Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zaprojektowanie, dostawa oraz montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych w ramach zad. pn. Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych Gm. Ogrodzieniec przez montaż ogniw fotowoltaicznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ogrodzieniec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258842
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Wolności 25
1.5.2.) Miejscowość: Ogrodzieniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-440
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@ogrodzieniec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ogrodzieniec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zaprojektowanie, dostawa oraz montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych w ramach zad. pn. Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych Gm. Ogrodzieniec przez montaż ogniw fotowoltaicznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-25ce65b2-af2b-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00049080
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
”Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych Gminy Ogrodzieniec poprzez montaż ogniw fotowoltaicznych” dofinansowany z E F R R w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 dla osi priorytetowej: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna dla działania: 4.1. Odnawialne źródła energii dla poddziałania: 4.1.1. Odnawialne źródła energii - ZIT
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.ogrodzieniec.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl, https://epuap.gov.pl/wps/portal.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z wymaganiami działu VIII SWZ: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza dołączenie katalogu elektronicznego do oferty
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.5.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, dostawa, montaż, uruchomienie a także przeprowadzenie procedury włączenia do sieci OSD mikroinstalacji fotowoltaicznej w lokalizacji:a) Część nr 1 – Zespół Szkolno–Przedszkolny, ul. Kościuszki 67, 42-440 Ogrodzieniec, nr działki 2980. Mikroinstalacja fotowoltaiczna o mocy 25 kWp montowana będzie na konstrukcji wsporczej na dachu budynku;2. Zakres zamówienia obejmuje:• Faza 1: Wykonanie dokumentacji technicznej obejmującej:a) inwentaryzację aktualnego na dzień rozpoczęcia montażu mikroinstalacji stanu technicznego obiektów jak i stanu instalacji elektrycznych;b) część opisową;c) wykonanie niezbędnych obliczeń potwierdzających spełnianie wymagań stawianych przez falownik;d) dobór odpowiednich zabezpieczeń wg obowiązujących norm;e) dobór kabli;f) współdziałanie z instalacją odgromową;g) wybór umiejscowienia instalacji w uzgodnieniu z dysponentami nieruchomości, na których lokalizowana będzie inwestycja;h) uzupełnienie wniosku o przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej;i) karty katalogowe, a także certyfikaty potwierdzające dopuszczenie do użytku wybranych komponentów instalacji;j) certyfikaty potwierdzające uprawnienia Wykonawcy do montażu systemów fotowoltaicznych.Wykonawca pokryje wszelkie koszty związane z przygotowaniem dokumentacji.• Faza 2 : Roboty budowlano-montażowe obejmują:a) wykonanie robót budowlanych: montażowych, instalacyjnych i ogólnobudowlanych;b) dobór, dostawę i montaż całej infrastruktury technicznej towarzyszącej, tzn. falowników, paneli fotowoltaicznych, zabezpieczeń etc.;c) dobór i dostawę konstrukcji wsporczej do montażu paneli;d) budowę połączeń kablowych między panelami;e) wykonanie instalacji odgromowej;f) dobór, dostawę i montaż układu monitoringu i sterowania;g) montaż na konstrukcji wsporczej;h) przyłączenie elektrowni do wewnętrznej instalacji elektrycznej;i) dokonanie rozruchu elektrowni wraz z przewidywanym okresem próbnym (min. 7 dni);j) przeprowadzenie w niezbędnym zakresie prób eksploatacyjnych i nastaw współpracy z siecią;k) opracowanie instrukcji obsługi elektrowni i przeszkolenie osób eksploatujących instalacje;l) wykonanie dokumentacji powykonawczej przed rozpoczęciem czynności odbiorowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
09332000-5 - Instalacje słoneczne
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, dostawa, montaż, uruchomienie a także przeprowadzenie procedury włączenia do sieci OSD mikroinstalacji fotowoltaicznej w lokalizacji:a) Część nr 2– budynek hali sportowej ul. Orzeszkowej 13, 42-440 Ogrodzieniec, nr działki 804/11. Mikroinstalacja fotowoltaiczna o mocy 25 kWp montowana będzie na konstrukcji wsporczej na dachu budynku;2. Zakres zamówienia obejmuje:• Faza 1: Wykonanie dokumentacji technicznej obejmującej:a) inwentaryzację aktualnego na dzień rozpoczęcia montażu mikroinstalacji stanu technicznego obiektów jak i stanu instalacji elektrycznych;b) część opisową;c) wykonanie niezbędnych obliczeń potwierdzających spełnianie wymagań stawianych przez falownik;d) dobór odpowiednich zabezpieczeń wg obowiązujących norm;e) dobór kabli;f) współdziałanie z instalacją odgromową;g) wybór umiejscowienia instalacji w uzgodnieniu z dysponentami nieruchomości, na których lokalizowana będzie inwestycja;h) uzupełnienie wniosku o przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej;i) karty katalogowe, a także certyfikaty potwierdzające dopuszczenie do użytku wybranych komponentów instalacji;j) certyfikaty potwierdzające uprawnienia Wykonawcy do montażu systemów fotowoltaicznych.Wykonawca pokryje wszelkie koszty związane z przygotowaniem dokumentacji.• Faza 2 : Roboty budowlano-montażowe obejmują:a) wykonanie robót budowlanych: montażowych, instalacyjnych i ogólnobudowlanych;b) dobór, dostawę i montaż całej infrastruktury technicznej towarzyszącej, tzn. falowników, paneli fotowoltaicznych, zabezpieczeń etc.;c) dobór i dostawę konstrukcji wsporczej do montażu paneli;d) budowę połączeń kablowych między panelami;e) wykonanie instalacji odgromowej;f) dobór, dostawę i montaż układu monitoringu i sterowania;g) montaż na konstrukcji wsporczej;h) przyłączenie elektrowni do wewnętrznej instalacji elektrycznej;i) dokonanie rozruchu elektrowni wraz z przewidywanym okresem próbnym (min. 7 dni);j) przeprowadzenie w niezbędnym zakresie prób eksploatacyjnych i nastaw współpracy z siecią;k) opracowanie instrukcji obsługi elektrowni i przeszkolenie osób eksploatujących instalacje;l) wykonanie dokumentacji powykonawczej przed rozpoczęciem czynności odbiorowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, dostawa, montaż, uruchomienie a także przeprowadzenie procedury włączenia do sieci OSD mikroinstalacji fotowoltaicznej w lokalizacji:a) Część nr 3– ujęcie wody, ul. Kościuszki 1c 42-440 Ogrodzieniec, nr działki 804/11. Mikroinstalacja fotowoltaiczna o mocy 50 kWp montowana będzie na konstrukcji wsporczej na gruncie2. Zakres zamówienia obejmuje:• Faza 1: Wykonanie dokumentacji technicznej obejmującej:a) inwentaryzację aktualnego na dzień rozpoczęcia montażu mikroinstalacji stanu technicznego obiektów jak i stanu instalacji elektrycznych;b) część opisową;c) wykonanie niezbędnych obliczeń potwierdzających spełnianie wymagań stawianych przez falownik;d) dobór odpowiednich zabezpieczeń wg obowiązujących norm;e) dobór kabli;f) współdziałanie z instalacją odgromową;g) wybór umiejscowienia instalacji w uzgodnieniu z dysponentami nieruchomości, na których lokalizowana będzie inwestycja;h) uzupełnienie wniosku o przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej;i) karty katalogowe, a także certyfikaty potwierdzające dopuszczenie do użytku wybranych komponentów instalacji;j) certyfikaty potwierdzające uprawnienia Wykonawcy do montażu systemów fotowoltaicznych.Wykonawca pokryje wszelkie koszty związane z przygotowaniem dokumentacji.• Faza 2 : Roboty budowlano-montażowe obejmują:a) wykonanie robót budowlanych: montażowych, instalacyjnych i ogólnobudowlanych;b) dobór, dostawę i montaż całej infrastruktury technicznej towarzyszącej, tzn. falowników, paneli fotowoltaicznych, zabezpieczeń etc.;c) dobór i dostawę konstrukcji wsporczej do montażu paneli;d) budowę połączeń kablowych między panelami;e) wykonanie instalacji odgromowej;f) dobór, dostawę i montaż układu monitoringu i sterowania;g) montaż na konstrukcji wsporczej;h) przyłączenie elektrowni do wewnętrznej instalacji elektrycznej;i) dokonanie rozruchu elektrowni wraz z przewidywanym okresem próbnym (min. 7 dni);j) przeprowadzenie w niezbędnym zakresie prób eksploatacyjnych i nastaw współpracy z siecią;k) opracowanie instrukcji obsługi elektrowni i przeszkolenie osób eksploatujących instalacje;l) wykonanie dokumentacji powykonawczej przed rozpoczęciem czynności odbiorowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09332000-5 - Instalacje słoneczne
