Ogłoszenie o zamówieniu
 Roboty budowlane
 Zaprojektowanie, budowa i przekazanie do użytkowania wiaty dla karetek przy SOR w formule zaprojektuj i wybuduj oraz budowa i przekazanie do użytkowania nowego obiektu szpitalnego (łącznika). 
 
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
 
1.1.) Rola zamawiającego
 
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
 
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Choszcznie
 
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210373543
1.5) Adres zamawiającego 
 
1.5.1.) Ulica: M. Niedziałkowskiego 4 A
 
1.5.2.) Miejscowość: Choszczno
 
1.5.3.) Kod pocztowy: 73-200
 
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
 
1.5.5.) Kraj: Polska
 
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
 
1.5.7.) Numer telefonu: 957658743
 
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ejaloszynska@spzozchoszczno.pl
 
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzozchoszczno.pl
 
 1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej 
 
 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie 
 
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
 
2.1.) Ogłoszenie dotyczy: 
 
 Zamówienia publicznego 
 
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
 
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: 
 
 Zaprojektowanie, budowa i przekazanie do użytkowania wiaty dla karetek przy SOR w formule zaprojektuj i wybuduj oraz budowa i przekazanie do użytkowania nowego obiektu szpitalnego (łącznika). 
 
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1d1c18c8-1c1b-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
 
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00428073
 
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
 
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-24
 
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
 
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00013736/13/P
 
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: 
 
1.1.6 Przebudowa wiaty podjazdu dla karetek w SOR w formule zaprojektuj i wybuduj wraz z budową i przekazaniem do użytkowania nowego obiektu szpitalnego (łącznika).
 
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
 
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
 
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
 
 Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy 
 
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
 
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
 https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1d1c18c8-1c1b-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5 
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
 
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
 
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
 
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy e-zamówienia.
Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały opisane w rozdziale I ust. 3 SWZ.
 
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
 
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
 
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: 
 
polski
 
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozdziałem I ust. 16 SWZ
 
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z Rozdziałem I ust. 16 SWZ
 
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
 
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
 
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP.P.271.21.2024
 
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
 
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
 
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
 
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
 
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
 
 Przedmiotem zamówienia jest:
a) wykonanie dokumentacji projektowej, w tym projektu budowlanego i projektów wykonawczych, oraz wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa wiaty podjazdu dla karetek w SOR” w formule zaprojektuj i wybuduj, powiązanej funkcjonalnie z łącznikiem, o którym mowa w lit. b), wraz z uzyskaniem w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie;
b) wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa i przekazanie do użytkowania nowego obiektu szpitalnego (łącznika), dobudowanego do istniejącego budynku w którym zlokalizowany jest Oddział Wewnętrzny z Diagnostyką oraz powiązanego funkcjonalnie z projektowaną wiatą, o której mowa w lit. a) wraz z przebudową pomieszczeń apteki na przedsionek łącznika” oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, 
 
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
 
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 
 
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
 
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
 
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
 
45113000-2 - Roboty na placu budowy
 
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
 
45215000-7 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej
 
45215140-0 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych
 
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
 
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
 
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
 
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
 
45315000-8 - Instalowanie urządzeń elektrycznego ogrzewania i innego sprzętu elektrycznego w budynkach
 
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
 
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
 
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
 
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
 
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
 
71325000-2 - Usługi projektowania fundamentów
 
71327000-6 - Usługi projektowania konstrukcji nośnych
 
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
 
 
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
 
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
 
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
 
4.3.) Kryteria oceny ofert
 
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
 
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert:  Punktowo 
 
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert:  Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe 
 
Kryterium 1
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
 
4.3.6.) Waga: 60
 
Kryterium 2
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: 
 serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji. 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowa gwarancja
 
4.3.6.) Waga: 20
 
Kryterium 3
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: 
 serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji. 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
 
4.3.6.) Waga: 20
 
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
 
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
 
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
 
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: 
 
Art. 109 ust. 1 pkt 5
 
Art. 109 ust. 1 pkt 7
 
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
 
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
 4a. Zdolność techniczna:
1) Warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał tj. zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub nadbudowie lub odbudowie obiektu użyteczności publicznej w technologii zabudowy lekkiej – kontenerowej o wartości robót minimum 450 000,00 zł netto, obejmującą co najmniej:
- roboty konstrukcyjno – budowlane, w tym roboty fundamentowe, oraz związane z tym instalacje elektryczne,
z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których zamówienia/ roboty te zostały wykonane. Zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ, wraz z załączeniem dowodów określających, że roboty budowlane zostały wykonane należycie (referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty 
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz robót budowlanych, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie opublikowany zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem wszczęcia. Jeżeli w jakimkolwiek dokumencie złożonym przez wykonawcę wskazane zostaną kwoty wyrażone w walucie nie znajdującej się aktualnie w obrocie, zamawiający dokona przeliczenia tych kwot na złotówki na podstawie ostatniego średniego miesięcznego kursu złotego w stosunku do tych walut, ujawnionego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego.
4b. Zdolność zawodowa:
1) Warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca najpóźniej w chwili rozpoczęcia realizacji zamówienia będzie dysponował skierowanymi do realizacji przedmiotowego zamówienia osobami:
4b. 1a. w zakresie projektowania:
− jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjnej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadającą minimum 3 letnie doświadczenie projektowe (liczone od daty uzyskania uprawnień) w tym co najmniej 1 krotne doświadczenie w projektowaniu budowy lub rozbudowy lub przebudowy lub nadbudowy lub odbudowy budynku użyteczności publicznej. 
− jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej (tzw. „elektrycznej”) w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
Uwaga! Zamawiający wymaga by Wykonawca w załączniku Nr 7 (Wykaz osób) potwierdził, że projektant wykonał w szczególności:
− komplet dokumentacji projektowej, który został zatwierdzony przez właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej i na podstawie którego wydane zostało pozwolenie na budowę, oraz 
− komplety dokumentacji jako całość zostały odebrane przez zamawiającego jako należycie wykonane lub na ich podstawie został wykonany obiekt (obiekty),którego (których) komplet ten dotyczy i dla obiektu tego (tych obiektów) wydane zostało pozwolenie na użytkowanie.
4b.1b. w zakresie kierowania robotami budowlanymi:
− jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe (liczone od daty uzyskania uprawnień), w tym co najmniej:
- 1 krotne doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub inspektora nadzoru dla inwestycji polegającej na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub nadbudowie lub odbudowie budynku użyteczności publicznej, będącego w stanie czynnym przez cały okres trwania budowy. 
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
 
 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o aktualności informacji zawartych we wstępnym oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia oraz oświadczenie o przynależności/ braku przynależności do grupy kapitałowej. 
 
 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których, roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane lub są wykonywane należycie- na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w podrozdziale 7 pkt.3. 3.1 ppkt. 4a zdolność techniczna w zakresie doświadczenia wg Załącznika nr 6 do SWZ. Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
6) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie i nadzorowanie robotami budowlanymi, wykaz osób do projektowania zgodnie z wymaganiami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także wykonanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w podrozdziale 7 pkt. 3 3.1 ppkt 4b wg załącznika Nr 7 - do SWZ. 
 
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
 
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
 
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
 
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
 
6.4.1) Informacje dotyczące wadium: 
 Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 30 000,00 zł.
Szczegółowe warunki określa Rozdział II ust. 19 SWZ 
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
 
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 
 1) Dla zabezpieczenia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, Strony ustalają zabezpieczenie należytego wykonania Umowy, zwane dalej „Zabezpieczeniem”, w wysokości 5 % wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 8 ust. 1 załącznika nr 8 do SWZ – umowy. 
Szczególowe informacje w Rozdziale III ust. 6 SWZ 
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
 
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
 
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
 
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
 
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: 
 Zgodnie z par. 15 i 16 zał. nr 8 do SWZ - projektu umowy 
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
 
SEKCJA VIII – PROCEDURA
 
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-08 09:00
 
8.2.) Miejsce składania ofert: Składanie ofert odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
 
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-08 09:30
 
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-06
 
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak