Ogłoszenie o zamówieniu
 Roboty budowlane
 Wymiana pokrycia dachów w budynkach położonych w Iłowej przy ul. Pułaskiego 1-3 i Pl Wolności 17 
 
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
 
1.1.) Rola zamawiającego
 
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
 
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Iłowa
 
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770853
1.5) Adres zamawiającego 
 
1.5.1.) Ulica: Żeromskiego 27
 
1.5.2.) Miejscowość: Iłowa
 
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-100
 
1.5.4.) Województwo: lubuskie
 
1.5.5.) Kraj: Polska
 
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
 
1.5.7.) Numer telefonu: 68 377 44 15
 
1.5.8.) Numer faksu: 68 377 44 22
 
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zgkim@ilowa.pl
 
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ilowa.info.pl
 
 1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa 
 
 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne 
 
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
 
2.1.) Ogłoszenie dotyczy: 
 
 Zamówienia publicznego 
 
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
 
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: 
 
 Wymiana pokrycia dachów w budynkach położonych w Iłowej przy ul. Pułaskiego 1-3 i Pl Wolności 17 
 
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9e78576d-db31-11ec-9a86-f6f4c648a056
 
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00173356
 
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
 
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-24
 
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
 
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
 
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
 
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
 
 Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy 
 
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
 
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
 www.zgkim.ilowa.pl 
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
 
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
 
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
 
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/warunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP
 
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
 
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
 
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: 
 
polski
 
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna zgodnie z art. 13 RODO -
Administratorem danych osobowych jest Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Iłowej ul. Żeromskiego 25, 68-120 Iłowa
 
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
 
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
 
4.1.2.) Numer referencyjny: ZGKiM.271.6.2022
 
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
 
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
 
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
 
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
 
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
 
 1. Przedmiotem zamówienia jest wymiana pokrycia dachów w budynkach położonych w Iłowej przy ul. Pułaskiego 1-3 i Pl Wolności 17.
2. Nazwy i kody zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień CPV): 
45261210-9 
3. W ramach zamówienia wykonane zostaną następujące rodzaje robót: 
- roboty budowlane zgodnie z dokumentacja techniczną stanowiącą załącznik nr 8 do SWZ
- roboty pomocnicze , przygotowawcze i porządkowe oraz naprawa ewentualnych uszkodzeń
- zagospodarowanie terenu, w tym uporządkowanie,
- przeprowadzenie wymaganych prób, badań i sprawdzeń 
- przygotowanie dokumentów wymaganych przepisami prawa związanych z oddaniem obiektu do użytku,
- współpraca z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającym
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna, przedmiar robót i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (zał. nr 8 do SWZ). 
 
4.2.6.) Główny kod CPV: 45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
 
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
 
 
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
 
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
 
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
 
4.3.) Kryteria oceny ofert
 
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający
stosować będzie następujące kryteria oceny ofert: cena i okres gwarancji
 
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert:  Punktowo 
 
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert:  Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe 
 
Kryterium 1
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
 
4.3.6.) Waga: 60,00
 
Kryterium 2
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: 
 inne. 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
 
4.3.6.) Waga: 40,00
 
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
 
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
 
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
 
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: 
 
Art. 109 ust. 1 pkt 4
 
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
 
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) spełniają warunki udziału w postępowaniu wskazane poniżej w ust. 2 i którzy wykażą ich spełnianie na poziomie nie niższym niż wymagany przez Zamawiającego w sposób zgodny z opisem zamieszczonym poniżej, oraz 
2) niepodlegający wykluczeniu na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 108 ust 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp. 
2. Wykonawcy zobowiązani są spełniać warunki dotyczące: 
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia żadnego warunku w tym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia żadnego warunku w tym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia żadnego warunku w tym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej: 
Na potwierdzenie spełniania warunku Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże, że: 
a) zrealizował w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 robotę polegającą na robotach dachowych o wartości nie mniejszej niż 100000,00 zł brutto; 
b) dysponuje co najmniej jedną osobą (kierownikiem budowy) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności odpowiadającej przedmiotowi zamówienia lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności oraz posiadać przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Dopuszcza się uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. 
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
 
 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; 
 
 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór stanowi zał. nr 7 do SWZ; 
2) wykaz robót budowlanych (min.1 robota) polegających na robotach dachowych o wartości nie mniejszej niż 100000,00 zł brutto wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot , na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ 
 
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
 
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: 
 1. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik,
2. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
3. Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.,
4. oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy – w przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 pzp (wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia) 
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
 
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
 
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
 
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
 
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
 
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 
 Wymagania określono w rozdziale VIII i XIII SWZ 
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
 
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
 
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
 
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
 
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: 
 Zmiany postanowień zawartej umowy określono w załączniku nr 1 do SWA - wzór umowy 
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
 
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: 
 
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
 
SEKCJA VIII – PROCEDURA
 
8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-10 12:00
 
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Sposób złożenia oferty opisany został w Instrukcji użytkownika dostępnej na miniPortalu
 
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-10 12:30
 
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-07-08