III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
W celu potwierdzenia sytuacji ekonomicznej i finansowej, Wykonawca musi wykazać, że:1 posiada środki własne lub zdolność kredytową w wysokości minimum: 1.000.000,00 zł(miliona złotych)2 posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum: 3.000.000,00 zł (trzech milionów złotych )
Informacje dodatkowe
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Szczegóły określa SIWZ
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
W celu potwierdzenia zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawca musi wykazać, że:1 nie wcześniej niż w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył:1) co najmniej jedną robotę budowlana polegająca na budowie placu zabaw (wraz z robotami towarzyszącymi )o wartości min 800.000,00 zł(osiemset tysięcy złotych ) brutto, w skład której wchodziło co najmniej:a) wykonanie nawierzchni poliuretanowej na pow. min. 1000,00 m2, b) montaż co najmniej 10 urządzeń zabawowych, w tym co najmniej 2 zestawów zabawowych:- jednego zestawu zabawowego o wartości min. 100.000,00 zł (sto tysięcy złotych ) brutto. - jednego zestawu zabawowego o wartości min. 50.000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto. c) montaż elementów małej architektury miejskiej.2) co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie siłowni zewnętrznej o wartości min. 30.000,00 zł (trzydzieści tysięcy złotych)brutto, w skład której wchodził montaż co najmniej 3 podwójnych urządzeń siłowych. 3) co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie toru rowerowego/pumptracku o nawierzchni asfaltowej lub skateparku z elementami toru rowerowego o nawierzchni asfaltowej, długości nie mniejszej niż 150 mb.4) co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie fontanny posadzkowej o wartości co najmniej 500.000,00 złotych(pięćset tysięcy złotych) brutto. 2 dysponuje lub będzie dysponował osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, tj.1) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 do kierowania robotami budowlanymi (Kierownik budowy) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz posiadającą doświadczenie, w kierowaniu robotą budowlaną(jako kierownik budowy) polegającą na:- budowie lub przebudowie placu zabaw o wartości min 800.000,00 zł (osiemset tysięcy złotych)2) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 do kierowania robotami budowlanymi (Kierownik robót)w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz posiadającą doświadczenie, w kierowaniu robotą budowlaną(jako kierownik budowy lub kierownik robót) polegającą na:- budowie minimum 1 fontanny.3) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 do kierowania robotami budowlanymi (Kierownik robót)w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych 4) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 do kierowania robotami budowlanymi (Kierownik robót)w specjalności inżynieryjnej drogowej 5) ogrodnikiem posiadającym co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie realizacji zagospodarowania terenów zieleniZamawiający określając wymogi dla potencjału kadrowego w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (Dz.U. z 2019 r. nr 1186) oraz ustawy z dnia 22 lipca 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2020 r. poz. 220)
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Szczegóły określa SIWZ.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:1) w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz, których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;c) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert;d) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP (spełnianie przez oferowane roboty budowlane (sprzęt, wyposażenie) wymagań określonych przez Zamawiającego):a) szczegółowy opis elementów wyposażenia placu zabaw i siłowni plenerowej,b) karty techniczne lub karty produktu dla:-urządzeń zabawowych na placu zabaw -urządzeń siłowni zewnętrznej-urządzeń strefy relaksu-nawierzchni bezpiecznej -elementów małej architektury (ławki, kosze na śmieci, tablice z regulaminami)-ławek z przewijakiem dla niemowlątKarty mają potwierdzać parametry techniczne oferowanych urządzeń(karta winna zawierać informację na temat: technologii wykonania, wielkości, funkcjonalności, wykaz elementów składowych, wizualizacje oraz zwymiarowane rzuty urządzeń, potwierdzające wymagania Zamawiającego, wskazane w dokumentacji projektowej),c) certyfikaty zgodności z normą PN-EN 1176 (lub normami równoważnymi) wszystkich urządzeń zabawowych przewidzianych do montażu wydane przez niezależną jednostkę oceniającą lub dokumenty równoważne w kraju zrzeszonym w Unii Europejskiej, a w przypadku państw spoza Unii Europejskie dokumenty równoważne. W przypadku zestawów zabawek certyfikat winien być wystawiony dla całego zestawu zabawowego, a nie poszczególnych jego elementówd) certyfikaty zgodności z normą PN-EN 16630 (lub normami równoważnymi) wszystkich urządzeń do siłowni zewnętrznych przewidzianych do montażu wydane przez niezależną jednostkę oceniającą lub dokumenty równoważne w kraju zrzeszonym w Unii Europejskiej, a w przypadku państw spoza Unii Europejskie dokumenty równoważne.e) certyfikaty zgodności z normą PN-EN 1177 (lub normami równoważnymi) wszystkich użytych nawierzchni bezpiecznych wydane przez niezależną jednostkę oceniającą lub dokumenty równoważne w kraju zrzeszonym w Unii Europejskiej, a w przypadku państw spoza Unii Europejskie dokumenty równoważne.f) atest higieniczny PZH lub dokument równoważny dla wszystkich użytych nawierzchni bezpiecznych.g) deklaracje zgodności lub inne dokumenty równoważne dla małej architektury tj. koszy, ławek, tablic z regulaminami. Certyfikaty powinny odwoływać się do nazw i kart katalogowych urządzeń, które Wykonawca zamierza zamontować w ramach niniejszego zamówieniaWymienione powyższej dokumenty powinny być wydane w języku polskim, ich okres ważności nie powinien upływać przed dniem planowanego odbioru przedmiotu zamówienia.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia(III.3) w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 i 3 do SIWZ Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie - załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie - załącznik nr 3 do SIWZ, stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, ma złożyć wykonawca potwierdzający odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym ten wykonawca wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust 1 (załącznik nr 2 do SIWZ). 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach o których mowa w ust 1 6.Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – proponowany wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 8. Zgodnie z §9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126 ze zm.) w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach, którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi lub roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 9. Na potrzeby oceny ofert, oferta musi zawierać:1) Wypełniony i podpisany Formularz oferty z wykorzystaniem wzoru- załącznik nr 1.2) Oświadczenia z wykorzystaniem wzoru- załącznik nr 2 i 3 do SIWZ. 3) Dokument potwierdzający wniesienie wadium. 4) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą5) Pełnomocnictwo:– W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w prowadzonym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, – Pełnomocnictwo osoby/osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. 6) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w przypadku, kiedy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów– proponowany wzór zobowiązania z stanowi załącznik nr 7 do SIWZ7) Wskazanie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców -w załączniku nr 1 do SIWZ8) Informacje czy wybór oferty Wykonawcy będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. 9) Informacja o rozwiązaniach równoważnych, o których mowa załączniku nr 10 do SIWZ(jeżeli dotyczy).