Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zagospodarowanie terenu placu zamkowego i placu Marii Konopnickiej w Brześciu Kujawskim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BRZEŚĆ KUJAWSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866815
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Władysława Łokietka 1
1.5.2.) Miejscowość: Brześć Kujawski
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-880
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.5.7.) Numer telefonu: (54)2316310
1.5.8.) Numer faksu: (54)2316324
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@brzesckujawski
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzesckujawski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zagospodarowanie terenu placu zamkowego i placu Marii Konopnickiej w Brześciu Kujawskim
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0543b408-e2a8-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00246733
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00006652/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Zagospodarowanie terenu placu zamkowego i placu Marii Konopnickiej w Brześciu Kujawskim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-propublico.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy:
a) stały dostęp do sieci Internet;
b) posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail),
c) komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,
d) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera),
e) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies.
Zamawiający dopuszcza następujący format przesyłanych danych: pliki w formatach określonych odpowiednimi przepisami prawa, tj. m.in.: .doc, .docx, .txt, .xls, .xlsx, .ppt, .csv, .pdf, .jpg, .git, .png, .tif, .dwg, .ath, .kst, .zip, .rar, przy czym zaleca się wykorzystywanie plików w formacie .pdf, .doc, .docx., .xlsx, .xml. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 80 MB, przy czym nie określa się limitu liczby plików.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje, że:
1) udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie;
2) udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia;
3) w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem Wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem Wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji
międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez Wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
4) skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (uprawnienie do
sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający informuję, że:
1) w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania;
2) w przypadku, gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w
art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BI.II.271.12.2024.KO
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres prac budowlanych drogowych obejmuje:
- wykonanie utwardzenia z kostki brukowej płukanej koloru szaro czarnego gr. 8 cm- 920 m2,
- budowa dziewięciu miejsc postojowych z kostki brukowej płukanej koloru szarego gr. 8 cm- 115 m2,
- wymiana nawierzchni chodnika na kostkę betonową koloru mix muszlowy - 60 m2,
- budowa miejsca postojowego z kostki brukowej pomalowanej na niebiesko- 20 m2,
- wykonanie remontu zjazdu publicznego- kostka betonowa koloru szaro czarnego gr. 8 cm- 60 m2,
- urządzenie terenów zielonych- 320 m2,
- ułożenie krawężnika betonowego 15x30 na ławie z oporem z betonu C 12/15- 100 mb,
- ułożenie krawężnika betonowego wtopionego 15x25 na ławie z oporem z betonu C12/15- 120 mb,
- ułożenie obrzeża betonowego 8x30 na ławie z oporem z betonu C 12/15- 35 mb,
- ułożenie ścian oporowych typu L 80x50x8 cm- 15mb
- montaż barier U-11a -16 mb,
Podstawowe parametry techniczne:
Projektuje się utwardzenie terenu wraz z dziesięcioma miejscami postojowymi. Dziewięć miejsc postojowych o wymiarach 2.50x5.00m , jedno miejsce postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 3.6x5.00m. Projektowane utwardzenie obramowane krawężnikiem granitowym 15x30 wyniesionym na 12 cm względem nawierzchni. Odcięcie projektowanego utwardzenia od miejsc postojowych za pomocą opornika granitowego wtopionego 15x35. Od strony pasa drogowego drogi wojewódzkiej DW 270 obramowanie utwardzenia za pomocą ścian oporowych typu L.
Zjazd publiczny z drogi wojewódzkiej DW 270 ma wydzielona jezdnię z ograniczoną opornikiem granitowym 15x25 cm na ławie betonowej z oporem. Opornik posadowiony równo z poziomem istniejącego terenu. Bezpośrednio za północną krawędzią zjazdu zlokalizowany chodnik z kostki brukowej ograniczony krawężnikiem betonowym 15x30 i obrzeżem betonowym 8x30. Wydzielona jezdnia zjazdu o szerokości równej 4.50m, wyprowadzone połączenie z krawędzią drogi wojewódzkiej o promieniu R=2.00m.
Rozwiązanie wysokościowe
Ukształtowanie terenu dopasowane w maksymalny sposób do terenu istniejącego z zachowaniem normatywnych spadków.
Do wykonania jest również wykonanie ogrodzenia panelowego grubego (w kolorze np. antracyt, grafit) od strony zachodniej działki 132/7 o długości około 40 m, w tym furtka o szerokości 1m. Ogrodzenie ma zostać wykonane na podmurówce.
Parametry ogrodzenia:
- wysokość ogrodzenia wraz z furtką od 160 cm do 170 cm;
- grubość drutu (pionowy, poziomy) od 6 mm do 8 mm.
Ponadto w wycenie należy uwzględnić wykonie 1 szt. tablicy informacyjnej (w załączeniu przykładowa wizualizacja tablicy - tablica ma nawiązywać do istniejącej tablicy na ul. Reymonta w Brześciu Kujawskim).
Parametry tablicy:
- Pylon Szklany 2000 x 1000 mm,
- Szkło hartowane 10 mm,
- Podstawa stalowa czarna,
- Grafika jednostronna od tyłu szyby na folii szronionej.
W ofercie należy również wycenić: 2 kosze na śmieci oraz 4 ławki (elementy małej architektury winny nawiązywać do zlokalizowanych w centrum Brześcia Kujawskiego - przykładowa wizualizacja w załączeniu).
Teren objęty inwestycją znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej Dzielnicy Starego Miasta Brześć Kujawski, wpisanej do rejestru zabytków województwa kujawsko-pomorskiego pod numerem A/1559 (dawny nr rej. zabytków 46/373/A) decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Bydgoszczy z dnia 30 września 1957 r.
W cenie złożonej oferty należy uwzględnić koszt prowadzenia badań archeologicznych podczas prac ziemnych związanych z realizacją ww. inwestycji.
W przypadku użycia nazw własnych należy rozumieć, że zostały one wykorzystane dla celów dokumentacyjnych i obliczeniowych. W każdym takim przypadku należy rozumieć, że dotyczy to urządzeń, materiałów równoważnych o nie gorszych parametrach.
Przedmiot zamówienia spełnia wymogi art. 100 ust. 1 ustawy Pzp.
Szczegółowy opis prac w dokumentacji technicznej.
Termin wykonania: 11-2024 r.
Termin płatności: przelew przy zastosowaniu mechanizmu podzielonej płatności (MPP) w terminie 30 dni od złożenia faktury, w tym:
- płatność końcowa (po zakończeniu wszystkich prac na podstawie protokołu odbioru wykonanych robót).
Okres gwarancji: minimum 48 miesięcy oraz okres rękojmi równy okresowi gwarancji. Jednocześnie Zamawiający wskazuje 84-miesięczny maksymalny okres gwarancji (Gmax).
Rozpoczęcie prac nastąpi po podpisaniu umowy.
Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wszystkich osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, obejmujące bezpośrednie, fizyczne wykonanie wszystkich robót ogólnobudowlanych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych
Informacje dotyczące oferty wariantowej, o której mowa w art. 92 ustawy Pzp:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty przyznane przez każdego z członków Komisji przetargowej zostaną zsumowane dla każdego z kryteriów oddzielnie. Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowić będzie końcową ocenę danej oferty.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego opracowania jest projekt wykonawczy zieleni dotyczący inwestycji pod nazwą:
Modernizacja terenu zieleni u zbiegu ulic Przesmyk/ Narutowicza, Brześć Kujawski.
Planowana inwestycja zlokalizowana jest w obrębie centrum Brześcia Kujawskiego, obejmuje teren zieleni przy skrzyżowaniu ulic Przesmyk i Żeromskiego.
Teren objęty inwestycją znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej Dzielnicy Starego Miasta Brześć Kujawski, wpisanej do rejestru zabytków województwa kujawsko-pomorskiego pod numerem A/1559 (dawny nr rej. zabytków 46/373/A) decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Bydgoszczy z dnia 30 września 1957 r.
Zakres opracowania obejmuje i przesadzanie wskazanych w inwentaryzacji drzew oraz modernizację zieleni w obrębie terenu inwestycji, tj.
- nowe nasadzenia i krzewów,
- usunięcie krzewów porażonych ćmą bukszpanową,
- przesadzenie istniejących krzewów i bylin
- nowe nasadzenia traw ozdobnych i bylin,
- zakładanie trawników,
- wymianę nawierzchni utwardzonej - komunikacja piesza,
- utworzenie miejsca ekspozycji pomnika księżnej Eufrozyny - matki króla Władysława Łokietka
- nowe ławki parkowe,
- nowe kosze na odpadki.
Sporządzenie dokumentacji projektowej dla inwestycji "Modernizacja terenu zieleni u zbiegu ulic Przesmyk/ Narutowicza, Brześć Kujawski" ma na celu utworzenie reprezentacyjnego skweru.
Projekt modernizacji zieleni na skwerze w Brześciu Kujawskim u zbiegu ulic Przesmyk i Narutowicza zakłada ustanowienie pomnika Eufrozyny - matki Władysława I Łokietka - centralnym punktem projektowanego terenu (poglądowa wizualizacja w załączeniu).
W związku z tym:
- teren zieleni został odsłonięty od strony głównej komunikacji samochodowej;
- pomnik jest umieszczony w głównym punkcie komunikacji pieszej poprowadzonej przez skwer, na tle bujnej zieleni, która eksponuje rzeźbę;
- dwa boki trójkątnego skweru "domykają" zielenią projektowaną przestrzeń, tworząc atmosferę zacisznego odpoczynku;
- w bezpośrednim sąsiedztwie pomnika zaplanowano bujnie kwitnące, powtarzające kwitnienie byliny, które kreują klimat średniowiecznego wirydarzu;
- na skwerze umieszczono 2 ławki bez oparć, aby harmonijnie wkomponować je w horyzontalny układ zieleni i nie odwracać uwagi od pomnika jako głównego elementu skweru; zaś na krańcach komunikacji pieszej, poza główną osią widokową skweru - dwa kosze na śmieci;
- w centralnym punkcie trawnika umieszczono rabatę żwirową ( bez nasadzeń), która kieruje wzrok obserwatorów ku rzeźbie;
- pomnik może być oświetlony ( z wykorzystaniem istniejącego na placu przyłącza elektrycznego).
Celem modernizacji jest stworzenie skweru spójnego przestrzennie i funkcjonalnie z obszarami terenów zieleni miejskiej tworzonej w centrum Brześcia Kujawskiego, z uwzględnieniem lokalnych walorów miejskiego środowiska przyrodniczego. Projektowane nasadzenia będą podkreślać i ozdabiać przyjęty układ funkcjonalny przebudowanego układu komunikacyjnego miasta.
Zieleń modernizowanego skweru, tworzy dodatkowo przestrzeń rekreacyjną, pełni funkcję społeczną i kulturową, nawiązując do chwalebnej historii Brześcia Kujawskiego.
Ponadto w ofercie należy skalkulować wykonanie rzeźby w skali 1:1 (3 detale: Eufrozyna, Łokietek, tron z podestem) w laminacie poliestrowym lub równoważne.
Wycenić w ofercie ulokowanie rzeźby w przestrzeni publicznej:
- wykonanie fundamentu,
- transport,
- montaż.
Głównym elementem kompozycji rzeźbiarskiej ma być postać księżniczki Eufrozyny Opolskiej, matki króla Polski Władysława Łokietka. Fakt ten ma dominujące znaczenie dla koncepcji która ma nawiązywać do formy "ławeczki", czyli takiej, że oprócz głównej postaci powinno się znaleźć miejsce na którym mógłby usiąść przechodzień/turysta oglądający rzeźbę.
Koncepcja rzeźby opiera się na następującej narracji: Eufrozyna jako matka pochyla się opiekuńczo nad synem, chłopcem około 10-letnim. Jest to mały Władysław ubrany w tunikę, rajtuzy i ciżemki, z drewnianym mieczykiem w jednej dłoni i koroną w drugiej. Chłopiec bawi się w królewicza, ale ta korona i mieczyk to symbole jego przyszłej walki o królestwo. Władysław zachęcany matczynym gestem prawej dłoni - wskazującej stojący obok tron, wstępuje na jego podest. Eufrozyna okryta jest książęcym płaszczem, na głowie ma diadem, lewa dłonią dotyka wiszący na piersi medalion z królewskim orłem Władysława Łokietka. Gest ten jest wyrazem miłości do syna, bo dotyka ona swojego serca a spływający z jej prawej ręki płaszcz stanowi ochronę dla małego księcia.
Pusty tron to "ławeczka" na którym może usiąść obserwator lub też druga osoba przysiąść na podeście tronu. Tron dodaje majestatu całej kompozycji i współgra ze znajdującą się po prawej stronie elewacją kościoła. Obserwator siadając na tronie czuje dostojeństwo królewskiej rodziny.
Tradycyjne rozwiązanie ławeczkowe - takie, że widz siada obok księżnej powodowałoby zbytnie spoufalenie i ujmę na majestacie księżnej - matki króla Polski (wizualizacja w załączeniu).
Ponadto w wycenie należy uwzględnić wykonie 1 szt. tablicy informacyjnej (w załączeniu przykładowa wizualizacja tablicy - tablica ma nawiązywać do istniejącej tablicy na ul. Reymonta w Brześciu Kujawskim).
Parametry tablicy:
- Pylon Szklany 2000 x 1000 mm,
- Szkło hartowane 10 mm,
- Podstawa stalowa czarna,
- Grafika jednostronna od tyłu szyby na folii szronionej.