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy pzp (dotyczy każdej części oddzielnie):1) zdolność do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa wymagań dotyczących tego warunku;2) uprawnienie do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie określa wymagań dotyczących tego warunku;3) sytuacja ekonomiczna lub finansowa: Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić dokumenty potwierdzające, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100.000 zł (sto tysięcy zł) dla każdej części, tzn.: Składając ofertę na 2 lub 3 części, Wykonawca musi przedstawić dokument ubezpieczenia odpowiednio na 200.000 lub 300.000 zł.4) zdolność techniczna lub zawodowa:a) Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie instalacji fotowoltaicznej o mocy zainstalowania powyżej 20 kWp dla części nr 1 lub 2 oraz powyżej 30 kWP dla części nr 3.b) Wykonawca musi dysponować (dysponuje lub będzie dysponował) osobami niezbędnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem niezbędnym do wykonania zamówienia: co najmniej 1 osobą do wykonania projektu instalacji PV z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub posiadającą certyfikat w zakresie projektowania systemów PV wystawiony przez Urząd Dozoru Technicznego; co najmniej 2 osobami uprawnionymi do montażu instalacji, paneli fotowoltaicznych posiadającymi uprawnienia SEP typu D i E.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie (ze szczególnym uwzględnieniem wymogu Zamawiającego określonego w Dziale XV ust. 1 SWZ), przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (Załącznik nr 5 do SWZ);b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (ze szczególnym uwzględnieniem wymogu Zamawiającego określonego w Dziale XV ust. 1 SWZ - Załącznik nr 6 do SWZ).c) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100.000 zł (sto tysięcy zł) dla każdej części, tzn.: Składając ofertę na 2 lub 3 części, Wykonawca musi przedstawić dokument ubezpieczenia odpowiednio na 200.000 lub 300.000 zł.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości:a) Część nr 1 – 1 000,00 zł;b) Część nr 2 – 1 000,00 zł;c) Część nr 3 – 2 000,00 zł.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dopuszczalna jest zmiana umowy w przypadkach określonych w art. 455 ustawy pzp oraz w przypadku:1) zmiany strony umowy w sytuacji następstwa prawnego wynikającego z odrębnych przepisów;2) zmiany osoby wskazanej w § 25 ust. 1 umowy w przypadku:a) ważnych zdarzeń losowych dotyczących tej osoby,b) niewywiązywania się przez tą osobę z ciążących na niej obowiązków,c) jeżeli zmiana tej osoby stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od WykonawcyW przypadku zmiany, o której mowa powyżej, osoba wskazana przez Wykonawcę winna posiadać uprawnienia co najmniej takie jakich wymagano w Specyfikacji Warunków Zamówienia;3) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku wydłużenia terminu finansowania, który nie jest zależny od Zamawiającego (Gminy Ogrodzieniec);4) zmiany § 10 ust. 1 umowy w zakresie wskazanych podwykonawców, rezygnacji z podwykonawców, zmiany wskazanego zakresu podwykonawstwa, wykonania zamówienia przy pomocy podwykonawców, pomimo niewskazania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa.W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego potencjał Wykonawca powoływał się w zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub sam Wykonawca samodzielnie spełnia te warunki w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 2;5) zmiany postanowień umowy, których konieczność wprowadzenia jest wynikiem zmian obowiązującego prawa bądź działań organów państwowych, samorządowych, sądowych lub administracyjnych. Niniejsza zmiana możliwa jest o okres nie dłuższy niż okres trwania przeszkody uniemożliwiającej wykonywanie przedmiotu umowy;6) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, która polegać będzie na:a) podwyższeniu wynagrodzenia o wartość procentowego wzrostu stawki podatku VATlubb) obniżeniu wynagrodzenia o wartość procentowego obniżenia stawki podatku VAT.Zmiana wynagrodzenia, o której mowa powyżej dotyczyć będzie wyłącznie części wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy, która w dniu wejścia w życie zmiany stawki podatku VAT pozostała do zapłaty.2. Dokonanie zmiany umowy w zakresie jw. wymaga uprzedniego złożenia na piśmie wniosku wykazującego zasadność wprowadzenia zmian i zgody Stron na jej dokonanie.3. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają – pod rygorem nieważności – zachowania formy pisemnej (w postaci aneksu).7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy