IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Przystępując do przetargu Wykonawca jest obowiązany w terminie do dnia 18.12.2017 do godz. 9.00 wnieść wadium w wysokości 128 000,00 zł brutto (słownie: sto dwadzieścia osiem tysięcy zł 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w formie dopuszczonej ustawą Prawo zamówień publicznych (art. 45 ust. 6) tj.: a) w pieniądzu: płatne przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr 42 1750 0009 0000 0000 3100 7038 Wadium wnoszone w pieniądzu uważa się za wniesione skutecznie wówczas, gdy przed upływem terminu określonego w ust. 1 nastąpi uznanie rachunku Zamawiającego. b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. W innych formach dopuszczonych Ustawą (poręczenia bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; gwarancje bankowe, gwarancje ubezpieczeniowe) należy złożyć w siedzibie Zamawiającego Dolnośląski Projekt Rekultywacji Sp. z o.o. ul. Kotlarska 42, 50-151 Wrocław, (II pietro, sekretariat ). W/w poręczenia i gwarancje muszą być wystawione na Zamawiającego. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 4. Wszystkie formy wadium powinny mieć określoną ważność zgodną z okresem związania ofertą. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 5. Wszystkie dokumenty, o których mowa w art. 46 ust. 6 pkt 2-5 ustawy, potwierdzające wniesienie wadium muszą zawierać znak i/lub nazwę postepowania, którego dotyczą oraz prawidłową nazwę Zamawiającego. 6. Do oferty należy załączyć: 1) kopię dokumentu, potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu oraz numer konta, na którym ma być dokonany zwrot wadium lub 2) oryginał dokumentu określonego w ust. 2 pkt. b-e i jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem 7. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 4a-5 ustawy. 9. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie je w sposób nieprawidłowy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Nie
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
90,00 |
doświadczenie kierownika robót |
10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Nie
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1) konieczne będzie wprowadzenie zmian: a) będących następstwem zawieszenia robót budowlanych przez Zamawiającego, lub b) będących następstwem działania organów administracji, c) w przypadku przedłużenia, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, czasu wydania ewentualnych decyzji administracyjnych przez właściwe organy, jeżeli okres ten będzie dłuższy w stosunku do terminów wynikających z obowiązujących prawem terminów; 2) z przyczyn niezależnych od Wykonawcy nie można wykonać zamówienia w terminie uniemożliwiającym dotrzymanie pierwotnego terminu wykonania robót z uwagi na np.: a) wystąpienie nieprzewidzianych warunków i zjawisk atmosferycznych, lub b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, zdarzenia losowe, katastrofy, strajki itp.), - mające wpływ na terminowość wykonania robót; 3) z powodu wprowadzenia zmian w dokumentacji lub sposobie realizacji robót; 4) zaistnieje potrzeba wykonania robót dodatkowych lub robót zamiennych, nie będących zamówieniami dodatkowymi w rozumieniu ustawy Pzp i nie objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, a koniecznych do jego prawidłowego wykonania lub ulepszenia, bez których mogą nie zostać osiągnięte zakładane parametry; 5) pojawienie się na rynku nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót lub pojawienie się materiałów lub urządzeń nowszej generacji lub rozwiązań innowacyjnych pozwalających na zmniejszenie kosztów realizacji przedmiotu niniejszej Umowy, przyszłych kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu niniejszej Umowy a także w przypadku rozwiązań proekologicznych, jak i umożliwiających uzyskanie lepszej jakości robót; 6) konieczność zrealizowania przedmiotu niniejszej Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa; 7) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: a) niewypały i niewybuchy; b) ujawnione stanowiska archeologiczne; 8) nastąpi zmiana harmonogramu finansowania inwestycji; 9) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany przez ustawodawcę przepisów dotyczących stawki procentowej należnego podatku VAT; 10) zmiana w przypadku regulacji prawnych wprowadzonych po dacie wejścia w życie niniejszej Umowy, wywołujących potrzebę jej zmiany; 11) zmiana Personelu Wykonawcy lub oferowanych rozwiązań nie powodująca po stronie Wykonawcy zmiany warunków udziału; 12) ewentualne zmiany lub poprawki w inżynierii finansowej przedsięwzięcia. 1. Zmiana niniejszej Umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust. 2 niniejszego paragrafu jest nieważna. 2. Prawa i obowiązki wynikające z niniejszej Umowy, w szczególności wierzytelności o zapłatę wynagrodzenia mogą być przeniesione na rzecz osób trzecich, wyłącznie za zgodą Stron wyrażoną w formie pisemnej. 3. Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego powiadomienia Zamawiającego o każdej groźbie opóźnienia robót.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
W przypadku, gdy informacje składane w trakcie postępowania, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co, do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania, Wykonawca zobowiązany jest złożyć w sposób wyraźnie określający wolę ich utajnienia, np. złożyć utajnione informacje w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem: „Tajemnica Przedsiębiorstwa”, lub spiąć (zszyć) oddzielnie od pozostałych jawnych elementów Oferty. Wykonawca musi wykazać, że zastrzeżona jako niejawna informacja ma charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub posiada wartości publiczne, a także że podjęto w stosunku do niej niezbędne działania w celu zachowania poufności. Wykonawca nie może zastrzec jako niejawnych informacji odczytywanych w czasie otwarcia ofert tj. nazwy (firmy), adresów, ceny, terminu realizacji zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności. Zamawiający nie odpowiada za ujawnienie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa przekazanych mu przez Wykonawcę niezgodnie z postanowieniami niniejszego punktu. W przypadku braku wykazania (złożenia właściwego uzasadnienia w terminie składania ofert), iż zastrzeżone dane stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, Zamawiający uzna, iż nie została spełniona przesłanka podjęcia niezbędnych działań w celu zachowania ich poufności i dane te staną się jawne od momentu otwarcia ofert.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2017-12-18, godzina:
09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy zgodnie z zapisami rozdziału XXI. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia zawarte jest w rozdziale XXIII. Opis sposobu obliczenia ceny zgodnie z rozdziałem XVIII. Kryteria i sposób oceny ofert zgodnie z rozdziałem XIX.WIZJA LOKALNA 1. Niniejsza SIWZ opisuje przedmiot zamówienia w sposób kompletny. Jednakże w celu lepszego zapoznania się z przedmiotem zamówienia - Zamawiający umożliwia i zaleca dokonanie przez Wykonawcę (na własny koszt) oględzin miejsca, celem sprawdzenia warunków i umożliwienie sporządzenia oferty przez szczegółowe zapoznanie się z warunkami, w którym nastąpi realizacja przedmiotu zamówienia i jego otoczenia. 2. Zamawiający informuje, że wizja lokalna możliwa będzie w dniach 4 do 8 grudnia 2017 r. po wcześniejszym zgłoszeniu, o którym mowa w ust. 3. 3. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w wizji lokalnej proszone są o zgłoszenia drogą elektroniczną ze wskazaniem imienia i nazwiska na adres e-mail: p.stec@um.klodzko.pl, nie później niż w dniu poprzedzającym termin wizji lokalnej. Osoby przybywające na wizję lokalną powinny mieć przy sobie dokument potwierdzający tożsamość. 4. Osobą wyznaczoną do kontaktu w celu umówienia wizji lokalnej w lokalizacji, gdzie ma być świadczone zamówienie jest Pan Paweł Stec nr tel.: 74 865 46 14, adres poczty elektronicznej: p.stec@um.klodzko.pl