W ofercie należy również wycenić: 2 kosze na śmieci oraz 2 ławki (elementy małej architektury winny nawiązywać do zlokalizowanych w centrum Brześcia Kujawskiego - przykładowa wizualizacja w załączeniu).
W przypadku użycia nazw własnych należy rozumieć, że zostały one wykorzystane dla celów dokumentacyjnych i obliczeniowych. W każdym takim przypadku należy rozumieć, że dotyczy to urządzeń, materiałów równoważnych o nie gorszych parametrach.
Przedmiot zamówienia spełnia wymogi art. 100 ust. 1 ustawy Pzp.
Szczegółowy opis prac w dokumentacji technicznej.
Termin wykonania: 11-2024 r.
Termin płatności: przelew przy zastosowaniu mechanizmu podzielonej płatności (MPP) w terminie 30 dni od złożenia faktury, w tym:
- płatność końcowa (po zakończeniu wszystkich prac na podstawie protokołu odbioru wykonanych robót).
Okres gwarancji: minimum 24-miesięcy oraz okres rękojmi równy okresowi gwarancji. Jednocześnie Zamawiający wskazuje 60-miesięczny maksymalny okres gwarancji (Gmax).
Wykonawca rozpocznie prace po 22 kwietnia 2024 r.
Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wszystkich osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, obejmujące bezpośrednie, fizyczne wykonanie wszystkich robót ogólnobudowlanych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych
Informacje dotyczące oferty wariantowej, o której mowa w art. 92 ustawy Pzp:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
92312230-2 - Usługi świadczone przez rzeźbiarzy
92311000-4 - Dzieła sztuki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty przyznane przez każdego z członków Komisji przetargowej zostaną zsumowane dla każdego z kryteriów oddzielnie. Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowić będzie końcową ocenę danej oferty.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Dla części 1:
Zamawiający wymaga dołączenia do oferty informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę minimum 200 000,00 zł.
Zamawiający wymaga dołączonej do oferty polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 200 000,00 zł.
Zdolność techniczna lub zawodowa
Dla części 1:
Zamawiający wymaga wykazania w załączniku nr 6 do SWZ co najmniej 2 roboty budowlane branży drogowej o wartości minimum 250 000,00 zł brutto każda.
Zamawiający wymaga wykazania w załączniku nr 7 do SWZ co najmniej kierownika budowy posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjno-drogowej.
Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym (dla części 1 i 2)
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o złożone oświadczenie (załącznik nr 5 do SWZ) na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów (dla części 1 i 2)
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o złożone oświadczenie (załącznik nr 5 do SWZ) na zasadzie spełnia/nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykaz robót budowalnych
2. Wykaz osób
3. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
4. Zaświadczenie z ZUS lub KRUS
5. Dokument potwierdzający niezaleganie z opłacaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne (dla podmiotów zagranicznych)
6. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
7. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
8. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie wykonawcy w sprawie grupy kapitałowej
2. Odpis lub informacja z KRS lub CEIDG
3. Dokument potwierdzający, że nie otwarto likwidacji wykonawcy (dla podmiotów zagranicznych)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:
Dla części zamówienia nr 1: 10 000.00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 PLN)
Dla części zamówienia nr 2: -
2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 2024-04-02 do godz. 09:30, według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 462).
3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 2024-05-01.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Kujawsko-Dobrzyński Bank Spółdzielczy O/Brześć Kuj 78 9550 0003 2003 0022 6341 0005 (w tytule przelewu zaleca się wpisać nazwę i sygnaturę postępowania). Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji oraz powinno zawierać:
1) wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, którym musi być Gmina Brześć Kujawski, pl. Władysława Łokietka 1 , 87-880 Brześć Kujawski;
2) nazwę i adres siedziby Wykonawcy;
3) kwotę i termin ważności gwarancji/poręczenia;
4) bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
7. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy w następującym zakresie i na określonych poniżej warunkach:
a) zmiana terminu realizacji umowy - w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy powodujących, że realizacja inwestycji w umownym terminie stanie się niemożliwa;
b) zmiana danych teleadresowych - w przypadku zmiany danych kontaktowych i/lub siedziby stron umowy w okresie jej trwania;
c) zmiana danych dotyczących rachunku bankowego - w przypadku zmiany banku i/lub nr rachunku bankowego stron umowy w okresie jej trwania;
d) zmiana danych dotyczących warunków płatności (np. wprowadzenie płatności zaliczkowej lub częściowej) - w przypadku wystąpienia okoliczność niezależnych od stron umowy, mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;
e) nastąpi wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana obowiązującego prawa powszechnego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-02 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://e-propublico.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-02 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-01