Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Wymiana drewnianej obudowy szybu Daniłowicza do głębokości ok. 30 m w Kopalni Soli „Wieliczka””
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOPALNIA SOLI "WIELICZKA" SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000041683
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Park Kingi 1
1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.sa@kopalnia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kopalniawieliczka.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Górnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Wymiana drewnianej obudowy szybu Daniłowicza do głębokości ok. 30 m w Kopalni Soli „Wieliczka””
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e96e9910-be07-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00068442
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują elektronicznie za pośrednictwem strony internetowej postępowania znajdującej się pod adresem: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl w zakładce „Korespondencja”. 2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie. 3. Ogólne zasady korzystania z Platformy: 1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Zamawiającego https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl , 2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. 3) Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu. 4) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”. 4. Zamawiający informuje, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca powinien skontaktować się bezpośrednio z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl tel. (+48) 22 576 87 90 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl . 5. Szczegółowe warunki korzystania z Platformy zawarte są na stronie https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl w zakładce „Baza wiedzy”, która jest dostępna dla zalogowanych Wykonawców. 6. Zamawiający wskazuje informacje, o których mowa w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych, dotyczące systemu dostępnego pod adresem https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl : 1) komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta, 2) wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge, 3) podłączenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe). 7. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są: Maciej Trąbka – Kierownik Działu Prawnego i Zamówień Publicznych, Magdalena Kalarus-Kwaśniewska – Zastępca Kierownika Działu Prawnego i Zamówień Publicznych ds. Zamówień Publicznych, Agnieszka Nakoniczewska – Specjalista ds. Zamówień Publicznych. Szczegółowe informacje dotyczące środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej znajdują się w Specyfikacji Warunków Zamówienia dostępnej pod adresem: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub „RODO”): 1) Administratorem danych osobowych jest Kopalnia Soli "Wieliczka" S.A., Park Kingi 1, 32-020 Wieliczka. 2) Przestrzeganie zasad ochrony danych w Kopalni Soli "Wieliczka" S.A., Park Kingi 1, 32-020 Wieliczka nadzoruje wyznaczony Inspektor Ochrony Danych z którym można skontaktować się pod numerem telefonu (+48) 12 278 7114; email: iod.sa@kopalnia.pl . 3) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie: a) art. 6 ust. 1 lit. b RODO – podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, poprzez wzięcie udziału w postępowaniu organizowanym przez Administratora danych, a także przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zawartej z wybranym Wykonawcą umowy o zamówienie publiczne. b) art. 6 ust. 1 lit. c RODO – wypełnienie obowiązku prawnego wynikającego z ustawy i przepisów wykonawczych do ustawy, w zakresie dokumentów jakie może żądać Zamawiający od Wykonawców. 4) Odbiorcami danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Zamawiającego, podmioty przetwarzające działające na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora, oraz inne podmioty którym dane będą udostępnione na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególności osoby lub podmioty posiadające dostęp do dokumentacji postępowania zgodnie z art. 18 lub art. 74 ustawy. 5) Przetwarzane dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego (tj. państwa nienależącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego) i/lub organizacji międzynarodowej. 6) Dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata – przez cały ten okres, a następnie do upływu terminów określonych w przepisach prawa podatkowego, terminów przedawnienia roszczeń wynikających z zawartej umowy lub terminu przechowywania dokumentacji wynikającej z obowiązującej u Zamawiającego Instrukcji Archiwalnej, w zależności od tego, który z tych terminów nastąpi najpóźniej.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z ustawy oraz RODO, osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: a) dostępu do treści danych (art. 15 RODO); b) do sprostowania danych (art. 16 RODO); c) do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO); d) do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO. 2. Osobie, której dane dotyczą nie przysługują następujące prawa: a) do usunięcia danych (art. 17 RODO), z uwagi na treść art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO, b) do przenoszenia danych (art. 20 RODO), gdyż przetwarzanie nie będzie odbywało się w sposób zautomatyzowany, c) do wniesienia sprzeciwu (art. 21 RODO), gdyż przetwarzanie nie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO. 3. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów ustawy. 4. W odniesieniu do podanych danych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. 5. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. 6. Zamawiający informuje, że w postępowaniu o udzielenia zamówienia zgłoszenie żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania. 7. W przypadku wskazania w treści dokumentów zamówienia danych osobowych osób trzecich, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o wykonaniu wobec tych osób obowiązku wynikającego z art. 13 lub art. 14 RODO. 8. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, wyłącznie do upływu terminu na ich wniesienie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KSW/2021/INP/64
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót polegających na wymianie drewnianych elementów obudowy i wyposażenia szybu Daniłowicza, naprawie obudowy murowej oraz wykonaniu hydroizolacji ograniczającej dopływ wód zza obudowy szybu, zwanych dalej „robotami górniczymi”, w oparciu o dokumentację projektową „Aktualizacja dokumentacji projektowej wymiany drewnianej obudowy szybu Daniłowicz do głębokości około 30m” autorstwa Fundacji Nauka i Tradycje Górnicze AGH z marca 2021r. i zakresie określonym w przedmiarze robót, zamieszczonym w pkt 4.
2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:
1) zabudować na czas robót, przebudować oraz dokonać demontażu dodatkowego punktu łączności oraz oświetlenia,
2) zabudować na powierzchni pomiędzy budynkiem nadszybia, a budynkiem maszyny wyciągowej śluzę wentylacyjną (powietrzno-szczelną) umożliwiającą transport materiałów do remontu obudowy szybowej oraz przejście pracowników (z drzwiami na wlocie do śluzy z zewnątrz i od strony budynku nadszybia),
3) zabezpieczyć budynek nadszybia oraz ogrodzić teren budowy,
4) dokonać demontażu podestów na nadszybiu od strony maszyny wyciągowej,
5) dokonać demontażu podestów oraz tablic sygnalizacyjnych na poz. I,
6) wykonać montaż pomostów bezpieczeństwa (w przedziale wyciągowym i schodowym),
7) zabudować nad poziomem I pomosty zabezpieczające szyb przed przepadem,
8) zabezpieczyć wszystkie podszybia przed ewentualnym przepadem z szybu,
9) wykonać montaż pomostu zrębowego,
10) wykonać zabezpieczenie wlotu szybu Daniłowicza na podszybiu na poz. I poprzez wykonanie przy szybie obudowanego przejścia dla turystów w sposób zapewniający przepływ powietrza nad wygrodzeniem,
11) ujmować na bieżąco wody dopływające do szybu w jego górnej części i odprowadzać do rurociągu odwadniającego zabudowanego w szybie,
12) wykonać montaż na wieży wciągarki tymczasowej,
13) w trakcie wykonywania remontu szybu na bieżąco czyścić pomosty, szyb i rząpie z przepadu oraz sukcesywnie zabezpieczać szyb pod miejscem prac przez zapyleniem,
14) wykonać przekładanie (budowa i rozbiórka) pomostów roboczych,
15) zabezpieczyć urządzenia i przewody elektryczne, teletechniczne i światłowodowe oraz rurociągi technologiczne w szybie,
16) zapewnić wykonanie prac umożliwiających dokonanie oceny stanu obmurza,
17) zapewnić dostarczanie do szybu i wszystkich podszybi skondycjonowanego (osuszonego) powietrza z istniejącej instalacji osuszającej oraz prowadzić prace w sposób nie ingerujący w skład powietrza i nie powodujący zapylenia powietrza wentylacyjnego,
18) po zakończeniu robót remontowych:
a) wykonać demontaż pomostów bezpieczeństwa (w przedziale wyciągowym i schodowym),
b) wykonać demontaż wciągarki tymczasowej,
c) wykonać demontaż pomostu zrębowego,
d) wykonać demontaż śluzy wentylacyjnej i zabudowę drzwi wejściowych do budynku nadszybia,
e) doprowadzić nadszybie, teren na powierzchni wokół nadszybia, szyb, podszybia, teren udostępniany Wykonawcy - do stanu sprzed wykonywania robót,
19) wykonać komplet dokumentacji techniczno-technologicznych, których konieczność wykonania wyniknie z potrzeby organizacji placu budowy, opracowania technologii oraz wykonania robót przygotowawczych do realizacji zadania w szczególności: projekt zasilania urządzeń technologicznych i oświetlenia, projekt transportu pionowego (w tym: sygnalizacji szybowej, zabezpieczenia zrębu szybu, zabezpieczenia infrastruktury w szybie, projekt dostosowania wieży szybowej, budynku nadszybia do zabudowy urządzenia wyciągowego (tymczasowego) oraz projekt instalacji sprężonego powietrza, projekt instalacji wody technologicznej, projekt zagospodarowania terenu (placu) budowy,
20) uzyskać stosowne pozwolenia lub dokonać zgłoszeń. Wykonawca w imieniu Zamawiającego dokona wszelkich czynności wynikających z obowiązujących w tym zakresie uregulowań prawnych (dla robót budowlanych związanych z organizacją placu budowy winien uzyskać pozwolenie Konserwatorskie na wykonanie robót oraz dokonać zgłoszenia lub uzyskać pozwolenie na budowę wydane przez Dyrektora Specjalistycznego Urzędu Górniczego w Katowicach i/lub Starostę Wielickiego) oraz wykonać projekt rozbiórki obiektów i urządzeń technologicznych wykonanych w celu realizacji przedmiotu umowy i uzyskać pozwolenie na ich rozbiórkę,
21) do uzyskania pozwolenia na oddanie do ruchu szybu po wykonanym remoncie.
3. Zamawiający udzieli stosownego pełnomocnictwa dla wskazanych przedstawicieli Wykonawcy do reprezentowania go przed odpowiednimi organami państwowymi celem uzyskania wymaganych pozwoleń, zgód, dokonywania zgłoszeń dla robót, które wynikły z potrzeby realizacji przedmiotu umowy.
4. Szacunkowy zakres robót górniczych określa poniższy przedmiar:
lp. Planowany zakres robót Ilość Jednostka
1) Dokumentacje techniczno – technologiczne; dokumentacja dotycząca zagospodarowania placu budowy i uzyskania niezbędnych pozwoleń (w tym konserwatorskich), technologia przebudowy szybu - 1 kpl. ,
2) Organizacja, zaplecza budowy (wykonanie: zasilania urządzeń technologicznych i oświetlenia, sygnalizacji szybowej, zabezpieczenia infrastruktury w szybie, instalacji sprężonego powietrza, instalacji wody technologicznej i zagospodarowania terenu) - 1 kpl. [w tym:
2.1) Zabudowa na czas robót, przebudowa oraz demontaż dodatkowego punktu łączności oraz oświetlenia,
2.2) Zabudowa śluzy wentylacyjnej umożliwiającej transport materiałów do remontu obudowy szybowej (z drzwiami na wlocie do śluzy z zewnątrz i od strony budynku nadszybia),
2.3) Zabezpieczenie budynku nadszybia,
2.4) Demontaż podestów na nadszybiu od strony maszyny wyciągowej,
2.5) Demontaż podestów oraz tablic sygnalizacyjnych na poz. I,
2.6) Wykonanie i montaż pomostów bezpieczeństwa (w przedziale wyciągowym i schodowym),
2.7) Wykonanie i montaż pomostu zrębowego,
2.8) Zabezpieczenie wlotu szybu Daniłowicza na podszybiu na poz. I poprzez wykonanie przy szybie obudowanego przejścia dla turystów w sposób zapewniający przepływ powietrza nad wygrodzeniem,
2.9) Montaż na wieży wciągarki tymczasowej,
2.10) Demontaż rurociągu spustu wody] ,
3) Demontaż drewnianych elementów obudowy i wyposażenia szybu wraz z załadunkiem i wytransportowaniem z szybu na powierzchnię - 32,0* m,
4) Skucie betonu keramzytowego wraz z załadunkiem i wytransportowaniem z szybu na powierzchnię - 26,0* m,
5) Naprawa lica obudowy murowej szybu (przyjęto ~30% powierzchni obudowy) - 162,0 m2,
6) Naprawa pęknięć w murach z cegły, wykucie i wstawienie nowych cegieł (przyjęto ~20% powierzchni obudowy) - 108,0 m2,
7) Załadunek i opuszczanie drewnianych elementów obudowy i wyposażenia do szybu oraz montaż w szybie - 32,0* m,
8) Zabudowa folii wentylacyjnej - 32,0* m,
9) Zabudowa geowłóknin - 32,0* m,
10) Zabudowa membrany hydroizolacyjnej - 32,0* m,
11) Zabudowa słupów rozpierających biegi schodowe - 32,0* m,
12) Zabudowa barierek - 32,0* m,
13) Zabudowa ciągu prowadniczego - 1 kpl.,
14) Montaż rurociągu spustu wody - 1 kpl.,
15) Wypełnienie pianą mineralno-cementową - 27,0* m,
16) Pozostały zakres robót:
- wymiany sączków za obmurzem szybu,
- uszczelnienie tynkiem stopy szybu,
- zabudowa węży odwadniających,
- przekładka kabli elektrycznych, - 1 kpl.,
17) Utrzymanie placu budowy i wykonanie demontażu obiektów technologicznych ujętych w poz. 2 przedmiaru z wyłączeniem poz. 2.4, 2.5 i 2.10, zabudowa drzwi do budynku nadszybia, czyszczenie szybu z przepadu - 1 kpl.,
18) Wykonanie montażu elementów ujętych w poz. 2.4 i 2.5 przedmiaru - 1 kpl.,
19) Dopuszczenie do ruchu wyciągu szybowego Daniłowicz po wykonaniu wymiany obudowy - 1 kpl.,
UWAGA:
* Dotyczy głębokości naprawianego odcinka szybu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w dokumentacji dostępnej pod adresem: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl/
4.2.6.) Główny kod CPV: 45255500-4 - Roboty wiertnicze i górnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – wpis do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – posiadanie przez Wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 500 000,00 złotych;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) udokumentowanie należytego wykonania w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednej roboty górniczej w wyrobiskach podziemnych, polegającej na zabezpieczeniu lub przebudowie wyrobisk pionowych o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 złotych brutto,
b) udokumentowanie, że kierownictwo i nadzór ogólny robót sprawowany będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności kierownika działu górniczego w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
c) udokumentowanie, że bieżący dozór robót na każdej obsadzonej zmianie roboczej (prowadzenie zmiany) sprawowany będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności osoby co najmniej dozoru ruchu w specjalności górniczej w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
d) udokumentowanie, że kierownictwo i nadzór ogólny nad robotami w zakresie energomechanicznym sprawowany będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności kierownika działu energomechanicznego w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
e) udokumentowanie, że kierownictwo i nadzór ogólny nad robotami w zakresie budowlanym sprawowany będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje
do wykonywania czynności osoby dozoru ruchu w specjalności budowlanej dla Kopalni Soli „Wieliczka”,
f) udokumentowanie, że nadzór nad wykonywaniem robót mechanicznych sprawowany będzie przez osoby posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności osoby co najmniej dozoru ruchu w specjalności górnicze wyciągi szybowe w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
g) udokumentowanie, że nadzór nad wykonaniem i utrzymaniem sieci elektroenergetycznej (dokonywanie przeglądów tygodniowych) będzie sprawowany przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności elektromontera maszyn i urządzeń elektrycznych o napięciu do 1 kV w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
h) udokumentowanie, że nadzór nad wykonaniem i utrzymaniem sieci elektroenergetycznej (dokonywanie kontroli miesięcznych) będzie sprawowany przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności osoby co najmniej dozoru ruchu w specjalności elektrycznej w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
i) udokumentowanie, że obsługa miernicza prowadzonych robót sprawowana będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności mierniczego górniczego w zakładach górniczych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) w odniesieniu do zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, w zakresie Wykonawców prowadzących działalność gospodarczą - dokument potwierdzający wpis do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem;
2) oświadczenie potwierdzające aktualność informacji zawartych w oświadczeniu składanym na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 22 do specyfikacji
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) w odniesieniu do zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, w zakresie Wykonawców prowadzących działalność gospodarczą - dokument potwierdzający wpis do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem;
2) w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej lub finansowej - dokument potwierdzający, że Wykonawcę jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 500 000,00 złotych,
3) w odniesieniu do zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy:
a) wykaz wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednej roboty górniczej w wyrobiskach podziemnych, polegającej na zabezpieczeniu lub przebudowie wyrobisk pionowych o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 złotych brutto, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotu, na rzecz którego robota ta została wykonana, oraz załączeniem dowodów określających czy ta robota została wykonana należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego robota została wykonana, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 23 do specyfikacji.
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W wykazie należy wskazać, że:
- kierownictwo i nadzór ogólny robót sprawowany będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności kierownika działu górniczego
w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
- bieżący dozór robót na każdej obsadzonej zmianie roboczej (prowadzenie zmiany) sprawowany będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje
do wykonywania czynności osoby co najmniej dozoru ruchu w specjalności górniczej w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
- że kierownictwo i nadzór ogólny nad robotami w zakresie energomechanicznym sprawowany będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności kierownika działu energomechanicznego w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
- kierownictwo i nadzór ogólny nad robotami w zakresie budowlanym sprawowany będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności osoby dozoru ruchu w specjalności budowlanej dla Kopalni Soli „Wieliczka”,
- nadzór nad wykonywaniem robót mechanicznych sprawowany będzie przez osoby posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności osoby co najmniej dozoru ruchu w specjalności górnicze wyciągi szybowe w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
- nadzór nad wykonaniem i utrzymaniem sieci elektroenergetycznej (dokonywanie przeglądów tygodniowych) będzie sprawowany przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności elektromontera maszyn i urządzeń elektrycznych o napięciu do 1 kV w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
- nadzór nad wykonaniem i utrzymaniem sieci elektroenergetycznej (dokonywanie kontroli miesięcznych) będzie sprawowany przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności osoby co najmniej dozoru ruchu w specjalności elektrycznej w wyrobiskach podziemnych Kopalni Soli „Wieliczka”,
- obsługa miernicza prowadzonych robót sprawowana będzie przez osobę posiadającą kwalifikacje do wykonywania czynności mierniczego górniczego w zakładach górniczych.
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 24 do specyfikacji.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wadium w wysokości: 40 000,00 złotych należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, określonym w części XIV specyfikacji.2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy nr: 75 1240 4748 1111 0000 4877 8501 w Banku Pekao Spółka Akcyjna, z dopiskiem: wadium w sprawie KSW/2021/INP/64.
Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
3. W przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dokumentu wadium (poręczenia lub gwarancji) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osób upoważnionych do jego wystawienia, Wykonawca składa wraz z ofertą załączając na Platformie w zakładce „Oferty” – poprzez wybranie polecenia „dodaj dokument".
4. Wadium złożone w innej formie niż pieniężna musi obejmować okres od dnia składania ofert do dnia upływu terminu związania ofertą, określonego w rozdziale XII pkt 1 specyfikacji.
5. Zamawiający, zgodnie z art. 98 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp zatrzymuje wadium w przypadku gdy Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
6. Zamawiający zgodnie z art. 98 ust. 6 pkt 2, 3 ustawy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy.
8. Zgodnie z treścią art. 98 ust. 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
1) upływu terminu związania ofertą,
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynności unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
9. Zgodnie z treścią art. 98 ust. 2 ustawy Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, zwraca wadium Wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
2) którego oferta została odrzucona,
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynności unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
10. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 9 powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zgodnie z brzmieniem art. 58 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. wspólnicy spółki cywilnej, członkowie konsorcjum). 1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 58 ust. 2 ustawy). W związku z powyższym, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani dołączyć do oferty pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy. Pełnomocnictwo winno być załączone w oryginale w postaci elektronicznej, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub jako jego cyfrowe odwzorowanie opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez mocodawcę lub notariusza, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. 2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego ofertę podpisuje pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej i zawodowej, dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Szczegółowe wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zawiera Specyfikacja Warunków Zamówienia, dostępna pod adresem: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zgodnie z brzmieniem art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy, przewiduje się możliwość dokonania zmiany umowy w następujących przypadkach:1) zawarcia umowy w terminie późniejszym niż zakładany w specyfikacji warunków zamówienia; w takim przypadku dopuszcza się zmianę harmonogramu finansowego stanowiącego załącznik nr 20 do umowy w zakresie odpowiadającym okresowi opóźnienia,
2) przestojów i opóźnień w wykonywaniu przedmiotu umowy, wynikłych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego – dopuszcza się zmiany w zakresie terminów wskazanych w umowie,
3) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentach, o których mowa w § 8 ust. 1, warunków realizacji przedmiotu umowy, które groziłyby niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy przez Wykonawcę przy użyciu dotychczasowych materiałów, urządzeń lub zastosowaniu dotychczasowych rozwiązań technicznych lub technologicznych – dopuszcza się zmiany w zakresie przedmiotu umowy, terminów realizacji przedmiotu umowy oraz wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy,
4) zwiększenia ilości poszczególnych rodzajów robót, określonych w przedmiarze stanowiącym załącznik nr 19 do umowy, niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy w pełnym zakresie – dopuszcza się zmiany w zakresie zwiększenia wartości umowy określonej w § 24 ust. 1 umowy oraz terminów realizacji przedmiotu umowy,
5) zmian zakresu realizacji robót ujętych w harmonogramie finansowym stanowiącym załącznik nr 20 do umowy, wynikających z przyczyn niedotyczących Wykonawcy.
2. Zaistnienie przyczyn, wymienionych w pkt 1 nie powoduje powstania u żadnej ze Stron umowy, roszczenia o zmianę umowy.
3. W przypadku zaistnienia, którejkolwiek z przyczyn, wymienionych w pkt 1 każdej ze Stron umowy przysługuje prawo do wystąpienia do drugiej strony o zmianę umowy. Wystąpienie o dokonanie zmiany winno zawierać:
1) szczegółowy opis przyczyn uzasadniających zmianę umowy,
2) uzasadnienie dokonania zmiany umowy.
4. Wystąpienie, o którym mowa w pkt 3 stanowi podstawę do podjęcia negocjacji w sprawie zmiany umowy.
5. Oprócz okoliczności wskazanych powyżej, zmiany umowy mogą nastąpić wyłącznie w przypadkach określonych w przepisach ustawy.
6. Zmiany, o których mowa powyżej będą dokonywane w formie pisemnej pod rygorem nieważności, jako aneksy do umowy, którym nadawane będą kolejne numery.