Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z przebudową alejek na działce 123/2 w ramach zadania „Rewitalizacja Parku Wyspiańskiego - Budżet Obywatel. dzielnic – Edycja VIII” dla ZZM w Krakowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 361777097
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Reymonta 20
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-059
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 122010240
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zzm.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzm.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z przebudową alejek na działce 123/2 w ramach zadania „Rewitalizacja Parku Wyspiańskiego - Budżet Obywatel. dzielnic – Edycja VIII” dla ZZM w Krakowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-096b60c1-c7de-4d76-9299-2767e75cb474
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00445428
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00050765/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. "Rewitalizacja Parku Wyspiańskiego"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zzm.krakow
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zzm.krakow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z pkt 8) SWZ - Informacje o
środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami, oraz informacje o
wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z pkt 39) SWZ: Ochrona danych osobowych – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NP.26.2.63.24.BM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 314594,39 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opis przedmiotu zamówienia.
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z przebudową
alejek w miejscu publicznym na działce 123/2 w ramach zadania „Rewitalizacja Parku Wyspiańskiego - Budżet Obywatelski
dzielnic – Edycja VIII” dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. Postępowanie nr NP.26.2.55.24.BM.
1.1 Zgodnie z art. 310 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli
środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu
przyznane.
1.2 Przedmiot postępowania i zamówienia obejmuje między innymi roboty ogólnobudowlane polegające na: rozbiórce
istniejących zużytych nawierzchni ciągów pieszych z elementów betonowych, wykonaniu robot ziemnych (korytowaniu),
wykonaniu podbudowy z tłucznia oraz wykonaniu nowej nawierzchni z elementów betonowych, wraz z rekultywacją terenu
po zakończeniu robót budowlanych (humusowanie i obsiew trawą).
1.3 W ramach zamówienia należy wykonać zakres podstawowy oraz ewentualnie zakres objęty prawem opcji, w całości lub
części, przysługujących Zamawiającemu.
1.5 Zamówienie w zakresie podstawowym obejmuje między innymi: rozbiórkę mechaniczna nawierzchni asfaltowej wraz z
obrzeżami, w miejscach kolizji z systemem korzeniowym rozbiórka nawierzchni i podbudowy bez użycia ciężkiego sprzętu
(ręczna), demontaż obiektów małej architektury. Montaż obrzeży, wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego
dogęszczonego mechanicznie dostosowanej do wysokości projektowanej niwelety. Montaż podestów podwieszanych wraz z
obrzeżami stalowymi, uwzględnia wykonanie fundamentów punktowych wkręcanych do gruntu, ułożenie ręczne na kratach pomostowych warstwy separacyjnej ze zbrojonej włókniny filtrującej Poliprepylenowa wraz z nawierzchnią z kostki brukowej
bezfazowej o grubości 6 cm w kolorze ciemnego grafitu. Wykonanie podbudowy oraz warstwy ścieralnej z betonu
asfaltowego AC 8S o grubości 5cm po zagęszczeniu. Ułożenie obrzeży betonowych 30x8 cm, na ławie betonowej z oporem.
Montaż na fundamentach betonowych obiektów malej architektury z wykonaniem nawierzchni z kostki betonowej bezfazowej
o grubości 6 cm w kolorze ciemnego grafitu. Wykonanie ogrodzenia placu zabaw. Przebudowa nawierzchni alejek na placu
zabaw w zakresie dowiązania wysokościowego do przebudowanej alejki. Zakres podstawowy obejmuje przebudowę alejek
po wschodniej stronie Parku im. Stanisława Wyspiańskiego jako ETAP I, odcinki oznaczone w dokumentacji projektowej
jako: C-D, E-F, G-H.
1.6 W zakresie prawa opcji 1 zamówienie obejmuje przebudowę alejek po wschodniej stronie Parku im. Stanisława
Wyspiańskiego jako ETAP I, odcinki oznaczone w dokumentacji projektowej jako: C-D, E-F, G-H. zgodnie z zakresem
podstawowym i wykonaniem pełnej podbudowy zgodnie z dokumentacja projektową.
1.7 W zakresie prawa opcji 2 zamówienie obejmuje przebudowę alejki głównej w Parku im. Stanisława Wyspiańskiego jako
ETAP II, odcinek oznaczony w dokumentacji projektowej jako A-B obejmuje między innymi : rozbiórkę mechaniczna
nawierzchni asfaltowej wraz z obrzeżami, w miejscach kolizji z systemem korzeniowym rozbiórka nawierzchni i podbudowy
bez użycia ciężkiego sprzętu (ręczna), demontaż obiektów małej architektury. Montaż obrzeży, wykonanie podbudowy z
kruszywa łamanego dogęszczonego mechanicznie dostosowanej do wysokości projektowanej niwelety. Wykonanie
podbudowy oraz warstw bitumicznych, wiążącej AC 11S 50/70 o grubości 4 cm po zagęszczeniu i warstwy ścieralnej z
betonu asfaltowego AC 8S o grubości 4 cm po zagęszczeniu. Ułożenie obrzeży betonowych 30x8 cm, na ławie betonowej z
oporem. Montaż na fundamentach betonowych obiektów malej architektury z wykonaniem nawierzchni z kostki betonowej
bezfazowej o grubości 6 cm w kolorze ciemnego grafitu. Wykonanie ogrodzenia placu zabaw. Przebudowa nawierzchni
alejek na w zakresie dowiązania wysokościowego do przebudowanej alejki. Wykonanie nawierzchni zielonej.
1.8 W zakresie prawa opcji 3 zamówienie obejmuje przebudowę alejki głównej w Parku im. Stanisława Wyspiańskiego jako
ETAP II, odcinek oznaczony w dokumentacji projektowej jako A-B, wykonanie zgodnie z zakresem opcji nr 2
i wykonaniem pełnej podbudowy, zgodnie z dokumentacja projektową.
1.9 W zakresie prawa opcji 4 zamówienie obejmuje przebudowę alejek po zachodniej stronie Parku im. Stanisława
Wyspiańskiego, jako ETAP III odcinki oznaczone w dokumentacji projektowej jako: K-L, O-P, M-N, J-K obejmuje między
innymi: rozbiórkę mechaniczna nawierzchni asfaltowej wraz z obrzeżami, w miejscach kolizji z systemem korzeniowym
rozbiórka nawierzchni i podbudowy bez użycia ciężkiego sprzętu (ręczna), demontaż obiektów małej architektury. Montaż
obrzeży, wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego dogęszczonego mechanicznie dostosowanej do wysokości
projektowanej niwelety. Montaż podestów podwieszanych wraz z obrzeżami stalowymi, uwzględnia wykonanie
fundamentów punktowych wkręcanych do gruntu, ułożenie ręczne na kratach pomostowych warstwy separacyjnej ze
zbrojonej włókniny filtrującej Poliprepylenowa wraz z nawierzchnią z kostki brukowej bezfazowej o grubości 6 cm w kolorze
ciemnego grafitu. Wykonanie podbudowy oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC 8S o grubości 5cm po
zagęszczeniu. Ułożenie obrzeży betonowych 30x8 cm, na ławie betonowej z oporem. Montaż na fundamentach betonowych
obiektów malej architektury z wykonaniem nawierzchni z kostki betonowej bezfazowej o grubości 6 cm w kolorze ciemnego
grafitu. Przebudowa nawierzchni alejek bocznych w zakresie dowiązania wysokościowego do przebudowanej alejki.
Wykonanie palisady z elementów prefabrykowanych na lawie betonowej przy istniejącym murze.
1.10 W zakresie prawa opcji 5 zamówienie obejmuje przebudowę alejek po zachodniej stronie Parku im. Stanisława
Wyspiańskiego, jako ETAP III odcinki oznaczone w dokumentacji projektowej jako: K-L, O-P, M-N, J-K, wykonanie zgodnie z
zakresem opcji nr 4 i wykonaniem pełnej podbudowy, zgodnie z dokumentacja projektową.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
34928200-0 - Ogrodzenia
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45112300-8 - Rekultywacja gleby
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji, w całości lub w części, określonego między innymi w art. 441 ustawy Pzp, tj. zwiększenia zakresu przedmiotu zamówienia. Część przedmiotu zamówienia opisana w SWZ i umowie w zakresie opcji dotyczy możliwości zlecenia wykonania kolejnych robót budowlanych. W związku z tym Zamawiający może, ale nie musi zlecić Wykonawcy wykonanie zamówienia objętego prawem opcji w całości lub w części. Wykonawcy nie przysługują z tytułu nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, w całości lub w części, żadne roszczenia. Zamawiający gwarantuje realizację zamówienia podstawowego. Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowany zakres przedmiotu umowy. Prawo opcji dotyczy polecenia w ramach realizowanego przedmiotu zamówienia wykonania przez Wykonawcę kolejnych robót budowlanych w całości lub w części. Zamawiający uzależnia skorzystanie z prawa opcji od możliwości finansowych pozwalających na ich wykonanie. W celu skorzystania z prawa opcji, w całości lub w części, Zamawiający przekaże Wykonawcy oświadczenie (zlecenie) w formie pisemnej lub elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym na wskazany do korespondencji adres siedziby lub poczty elektronicznej w terminie do dnia 30.10.2024r., a w takim przypadku Wykonawca zobowiązany będzie do jego realizacji zgodnie z wymaganiami SWZ i jej załączników oraz za cenę i w terminach wynikających z treści złożonej oferty i zawartej umowy. Zamawiający w przypadku zlecenia prawa opcji, w całości lub w części, po zakładanym dniu 30.10.2024r. dopuszcza możliwość wydłużenia terminu realizacji umowy o stosowną liczbę dni.
Maksymalna wartość objęta prawem opcji:
Zakres objęty prawem opcji cz. 1: 107.556.85 zł netto
Zakres objęty prawem opcji cz. 2: 137.625,18 zł netto
Zakres objęty prawem opcji cz. 3: 114.791,63 zł netto
Zakres objęty prawem opcji cz. 4: 447.116,24 zł netto
Zakres objęty prawem opcji cz. 5: 121.152,93 zł netto
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 95 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający
przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych, na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, udzieli ewentualnie wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych na terenie objętym przedmiotem zamówienia lub zlokalizowanym w pobliżu, a w szczególności w bezpośrednim sąsiedztwie, albo na innych terenach zlokalizowanych na
obszarze Gminy Miejskiej Kraków (na przykład ogródki jordanowskie, place zabaw, parki, tereny leśne będące w zarządzie lub utrzymaniu ZZM w Krakowie), do 100% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego, co zostało skalkulowane przy szacowaniu wartości zamówienia podstawowego, na warunkach przewidzianych w umowie dla postępowania i zamówienia podstawowego. Podstawowym warunkiem ewentualnego udzielenia zamówienia podobnego będzie fakt, iż w ramach niniejszego
zamówienia publicznego Wykonawca realizował lub realizuje roboty budowlane w terminie i z najwyższą starannością. Ponadto ewentualne udzielenie Wykonawcy zamówienia podstawowego zamówienia podobnego warunkowane jest też tym, że zapewni on
nie gorszy standard i jakość oraz warunki gwarancyjne wykonywania nowego zamówienia niż dotyczące zamówienia podstawowego,
a także że Wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy, jak również strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania takiego zamówienia. Zamówienia podobne mogą dotyczyć wykonania robót budowlanych w zakresie powtórzenia realizacji podobnych robót budowlanych, w tym w aspekcie budowy, remontu lub naprawy nawierzchni, zagospodarowania i rekultywacji terenu.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na całość zamówienia
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w
pkt 15) SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj.:
2.3.1 posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 300.000,00 zł brutto (słownie: trzysta
tysięcy złotych)
2.3.2 są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z
przedmiotem zamówienia, przy czym kwota ubezpieczenia jest nie mniejsza niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy
złotych).
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0-1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy
złożone wraz z ofertą odpowiednio do treści wzoru stanowiącego Załącznik 2 do SWZ oraz dokumenty i oświadczenia
złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego.
2.4 zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
2.4.1 dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, czyli:
2.4.1.1 osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji kierownika budowy/robót, posiadającą uprawnienia budowlane w
specjalności inżynieryjnej drogowej w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, a także posiadającą co najmniej
dwuletnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu obowiązków kierownika robót oraz doświadczenie w nadzorowaniu lub
kierowaniu dwoma zakończonymi robotami budowlanymi w zakresie odpowiadającym posiadanym uprawnieniom.
Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst
jednolity: Dziennik Ustaw z 2024r. poz. 725), mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe
zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. między innymi w ustawie z dnia 22 grudnia 2015r. o
zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jednolity:
Dziennik Ustaw z 2023r. poz. 334) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania ww.
kwalifikacji lub posiadać prawo do świadczenia usług transgranicznych zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o
samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2023r. poz. 551),
2.4.2 posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, tzn. wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania
ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, zrealizował dwie roboty
budowlane w zakresie budowy/przebudowy/remontu nawierzchni wraz z wykonaniem podbudowy, o łącznej wartości
wykazanych dwóch robót nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych).
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0-1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy
złożone wraz z ofertą odpowiednio do treści wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ oraz dokumenty i oświadczenia
złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
1.1 oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2024r. poz. 594), z
innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej,
1.2 wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
1.3 wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
odpowiednie dokumenty,
1.4 informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
1.5 dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
3. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
3.1 oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowania i braku podstaw do wykluczenia – odpowiednio wzoru
stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ,
3.2 zobowiązanie innego podmiotu, o ile dotyczy – odpowiednio wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ,
3.3 oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o ile dotyczy – odpowiednio wzoru
stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ,
3.4 dowód wniesienia wadium (w przypadku wadium złożonego w formie poręczeń lub gwarancji),
3.5 odpowiednie pełnomocnictwa w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium. Zgodnie z zapisami ujętymi SWZ: w pkt 29). Wymagania dotyczące wadium, jeżeli Zamawiający przewiduje obowiązek wniesienia wadium.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z zapisami pkt. 12) SWZ: Opis sposobu przygotowywania oferty
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
7. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 442 ust. 1 ustawy Pzp dopuszcza możliwość udzielenia zaliczek na poczet wykonania umowy, natomiast zaznacza, iż wynagrodzenie Wykonawcy ma charakter ryczałtowy. Zamawiający może żądać
od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia zaliczki w jednej lub w kilku formach przewidzianych w art. 442 ust. 3 ustawy Pzp bez względu na jej wartość. Zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia zaliczki, jeżeli przewidywana wartość zaliczek
przekracza 10% wysokości wynagrodzenia Wykonawcy przewidzianego w umowie. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany formy zabezpieczenia zaliczki w trakcie realizacji umowy.
8. Zaliczka może zostać udzielona na wniosek Wykonawcy, który występuje do Zamawiającego informując o chęci otrzymania zaliczki. We wniosku Wykonawca musi określić wysokość zaliczki wraz ze wskazaniem prac wynikających z
harmonogramu rzeczowo-finansowego, przy czym zaznaczyć należy, iż w przypadku zmiany harmonogramu po udzieleniu zaliczki, czynnikiem determinującym do jej rozliczenia jest termin wskazany przez Wykonawcę we wniosku o zaliczkę. Wskazane prace muszą wynikać z harmonogramu rzeczowo-finansowego wynikającego z danego roku kalendarzowego. Po
pozytywnym rozpatrzeniu przez Zamawiającego wniosku, Wykonawca składa Zamawiającemu fakturę zaliczkową. W przypadku, w którym zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego dotyczą zakresu prac, na które pobrana została
zaliczka, Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego wystąpienia do Zamawiającego o wyrażenie zgody na zmianę terminu jej rozliczenia wraz z podaniem przyczyny zmiany, przy czym stosowne pismo powinno być złożone przed upływem terminu zakończenia prac, na które została udzielona zaliczka.
9. Zamawiający może udzielić kolejnych zaliczek, pod warunkiem, że Wykonawca wykaże, że wykonał przedmiot umowy w zakresie wartości poprzednio udzielonych zaliczek. W przypadku żądania wniesienia zabezpieczenia zaliczki do form
zabezpieczenia zaliczki, wysokości zabezpieczenia oraz sposobu wniesienia i zwrotu zabezpieczenia stosuje się przepisy § 12 niniejszej umowy.
10. Zaliczka lub kolejna zaliczka zostanie zapłacona na podstawie stosownej faktury, przy czym w przypadku gdy wartość danej zaliczki lub nierozliczonych zaliczek wyniesie co najmniej 10% wysokości wynagrodzenia Wykonawcy wynikającego z umowy, to zaliczka zostanie wypłacona dopiero po dostarczeniu bezwarunkowej, nieodwołalnej gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, ważnej co najmniej przez okres dłuższy niż 30 dni liczonych od daty końcowej wykonania
zamówienia wskazanej w umowie lub ważnej do rozliczenia zaliczki w całości w ramach wykonanego określonego zakresu zamówienia. Zapisy gwarancji muszą stosownie do okoliczności odpowiadać treści dotyczących wymagań związanych z zabezpieczeniem należytego wykonania umowy, opisanych w SWZ. Wszelkie koszty gwarancji bankowej lub gwarancji
ubezpieczeniowej związanej z zaliczką ponosi Wykonawca. Zamawiający dopuszcza wypłacenie Wykonawcy zaliczki do końca III kwartału danego roku kalendarzowego. Jeżeli zachodzi potrzeba wypłaty zaliczki w IV kwartale za wyjątkiem
miesiąca grudnia danego roku kalendarzowego, Wykonawca jest zobligowany złożyć zabezpieczenie na pełną wartość wypłacanej zaliczki przed jej otrzymaniem. Niedochowanie wymagań opisanych w zdaniach poprzednich spowoduje nieprzyjęcie lub odesłanie danej faktury zaliczkowej przez Zamawiającego, a tym samym niedokonanie ewentualnej płatności z tym związanej.
11. Otrzymana zaliczka musi zostać rozliczona w danym roku kalendarzowym, przy czym:
a) zaliczka musi zostać rozliczona najpóźniej za prace wykonane w listopadzie,
b) w sytuacji niewykorzystania zaliczki w części lub w całości, należy ją zwrócić na rachunek Zamawiającego w terminie do
dnia 10 grudnia danego roku kalendarzowego.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Określa treść projektowanych postanowień umowy, w szczególności § 15, przedstawionych w pkt 7) SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-20 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w wyznaczonym terminie na zasadach opisanych pkt 13) SWZ. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl – adres profilu nabywcy https://platformazakupowa.pl/pn/zzm.krakow. Wykonawca przed upływem terminu do składania ofert może wycofać ofertę zgodnie z regulaminem na https://platformazakupowa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-20 11:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak