Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zaprojektowanie i budowa budynku RCKiK dla Terenowego Oddziału w Garwolinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000292646
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Saska 63/75
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-948
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 225146000
1.5.8.) Numer faksu: 225146000
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rckik@rckik-warszawa.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rckik-warszawa.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zaprojektowanie i budowa budynku RCKiK dla Terenowego Oddziału w Garwolinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9d0d73e9-af33-11ec-baa2-b6d934483bfb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00101432
2.6.) Wersja ogłoszenia: 02
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00032108/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Zaprojektowanie i budowa budynku RCKiK dla Terenowego Oddziału w Garwolinie przy ul. Warszawskiej.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Wsparcie Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie w rozwoju i modernizacji infrastruktury do Wykazu Projektów Zidentyfikowanych w ramach PO IiŚ 2014-2020 - Programu REACT-EU” (Działanie 11.3).
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://rckikwarszawa.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://rckikwarszawa.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://rckikwarszawa.ezamawiajacy.pl
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://rckikwarszawa.ezamawiajacy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający oświadcza, że wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym w sprawie danych osobowych można kontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: abi@rckik-warszawa.com.pl.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/PN/07/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zamierzenie budowlane polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu w formule „zaprojektuj i wybuduj” budynku Terenowego Oddziału Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Garwolinie położonej na działce nr. 3662/5 przy ul. Warszawskiej w Garwolinie o pow. ok. 2000 m2 wraz z uzyskaniem wszelkich decyzji i pozwoleń niezbędnych do realizacji inwestycji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
72000000-5 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 19 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający na etapie oceny środków przedmiotowych określonych w pkt 9.1.1 SWZ wezwie, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, Wykonawcę, którego oferta po wstępnej ocenie zdobyła największa ilość punktów w kryterium wyboru, do prezentacji multimedialnej zaoferowanego systemu wraz z opisem jego działania pod kątem jego zgodności z wymaganiami opisanymi w Szczegółowych warunków dotyczących technologii przechowywania krwi i jej składników - Załącznik nr 2b do SWZ. Stwierdzenie, podczas prezentacji, jakiejkolwiek niezgodności oferowanego systemu z wymaganą w SWZ funkcjonalnością skutkować będzie odrzuceniem oferty. Prezentacja traktowana jest, jako szczególny rodzaj próbki umożliwiającej weryfikację wymaganej przez Zamawiającego funkcjonalności i zgodności z założeniem. Odmowa zademonstrowania zaoferowanego systemu lub nieobecność w wyznaczonym terminie do prezentacji będzie równoznaczna z odmową przedstawienia próbki celem jej weryfikacji, co prowadzi do braku kompletności oferty i skutkuje jej odrzuceniem.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców na podstawie przesłanek wynikających z art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz następujących przesłanek wynikających z art. 109 ust. 1 ustawy Pzp :
1. Podstawa wykluczenia określona w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp tj. dotycząca wykonawcy w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ustawy Pzp.: wykazanie spełnienia warunków udziału, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp następuje łącznie
Wykazanie braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie
z art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 ustawy Pzp następuje przez każdego z wykonawców oddzielnie (każdy z wykonawców ma obowiązek składania dokumentów i oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu oddzielnie).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
2. Aktualna polisa lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000 zł;
3. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 8 do SWZ;
4. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 8 do SWZ;
5. Oświadczenie wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp; – załącznik nr 6 do SWZ.
6. Certyfikat potwierdzający wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001 w zakresie projektowania oraz dostarczania produktów i usług lub równoważny – w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 7.1.4. ppkt 3.
7. Certyfikat potwierdzający wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 13485 w zakresie projektowania oraz dostarczania produktów i usług w obszarze medycyny lub równoważny – w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 7.1.4. ppkt 4SWZ.
8. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie wstępne o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – oświadczenie z art. 125 ustawy Pzp – załącznik nr 4 i 5 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym; Zamawiający nie precyzuje przedmiotowego warunku.
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; Zamawiający nie precyzuje przedmiotowego warunku.
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawca przedstawi aktualną polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000 zł.
4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż
1) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, usługę w zakresie projektowania budynków w których wykonywane są usługi zdrowotne o wartości minimum 100 000,00 zł brutto,
2) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, co najmniej 1 (jednej) roboty polegające na:
- wybudowaniu budynku, w których w ramach wykonania była instalacja urządzeń do automatycznego magazynowania produktów leczniczych w temperaturze poniżej -30°C o wartości minimum 5 000 000,00 zł (brutto)produktów i usług lub równoważnym,
4) Wykonawca ma wdrożony system zarządzania jakością ISO 13485 lub równoważny - dysponuje certyfikatem potwierdzającym wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 13485 w zakresie projektowania oraz dostarczania produktów i usług w obszarze medycyny lub równoważnym.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Opis wszystkich urządzeń chłodniczych i mroźniczych wchodzących w skład systemu informatycznego klasy WMS wraz z opisem zastosowanych tych rozwiązań oraz zasadą ich działania, w celu weryfikacji pod kątem zgodności z wymaganiami opisanymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym - załącznik nr 2a do SWZ, Szczegółowych warunkach dotyczących technologii przechowywania krwi i jej składników - Załącznik nr 2b do SWZ. oraz Koncepcją funkcjonalną załączoną do PFU – Załącznik nr 2c.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zamawiający przewiduje jednokrotne wezwanie do uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych gdy nie zostaną złożone, zostaną złożone nieprawidłowe lub zawierające błędy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
40.000,00 PLN
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 58 ustawy Pzp, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny, kadrowy, wiedza i doświadczenie, a także sytuacja ekonomiczna i finansowa.
2. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę, w ofercie, części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani - zgodnie z art. 462 ust. 2 ustawy Pzp.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Istotne postanowienia w zakresie zmiany - są zawarte w projekcie umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-14 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://rckikwarszawa.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-14 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-14
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 1
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający na etapie oceny środków przedmiotowych określonych w pkt 9.1.1 SWZ wezwie, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, Wykonawcę, którego oferta po wstępnej ocenie zdobyła największa ilość punktów w kryterium wyboru, do prezentacji multimedialnej zaoferowanego systemu wraz z opisem jego działania pod kątem jego zgodności z wymaganiami opisanymi w Szczegółowych warunków dotyczących technologii przechowywania krwi i jej składników - Załącznik nr 2b do SWZ. Stwierdzenie, podczas prezentacji, jakiejkolwiek niezgodności oferowanego systemu z wymaganą w SWZ funkcjonalnością skutkować będzie odrzuceniem oferty. Prezentacja traktowana jest, jako szczególny rodzaj próbki umożliwiającej weryfikację wymaganej przez Zamawiającego funkcjonalności i zgodności z założeniem. Odmowa zademonstrowania zaoferowanego systemu lub nieobecność w wyznaczonym terminie do prezentacji będzie równoznaczna z odmową przedstawienia próbki celem jej weryfikacji, co prowadzi do braku kompletności oferty i skutkuje jej odrzuceniem.
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Realizacja roboty budowlanej jest uzależniona od dofinansowania w ramach projektu: „Wsparcie Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie w rozwoju i modernizacji infrastruktury do Wykazu Projektów Zidentyfikowanych w ramach PO IiŚ 2014-2020 - Programu REACT-EU” (Działanie 11.3). Zamawiający zastrzega sobie, do momentu odbioru dokumentacji projektowej opisanej w § 5, prawo wypowiedzenia umowy w przypadku nie otrzymania ww. środków.
2. Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości zamówienia nie zostaną przyznane.