Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Zabezpieczenie dróg dojściowych na poziomie V do wycieków w rejonie zachodnim kopalni - etap IV”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOPALNIA SOLI "WIELICZKA" SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000041683
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Park Kingi 1
1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.sa@kopalnia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kopalniawieliczka.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Górnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zabezpieczenie dróg dojściowych na poziomie V do wycieków w rejonie zachodnim kopalni - etap IV”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-62280085-942a-11ee-9ee7-e2087ac16d09
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00541649
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują elektronicznie za pośrednictwem strony internetowej postępowania znajdującej się pod adresem: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl w zakładce „Korespondencja”. 2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę. 3. Ogólne zasady korzystania z Platformy: 3.1 zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Nazwa Jednostki; https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl. 3.2 Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. 3.3 Rejestracja konta następuje poprzez: 3.3.1 kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu lub 3.3.2 jeżeli użytkownik nie podpisze się na wniosku ani nie skontaktuje się telefonicznie. Konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych 3.4 Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem sekcji „Wiadomości”. 4. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy przesłać za pośrednictwem Platformy Zakupowej przez: 4.1 Akcję „Zadaj pytanie” (przed przystąpieniem do postępowania). W celu zadania pytania Zamawiającemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz ZADAJ PYTANIE. Powoduje to otwarcie okna, w którym należy uzupełnić dane Wykonawcy tj. Nazwę i adres mail, temat oraz treść/przedmiot pytania, po wypełnieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikującym z obrazka Wykonawca klika akcję POTWIERDŹ, wykonawca uzyskuje potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy "Pytanie wysłane". 4.2 Kafel „Wiadomości” (po przystąpieniu do postępowania) dostępny w postępowaniu. W celu wysłania wiadomości do Zamawiającego klika na akcję „Utwórz nową wiadomość” wypełnia temat oraz treść/przedmiot pytania, a następnie klika akcję „Wyślij”. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie po upływie terminu, o którym mowa powyżej, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ. 5. Treść pytań (bez ujawniania źródła zapytania) wraz z wyjaśnieniami bądź informacje o dokonaniu modyfikacji SWZ, Zamawiający przekaże Wykonawcom za pośrednictwem Platformy Zakupowej tzn. zostanie opublikowany plik z wyjaśnieniami lub modyfikacjami treści SWZ. 6. Wszelkie informacje dotyczące wymagań technicznych w zakresie korespondencji elektronicznej zostały zawarte w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub „RODO”): 1) Administratorem danych osobowych jest Kopalnia Soli "Wieliczka" S.A., Park Kingi 1, 32-020 Wieliczka. 2) Przestrzeganie zasad ochrony danych w Kopalni Soli "Wieliczka" S.A., Park Kingi 1, 32-020 Wieliczka nadzoruje wyznaczony Inspektor Ochrony Danych z którym można skontaktować się pod numerem telefonu (+48) 12 278 7114; email: iod.sa@kopalnia.pl 3) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie: a) art. 6 ust. 1 lit. b RODO – podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, poprzez wzięcie udziału w postępowaniu organizowanym przez Administratora danych, a także przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zawartej z wybranym Wykonawcą umowy o zamówienie publiczne. b) art. 6 ust. 1 lit. c RODO – wypełnienie obowiązku prawnego wynikającego z ustawy i przepisów wykonawczych do ustawy, w zakresie dokumentów jakie może żądać Zamawiający od Wykonawców. 4) Odbiorcami danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Zamawiającego, podmioty przetwarzające działające na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora, oraz inne podmioty którym dane będą udostępnione na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególności osoby lub podmiot posiadające dostęp do dokumentacji postępowania zgodnie z art. 18 lub art. 74 ustawy. 5) Przetwarzane dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego (tj. państwa nienależącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego) i/lub organizacji międzynarodowej. 6) Dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata – przez cały ten okres, a następnie do upływu terminów określonych w przepisach prawa podatkowego, terminów przedawnienia roszczeń wynikających z zawartej umowy lub terminu przechowywania dokumentacji wynikającej z obowiązującej u Zamawiającego Instrukcji Archiwalnej, w zależności od tego, który z tych terminów nastąpi najpóźniej.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z ustawy oraz RODO, osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: a) dostępu do treści danych (art. 15 RODO); b) do sprostowania danych (art. 16 RODO); c) do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO); d) do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO. 2. Osobie, której dane dotyczą nie przysługują następujące prawa: a) do usunięcia danych (art. 17 RODO), z uwagi na treść art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO, b) do przenoszenia danych (art. 20 RODO), gdyż przetwarzanie nie będzie odbywało się w sposób zautomatyzowany, c) do wniesienia sprzeciwu (art. 21 RODO), gdyż przetwarzanie nie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO. 3. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów ustawy. 4. W odniesieniu do podanych danych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. 5. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. 6. Zamawiający informuje, że w postępowaniu o udzielenia zamówienia zgłoszenie żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania. 7. W przypadku wskazania w treści dokumentów zamówienia danych osobowych osób trzecich, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o wykonaniu wobec tych osób obowiązku wynikającego z art. 13 lub art. 14 RODO. 8. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, wyłącznie do upływu terminu na ich wniesienie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KSW/2023/INP/144
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zabezpieczenia dróg dojściowych na poziomie V do wycieków w rejonie zachodnim kopalni – etap IV obejmujący przebudowę wyrobisk na odcinkach 39 - 45 tj. podłużnia Gussmann oraz poprzecznia Gussmann 3 o łącznej długości około 247 m objętych dokumentacją projektową, zwanych dalej „robotami górniczymi”.
2. Zakres prac w ramach robót górniczych.
W ramach wykonania robót górniczych Wykonawca jest zobowiązany:
1) zorganizować plac (rejon) robót,
2) opracować technologię wykonywania robót,
3) zapewnić materiały niezbędne do realizacji robót górniczych,
4) zapewnić maszyny i urządzenia niezbędne do wykonania robót górniczych,
5) zapewnić osoby posiadające odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje do nadzoru nad prowadzonymi robotami górniczymi,
6) zapewnić obsługę mierniczą,
7) zrealizować roboty górnicze.
3. Wykonanie górniczych robót.
3.1 Przed przystąpieniem do wykonania robót górniczych Wykonawca jest zobowiązany w terminie do 21 dni, licząc od daty zawarcia umowy do:
1) sporządzenia technologii wykonywania robót,
2) uzgodnienia jej treści ze służbami Zamawiającego,
3) przedłożenia opracowanej technologii wykonywania robót do zatwierdzenia przez Kierownika Ruchu Zakładu Górniczego Kopalni Soli „Wieliczka”.
3.2 Szczegółowe wytyczne do sporządzenia technologii wykonania robót zawiera Zarządzenie KRZG nr KSW/Z/KRZG/42/2018 z dnia 24.04.2018r w sprawie: sporządzenia projektów technicznych lub technologii robót w zakresie przebudowy wyrobisk oraz wykonywania innych robót górniczych, stanowiące załącznik nr 6 do wzoru umowy,
3.3 Roboty górnicze winny być wykonane zgodnie z:
1) dokumentacją projektową pod nazwą: „Aktualizacja projektu technicznego przebudowy dróg dojściowych na poziomie V do wycieków w rejonie zachodnim Kopalni Soli „Wieliczka” (odcinki 39-45)” – Wieliczka, wrzesień 2023, stanowiącą załącznik nr 1 do wzoru umowy,
2) zarządzeniem KRZG nr KSW/Z/KRZG/48/2023 z dnia 14 czerwca 2023 roku w sprawie doboru obudowy, stanowiącym załącznik nr 2 do wzoru umowy, w zakresie obejmującym weryfikację przyjętych w dokumentacji projektowej rozwiązań technicznych,
3) zarządzeniem KRZG nr KSW/Z/KRZG/50/2023 z dnia 21 czerwca 2023 r. w sprawie podziału wyrobisk górniczych w celu utrzymania ich w stanie zapewniającym bezpieczeństwo, stanowiącym załącznik nr 3 do wzoru umowy,
4) zarządzeniem KRZG nr KSW/Z/KRZG/1/2020 z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania:
a) instrukcji bezpiecznego wykonywania obrywki i ociosów w podziemnych wyrobiskach korytarzowych i komorowych Kopalni Soli „Wieliczka”,
b) instrukcji bezpiecznego opróżniania wozów kopalnianych z urobku na wywrotach czołowych zainstalowanych w podziemnych wyrobiskach Kopalni Soli „Wieliczka”,
c) instrukcji bezpiecznego wykonywania prac na wysokości z wykorzystaniem rusztowania warszawskiego w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
stanowiącym załącznik nr 4 do wzoru umowy,
5) zarządzeniem KRZG nr KSW/Z/KRZG/26/2020 z dnia 5 marca 2020 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania zasad dokonywania przyłączy do instalacji sieci sprężonego powietrza, stanowiącym załącznik nr 5 do wzoru umowy,
6) zarządzeniem KRZG nr KSW/Z/KRZG/42/2018 z dnia 24 kwietnia 2018 r. w sprawie sporządzania projektów technicznych lub technologii robót w zakresie przebudowy wyrobisk oraz wykonywania innych robót górniczych, stanowiącym załącznik nr 6 do wzoru umowy,
7) zarządzeniem KRZG nr KSW/Z/KRZG/52/2019 z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie właściwego gospodarowania sprzętem gaśniczym, stanowiącym załącznik nr 7 do wzoru umowy,
8) zarządzeniem KRZG nr KSW/Z/KRZG/74/2018 z dnia 1 sierpnia 2018 r. w sprawie impregnacji ogniochronnej drewnianych elementów obudowy i wystroju podziemnych wyrobisk w Kopalni Soli „Wieliczka” do materiału trudno zapalnego, stanowiącym załącznik nr 8 do wzoru umowy,
9) Dokumentacją projektową pod nazwą: "Projekt techniczny sieci sprężonego powietrza w wyrobiska dołowych Kopalni Soli "Wieliczka", stanowiącą załącznik nr 9 do wzoru umowy,
10) Instrukcją bezpiecznego wykonywania transportu ręcznego na powierzchni i w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”, stanowiącą załącznik nr 10 do wzoru umowy,
11) Instrukcją wstawiania na tor wykolejonych wozów dołowych, stanowiącą załącznik nr 11 do wzoru umowy,
12) Instrukcją bezpiecznego wykonywania prac za pomocą elektronarzędzi, stanowiącą załącznik nr 12 do wzoru umowy,
13) Instrukcją bezpieczeństwa i higieny pracy dotyczącą zasad montażu, demontażu i odbioru rurociągów technologicznych, stanowiącą załącznik nr 13 do wzoru umowy,
14) ofertą złożoną przez Wykonawcę w ramach postępowania przetargowego.
3.4. Szacunkowy zakres robót górniczych określa poniższy przedmiar:
„Zabezpieczenie dróg dojściowych na poziomie V do wycieków
w rejonie zachodnim kopalni - etap IV obejmujący przebudowę wyrobisk
na odcinkach 39 - 45 tj. podłużnia Gussmann oraz poprzecznia Gussmann 3
o łącznej długości około 247 m”
Lp. Projektowane roboty: Jednostka Ilość
1 Zabudowa obudowy drewnianej Ø 0,22 [m], organowo.
Wymiary wyrobiska po przebudowie 2,0x2,2 [m]. szt. 200
2 Zabudowa obudowy drewnianej zamkniętej (czteroelementowej)
Ø 0,22 [m], organowo. Wymiary wyrobiska po przebudowie 2,0x2,2 [m]. szt. 50
3 Zabudowa obudowy drewnianej Ø 0,22 [m], z wykładką z desek 32mm
w rozstawie co 0,5 [m]. Wymiary wyrobiska po przebudowie 2,0 x 2,2 [m]. szt. 30
4 Zabudowa stojaków drewnianych Ø 0,22 [m], z wykładką
z desek 32mm w rozstawie co 1,0 [m]. Wysokość stojaków 2,2 [m]. szt. 220
5 Zabudowa skrzyżowania w obudowie drewnianej Ø 0,22 [m], zgodnie
z rysunkiem nr 39 Książki Obudowy.
Wymiary wyrobiska po przebudowie 2,0x2,2 [m]. kpl. 2
6 Zabudowa obudowy drewnianej Ø 0,22 [m], z wykładką z desek 32mm
w rozstawie co 1,0 [m ]. Wymiary wyrobiska po przebudowie 2,0x2,2 [m]. szt. 52
7 Rabowanie obudowy drewnianej. szt. 250
8 Rabowanie obudowy ŁP wraz z odstawą pod szyb. szt. 82
9 Rabowanie betoników. szt. 3410
10 Rabowanie stojaków wygrodzenia z wykładką. szt. 220
11 Rabowanie skrzyżowania typu „Hydrokop” – (przedmiotowy opis dotyczy rabowania skrzyżowania stalowego opisanego w odcinkach 42 (strony 26-28) i 44 (strony 31-32), dokumentacji pn. „Aktualizacja projektu technicznego przebudowy dróg dojściowych na poziomie V do wycieków w rejonie zachodnim Kopalni Soli „Wieliczka” (odcinki 39-45)) , kpl. 2
12 Wycinanie siatki stalowej oraz kotew w stropie. m2 250
13 Przybierka górotworu wraz z odstawą. m3 1075
14 Wiercenie otworów kontrolnych o długości 2,5 [m]. m 55
15 Zabudowa rurociągu sprężonego powietrza od szybu Kinga do szybu Kościuszko na poz. V. m 550
16 Demontaż rurociągu stalowego Ø200 mm. m 410
17 Demontaż rurociągu stalowego Ø50 mm. m 250
18 Demontaż rurociągu PE Ø180 mm. m 250
19 Demontaż starego i zabudowa nowego torowiska z szyn S-24
wraz z pobierką niwelacyjną. m 250
3.5. Wykonawca może zrealizować większą ilość poszczególnego rodzaju robót określonych w pkt 1 – 4, 6 – 10 oraz 12 – 18 przedmiaru robót zamieszczonego w pkt 3.4., jeżeli będzie to konieczne dla realizacji robót górniczych w pełnym zakresie wynikającym z dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 3.3. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o przewidywanej konieczności realizacji większej ilości poszczególnych rodzajów robót określonych w przedmiarze. Celem wykonania większej ilości poszczególnych rodzajów robót, określonych w przedmiarze stanowiącym w pkt 3.4., niezbędne jest uprzednie dokonanie zmiany umowy zgodnie z § 35 ust. 1 pkt 4 wzoru umowy.
5.6. Wykonawca zrealizuje mniejszą ilość poszczególnego rodzaju robót, określonych w pkt 1 – 4, 6 – 10 oraz 12 – 18 przedmiaru zamieszczonego w pkt 3.4., jeżeli ich wykonanie nie będzie konieczne dla realizacji robót górniczych w pełnym zakresie, wynikającym z dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 3.3.
Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia i zasad jego realizacji zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do specyfikacji, który dostępny jest pod adresem: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl
4.2.6.) Główny kod CPV: 45255500-4 - Roboty wiertnicze i górnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Wykonawca może zrealizować większą ilość poszczególnego rodzaju robót określonych w pkt 1 – 4, 6 – 10 oraz 12 – 18 przedmiaru robót zamieszczonego w pkt 5.4. Specyfikacji , jeżeli będzie to konieczne dla realizacji robót górniczych w pełnym zakresie wynikającym z dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 5.3. Specyfikacji. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o przewidywanej konieczności realizacji większej ilości poszczególnych rodzajów robót określonych w przedmiarze. Celem wykonania większej ilości poszczególnych rodzajów robót, określonych w przedmiarze stanowiącym w pkt 5.4. Specyfikacji, niezbędne jest uprzednie dokonanie zmiany umowy zgodnie z § 35 ust. 1 pkt 4 wzoru umowy.
2. Wykonawca zrealizuje mniejszą ilość poszczególnego rodzaju robót, określonych w pkt 1 – 4, 6 – 10 oraz 12 – 18 przedmiaru zamieszczonego w pkt 5.4. Specyfikacji, jeżeli ich wykonanie nie będzie konieczne dla realizacji robót górniczych w pełnym zakresie, wynikającym z dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 5.3. Specyfikacji.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – posiadanie przez Wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 500 000,00 złotych;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) udokumentowanie należytego wykonania w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednej roboty górniczej związanej z zabezpieczeniem lub przebudową wyrobisk korytarzowych o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto;
b) udokumentowanie, że kierownictwo i nadzór ogólny robót sprawowany będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności kierownika działu górniczego w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
c) udokumentowanie, że bieżący dozór na każdej obsadzonej zmianie roboczej (prowadzenie zmiany) sprawowany przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności osoby co najmniej dozoru ruchu w specjalności górniczej w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
d) udokumentowanie, że nadzór nad wykonaniem i utrzymaniem sieci elektroenergetycznej (dokonywanie przeglądów tygodniowych) sprawowany będzie przeprowadzone osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności elektromontera maszyn i urządzeń elektrycznych o napięciu do 1 kV w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
e) udokumentowanie, że nadzór nad utrzymaniem sieci elektrotechnicznej (dokonywanie kontroli miesięcznych) sprawowany będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności osoby co najmniej dozoru ruchu w specjalności elektrycznej w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
f) udokumentowanie, że obsługa miernicza prowadzonych robót sprawowana będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności mierniczego górniczego w zakładach górniczych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 ustawy oraz w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt 8,9,10 p.z.p. oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835). Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do specyfikacji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej lub finansowej - polisa OC lub inny dokument potwierdzający posiadanie przez Wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 500 000,00 złotych,
2. w odniesieniu do zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy:
a) wykaz wykonanej w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednej roboty górniczej związanej z zabezpieczeniem lub przebudową wyrobisk korytarzowych o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, dat i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz którego robota ta została wykonana, oraz załączeniem dowodów określających, czy ta robota została wykonana należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego robota została wykonana, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Okres, o którym mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami wykaz ten dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do specyfikacji.
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W wykazie należy wskazać, że:
1) kierownictwo i nadzór ogólny robót sprawowany będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności kierownika działu górniczego w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”
2) bieżący dozór na każdej obsadzonej zmianie roboczej (prowadzenie zmiany) sprawowany przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności osoby co najmniej dozoru ruchu w specjalności górniczej w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
3) nadzór wykonaniem i utrzymaniem sieci elektroenergetycznej (dokonywanie przeglądów tygodniowych) sprawowany będzie przeprowadzone osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności elektromontera maszyn i urządzeń elektrycznych o napięciu do 1 kV w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
4) nadzór nad utrzymaniem sieci elektrotechnicznej (dokonywanie kontroli miesięcznych) sprawowany będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności osoby co najmniej dozoru ruchu w specjalności elektrycznej w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
5) obsługa miernicza prowadzonych robót sprawowana będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności mierniczego górniczego w zakładach górniczych. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do specyfikacji.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zgodnie z brzmieniem art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy, przewiduje się możliwość dokonania zmiany niniejszej umowy w następujących przypadkach:
1) zawarcia niniejszej umowy w terminie późniejszym niż zakładany w specyfikacji warunków zamówienia; w takim przypadku dopuszcza się zmianę harmonogramu finansowego stanowiącego załącznik nr 17 do umowy w zakresie odpowiadającym okresowi opóźnienia,
2) przestojów i opóźnień w wykonywaniu przedmiotu umowy, wynikłych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
3) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentach, o których mowa w § 8 ust. 1, warunków realizacji przedmiotu umowy, które groziłyby niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy przez Wykonawcę przy użyciu dotychczasowych materiałów, urządzeń lub zastosowaniu dotychczasowych rozwiązań technicznych lub technologicznych,
4) zwiększenia ilości poszczególnych rodzajów robót, określonych w przedmiarze stanowiącym załącznik nr 16 do umowy, niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy w pełnym zakresie,
5) zmian zakresu realizacji robót ujętych w harmonogramie finansowym stanowiącym załącznik nr 17 do umowy, wynikających z przyczyn niedotyczących Wykonawcy.
2. Zgodnie z brzmieniem art. 436 pkt 4 lit. b ustawy, przewiduje się możliwość dokonania zmian niniejszej umowy w zakresie należnego Wykonawcy wynagrodzenia w następujących przypadkach:
1) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego,
2) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
4) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, - jeżeli zmiana będzie miała wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę, co potwierdzać będą dokumenty i wyjaśnienia przedstawione przez Wykonawcę.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-28 11:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć wyłącznie w postaci elektronicznej na Platformie pod adresem: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl w zakładce „OFERTY" na zasadach i trybie określonym w części XIII Specyfikacji Warunków Zamówienia.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-28 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-26
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak