Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wymiana źródła ogrzewania wraz z instalacją gazu, cwu i c.o. w budynkach wielorodzinnych w Dąbrowie Górniczej przy ul. Związku Orła Białego 11 oraz przy ul. Sikorskiego 10
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samorządowy Zakład Budżetowy Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271518876
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Tysiąclecia 20
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-303
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 32/ 260 86 52
1.5.8.) Numer faksu: 32/ 264 27 67
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mzbm.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzbm.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie nieruchomościami
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wymiana źródła ogrzewania wraz z instalacją gazu, cwu i c.o. w budynkach wielorodzinnych w Dąbrowie Górniczej przy ul. Związku Orła Białego 11 oraz przy ul. Sikorskiego 10
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3b1c4f5b-df9b-11ee-a01e-f641a8763d5f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00239489
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00037317/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Wymiana źródła ogrzewania wraz z instalacją gazu, cwu i co w budynku wielorodzinnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Związku Orła Białego 11 - Zadanie 1
1.1.8 Wymiana źródła ogrzewania wraz z instalacja gazu, cwu i co w budynku wielorodzinnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Sikorskiego 10 -Zadanie nr 2
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3b1c4f5b-df9b-11ee-a01e-f641a8763d5f
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia pomiędzy Zamawiającym a
Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, dostępnej pod
adresem https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się w rozdziale III podrozdziale 1
niniejszej SWZ.
Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami:
Pani/Pan Marta Bajor,
tel. 32/ 260 86 19
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia,
która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów
elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z
wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i
przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).8. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16
kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) Wykonawca, w celu
utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym
zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem
składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy
do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej
wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa
Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie
ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu
udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,
wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny). Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do
komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na
Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści
dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. Wszystkie wysłane i
odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce
„Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej
na adres e-mail: przetargi@mzbm.com.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu). We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się
nazwą oraz numerami postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych, opisana została w Rozdziale I pkt. 16 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy Pzp skorzystanie przez osobę, której dane osobowe
dotyczą, z uprawnienia do stosowania lub uzupełnienia, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą ; Prawo do ograniczenia
przetwarzania danych (art. 18 RODO), przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa. Zgodnie z
art. 19 ust. 3 Pzp w postępowaniu o udzielnie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art.
18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/ZN/MB/004/02/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZADANIE1 :
Wymiana źródła ogrzewania wraz z instalacją gazu, cwu i c.o. w budynku wielorodzinnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Związku Orła Białego 11 w ramach zadania: „Termomodernizacja gminnych budynków mieszkalnych”
Roboty budowlane dla instalacji gazowej obejmują:
1) wytyczenie tras przewodów instalacji gazowej,
2) wykonanie poziomów gazowych z rur stalowych czarnych bez szwu na podwieszeniach w ciągu piwnic budynku,
3) demontaż i zmiana lokalizacji instalacji zlokalizowanych w miejscu projektowanych skrzynek gazowych,
4) wykonanie pionów z połączeniem poziomów mieszkaniowych, z jednoczesnym montażem urządzeń pomiarowych ( gazomierzy i armatury),
5) roboty spawalnicze,
6) montaż 12 kotłów gazowych dwufunkyjnych z zamknięta komorą spalania,
7) sprawdzenie drożności istniejących kominów murowanych,
8) montaż przewodów powietrznych i przewodów spalinowych w istniejących kominach prefabrykowanych,
9) podłączenie przewodów powietrznych i przewodów spalinowych do kotłów dwufunkcyjnych,
10) roboty montażowe w mieszkaniach, towarzyszące roboty budowlane w mieszkaniach,
11) montaż systemu detekcji gazu,
12) próbę szczelności instalacji,
13) uruchomienie instalacji oraz prace wykończeniowe.
Roboty budowlane dla instalacji ciepłej wody użytkowej obejmują:
1) demontaż istniejącej instalacji ciepłej wody wraz z zaślepieniem,
2) wytyczenie nowych tras przewodów instalacji ciepłej wody,
3) wykonanie instalacji ciepłej wody użytkowej,
4) montaż wraz z zasileniem , z istniejącej instalacji wody zimnej,12 kotłów dwufunkcyjnych z osprzętem i armaturą,
5) montaż podejść wodociągowych pod zawory i baterie,
6) montaż zaworów i baterii,
7) roboty montażowe w mieszkaniach, roboty towarzyszące budowlane w mieszkaniach,
8) wykonanie płukania i prób szczelności instalacji ciepłej wody użytkowej.
Roboty budowlane dla instalacji centralnego ogrzewania obejmują:
1) demontaż istniejących grzejników wraz z zaworami termostatycznymi i głowicami,
2) demontaż istniejących rurociągów,
3) wytyczenie tras przewodów i kanałów,
4) przygotowanie poszczególnych elementów instalacji,
5) montaż przewodów c.o.,
6) montaż grzejników oraz armatury,
7) podłączenie do dwufunkcyjnych kotłów,
8) wykonanie płukania, prób ciśnieniowych i pomiarów wraz z regulacją.
Prace zostaną wykonane zgodnie z Zaświadczeniem o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych z dnia 20.08.2023 r., dotyczącego „Budowy wewnętrznej instalacji gazowej w budynku wielorodzinnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Zw. Orła Białego 11, działka nr 2167/4; obręb 0018 Ząbkowice- Nr WUA.6743.2.190.2023.KD”
Przyłącza elektryczne i wodne:
1) Zamawiający nie zapewnia zasilania w energię elektryczną. Wykonawca jest zobowiązany do wystąpienia do dostawcy o przyłączenie energii elektrycznej do celów budowlanych.
2) Ujęcie wody z istniejącego poboru w miejscu wskazanym przez Zamawiającego,
3) Wykonawca w okresie prowadzenia budowy zobowiązany jest pokrywać koszty dotyczące energii elektrycznej, zużycia wody i odprowadzenia ścieków w porozumieniu z Zamawiającym i dostawcą mediów.
Założenia ogólne:
1) Podstawą do wyceny jest dokumentacja techniczna oraz przedmiar robót,
2) Do wyliczonego zakresu robót wg przedmiaru robót, Wykonawca winien naliczyć koszty dodatkowe, tj.:
• zagospodarowanie placu budowy,
• zabezpieczenie placu budowy przed dostępem osób trzecich,
• zużycie wody i energii,
• zabezpieczenie robót pod względem BHP,
• koszty nadzoru właścicieli i użytkowników uzbrojenia technicznego oraz ewentualnych zabezpieczeń dodatkowych, zaleconych przez tychże właścicieli i użytkowników w trakcie prowadzenia robót,
• koszty nadzorów autorskich, w przypadku zaproponowania innych rozwiązań konstrukcyjnych wymagających akceptacji projektanta, konstruktora,
• odszkodowania za szkody wyrządzone osobom trzecim na skutek prowadzenia w/w robót.
• zapewnienia i zabezpieczenia dojść i dojazdu do posesji w trakcie realizacji robót
• prace porządkowe przyległego terenu,
• koszt wywozu i utylizacji materiałów z rozbiórki, odpadów, śmieci oraz nie-potrzebnych urządzeń. Po wykonaniu robót Wykonawca uporządkuje te-ren budowy. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu karty składowanych odpadów. Wszystkie koszty z tym związane obciążają Wykonawcę. Sposób i miejsce składowania materiałów pochodzących z rozbiórki, pozostaje w gestii Wykonawcy. Za wszystkie szkody spowodo-wane nieprawidłowym składowaniem materiałów pochodzących z rozbiórki odpowiada Wykonawca.
3) Wszystkie wyroby muszą posiadać krajową deklarację lub certyfikat zgodności zgodnie z wymaganiami dla wyrobów budowlanych oraz spełniać wymagania Polskich Norm,
4) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, wytycznymi określonymi w SWZ, z wiedzą techniczną i sztuką budowlaną, przepisami BHP i ppoż.
5) Wszystkie wskazane z nazwy wyroby/materiały użyte w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiarze robót należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Zamawiający dopuszcza składanie ofert „równoważnych” z zastrzeżeniem, że uwzględnione w wycenie produkty nie odbiegają jakością, standardem i parametrami technicznymi od założonych. Wykonawca do oferty dołączy wykaz rozwiązań równoważnych z podziałem na wyroby/materiały wymagane i wyroby materiały/oferowane.
6) Wykonawca do zgłoszenia odbioru zobowiązany jest dołączyć dokumentację
powykonawczą. Dokumentacja powykonawcza powinna być złożona z kompletem dokumentów w segregatorze z podziałem na poszczególne branże w 1 egz. i powinna zawierać:
- spis treści,
- protokół przekazania placu budowy,
- Dziennik Budowy - wypełnione dzienniki budowy wraz z naniesionymi ewentualnymi zmianami w dokumentacji,
- oświadczenia kierownika budowy i robót o zakończeniu budowy,
- dokumentację wykonawczą wraz z naniesionymi przez uczestników procesu budowlanego zmianami występującymi w toku realizacji z podziałem na poszczególne branże,
- protokoły prób i sprawdzeń (wszystkie branże),
- elektrycznej,
- gazowej,
- ciepłej wody użytkowej,
- c.o.,
- powykonawcze opinie kominiarskie w zakresie przewodów wentylacyjnych i spalinowych .
- komplet deklaracji zgodności EC, posegregowanych atestów, DTR, gwarancji
i dokumentów na poszczególne użyte materiały i urządzenia wbudowane w lokal
(dokumentacja powinna być podzielona na branże /budowlaną/ elektryczną/ sanitarną/ ze stosownymi wykazami, załączone dokumenty powinny określać poszczególne elementy realizowane w toku inwestycji),
- dokumentację zdjęciową budynku oraz wnętrza (w 1 egz.) przed i po wykonaniu prac - na płytach CD/DVD/ PenDrive.
- dokumenty i tabele porównawcze pozwalające ocenić Zamawiającemu, co najmniej równoważność parametrów zastosowanych materiałów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45331110-0 - Instalowanie kotłów
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Przy wyborze najkorzystniejszej oferty dla każdego Zadania zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów: cena waga 60%, okres gwarancji waga 20%, doświadczenie kierownika budowy waga 20%.
2) Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w podanych kryteriach oceny ofert. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poniższego wzoru:
Sp = C1 +C2 + C3
Ogólna ilość uzyskanych punktów nie może przekroczyć 100.
3) Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
4) W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze tj. w kryterium cena.
Jeżeli oferty otrzymają taką sama ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną.
Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób opisany w zdaniu powyżej, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZADANIE 2 :
Wymiana źródła ogrzewania wraz z instalacją gazu, cwu i c.o. w budynku wielorodzinnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Sikorskiego 10 w ramach zadania: „Termomodernizacja gminnych budynków mieszkalnych”
Roboty budowlane dla instalacji gazowej obejmują:
1) wytyczenie tras przewodów instalacji gazowej,
2) wykonanie poziomów gazowych z rur stalowych czarnych bez szwu na podwieszeniach w ciągu piwnic budynku,
3) demontaż i zmiana lokalizacji instalacji zlokalizowanych w miejscu projektowanych skrzynek gazowych,
4) wykonanie pionów z połączeniem poziomów mieszkaniowych, z jednoczesnym montażem urządzeń pomiarowych ( gazomierzy i armatury),
5) roboty spawalnicze,
6) montaż 6 kotłów gazowych dwufunkyjnych z zamknięta komorą spalania,
7) sprawdzenie drożności istniejących kominów murowanych,
8) montaż przewodów powietrznych i przewodów spalinowych w istniejących kominach prefabrykowanych,
9) podłączenie przewodów powietrznych i przewodów spalinowych do kotłów dwufunkcyjnych,
10) roboty montażowe w mieszkaniach, towarzyszące roboty budowlane w mieszkaniach,
11) montaż systemu detekcji gazu,
12) próbę szczelności instalacji,
13) uruchomienie instalacji oraz prace wykończeniowe.
Roboty budowlane dla instalacji ciepłej wody użytkowej obejmują:
1) demontaż istniejącej instalacji ciepłej wody wraz z zaślepieniem,
2) wytyczenie nowych tras przewodów instalacji ciepłej wody,
3) wykonanie instalacji ciepłej wody użytkowej,
4) montaż wraz z zasileniem , z istniejącej instalacji wody zimnej,6 kotłów dwufunkcyjnych z osprzętem i armaturą,
5) montaż podejść wodociągowych pod zawory i baterie,
6) montaż zaworów i baterii,
7) roboty montażowe w mieszkaniach, roboty towarzyszące budowlane w mieszkaniach,
8) wykonanie płukania i prób szczelności instalacji ciepłej wody użytkowej.
Roboty budowlane dla instalacji centralnego ogrzewania obejmują:
1) demontaż istniejących grzejników wraz z zaworami termostatycznymi i głowicami,
2) demontaż istniejących rurociągów,
3) wytyczenie tras przewodów i kanałów,
4) przygotowanie poszczególnych elementów instalacji,
5) montaż przewodów c.o.,
6) montaż grzejników oraz armatury,
7) podłączenie do dwufunkcyjnych kotłów,
8) wykonanie płukania, prób ciśnieniowych i pomiarów wraz z regulacją.
Prace zostaną wykonane zgodnie z Zaświadczeniem o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych z dnia 20.08.2023 , dotyczącego „Budowy wewnętrznej instalacji gazowej w budynku wielorodzinnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Sikorskiego 10, działki nr 2029/1 oraz 2030 obręb 0018 Ząbkowice- Nr WUA.6743.2.191.2023.AW1”
Przyłącza elektryczne i wodne:
1) Zamawiający nie zapewnia zasilania w energię elektryczną. Wykonawca jest zobowiązany do wystąpienia do dostawcy o przyłączenie energii elektrycznej do celów budowlanych.
2) Ujęcie wody z istniejącego poboru w miejscu wskazanym przez Zamawiającego,
3) Wykonawca w okresie prowadzenia budowy zobowiązany jest pokrywać koszty dotyczące energii elektrycznej, zużycia wody i odprowadzenia ścieków w porozumieniu z Zamawiającym i dostawcą mediów.
Założenia ogólne:
1) Podstawą do wyceny jest dokumentacja techniczna oraz przedmiar robót,
2) Do wyliczonego zakresu robót wg przedmiaru robót, Wykonawca winien naliczyć koszty dodatkowe, tj.:
• zagospodarowanie placu budowy,
• zabezpieczenie placu budowy przed dostępem osób trzecich,
• zużycie wody i energii,
• zabezpieczenie robót pod względem BHP,
• koszty nadzoru właścicieli i użytkowników uzbrojenia technicznego oraz ewentualnych zabezpieczeń dodatkowych, zaleconych przez tychże właścicieli i użytkowników w trakcie prowadzenia robót,
• koszty nadzorów autorskich, w przypadku zaproponowania innych rozwiązań konstrukcyjnych wymagających akceptacji projektanta, konstruktora,
• odszkodowania za szkody wyrządzone osobom trzecim na skutek prowadzenia w/w robót.
• zapewnienia i zabezpieczenia dojść i dojazdu do posesji w trakcie realizacji robót
• prace porządkowe przyległego terenu,
• koszt wywozu i utylizacji materiałów z rozbiórki, odpadów, śmieci oraz nie-potrzebnych urządzeń. Po wykonaniu robót Wykonawca uporządkuje te-ren budowy. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu karty składowanych odpadów. Wszystkie koszty z tym związane obciążają Wykonawcę. Sposób i miejsce składowania materiałów pochodzących z rozbiórki, pozostaje w gestii Wykonawcy. Za wszystkie szkody spowodo-wane nieprawidłowym składowaniem materiałów pochodzących z rozbiórki odpowiada Wykonawca.
3) Wszystkie wyroby muszą posiadać krajową deklarację lub certyfikat zgodności zgodnie z wymaganiami dla wyrobów budowlanych oraz spełniać wymagania Polskich Norm,
4) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, wytycznymi określonymi w SWZ, z wiedzą techniczną i sztuką budowlaną, przepisami BHP i ppoż.
5) Wszystkie wskazane z nazwy wyroby/materiały użyte w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiarze robót należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Zamawiający dopuszcza składanie ofert „równoważnych” z zastrzeżeniem, że uwzględnione w wycenie produkty nie odbiegają jakością, standardem i parametrami technicznymi od założonych. Wykonawca do oferty dołączy wykaz rozwiązań równoważnych z podziałem na wyroby/materiały wymagane i wyroby materiały/oferowane.
6) Wykonawca do zgłoszenia odbioru zobowiązany jest dołączyć dokumentację
powykonawczą. Dokumentacja powykonawcza powinna być złożona z kompletem dokumentów w segregatorze z podziałem na poszczególne branże w 1 egz. i powinna zawierać:
- spis treści,
- protokół przekazania placu budowy,
- Dziennik Budowy - wypełnione dzienniki budowy wraz z naniesionymi ewentualnymi zmianami w dokumentacji,
- oświadczenia kierownika budowy i robót o zakończeniu budowy,
- dokumentację wykonawczą wraz z naniesionymi przez uczestników procesu budowlanego zmianami występującymi w toku realizacji z podziałem na poszczególne branże,
- protokoły prób i sprawdzeń (wszystkie branże),
- elektrycznej,
- gazowej,
- ciepłej wody użytkowej,
- c.o.,
- powykonawcze opinie kominiarskie w zakresie przewodów wentylacyjnych i spalinowych .
- komplet deklaracji zgodności EC, posegregowanych atestów, DTR, gwarancji
i dokumentów na poszczególne użyte materiały i urządzenia wbudowane w lokal
(dokumentacja powinna być podzielona na branże /budowlaną/ elektryczną/ sanitarną/ ze stosownymi wykazami, załączone dokumenty powinny określać poszczególne elementy realizowane w toku inwestycji),
- dokumentację zdjęciową budynku oraz wnętrza (w 1 egz.) przed i po wykonaniu prac - na płytach CD/DVD/ PenDrive.
- dokumenty i tabele porównawcze pozwalające ocenić Zamawiającemu, co najmniej równoważność parametrów zastosowanych materiałów
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45331110-0 - Instalowanie kotłów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Przy wyborze najkorzystniejszej oferty dla każdego Zadania zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów: cena waga 60%, okres gwarancji waga 20%, doświadczenie kierownika budowy waga 20%.
2) Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w podanych kryteriach oceny ofert. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poniższego wzoru:
Sp = C1 +C2 + C3
Ogólna ilość uzyskanych punktów nie może przekroczyć 100.
3) Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
4) W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze tj. w kryterium cena.
Jeżeli oferty otrzymają taką sama ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną.
Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób opisany w zdaniu powyżej, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500 000,00 PLN.
2. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, w szczególności dotyczący:
a) wiedzy i doświadczenia zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
b) osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności:
- Kierownik Budowy – osoba posiadająca uprawnienia budowlane wykonawcze w specjalności konstrukcyjno – budowlanej oraz doświadczenie w postaci pełnienia funkcji kierownika budowy na co najmniej jednej robocie budowlanej obejmującej zmianę wewnętrznej instalacji gazowej, c.o., cwu, na kwotę co najmniej 100 000,00 PLN,
- Kierownik Robót Instalacyjnych - osoba posiadająca uprawnienia budowlane wykonawcze w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz oferty załącznik nr 1 do SWZ (interaktywny formularz). Załącznik nr 10 do SWZ doświadczenie kierownika budowy - podlegające punktacji w zakresie kryterium oceny ofert nr 3. Pełnomocnictwo
a) Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
b) W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (dotyczy również spółki cywilnej). Kosztorys ofertowy dla Zadanie nr 1 i /lub Zadania nr 2. Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy) załącznik nr 9.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku:
-Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
-Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdziałach 7 i 8 SWZ. składają odrębnie:
-wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
-podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy (załącznik nr 8);
Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana któregokolwiek postanowienia umowy wymaga zgody obu stron wyrażonej na piśmie w formie aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
2. Umowa może ulec zmianie – na pisemny wniosek Wykonawcy - w zakresie:
1) zmiany terminu realizacji zamówienia, w przypadku:
a) przerw w realizacji robót budowlanych powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy;
b) powierzenia przez Zamawiającego wykonania zamówień dodatkowych lub robót zamiennych, jeżeli terminy ich powierzenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy;
c) pisemnego uzgodnienia pomiędzy Stronami dotyczącego skróceniu terminu zakończenia realizacji umowy;
d) konieczności uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów;
e) wstrzymania przez właściwe organy realizacji prac objętych umową, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;
f) konieczności wykonania robót nie związanych z inwestycją a niezbędnych do wykonania zamówienia podstawowego
h) wystąpienia „siły wyższej” w rozumieniu orzecznictwa sądowego.
2) zmiany dokonanej na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy Prawo budowlane - zmiana w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy;
3) zmiany dokonanej na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b) ustawy Prawo budowlane - uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego;
4) zmiany nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych, innych danych identyfikacyjnych;
5) wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT.
6) wysokości wynagrodzenia, o którym mowa w § 2 na podstawie przyjętego przez Zamawiającego kosztorysu zamiennego, zgodnie z zapisem § 2 ust 2 umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-27 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi dokumentami za pośrednictwem platformy e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-27 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-04-25
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wymagane będzie wniesienie, przed zawarciem umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie za wykonanie całości przedmiotu zamówienia.