Zaprojektowanie i wybudowanie przenosek kajakowych na rzece Wierzyca

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Zaprojektowanie i wybudowanie przenosek kajakowych na rzece Wierzyca w miejscowościach Stary Bukowiec, Ruda i Zamek Kiszewski oraz przystani kajakowych na rzece Wierzyca w miejscowościach Bartoszylas, Zamek Kiszewski i Dolne Maliki w ramach projektu: „Pomorskie Szlaki Kajakowe – Wierzycą przez Kaszuby na Kociewie”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoStara Kiszewa
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-06-02
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Stara Kiszewa
  • Data publikacji ogłoszenia2020-05-15
  • Numer ogłoszenia540611-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 540611-N-2020 z dnia 2020-05-15 r.

Gmina Stara Kiszewa: Zaprojektowanie i wybudowanie przenosek kajakowych na rzece Wierzyca w miejscowościach Stary Bukowiec, Ruda i Zamek Kiszewski oraz przystani kajakowych na rzece Wierzyca w miejscowościach Bartoszylas, Zamek Kiszewski i Dolne Maliki w ramach projektu: „Pomorskie Szlaki Kajakowe – Wierzycą przez Kaszuby na Kociewie”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest dofinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 8 Konwersja, Działania 8.4 Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stara Kiszewa, krajowy numer identyfikacyjny 54714100000000, ul. Ogrodowa  1 , 83-430  Stara Kiszewa, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 58 6876020, 6876024, , e-mail urzadgminy@starakiszewa.pl, , faks 58 687 60 42.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.starakiszewa.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://bip.starakiszewa.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
osobiście, pocztą, pocztą kurierską
Adres:
Urząd Gminy Stara Kiszewa ul. Ogrodowa 1, 83-430 Stara Kiszewa, BIURO PODAWCZE

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wybudowanie przenosek kajakowych na rzece Wierzyca w miejscowościach Stary Bukowiec, Ruda i Zamek Kiszewski oraz przystani kajakowych na rzece Wierzyca w miejscowościach Bartoszylas, Zamek Kiszewski i Dolne Maliki w ramach projektu: „Pomorskie Szlaki Kajakowe – Wierzycą przez Kaszuby na Kociewie”
Numer referencyjny: RG-ZP.272.2.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiot zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie przenosek kajakowych na rzece Wierzyca w miejscowościach Stary Bukowiec, Ruda i Zamek Kiszewski oraz przystani kajakowych na rzece Wierzyca w miejscowościach Bartoszylas, Zamek Kiszewski i Dolne Maliki w ramach projektu: „Pomorskie Szlaki Kajakowe – Wierzycą przez Kaszuby na Kociewie”Przenoska kajakowa na rzece Wierzyca w miejscowości Stary BukowiecLokalizacja inwestycji – działki nr 9/3, 79/5, 125, obręb Stary Bukowiec, gmina Stara Kiszewa.Realizacja przedsięwzięcia dotyczącego budowy przenoski kajakowej w m. Stary Bukowiec obejmuje wykonanie:- pomostu pływającego typu łapacz (w kształcie litery „L”) o wymiarach 6 x 1,5 m wraz z trapem o wymiarach około 3 x 1,5 m - do przybijania kajakami do brzegu, - pomostu pływającego typu łapacz o wymiarach 6 x 1,5 m wraz z trapem o wymiarach około 3 x 1,5 m – do wodowania kajaków,- umocnienia brzegu stawu młyńskiego palisadą z kołków drewnianych lub faszyną- umocnienia brzegu odprowadzalnika palisadą z kołków drewnianych lub faszyną w miejscu oparcia na skarpie trapu pomostu na odcinku ok. 4 m,- utwardzenia terenu kruszywem łamanym przy pomoście górnym, o łącznej powierzchni ok. 40 m2,· zabezpieczenia i utwardzenia zjazdu z drogi gminnej, umocnionego płytą betonowąażurową na długości ok. 10 m, - ustawienie koszy na odpadki – 2 szt., tablicy informacyjno-promocyjnej (dużej) – 1 szt., tablicy oznakowania (małej) – informacja o przenosce i tablica drogowskazowa przenoski – 2 szt.Przenoska kajakowa na rzece Wierzyca w miejscowości RudaLokalizacja inwestycji – działki nr 33/3, 55/6, 62/1, 66/1, 66/4, 67/1, 69/8 obręb Ruda, gmina Stara Kiszewa.Realizacja przedsięwzięcia dotyczącego budowy przenoski kajakowej na rzece Wierzycy w Rudzie obejmuje:- wykonanie pomostu stałego górnego – łapacza w kształcie litery „I”, o wymiarach pomostu 6 x 1,0 m, - wykonanie pomostu stałego dolnego w kształcie litery „I”, o wymiarach pomostu 7 x 2,0 m,- wykonanie schodów terenowych przy pomoście dolnym, o konstrukcji stalowej, z obustronną poręcząi z podestami z kraty pomostowej z tworzywa, około 2 x 10 stopni o wymiarach 0,35 x 0,15 m oraz spocznikiem o szerokości 1 m i szerokości całkowitej schodów ok. 7 m,- umocnienia brzegu rzeki przy pomoście dolnym podwójną palisadą z kołków lub faszyną na odcinku ok. 3 m,- utwardzenia terenu kruszywem łamanym od zejścia z pomostu do drogi gminnej na powierzchni 22 m2,- utwardzenie terenu kruszywem łamanym w miejscu wodowania kajaków, o łącznej powierzchni ok. 130 m2,- oczyszczenia trasy przenoski od drogi gminnej do pomostu dolnego, służącego do wodowania kajaków za urządzeniem piętrzącym wodę, z krzewów i zwisających gałęzi w celu swobodnego przejścia dla kajakarzy na długości ok. 70 m,- ustawienie koszy na odpady – 3 szt., tablicy informacyjno-promocyjnej (dużej) – 1 szt. oraz tablicy oznakowania (małej) w tym: tablicy początku i końca przenoski – 2szt., tablicy ostrzegawczej o zagrożeniu w miejscu występowania progu – 1 szt., tablicy zakazu poruszania się kajaków w obszarze ujęcia wody dla potrzeb nawadniania stawów rybnych, - ustawienie dwóch wolnostojących ławostołów,- wykonanie osłony przenośnego sanitariatu,- wykonanie ogrodzenia miejsca przenoski, częściowej rozbiórki progu wodnego na rzece oraz demontażu pomostu o konstrukcji stalowej nad progiem wodnym.Przenoska kajakowa wraz z przystanią kajakową na rzece Wierzyca w miejscowości Zamek KiszewskiLokalizacja inwestycji – działki nr 110/3, 110/4, 165, 171, 286/2, 288 obręb Zamek Kiszewski, gmina Stara Kiszewa.Realizacja przedsięwzięcia dotyczącego budowy przenoski wraz z przystanią kajakową nad rzeką Wierzycą w Zamku Kiszewskim, obejmuje:- wykonanie pomostu pływającego o wymiarach 7 x 1,5 m wraz z trapem o wymiarach około 2 x 1,5 m – do dobijania kajaków do brzegu,- wykonanie pomostu pływającego o wymiarach 10 x 1,5 m wraz z trapem zejściowym o wymiarach około 4 x 2 m – do wodowania kajaków,- wykonanie ogrodzenia miejsca wypoczynku kajakarzy – na odcinku ok. 80m,- wykonanie utwardzenia dojazdu dla samochodów z płyt ażurowych o długości ok.16 m,- wykonanie nawrotki dla pojazdów dowożących kajaki – utwardzenie terenu kruszywem łamanym, wymiarach 12,5 x 12,5 m i powierzchni około 156 m2,- wykonanie przebudowy kanału otwartego doprowadzalnika do nawadniania pól na kanał zamknięty okrągły o średnicy wewnętrznej nie mniejszej niż średnica kanału istniejącego,- wykonanie utwardzenia kruszywem łamanym pasa komunikacyjnego nad zasypanym (przebudowanym na kanał zamknięty) doprowadzalnikiem o szerokości około 2 m i na długości ok. 120 m,- wykonanie przejścia nad akweduktem w postaci stalowej konstrukcji z barierkami i poręczami,- wykonanie utwardzenia wylotu przebudowanego kanału na kanał zamknięty- wykonanie schodów terenowych o konstrukcji stalowej, - montaż i ustawienie:a) dużej wiaty drewnianej wraz ze stołami i ławkami (ławostołami) – 1 szt.,b) małych wiat drewnianych wraz ze stołami i ławkami (ławostołami) – 2 szt.,c) ławostołów wolnostojących – zestawu stół + 2 ławki – 5 szt.,d) suszarek na kajaki – 4 szt.,e) koszy na odpadki – 4 szt.,f) osłony przenośnego sanitariatu – 1 szt.,g) paleniska ogniska wraz z ławkami – 1 szt.,h) tablicy informacyjno-promocyjnej (dużej) – 1 szt.,i) tablicy oznakowania (małej) – 3 szt.Przystań kajakowa na rzece Wierzyca w miejscowości BartoszylasLokalizacja inwestycji – działki nr 427 i 468, obręb Bartoszylas, gmina Stara Kiszewa.Realizacja przedsięwzięcia dotyczącego budowy przystani kajakowej nad rzeką Wierzycą w Bartoszymlesie obejmuje:- demontaż istniejącego pomostu stałego o wymiarach ok. 1,4 x 2,1 m,- wykonanie i montaż pomostu pływającego o wymiarach ok. 5 x 1,5 m, - wykonanie utwardzonego kruszywem ciągu komunikacyjnego o wymiarach ok. 8,3 x 2 m - od pomostu do suszarek, okrawędziowanego obustronnie na całej długości palisadą z kołków, zamiennie: krawężniki betonowe chodnikowe,- ogrodzenia miejsca wypoczynku kajakarzy,- wykonanie i montaż:a) dużej wiaty drewnianej wraz ze stołami i ławkami (ławostołami) – 1 kpl.b) małych wiat drewnianych wraz ze stołami i ławkami (ławostołami) – 2 kpl.c) ławostołów wolnostojących – zestawu stół + 2 ławki – 5 kpld) suszarek na kajaki – 2 szt.e) koszy na odpadki – 3 szt.f) tablicy informacyjno-promocyjnej (dużej) – 1 szt.,g) tablicy oznakowania (małej) – 1 szt.Przystań kajakowa na rzece Wierzyca w miejscowości Dolne MalikiLokalizacja inwestycji – działki nr 192, obręb Góra, gmina Stara Kiszewa.Realizacja przedsięwzięcia dotyczącego budowy przystani kajakowej nad rzeką Wierzycąw miejscowości Dolne Maliki, obejmuje:- wykonanie umocnienia brzegu rzeki i skarpy palisadą z kołków na długości ok. 13 m,- wykonanie ogrodzenia niskiego wzdłuż brzegu rzeki (ok. 11 m),- wykonanie placu manewrowego – nawrotki dla samochodów z kajakami o nawierzchni utwardzonej kruszywem o powierzchni około 130 m2,- wykonanie zjazdu z drogi dla samochodów dowożących lub odbierających kajaki oraz turystów z płyt betonowych ażurowych (np. typu jomb) o długości ok. 14,5 m,- wykonanie umocnienia skarp przy zjeździe z drogi wykonanego z lekkich płyt betonowych ażurowych (np. typu meba) – powierzchnia ok. 57 m2,- montaż i ustawienie:a) kosza na odpadki – 1 szt.,b) tablicy informacyjno-promocyjnej (dużej) – 1 szt.,c) tablicy oznakowania (małej) - informacja o wodowaniu – 1 szt.,2. Szczegółowy opis przedmiotu dla wszystkich lokalizacji określa Program funkcjonalno-użytkowy dla zadania Budowa przystani kajakowej nad rzeką Wierzycą w miejscowości Bartoszylas, Zamek Kiszewski i Dolne Maliki oraz budowa przenoski dla kajakarzy nad rzeką Wierzycą w miejscowości Stary Bukowiec, Ruda i Zamek Kiszewski, oraz Aneks do powyższego PFU, które stanowią załączniki do niniejszej SIWZ. UWAGA:Jako poszycie drewniane pomostów pływających, pomostów stałych oraz schodów terenowych należy przyjąć deskę pomostową ryflowaną impregnowaną ciśnieniowo (modrzew o grubości min. 28 mm). W ofercie należy ująć wykonanie aktualnych map do celów projektowych w zakresie wymaganym do realizacji przedmiotu zamówienia.Przedmiot zamówienia należy wykonać w sposób uwzględniający wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.Na stronie internetowej Zamawiającego zamieszcza się treść, projekty wykonawcze, wizualizacje oraz specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych dla tablic informacyjno-promocyjnych i znaków wodnych. Przedmiot zamówienia składa się z trzech etapów:1) Etap I – opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) wraz z uzyskaniem pozwoleń wodnoprawnych i pozwoleń na budowę (dla każdej lokalizacji odrębne) oraz wszelkich innych decyzji administracyjnych, uzgodnień, dokumentacji i opinii niezbędnych dla zrealizowania zadania inwestycyjnego.2) Etap II – wykonanie robót budowlanych wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez Wykonawcę wraz ze świadczeniami nie będącymi robotami budowlanymi wraz z zapewnieniem nadzoru autorskiego nad opracowaną dokumentacją projektową oraz opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej i uzyskanie pozwoleń na użytkowanie lub uzyskanie skutecznie prawnych zawiadomień o zakończeniu robót budowlanych.Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia określony wyżej obejmuje w szczególności:a) sporządzenie projektu wstępnego (koncepcji) i uzyskanie dla niego akceptacji Zamawiającego, b) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej i uzyskanie wynikających z przepisów: opinii, uzgodnień, decyzji, pozwoleń wodnoprawnych i pozwoleń na budowę, c) sporządzenie projektów wykonawczych, d) wykonanie zgodnie z dokumentacją projektową (po uzyskaniu pozwoleń wodnoprawnych i pozwoleń na budowę) wszystkich robót budowlanych, przygotowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej; dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwoleń na użytkowanie lub do uzyskania skutecznie prawnych zawiadomień o zakończeniu robót budowlanych,e) pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych wg sporządzonych opracowań projektowych,f) uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich pozwoleń, decyzji i uzgodnień niezbędnych do użytkowania inwestycji oraz pozwoleń na użytkowanie inwestycji lub skutecznie prawnych zawiadomień o zakończeniu robót budowlanychW zakresie projektowania wykonawca zastosuje się do wymagań PFU w szczególności:1) Wykonawca zobowiązany jest wykonać i przekazać Zamawiającemu dla każdej z lokalizacji odrębnie komplet dokumentacji, tj.: a) Projekt budowlany – w 5 egzemplarzach, b) Operat wodnoprawny – w 5 egzemplarzach,c) Projekt wykonawczy – w 3 egzemplarzach,d) Dokumentacja powykonawcza – w 3 egzemplarzach,e) Kosztorys inwestorski (sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, Dz. U. z dnia 8 czerwca 2004 r. Nr 130, poz. 1389 ze zm.) – w 2 egzemplarzach, f) Przedmiar robót – w 2 egzemplarzach, g) Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót – w 2 egzemplarzach, h) Całość opracowania winna być złożona w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej ( 1 egz.) na płycie CD/DVD w formie edytowalnej i z rozszerzeniem PDF, a kosztorys inwestorski i przedmiar robót także w programie rozszerzeniem ath, na nośniku elektronicznym w 1 egzemplarzu.W ramach przedmiotu umowy (o którym mowa powyżej) wykonawca zastosuje się do wymagań zawartych w PFU. Zakres rzeczowy robót budowlanych obejmuje w szczególności:1) przygotowanie placu budowy, w tym: organizacja ruchu w otoczeniu budowy, urządzenie i uzgodnienie na własny koszt usytuowania zaplecza budowy, doprowadzenie mediów niezbędnych dla Wykonawcy dla potrzeb budowy,2) budowę przystani i przenosek kajakowych (zamiennie nazywanych obiektami) zgodnie z opracowaną i zatwierdzoną dokumentacją projektową, pełną obsługę geodezyjną na etapie wykonawstwa robót, wykonanie dokumentacji powykonawczej z inwentaryzacją geodezyjną w wersji papierowej (w 4 egz.) i elektronicznej, naniesienie do Zasobu Geodezyjnego wybudowanego obiektu, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie lub skutecznie prawnych zawiadomień o zakończeniu robót budowlanych,3) roboty ziemne, roboty budowlane wraz z ich kompletnym wykończeniem, pozostałe roboty budowlane i wykończeniowe, 4) zagospodarowanie terenu,5) uporządkowanie terenu budowy i terenu przylegającego po wykonanych robotach budowlanych,6) zabezpieczenie terenu budowy oraz terenu przyległego w okresie prowadzenia robót,oraz ogół pozostałych prac i dostaw niezbędnych do kompletnego zrealizowania zadania, uzyskania pozwoleń wymaganych prawem oraz przekazania przystani i przenosek kajakowych do użytkowania.W przypadku, gdy w SIWZ lub załącznikach wskazano znak towarowy, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę należy przyjąć, iż to są wskazania przykładowe. Zamawiający dopuszcza proponowanie innych materiałów i urządzeń, pod warunkiem, że zagwarantują one realizacje zamówienia zgodnie z zapisami SIWZ i załącznikami oraz zapewnią uzyskanie parametrów technologicznych i jakościowych oraz standardu wykonania nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej, a także nie będą powodować: istotnych zmian konstrukcyjnych, pogorszenia jakości oraz zmian w wydanych postanowieniach, decyzjach, uzgodnieniach i pozwoleniach. W trakcie wykonywania prac projektowych należy uwzględnić wymogi art. 29 ust. 5 ustawy Pzp.W miejscu gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy PZP, Zamawiający dodaje wyrazy „lub równoważne” oraz dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45111291-4
45112700-2
45233161-5
45242100-6
45248400-1
71220000-6
71222000-0
71222200-2
71242000-6
71244000-0
71248000-8
71300000-1
71313410-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-11-15

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał (zakończył) co najmniej jedną robotę budowlaną, której wartość brutto wynosiła minimum 100.000,00 zł. 1. zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował:1) do pełnienia funkcji Głównego projektanta branży konstrukcyjno-budowlanej – minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia.2) do pełnienia funkcji Kierownika budowy – minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1)Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; (załącznik nr 4 do siwz); 2)Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (załącznik nr 5 do siwz);
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Okres Gwarancji 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający, poza możliwością zmiany zawartej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2, 3,4,5,6 ustawy Pzp, przewiduje również możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy, także w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach:1) zmiana terminów wykonania umowy: a) zmiany wynikające z warunków atmosferycznych, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności: klęsk żywiołowych, warunków atmosferycznych odbiegających od typowych dla danej pory roku, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;b) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności: wstrzymanie robót przez Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót;c) zmiany będące następstwem działania lub braku działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma – typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, w tym odmowa udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji;W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 pkt 1) termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Wykonawca nie może żądać zwiększenia wynagrodzenia lub zwrotu innych kosztów bezpośrednich lub pośrednich spowodowanych przestojem lub dłuższym czasem wykonywania umowy.2) Zmiana sposobu spełnienia świadczenia:a) zmiany technologiczne spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami: z uwagi na możliwość osiągnięcia wymaganego efektu przy niższych kosztach wykonania robót poprzez zastosowanie innych rozwiązań technicznych lub materiałowych, przy zachowaniu jakości i parametrów technicznych obiektów budowlanych, instalacji i urządzeń, z uwagi na możliwość osiągniecia wymaganego efektu poprzez zastosowanie innych rozwiązań technicznych lub materiałowych zwiększających jakość, parametry techniczne lub eksploatacyjne obiektów budowlanych lub skracających termin realizacji zamówienia, odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki terenowe, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych, zmiana decyzji, postanowień lub uzgodnień przez organy administracyjne i podmioty