„Zagospodarowanie terenu na zieloną przestrzeń publiczną przy Gminnym Centrum Międzypokoleniowym...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Zagospodarowanie terenu na zieloną przestrzeń publiczną przy Gminnym Centrum Międzypokoleniowym w Rajczy w ramach zadania pn.: „Pozytywnie połączeni naturą”.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoRajcza
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-08-19
  • ZamawiającyGMINA RAJCZA
  • Data publikacji ogłoszenia2024-08-02
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00442007
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Zagospodarowanie terenu na zieloną przestrzeń publiczną przy Gminnym Centrum Międzypokoleniowym w Rajczy w ramach zadania pn.: „Pozytywnie połączeni naturą”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RAJCZA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182692

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Górska 1

1.5.2.) Miejscowość: Rajcza

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-370

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugrajcza@rajcza.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rajcza.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Zagospodarowanie terenu na zieloną przestrzeń publiczną przy Gminnym Centrum Międzypokoleniowym w Rajczy w ramach zadania pn.: „Pozytywnie połączeni naturą”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d92d03c9-d14b-4437-94f9-44dbb38b02b4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00442007

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00073662/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.5 Budowa ogólnodostępnego skweru w Rajczy w ramach projektu Pozytywnie Połączeni Naturą

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d92d03c9-d14b-4437-94f9-44dbb38b02b4

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz – w szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego – za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, elektronicznej skrzynki podawczej (ESP) na ePUAP: Urząd Gminy Rajcza /d43pji4r0h/skrytka oraz poczty elektronicznej ugrajcza@rajcza.com.pl.

Szczegóły opisano w rozdziale IX SWZ

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularz do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin Platformy e-Zamówienia”. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.

Szczegóły opisano w rozdziale IX SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.TPBN.12.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Tytuł zadania: „Zagospodarowanie terenu na zieloną przestrzeń publiczną przy Gminnym Centrum Międzypokoleniowym w Rajczy w ramach zadania pn.: „Pozytywnie połączeni naturą”.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje prace związane z zagospodarowaniem terenu przy Gminnym Centrum Międzypokoleniowym, zakupem i nasadzeniem roślin, zakupem małej architektury, wykonaniem alejek wodoprzepuszczalnych. Wykonanie zagospodarowania terenu przy ul. Rynek 2B, stanowiącym przestrzeń przy Gminnym Centrum Międzypokoleniowym w Rajczy (położonym na działkach o numerach ewidencyjnych: 1051/9, 1050/33, 1051/11), polegać będzie na uporządkowaniu obecnego terenu oraz polepszeniu jego estetyki, poprzez wymianę nawierzchni oraz zakup i nasadzenie nowych roślin, a także budowę małej architektury wg projektu zagospodarowania terenu oraz wykazu zmian do projektu zagospodarowania terenu „Pozytywnie połączeni z naturą” (Załącznik nr 9 do SWZ).
3. Powierzchnia zagospodarowania terenu: 1908 m2 w tym powierzchnie trawiaste: 687 m2; powierzchnie umożliwiające wegetacje roślin: 1221 m2.
4. Powierzchnia terenów utwardzonych projektowanych:
-nawierzchnia piesza wodoprzepuszczalna: 571,00 m2,
-obrzeża betonowe proj.: 111,0 mb
-koryta odwadniające istniejące: 59,88 m2
-schody proj.: 1,92 m2 / 6 szt.
-palisada proj.: 4,73 m2 / 25 mb
-obrzeża rabat proj.: 253 mb
5. Nasadzone drzewa/krzewy powinny być opalikowane sztywnym zabezpieczeniem poziomym podstawy pnia do wysokości 30 cm w postaci 3 warstw połowic toczonych, drewnianych, montowanych od podstawy drzewa do wysokości 30 cm, stosując 2 cm przerwy miedzy połowicami.
6. Zadanie jest dofinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono:
a) w Przedmiarze Robót stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ,
b) w Projekcie Zagospodarowania Terenu „Pozytywnie połączeni z naturą” stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ
UWAGA: Wykonawca sporządza ofertę w oparciu o WYKAZ ZMIAN DO PROJEKTU ZAGOSPODAROWANIA TERENU dla zadania pn.: „Pozytywnie połączeni naturą”.
Wykaz ten stanowi integralną część projektu zagospodarowania terenu w zakresie od strony 49 do strony 51 w Załączniku nr 9 do SWZ.
c) w Warunkach ochrony przeciwpożarowej – Załącznik nr 10 do SWZ
8. Zamawiający wymaga, aby pracownicy fizyczni skierowani przez wykonawcę lub podwykonawcę do wykonania czynności: roboty budowlane wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia, byli zatrudnieni na podstawie stosunku pracy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:
1.1. nie podlegają wykluczeniu:
1.1.1. w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 1 pkt 1) – 6) ustawy, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie – do potwierdzenia oświadczeniem do oferty – Załącznik Nr 1 do SWZ.
1.1.2. w okolicznościach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835) – do potwierdzenia oświadczeniem do oferty – Załącznik Nr 2b do SWZ.
1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczegółowych warunków.
1.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczegółowych warunków.
1.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę na dzień złożenia oferty ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną wynoszącą co najmniej – 100.000,00 (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).
UWAGA: W wypadku wyboru oferty Wykonawcy, zawierając umowę o udzielenie zamówienia publicznego, zobowiązany on będzie posiadać ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą aniżeli umowna kwota wynagrodzenia brutto Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany będzie zachować ciągłość ubezpieczenia, o którym mowa wyżej w całym okresie obowiązywania umowy.
1.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
1.2.4.1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej dwie (2) roboty polegające na urządzeniu, zagospodarowaniu lub rewitalizacji terenów zielonych (np. publicznie dostępnych obszarów zieleni miejskiej, parkowej, osiedlowej, przyzakładowej, przyszkolnej, towarzyszącej urzędom, instytucjom użyteczności publicznej, obiektom sakralnym, obiektom handlowym, czy biurowym albo prywatnych obiektów zieleni o charakterze rezydencji, parku dworskiego, pałacowego, obiektów rekreacyjno-sportowych typu pole golfowe, obejmującym prace takie jak: nasadzenia drzew i krzewów oraz zakładanie trawników, a wartość każdej z robót wyniosła co najmniej 50.000,00 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) – Załącznik Nr 5 do SWZ;
Zamawiający wymaga, aby w/w robota budowlana lub usługa została wykonana należycie.
1.2.4.2. Zamawiający wymaga, aby osoby, które Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia, legitymowały się następującymi kwalifikacjami zawodowymi:
a) uprawnieniami budowlanymi, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów (osoba na stanowisko Kierownika Budowy) – wymagana 1 osoba – Załącznik Nr 6 do SWZ;
b) o zamówienie ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy dysponują osobą, która będzie odpowiedzialna za prace związane z wycinką i nasadzeniami zieleni, posiadającą minimum wykształcenie średnie kierunkowe (leśnictwo, rolnictwo, ogrodnictwo, ochrona środowiska lub pokrewne) – wymagana 1 osoba – Załącznik Nr 6 do SWZ;
*– dopuszcza się odpowiadające tym uprawnieniom uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
Szczegóły opisano w rozdziale IV SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

(...)
2. Zamawiający dopuszcza – jeżeli uzna za uzasadnione – możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 1 i 2 p.z.p. w następujących przypadkach:
a) zmiany terminu realizacji umowy, w następstwie:
a. wystąpienia okoliczności wynikających z siły wyższej w rozumieniu kodeksu cywilnego;
b. zaistnienia szczególnie niekorzystnych i długotrwałych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie Przedmiotu umowy przez okres dłuższy niż 2 tygodnie zgodnie ze sztuką budowlaną i technologią robót, chyba, że zwłoka z tego powodu nie wystąpiłyby, gdyby roboty były realizowane przez Wykonawcę w terminach określonych Umową. Wstrzymanie robót z tego powodu musi być potwierdzone w dzienniku budowy i zaakceptowane przez Zamawiającego/ inspektora nadzoru inwestorskiego. Wstrzymanie robót budowlanych ze względu na warunki atmosferyczne typowe (właściwe) dla danej pory roku i miesiąca, lub zła organizacja robót nie uzasadniają zmiany terminu wykonania Umowy;
c. konieczności wykonania robót dodatkowych. Termin wykonania umowy ulega odpowiednio zmianie o okres trwania robót dodatkowych, jeżeli wykonanie tych robót warunkuje należyte wykonanie umowy.
d. wystąpienia działania osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia;
e. braku rozwiązań projektowych lub błędów w dokumentacji projektowej stwierdzonych w czasie trwania robót o czas niezbędny do ich uzupełnienia;
b) zmiany wysokości wynagrodzenia w następstwie zaistnienia konieczności wykonania robót dodatkowych, robót zamiennych lub potrzeby zaniechania niektórych robót w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy.
c) wystąpienia zmiany technologii wykonania robót, pod warunkiem, że wprowadzone zmiany są korzystne dla Zamawiającego – w zakresie terminu, wynagrodzenia oraz zakresu robót;
d) odkrycia w toku prowadzenia robót, niezidentyfikowanych wcześniej urządzeń bądź nieznanych elementów zabytkowych mających obiektywny wpływ na terenie wykonania zamówienia – w zakresie terminu, wynagrodzenia oraz zakresu robót;
e) zmiany w określeniu stron umowy, o ile zasadność tej zmiany wynika z przepisów na skutek np. połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia.
3. Zmianie podlegają także wszelkie nieistotne postanowienia w stosunku do treści oferty, a także inne nieistotne zmiany, które nie stanowią istotnej zmiany umowy, w tym m.in.:
a) zmiana formy wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na jedną lub kilka form, o których mowa w p.z.p. przy zachowaniu ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszania jego wysokości i zmiana ta nie wymaga zawarcia aneksu do umowy,
b) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, zamiana danych teleadresowych Wykonawcy lub Zamawiającego – zmiana ta następuje poprzez pisemne zgłoszenie tego faktu drugiej Stronie i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
4. Zmiany postanowień umowy następują zgodnie z zasadami określonymi w umowie oraz przy zastosowaniu przepisów p.z.p. i nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy lub do całkowitej zmiany rodzaju zamówienia.
(...)
Szczegóły opisano w projekcie umowy - Załącznik nr 11 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-19 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w terminie do dnia 19 sierpnia 2024 r. do godz. 10:00 za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, https://ezamowienia.gov.pl.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-19 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynem energii - Przeczyce
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania19-09-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynem energii. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI