Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Zag. ter dz. nr 279/37, 279/24, 279/26, 279/34, 808, obr. Nr 33 Pod. w W-u i kszt. ziel. miej. z wyk. wód opad., przy zast. roz. mał retencji – park kiesz. oraz "Zag. terenu dz. nr 490/1 obr. (..)"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Budynków spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 891337815
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Generała Andersa 48
1.5.2.) Miejscowość: Wałbrzych
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-304
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mzb@mzbwalbrzych.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzbwalbrzych.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zag. ter dz. nr 279/37, 279/24, 279/26, 279/34, 808, obr. Nr 33 Pod. w W-u i kszt. ziel. miej. z wyk. wód opad., przy zast. roz. mał retencji – park kiesz. oraz "Zag. terenu dz. nr 490/1 obr. (..)"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-13542b6f-e084-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00109516
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminawalbrzych.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gminawalbrzych.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz
przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem
wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w
ustawie z dnia18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).2. Drogą komunikacji elektronicznej przyjętą przez Zamawiającego jest Platforma Zakupowa
Logintrade. Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.3. Ofertę,
oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe,
pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci
elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf,
.doc, .docx, .odt.. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale VI ust. 1 niniejszej SWZ
składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (dokument z podpisem kwalifikowanym)
lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.4. Ofertę oraz
wszelkie inne dokumenty dotyczące niniejszego postępowania składa się poprzez Platformę Zakupową,
w wierszu oznaczonym tytułem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem (adres
dostępowyhttps://gminawalbrzych.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html) 5. Złożenie oferty na w/w
Platformie nie wymaga rejestracji. 6. Zasady korzystania z Platformy służącej do obsługi postępowania
–zgodniezSWZ7. Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi dokumentami
za pośrednictwem Platformy Zakupowej Logintrade SA w sposób określony w instrukcji
dostępnejpodadresem:https://gminawalbrzych.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:• administratorem Pani/Pana danych
osobowych jest Miejski Zarząd Budynków sp. z o.o. z/s w Wałbrzychu, ul. Andersa 48.• dane
kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych e-mail: iodo@mzbwalbrzych.pl,• Pani/Pana dane
osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą
osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz
art. 96 ust. 3 ustawy, • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z kategorią
archiwalną akt B5, przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
chyba, że czas trwania umowy przekracza 5 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania
umowy,• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych
wynikają z ustawy,• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w
sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO,• posiada Pani/Pan:– na podstawie art. 15
RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,– na podstawie art. 16 RODO
prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ,– na podstawie art. 18 RODO prawo żądania
od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o
których mowa w art. 18 ust. 2 RODO , – prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących
narusza przepisy RODO,
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje Pani/Panu:– w związku z art. 17 ust. 3 lit. b,
d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,– prawo do przenoszenia danych osobowych, o
którym mowa w art. 20 RODO,– na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania
danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.
1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TT-8/23/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 1: „Zagospodarowanie terenu działki nr ew. 279/37, 279/24, 279/26, 279/34, 808, obr. Nr 33 Podgórze w Wałbrzychu i kształtowanie zieleni miejskiej z wykorzystaniem wód opadowych, przy zastosowaniu rozwiązań małej retencji – park kieszonkowy”.
I etap obejmuje:
• Roboty ziemne, niwelacyjne oraz rozbiórkowe
• Rozbiórkę istniejących zasklepień gruntu,
• Wykonanie części utwardzonej płytą ażurową z zielenią,
• Wykonanie części zielonej z parkiem do użytku ogólnodostępnego,
• Wykonanie ciągów komunikacyjnych pieszych,
• Wykonanie opasek żwirowych,
• Wykonanie żwirowych i przesiąkalnych typów nawierzchni,
• Budowa systemów retencjonowania wody,
• Nasadzenie niskiej, średniej oraz wysokiej zieleni,
• Budowa, montaż infrastruktury małej architektury (ławki, kosze na śmieci, tablice informacyjne oraz pamiątkowe, domki dla ptaków i owadów, itp.),
• Montaż oświetlenia,
• Wykonanie ogrodzenia całości terenu wraz z odgrodzeniem części zielonej od części utwardzonej,
• Wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego zrealizowania zamówienia.
II etap obejmuje:
• Utrzymanie, konserwacja i pielęgnacja terenu obejmującego przedmiot zamówienia wraz z wykonywaniem zabiegów pielęgnacyjnych przez okres trwałości projektu tj. 36 miesięcy od daty odbioru.
• Usuwanie i utylizacja odpadów powstałych w wyniku bieżącej pielęgnacji;
• Utrzymanie i pielęgnacja roślinności już wcześniej nasadzonej, a która pozostawiona została w ramach parku.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 39 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 2: „Zagospodarowanie terenu działki nr ew. 490/1 obr. Nr 33 Podgórze w Wałbrzychu i kształtowanie zieleni miejskiej z wykorzystaniem wód opadowych, przy zastosowaniu rozwiązań małej retencji – park kieszonkowy”.
I etap obejmuje:
• Roboty ziemne, niwelacyjne oraz rozbiórkowe
• Rozbiórkę istniejących zasklepień gruntu,
• Wykonanie części utwardzonej płytą ażurową z zielenią,
• Wykonanie części zielonej z parkiem do użytku ogólnodostępnego,
• Wykonanie ciągów komunikacyjnych pieszych,
• Wykonanie opasek żwirowych,
• Wykonanie żwirowych i przesiąkalnych typów nawierzchni,
• Budowa systemów retencjonowania wody,
• Nasadzenie niskiej, średniej oraz wysokiej zieleni,
• Budowa, montaż infrastruktury małej architektury (ławki, kosze na śmieci, tablice informacyjne oraz pamiątkowe, domki dla ptaków i owadów, itp.),
• Montaż oświetlenia,
• Wykonanie ogrodzenia całości terenu wraz z odgrodzeniem części zielonej od części utwardzonej,
• Wykonanie naprawy odbudowy rzeki Pełcznicy
• Wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego zrealizowania zamówienia.
II etap obejmuje:
• Utrzymanie, konserwacja i pielęgnacja terenu obejmującego przedmiot zamówienia wraz z wykonywaniem zabiegów pielęgnacyjnych przez okres trwałości projektu tj. 36 miesięcy od daty odbioru.
• Usuwanie i utylizacja odpadów powstałych w wyniku bieżącej pielęgnacji;
• Utrzymanie i pielęgnacja roślinności już wcześniej nasadzonej, a która pozostawiona została w ramach parku.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45112711-2 - Roboty w zakresie kształtowania parków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 39 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolności technicznej lub zawodowej – o udzielenie niniejszego zamówienia ubiegać się może Wykonawca, który:• w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie:
- co najmniej dwie roboty odpowiadające przedmiotowi zamówienia, polegające na zagospodarowaniu terenu obejmującego wykonanie ogrodów deszczowych, łąk kwietnych, ciągów komunikacyjnych, montażu elementów małej architektury, założenia zieleni, o łącznej wartości minimum 300 000,00 zł brutto (dla wskazanych robót); o powierzchni nie mniejszej niż 1000 m2.
Przez jedną robotę budowlaną Zamawiający rozumie robotę wykonaną na podstawie jednej umowy lub jednego zadania inwestycyjnego w ramach której były wykonane wszystkie opisane powyżej prace. Zamawiający dopuszcza wykonanie powyższych zakresów prac w ramach jednej lub kilku robót budowlanych.
• dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia:
- co najmniej jedną osobą, która obejmie funkcję kierownika budowy i robót, który posiada uprawniania budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane i Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 poz. 831) lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020r. poz. 220), posiadającą minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami i/lub nadzorowaniu robót w specjalności drogowej na stanowiskach: kierownik budowy, kierownik robót lub inspektor nadzoru inwestorskiego.
- co najmniej jedną osobą posiadającą 5 lat doświadczenia w zakładaniu parków i ogrodów deszczowych, zagospodarowanie terenów zieleni oraz wykształcenie wyższe w zakresie: architektura krajobrazu lub ogrodnictwo lub leśnictwo.
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VI ust. 1 niniejszej SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi (w zależności od tego co jest przedmiotem postępowania) wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, jeśli są wymagane, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.