykonawcy może uzyskać maksymalnie - 10 pkt: - za 1 wykazaną inwestycje obejmującą wykonanie w specjalności architektonicznej projektu budowy, nadbudowy lub rozbudowy budynku użyteczności publicznej o powierzchni całkowitej wynoszącej co najmniej 1 000,00 m², na podstawie którego uzyskano ostateczne pozwolenie na użytkowanie - 5 pkt, - za 2 wykazane inwestycje obejmujące wykonanie w specjalności architektonicznej projektów budowy, nadbudowy lub rozbudowy budynku użyteczności publicznej o powierzchni całkowitej wynoszącej co najmniej 1 000,00 m², na podstawie których uzyskano ostateczne pozwolenie na użytkowanie - 10 pkt. UWAGA! W przypadku projektu nadbudowy lub rozbudowy Zamawiający wymaga, aby powierzchnia całkowita zaprojektowanej części nadbudowywanej lub rozbudowywanej oraz powierzchnia całkowita istniejącego budynku użyteczności publicznej, objęta równolegle projektem budowlanym i planowanymi robotami budowlanymi, wynosiła w sumie co najmniej 1 000,00 m2. 6. Korzystając z powyższych zasad zamawiający obliczy wartość punktową każdej oferty. Zamawiający przyzna punktację na podstawie oświadczeń i informacji złożonych przez Wykonawcę w formularzu oferty. 7. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów, otrzymaną w wyniku zsumowania punktów uzyskanych we wszystkich kryteriach: „cena” „dodatkowy okres gwarancji”, „doświadczenie kierownika budowy” i „doświadczenie projektanta”. 8. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, który złoży ofertę najkorzystniejszą.