Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zagospodarowanie terenu wokół budynku Zespołu Szkół Ponadpodstawowych
w Wodzisławiu Śląskim przy ul. Wyszyńskiego 39
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Wodzisławiu Śląskim
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000729422
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 39
1.5.2.) Miejscowość: Wodzisław Śląski
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 4552228
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@tischner-wodzislaw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tischner-wodzislaw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zagospodarowanie terenu wokół budynku Zespołu Szkół Ponadpodstawowych
w Wodzisławiu Śląskim przy ul. Wyszyńskiego 39
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-62fa7a03-8413-11ec-83b1-bea871b78b5b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00045287
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00027216/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 „Zagospodarowanie terenu wokół budynku Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Wodzisławiu Śląskim przy ul. Wyszyńskiego 39”.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://lo2.bip.powiatwodzislawski.pl/bipkod/006
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu:
- miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
- ePUAPu dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal,
- poczty elektronicznej: sekretariat@tischner-wodzislaw.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji”.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji użytkownika systemu miniPortal-ePuap oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
3. Przekazanie korespondencji przez wykonawcę poprzez portale wskazane w pkt 3.5) oznacza akceptację regulaminów, o którym mowa w pkt 2 powyżej.
4. Dokumenty elektroniczne składane są przez wykonawcę za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularz do komunikacji”, jako załączniki. Maksymalny rozmiar skompresowanego pliku przygotowanego do wysyłki przez platformę wynosi 150 MB.
5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
6. Zamawiający opublikował na stronie prowadzonego postępowania link do postępowania oraz ID postępowania. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu, klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z informacją RODO zawartą w SWZ - dział I, rozdział XXVII
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z informacją RODO zawartą w SWZ - dział I, rozdział XXVII
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZSP.21.01.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące wykonanie zadania pn.: „Zagospodarowanie terenu wokół budynku Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Wodzisławiu Śląskim przy ul. Wyszyńskiego 39”. Roboty budowlane realizowane będą na podstawie dokumentacji projektowej wykonanej przez „ARCHITEKT” Studio Projektowe Paweł Kuczyński z Rybnika oraz decyzji o pozwoleniu na budowę nr 1190/21 z dnia 29.06.2021 r.
2. Zakres robót obejmuje:
1) przesadzenie istniejących, młodych drzew kolidujących z inwestycją;
2) rozbiórka schodów zewnętrznych do budynku: SCH „A” przy sali gimnastycznej, SCH „B” przy windzie, SCH „C” przy wejściu do piwnicy, SCH „D” przy wejściu bocznym, wschodnim wraz z dobudówką pod schodami;
3) wycinka czterech drzew;
4) mechaniczne usunięcie pozostałości karpiny na skarpie przy zachodniej granicy nieruchomości;
5) demontaż elementów małej architektury: stojaki na rowery, maszt na flagę wraz z fundamentem;
6) rozbiórka betonowego koryta odwadniającego wraz z wpustem żeliwnym i betonową studzienką ściekową na placu od strony zachodniej;
7) roboty rozbiórkowe nawierzchni;
8) demontaż fragmentów ogrodzenia wraz z bramą wjazdową;
9) demontaż starych piłkochwytów od strony zachodniej;
10) rozbiórka schodów terenowych (2 szt.) zlokalizowanych od strony elewacji północnej budynku;
11) wywóz gruzu wraz z utylizacją na koncesjonowanym składowisku;
12) wykonanie przekopów kontrolnych w celu lokalizacji istniejącego uzbrojenia;
13) zdjęcie humusu;
14) niwelacja terenu „zielonego”;
15) wykopy pod montaż prefabrykowanej ściany oporowej w miejscu projektowanego miejsca gromadzenia odpadów stałych wraz z zabezpieczeniem ścian wykopu;
16) odkopanie wybranych ścian fundamentowych budynku szkoły w celu wykonania robót izolacyjnych wraz z zabezpieczeniem ścian wykopu;
17) miejscowe obniżenie poziomu wody gruntowej za pomocą igłofiltrów;
18) niwelacja terenu, wykonywanie korytowania i ukształtowanie spadków pod projektowane place, drogę manewrową, chodniki;
19) rozścielenie humusu i wykonanie nowych trawników dywanowych;
20) nasadzenie roślinności ozdobnej (w tym klombów i nasadzeń zastępczych);
21) wywóz gruntu z wykopów wraz z utylizacją na koncesjonowanym składowisku;
22) zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia terenu w miejscach kolizji z projektowanym zagospodarowaniem terenu zgodnie z wydanymi uzgodnieniami branżowymi;
23) badanie zagęszczenia podłoża i podbudów lekką płytą dynamiczną;
24) ułożenie krawężników betonowych zwykłych, najazdowych oraz łukowych wokół placów, drogi manewrowej i zjazdu;
25) ułożenie obrzeży betonowych wzdłuż chodników i opaski;
26) przebudowa zjazdu i remont drogi manewrowej z kostki betonowej o gr. 8 cm, na projektowanych podbudowach drogowych stabilizowanych georusztem trójosiowym typu 2;
27) wykonanie placów manewrowych, miejsca na rowery, miejsca na gromadzenie odpadów z kostki betonowej o gr. 8 cm, na podbudowach drogowych stabilizowanych georusztem trójosiowym typu 2;
28) wykonanie chodników i opaski przy budynku z kostki betonowej o gr. 6 cm, na projektowanych podbudowach chodnikowych;
29) wykonanie chodnika z płyt betonowych pozyskanych z rozbiórki;
30) wymalowanie oznakowania poziomego farbami do znakowania jezdni (miejsce dla niepełnosprawnych);
31) montaż oznakowania pionowego;
32) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i cieplnej ścian fundamentowych segmentu łącznika i pozostałych ścian części podpiwniczonej segmentów północnych budynku szkoły;
33) wykonanie nowych schodów: SCH „A” przy sali gimnastycznej w konstrukcji żelbetowo-stalowej, SCH „B” przy windzie w konstrukcji żelbetowo-stalowej, SCH „C” przy wejściu do piwnicy w konstrukcji żelbetowej wraz ze ścianą oporową, SCH „D” przy wejściu bocznym, wschodnim w konstrukcji żelbetowo-stalowej;
34) zamurowanie otworu w ścianie piwnicy po zlikwidowanej dobudówce pod schodami;
35) montaż systemowej wycieraczki przy wejściu SCH „C”;
36) montaż systemowego ogrodzenia panelowego (w tym bram i furtki) wraz z wykonaniem fundamentów pod słupki ogrodzenia;
37) montaż żelbetowej, prefabrykowanej ściany oporowej na kruszywie łamanym, stabilizowanym mechanicznym, podkładzie betonowym i podsypce piaskowej wydzielającej miejsce gromadzenia odpadów stałych;
38) montaż odwodnienia liniowego w postaci korytka betonowego przy ścianie fundamentowej;
39) montaż elementów małej architektury wraz z fundamentami (kosze na śmieci, ławki, stojaki na rowery);
40) rozbiórka przewodów i studni kanalizacji deszczowej kolidujących z projektowanym uzbrojeniem terenu;
41) rozbiórka studni kanalizacyjnych kolidujących z projektowanym uzbrojeniem terenu;
42) zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia terenu w miejscach kolizji, skrzyżowań i zbliżeń z projektowanym uzbrojeniem terenu zgodnie z wydanymi uzgodnieniami branżowymi;
43) montaż drenażu opaskowego (w tym wykonanie przecisku pod segmentem łącznika): rury, obsypka z żwiru płukanego w geowłókninie i studzienki drenarskie;
44) montaż zewnętrznych odcinków wewnętrznej instalacji kanalizacji deszczowej (w tym wymiana wybranych przykanalików odprowadzających wody deszczowe z rur spustowych z dachu): rury, studzienki kanalizacyjne, studzienki ściekowe z wpustami żeliwnymi;
45) udrożnienie istniejącego przyłącza kanalizacji deszczowej oraz istniejącej zewnętrznej instalacji kanalizacji deszczowej na odcinku od studni Di3 – Di2;
46) montaż zewnętrznych odcinków wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej: rury, studzienki kanalizacyjne;
47) udrożnienie istniejącego przyłącza kanalizacji sanitarnej;
48) przebudowa istniejącego przyłącza wody wraz z przebudową niezbędnej armatury wewnętrznej;
49) przebudowa istniejącego przyłącza gazu wraz z zabudową nowej, wolnostojącej szafki gazowej w pasie zieleni od strony wschodnie elewacji budynku szkoły.
Roboty prowadzone będą przy obiekcie czynnym – placówce oświatowej.
3. Rozbiórkę dobudówki wraz ze schodami, spocznikiem i kominem zlokalizowanym od strony elewacji wschodniej wykonano w 2021 roku.
4. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają projekty budowlane i wykonawcze, dokumentacja techniczna, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych a także projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowiące załączniki do Opisu przedmiotu zamówienia – Dział II SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233293-9 - Instalowanie mebli ulicznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W celu wyboru najkorzystniejszej oferty zamawiający przyjął następujące kryteria – przypisując im odpowiednią wagę punktową: Cena oferty (X1) - 90 pkt, Okres gwarancji (X2) - 10 pkt.
Łączna liczba punktów - ocena końcowa zostanie obliczona jako suma uzyskanych punktów w ww. kryteriach, zgodnie z poniższym wzorem:
X = X1 + X2, gdzie:
X1 – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium cena oferty,
X2 – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium okres gwarancji,
X – łączna liczba punktów uzyskana w kryteriach.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta niepodlegająca odrzuceniu, która uzyska łącznie najwyższą liczbę punktów.
Szczegółowo opis sposobu oceny ofert określa dział I, rozdział XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca musi wykazać:
a) posiadanie doświadczenia niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. wykonanie/zakończenie (rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
- dwóch zamówień, których przedmiotem było wykonanie nawierzchni z kostki betonowej lub kamiennej o powierzchni nie mniejszej niż 2.000 m2 dla każdej z robót;
- dwóch zamówień, których przedmiotem było wykonanie robót budowlanych w zakresie wykonania instalacji zewnętrznej kanalizacyjnej i/lub sieci kanalizacyjnej o wartości minimum 200.000,00 zł brutto dla każdej z robót;
- dwóch zamówień, których przedmiotem było wykonanie robót budowlanych w zakresie wykonania przecisku o długości minimum 8 m dla każdego przecisku;
b) dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
- jedną osobę, która będzie pełniła obowiązki kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- jedną osobę, która będzie pełniła obowiązki kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami instalacyjnymi w zakresie instalacji sanitarnych,
- jedną osobę, która będzie pełniła obowiązki kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami drogowymi,
lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
oraz zrzeszoną we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 poz. 1117),
lub spełniającą warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2020 poz. 1333 ze zm.) tj. osobą której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą wymogi o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”).
Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji.
Uwaga nr 1: W związku z art. 118 ust. 2 ustawy Pzp: „W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.”
Uwaga nr 2: W przypadku robót, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania braku podstaw (przesłanek) wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp zostanie wezwany do złożenia podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia), a mianowicie oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, przedmiotowe oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez zamawiającego w ust. 3 rozdziału XIII, działu I SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Okres, o którym wyżej mowa liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Uwaga: Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów w celu spełnienia powyższych warunków musi wraz z ofertą złożyć zobowiązania tych podmiotów, o których mowa w rozdziale XI pkt 7 ppkt 2) Działu I SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zgodnie z art. 101 ust. 5 Pzp wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
Jeżeli wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia), zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą (sporządzoną na formularzu oferty - załącznik nr 1 do Działu III SWZ):
1) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale XIII SWZ – zgodnie z załącznikiem nr 2 do Działu III SWZ. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby wraz z oświadczeniem, o którym wyżej mowa, składa także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - załącznik nr 3 do Działu III SWZ.
2) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego wykonawcy zasoby, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp) – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do Działu III SWZ.
3) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (jeżeli dotyczy) – zgodnie z załącznikiem nr 4 do Działu III SWZ. Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy numer: 98 1560 1094 0000 9250 0005 5101 z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy.
4. Dowód wniesienia wadium w formie pieniądza należy złożyć wraz z ofertą.
5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia wykonawca przekazuje zamawiającemu wraz z ofertą oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą.
6. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum w imieniu całego konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z pkt 7 ppkt 4) rozdz. XI Działu I SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5) Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy - pkt 7 ppkt 1) rozdziału XI Działu I SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia.
7) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
8) W przypadku, o którym mowa w ppkt 7) powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
7. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego - załącznik nr 4 do Działu II SWZ. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa podpisaną ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-21 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-22
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Dotyczy sekcji VIII - 4.2.10) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
1. Przedmiot zamówienia należy wykonać w terminie: 120 dni od dnia zawarcia umowy.
2. Terminy realizacji poszczególnych elementów według zatwierdzonego harmonogramu rzeczowo-finansowego (wzór harmonogramu rzeczowo-finansowego, stanowi załącznik nr 5 do Działu II SWZ).
Dotyczy sekcji VIII - 8.1) - Termin składania ofert: 21.02.2022, 10:00,00.