Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zagospodarowanie terenu za Gminnym Ośrodkiem Kultury w Goleszowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GOLESZÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182433
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 5
1.5.2.) Miejscowość: Goleszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-440
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@goleszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.goleszow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zagospodarowanie terenu za Gminnym Ośrodkiem Kultury w Goleszowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8cf8d58d-c6e9-11ec-aa46-6a814e8de928
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00140468
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00046706/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Utworzenie nowego miejsca turystyczno-rekreacyjnego w Gminie Goleszów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.goleszow.bip.net.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między
Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym: przekazywanie wniosków, zawiadomień oraz informacji lub wyjaśnień odbywa przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną za
pośrednictwem: miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem:
https://epuap.gov.pl/wps/portal, poczty elektronicznej e-mail: urzad@goleszow.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne
umożliwiające pracę na systemie miniPortal tj.:
- dysponowanie przez użytkownika urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet,
- komputer klasy PC lub MAC lub Linux,
- zainstalowana przeglądarka internetowa Microsoft Internet Explorer od wersji 11.0 lub Mozilla Firefox od wersji 15 lub Google
Chrome od wersji 20 lub Microsoft Edge,
- specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
• specyfikacja połączenia - Formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
• format danych oraz kodowanie miniPortal - Formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
• oznaczenia czasu odbioru danych – miniPortal - wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z
dokładnością co do setnej części sekundy,
• integracja z systemem ePUAP jest wykonana w wykorzystaniem standardowego mechanizmu ePUAP. W przypadku Wykonawcy
wysyłającego wniosek do Zamawiającego, ESP Zamawiającego automatycznie generuje Rodzaj Urzędowego Poświadczenia
Odbioru czyli Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP), które jest powiązane z wysyłanym dokumentem. W UPP w sekcji
„Dane poświadczenia” jest zawarta informacja o dacie doręczenia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IR.271.12.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia wykonanie robót w zakresie zagospodarowania terenu za Gminnym Ośrodkiem Kultury w
Goleszowie.
Zakres zamówienia obejmuje:
- montaż kurtyny wodnej,
- montaż placu zabaw, a w nim: huśtawki podwójnej z bocianim gniazdem, zestawu zabawowego nr 1, piaskownicy,
zestawu gimnastycznego, huśtawki „warkocz”, karuzeli słupowej, linarium o nieregularnym kształcie, linarium piramidy i
zjeżdżalni liniowej,
- wykonanie wiaty dla rowerów,
- montaż zestawu naprawczego dla rowerów ze stacją do ładowania dla rowerów elektrycznych,
- wykonanie tężni solankowej,
- montaż tablicy pamiątkowej w nawierzchni z kostki betonowej,
- montaż wagonika oraz tablicy z grafiką,
- wykonanie wiaty o funkcji amfiteatru,
- montaż trampolin ziemnych,
- wykonanie ścieżki z kamieni i utwardzenia terenu z kostki betonowej, bezfazowej, szarej o grubości 8 cm,
- montaż stojaka na rowery,
- montaż stolika do gry w szachy i warcaby,
- montaż projektowanych hamaków,
- montaż urządzeń siłowych, a w tym rowerka, wyciągu siedząc, wypych i wahadło,
- wykonanie łąki kwiatowej z obrzeżami granitowymi,
- wykonanie kojca dla psów, a w tym montaż ogrodzenia z furtkami wejściowymi oraz urządzeń dla zwierząt: kładki, tuby i
slalomu,
- montaż podświetlanego napisu „I ♥ Goleszów” o wymiarach: wysokość około 130 cm i szerokość około 950 cm,
- montaż ogrodzenia placu zabaw z furtką wejściową,
- montaż koszy na śmieci,
- montaż oświetlenia,
- montaż ławek z oparciem na terenie placu oraz ławek bez oparcie w obiekcie tężni,
- montaż pojemnika na psie odchody.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45422000-1 - Roboty ciesielskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie wykazanie przez Wykonawcę, że:
- wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 2 roboty budowlane o wartości co najmniej 600.000,00 zł brutto (słownie: osiemset tysięcy złotych 00/100) każda,
- dysponuje lub będzie dysponował osobą zdolną do wykonania zamówienia, która będzie uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia tj.: osobą posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia funkcji: kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1.Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 20.000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu
związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.
3. Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących
formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy
o/Goleszów nr 25 8113 1020 2002 0000 0648 0039 - z dopiskiem: Wadium – „Zagospodarowanie terenu za Gminnym
Ośrodkiem Kultury w Goleszowie”
Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto
Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.
5.Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą poprzez Platformę przetargową. Należy przekazać
oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, treść dokumentu wadialnego musi
zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium
musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj.
działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Zwrot wadium „z urzędu”:
a) Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z
okoliczności wskazanych w art. 98 ust. 1 pkt 1-3 ustawy.
7.Zwrot wadium na wniosek Wykonawcy:
a) Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium
Wykonawcy:
7.a.1. który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
7.a.2. którego oferta została odrzucona;
7.a.3. po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;
7.a.4. po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia
albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
8. Złożenie wniosku o zwrot wadium, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego
prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w ustawie.
9.Zatrzymanie wadium:
a) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie innej niż w pieniądzu, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
9.a.1. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy, z przyczyn
leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych
potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3
ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
b) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
9.b.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
9.b.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
Z uwagi na informację "wartość polanie nie może być dłuższa niż 4000 znaków" szczegółowe inf. dotyczące wadium zostały
określone w pkt 12 SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zakazuje się zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano
wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2.
2. Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany
postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w
następującym zakresie i okolicznościach:
1) zmiana terminu wykonania umowy może nastąpić w przypadku:
a) wystąpienia siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń zewnętrznych, obiektywnie
niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, które zasadniczo i istotnie uniemożliwiają wykonywanie części lub całości
zobowiązań wynikających z Umowy, których nie można było przewidzieć i którym, ani Zamawiający, ani Wykonawca nie
mogli zapobiec ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać.
b) kiedy zaistniały przyczyny niezależne od działania Stron, których przy zachowaniu wszelkich należytych środków nie
można uniknąć ani im zapobiec, w szczególności:
-warunki uniemożliwiające realizację robót budowlanych z przyczyn technologicznych przez okres powyżej 2 tygodni;
-wystąpieniem nadzwyczajnych warunków pogodowych niepozwalających na wykonanie zamówienia w terminie,
-wystąpienie opadów atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie prac w terenie zgodnie ze specyfikacjami
technicznymi i wiedzą techniczną,
-wystąpienie sprzeciwu właścicieli terenu na prowadzenie robot, w tym prac przygotowawczych (pomiary geodezyjne,
odkrywki geologiczne, itp.),
-ujawnienie w trakcie robót urządzeń, instalacji, konstrukcji, których istnienie lub lokalizacja nie wynika z dokumentacji
technicznej;
-realizowanie przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych ze
względu na zmiany obowiązującego prawa lub w sytuacji, gdy zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby
niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy;
c) w przypadku przedłużenia się procedur administracyjnych na etapie wydawania opinii, uzgodnień, zgód, postanowień i
decyzji administracyjnych, jeżeli przedłużenie to nie wynikało z winy Wykonawcy,
d) działania osób trzecich albo innych zdarzeń, które uniemożliwiają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających
z Umowy w terminie lub mogących negatywnie wpływać na jakość wykonywanych robót, w tym protesty mieszkańców lub
innych osób prawnych lub fizycznych;
e) gdy zaistniała konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej,
f) kiedy Zamawiający wstrzyma roboty lub nastąpi przerwa w realizacji robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy na
okres powyżej 2 tygodni;
g) niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia niniejszej umowy konieczności przesunięcia terminu przekazania
terenu budowy;
h) wystąpienia zamówień dodatkowych lub innych zamówień powiązanych, niezbędnych do prawidłowego wykonania
zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne lub celowe i które mają wpływ na realizację niniejszego
zamówienia;
i) konieczności dostosowania postanowień umowy do zmian wynikających z nowelizacji powszechnie obowiązujących
przepisów prawa, z uwagi na brak możliwości realizacji umowy wedle pierwotnej jej treści lub z uwagi na rażącą stratę
grożącą jednej ze stron,
j) obniżenia lub braku finansowania przedmiotowego zadania,
k) udokumentowanego opóźnienia wprowadzenia Wykonawcy na budowę przez Zamawiającego lub wstrzymania realizacji
robót przez Zamawiającego z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada,
l) zwłoki Zamawiającego w przekazaniu dokumentów niezbędnych do realizacji umowy. Z uwagi na informację "wartość polanie może być dłuższa niż 4000 znaków" rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zostały określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-16 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem "Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku" dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Adres skrzynki e-puap Urzędu Gminy Goleszów: /pq063jb1lc/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-16 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: 40 dni