uzgadniające dokumentację projektową’ konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, konieczność wykonania robót oraz usunięcia wad w celu zmniejszenia zagrożenia, gdy zaistnieje wypadek wpływający na bezpieczeństwo życia, zdrowia, mienia, lub robót na terenie budowy, lub sąsiadujących nieruchomości a Inspektor nadzoru wydał Wykonawcy polecenie wykonania robót, usunięcia wad lub podjęcia innych czynności w celu wyeliminowania lub zmniejszenia zagrożenia.b) zmiana osób wskazanych w ofercie wykonawcy lub w umowie, przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne osoby spełniające warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, według polityki kadrowej wykonawcy. 3) pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami: a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ, b) zmiana obowiązującej stawki VAT, c) zmiana przepisów podatkowych w zakresie wystawiania faktur, powstawania obowiązku podatkowego itp., d) zmiana zakresu przedmiotu umowy w wyniku rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy wraz ze zmniejszeniem wynagrodzenia Wykonawcy, e) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji, f) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ,g) wprowadzenia lub zmiany podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy robót lub usług lub dostaw,h) zmiana w zakresie zasad rozliczeń i warunków płatności związanych z zawarciem umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo.2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 pkt 3) lit. a), d), e), f) możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiany lokalizacji budowanych urządzeń.3. W przypadku określonym w ust. 1 pkt 3) lit. b) zmiana stawki VAT dotyczyć będzie wynagrodzenia umownego za prace wykonane po dacie podpisania aneksu do umowy.4. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 2) i 3) możliwa jest również, powiązana ze zmiana sposobu, zakresu świadczenia lub przepisów prawa, odpowiednia zmiana rozliczania lub zmiany wysokości wynagrodzenia.5. Wszystkie powyższe postanowienia w ust. 1 pkt 1), 2) i 3) stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.6. Zamawiający przewiduje również możliwość dokonywania nieistotnych zmian postanowień umowy, które nie dotyczą treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.7. Nie stanowi zmiany umowy: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); 2) zmiana danych teleadresowych.8. Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązania jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1. Wniosek o zmianę postanowień umowy musi być wyrażony na piśmie.9. Zmiana umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.10. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany wynagrodzenia należnego wykonawcy w przypadku zmiany:a) stawki podatku od towarów i usług, jeżeli zmiana stawki podatku od towarów i usług wynika z przepisów powszechnie obowiązujących oraz będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę;b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jeżeli zmiana ta wynika z przepisów powszechnie obowiązujących oraz będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne jeżeli zmiana ta wynika z przepisów powszechnie obowiązujących oraz będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę;W takim wypadku Wykonawca jest zobowiązany wykazać i udokumentować wpływ w/w okoliczności na wysokość zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-06-02, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie elewacji domu jednorodzinnego - Gdańsk
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania27-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykonanie elewacji domu jednorodzinnego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI