Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych i nasadzeń zieleni w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Zagospodarowanie terenu Parku Aleksandry cz. Północna i Południowa”, dla ZZM w Krakowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 361777097
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Reymonta 20
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-059
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12-20-10-240
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zzm.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzm.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych i nasadzeń zieleni w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Zagospodarowanie terenu Parku Aleksandry cz. Północna i Południowa”, dla ZZM w Krakowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dc97a9f9-62ba-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00429664
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00045835/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.29 Roboty budowlane w zakresie realizacji zadania pn.: Planty Podgórskie i Doposaż Park budżet obywatelski dzielnic - edycja IX
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dc97a9f9-62ba-11ee-9aa3-96d3b4440790
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W związku z pełną elektronizacją zamówień publicznych Zamawiający zawiadamia i
zwraca uwagę, iż komunikacja w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych odbywa się przy użyciu komunikacji
elektronicznej zgodnie z zapisami niniejszej SWZ, przy czym:
- składanie ofert wraz z załącznikami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
http://ezamowienia.gov.pl
- pytania i wnioski o zmianę lub wyjaśnienia treści SWZ oraz pozostała korespondencja, jak też wezwania, wyjaśnienia, składanie
oświadczeń i dokumentów po otwarciu ofert odbywa się poprzez pocztę elektroniczną Zamawiającego pod adresem:
przetargi@zzm.krakow.pl oraz odpowiednimi adresami poczty elektronicznej wskazanej przez Wykonawców.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z pkt 8) SWZ - Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z pkt 39) SWZ: Ochrona danych osobowych – Informacja o przetwarzaniu
danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NP.26.2.86.23.JC1
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 3974934,96 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych i nasadzeń zieleni w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Zagospodarowanie terenu Parku Aleksandry cz. Północna i Południowa”, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. Postępowanie nr NP.26.2.86.23.JC1 1.1 Zgodnie z art. 310 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. 1.2 Przedmiotem postępowania i zamówienia jest inwestycja związana z realizacją zadań pn.: ZZM/O1.35/20 „Planty Podgórskie” i ZZM//O1.313/23 „Doposaż Park budżet obywatelski dzielnic - edycja IX” obejmująca zagospodarowanie terenu Parku Aleksandry cz. Północna i Południowa, na podstawie załączonych dokumentacji projektowych: Zagospodarowanie terenu Parku Rzecznego Aleksandry – część północna obejmującego budowę ścieżek, kładki/pomostu dla pieszych, schodów terenowych, elementów małej architektury, instalacji zasilającej oświetlenie (7 punktów świetlnych) i kładek pieszych oraz projekt zieleni na działkach 1/8, 1/10, 1/12, 1/14, 1/16, 1/18, 29/1, 265, 266, 268, 270 obr. 57 Podgórze, dz. nr 134, 136, 137, 138, 139, 140, 157/1, 373/1 obr. 56 Podgórze oraz dz. nr 213/67, 213/68, 384/66, 384/68, 384/82 obr. 55 Podgórze realizowanych jako etap I inwestycji pn. Budowa Rzecznego Parku Aleksandry obejmująca działki nr 186/1, 384/79, 384/64, 415/3, 415/4, 415/5, 404, 403, 400, 134, 206/14, 206/13, 206/12, 139, 138, 203/10, 203/9, 135, 210/11, 207/6, 132/2, 405, 406, 407, 415/2, 187/6, 184/5, 185/1, 188/4, 199/11, 196/5, 384/65, 195/8, 195/9, 190/5, 384/80, 136, 137, 187/5, 199/7, 200/6, 200/7, 384/82, 384/68, 384/66, 140, 84/81, 213/67, 213/71, 29/6, 29/1, 213/68, 1/18, 157/1, 373/1, 1/8, 1/10, 1/12, 1/14, 1/16, 265, 266, 268, 270, 180/6, 181/10 - obręb 55, 56, 57 Podgórze.”, Zagospodarowanie terenu Parku Rzecznego Aleksandry – część północna obejmującego budowę ścieżek, elementów małej architektury oraz projekt zieleni na działkach 1/8, 265, 266, 268 obr. 57 Podgórze, dz. nr 132/2, 139, 140, 405, 406, 407, 415/2 obr. 56 Podgórze oraz dz. nr 206/13, 206/14, 207/6, 210/11, 213/67, 384/66, 384/81 obr. 55 Podgórze realizowanych jako etap II inwestycji pn. Budowa Rzecznego Parku Aleksandry obejmująca działki nr 186/1, 384/79, 384/64, 415/3, 415/4, 415/5, 404, 403, 400, 134, 206/14, 206/13, 206/12, 139, 138, 203/10, 203/9, 135, 210/11, 207/6, 132/2, 405, 406, 407, 415/2, 187/6, 184/5, 185/1, 188/4, 199/11, 196/5, 384/65, 195/8, 195/9, 190/5, 384/80, 136, 137, 187/5, 199/7, 200/6, 200/7, 384/82, 384/68, 384/66, 140, 84/81, 213/67, 213/71, 29/6, 29/1, 213/68, 1/18, 157/1, 373/1, 1/8, 1/10, 1/12, 1/14, 1/16, 265, 266, 268, 270, 180/6, 181/10 - obręb 55, 56, 57 Podgórze.”, Zagospodarowanie terenu Parku Rzecznego Aleksandry – część północna obejmującego budowę ścieżek, elementów małej architektury oraz projekt zieleni na działkach nr 132/2, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 400, 403, 404, 405, 406, 407, 415/2, 415/3, 415/4 , 415/5 obr. 56 Podgórze oraz działkach nr 180/6, 181/10, 184/5, 185/1, 186/1, 187/5, 187/6, 188/4, 190/5, 195/8, 195/9, 196/5, 199/7, 199/11, 200/6, 200/7, 203/9, 203/10, 384/64, 384/65, 384/79, 384/680, 384/81 obr. 55 Podgórze realizowanych jako etap III inwestycji pn. Budowa Rzecznego Parku Aleksandry obejmująca działki nr 186/1, 384/79, 384/64, 415/3, 415/4, 415/5, 404, 403, 400, 134, 206/14, 206/13, 206/12, 139, 138, 203/10, 203/9, 135, 210/11, 207/6, 132/2, 405, 406, 407, 415/2, 187/6, 184/5, 185/1, 188/4, 199/11, 196/5, 384/65, 195/8, 195/9, 190/5, 384/80, 136, 137, 187/5, 199/7, 200/6, 200/7, 384/82, 384/68, 384/66, 140, 84/81, 213/67, 213/71, 29/6, 29/1, 213/68, 1/18, 157/1, 373/1, 1/8, 1/10, 1/12, 1/14, 1/16, 265, 266, 268, 270, 180/6, 181/10 - obręb 55, 56, 57 Podgórze.”, „Budowa systemowej toalety publicznej wraz z przyłączem wodociągowym, kanalizacji sanitarnej i elektryczną i ścieżką prowadzącą do wejścia oraz wykonanie instalacji uzupełniającej istniejące oświetlenie parku z 26 punktami świetlnymi.” na działkach numer: 29/44, 35/4, 35/9, 36/3, 36/16, 37/3, 37/18, 38/3, 38/9, 40/1, 41/1, 52/3, 55/1, 56/1, 65/17, 65/20, 66/13, 67/1, 68/1, 69/1, 77/1, 80/1, 99/1, 100/5, 101/18, 102/18, 103/17, 105/27, 105/30, 106/8, 106/9, 108/7, 109/13, 109/14, 112/23, 113/11, 220/17, 223/1, 234/1, 239/11, 258, 274, 279, 304, Obręb: 57, Jednostka ewidencyjna: Podgórze oraz działkach: 229/27, 242/14, 247/17, 248/10, 255/26, 256/12, 268/28, 280/18, 284/23, 285/14, 292/14, 293/26, 351/420, 437, Obręb: 55, Jednostka ewidencyjna: Podgórze. autorstwa: AUTORSKA PRACOWNIA PROJEKTOWA Jerzy Wowczak obejmujących niezbędne opinie, uzgodnienia i decyzje w tym decyzje o PnB znak: AU-01-6.6740.1.1705.2022.PSZ (Park Aleksandry cz. Północna - etap I) z dnia 21.04.2023r., AU-01-6.6740.1.1706.2022.PSZ (Park Aleksandry cz. Północna - etap II) z dnia 24.04.2023r., AU-01-6.6740.1.1869.2022.PSZ (Park Aleksandry cz. Północna - etap III) z dnia 24.04.2023r., AU-01-6.6740.1.1617.2022.AWA (Park Aleksandry cz. Południowa- toaleta, uzupełnienie oświetlenia) z dnia 03.08.2023r., decyzje ZPKWM Nr 670/K/2022 z dnia 20.09.2022r. i Nr 671/K/2022 z dnia 20.09.2022r. dotyczące zgody na usunięcie drzew oraz realizacji nasadzeń zastępczych oraz decyzje o ULICP Nr AU-2/6733/163/2022 z dnia 07.10.2022r. dla zamierzenia inwestycyjnego pn.: „Budowa Parku Rzecznego Aleksandry – część północna, obejmująca budowę kładki pieszej wraz z instalacją elektroenergetyczną kablową oświetlenia oraz ciągi piesze łączące chodnik przy ul. Jerzmanowskiego w Krakowie z projektowanymi kładkami pieszymi prowadzącymi do parku, na działkach nr 206/12, 213/71 obr. 55 Podgórze” i Nr 82/6733/2023 z dnia 29.05.2023r. dla zamierzenia inwestycyjnego pn.: „Budowa instalacji elektroenergetycznej kablowej dla zasilenia instalacji uzupełniającej istniejące oświetlenie Parku Rzecznego Aleksandry – część południowa, na działce nr 437 obr. 55 Podgórze przy ul. Teligi w Krakowie” 1.3 W ramach zamówienia należy wykonać zakres podstawowy oraz ewentualnie zakresy objęte prawem opcji, w całości lub części, przysługujących Zamawiającemu. 1.4 Zamówienie w zakresie podstawowym obejmuje między innymi:
1.4.1 Zagospodarowanie terenu Parku Aleksandry cz. Północna – Etap I – obejmujący obszar od strony ulicy Ćwiklińskiej do kładki pieszej „A”, a w tym między innymi: usunięcie drzew istniejących zgodnie z projektem zieleni i decyzjami wycinkowymi, budowę ścieżek parkowych, budowę schodów terenowych, budowę kładki dla pieszych, montaż elementów małej architektury takich jak: ławki, kosze na śmieci i tablice informacyjne, wykonanie oświetlenia alejki łączącej dwa osiedla, ułożenie rur arot wzdłuż ścieżek z przeznaczeniem pod ewentualne przyszłe oświetlenie pozostałych alejek. 1.4.2 Zagospodarowanie terenu Parku Aleksandry cz. Północna Etap II – obejmujący obszar od kładki pieszej „A” do kładki pieszej „C”, a w tym między innymi: usunięcie drzew istniejących zgodnie z projektem zieleni i decyzjami wycinkowymi, budowę ścieżek parkowych, montaż elementów małej architektury takich jak: ławki, leżaki, hamaki, kosze na śmieci. 1.4.3 Zagospodarowanie terenu Parku Aleksandry cz. Północna Etap III– obejmujący obszar od kładki pieszej „C” do wejścia od strony ulicy Bieżanowskiej, a w tym między innymi: usunięcie drzew istniejących zgodnie z projektem zieleni i decyzjami wycinkowymi, budowę ścieżek parkowych, montaż elementów małej architektury takich jak: ławki, leżaki, kosze na śmieci i urządzenia ścieżki zdrowia. 1.4.4 Zagospodarowanie terenu Parku Aleksandry cz. Południowa – wykonanie oświetlenia parkowego.
1.4.5 Zamawiający przewiduje możliwość oddania do użytkowania i odbiorów końcowych poszczególnych etapów robót, tj.: Park Aleksandry cz. Północna - roboty budowlane etap I, Park Aleksandry cz. Północna - roboty budowlane etap II, Park Aleksandry cz. Północna - roboty budowlane etap III, Park Aleksandry cz. Południowa - uzupełnienie oświetlenia, z jednoczesnym spełnieniem warunku uwzględnionego w zapisie pkt 5 do SWZ. Po zakończeniu robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do skompletowania wszelkich dokumentów odbiorowych i dokonania w imieniu Zamawiającego zgłoszenia o zakończeniu robót budowlanych danego etapu do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krakowie (dla każdego z etapów osobno bądź łącznie dla wszystkich – w zależności od uzgodnień z Zamawiającym) oraz uzyskania braku sprzeciwu o użytkowaniu dla przedmiotowego terenu zgodnie z uzyskanymi Decyzjami o PnB. 1.5 W zakresie prawa opcji 1 zamówienie obejmuje prace związane z branżą zieleni, w tym między innymi nasadzenia drzew i krzewów, wykonanie rabat i założenie trawników w oparciu o projekt zieleni dla Etapu I w Parku Aleksandry cz. Północna.
1.6 W zakresie prawa opcji 2 zamówienie obejmuje prace związane z branżą zieleni, w tym między innymi nasadzenia drzew i krzewów, wykonanie rabat i założenie trawników w oparciu o projekt zieleni dla Etapu II w Parku Aleksandry cz. Północna. 1.7 W zakresie prawa opcji 3 zamówienie obejmuje prace związane z branżą zieleni, w tym między innymi nasadzenia drzew i krzewów, wykonanie rabat i założenie trawników w oparciu o projekt zieleni dla Etapu III w Parku w Parku Aleksandry cz. Północna. 1.8 W zakresie prawa opcji 4 zamówienie obejmuje roboty budowlane związane z wykonaniem systemowej toalety publicznej wraz z przyłączem wodociągowym, kanalizacji sanitarnej, elektrycznej i ścieżką prowadzącą do wejścia w Parku Aleksandry – cz, Południowa. 1.10 Prace należy realizować zgodnie z dokumentacja projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (zwana w skrócie STWiORB) oraz zgodnie z dołączonymi załącznikami graficznymi. 1.13 Szczegółowy opis przedmiotu został przedstawiony w pkt 5) 7. SWZ i Załączniku nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45112330-7 - Rekultywacja terenu
71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
45262300-4 - Betonowanie
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45223200-8 - Roboty konstrukcyjne
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45232200-4 - Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych
45112711-2 - Roboty w zakresie kształtowania parków
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1.5 W zakresie prawa opcji 1 zamówienie obejmuje prace związane z branżą zieleni, w tym między innymi nasadzenia drzew i krzewów, wykonanie rabat i założenie trawników w oparciu o projekt zieleni dla Etapu I w Parku Aleksandry cz. Północna. Wartość szacunkowa prawa opcji 1 wynosi 65 991,55 zł netto.
1.6 W zakresie prawa opcji 2 zamówienie obejmuje prace związane z branżą zieleni, w tym między innymi nasadzenia drzew i krzewów, wykonanie rabat i założenie trawników w oparciu o projekt zieleni dla Etapu II w Parku Aleksandry cz. Północna. Wartość szacunkowa prawa opcji 2 wynosi 77 133,83 zł netto.
1.7 W zakresie prawa opcji 3 zamówienie obejmuje prace związane z branżą zieleni, w tym między innymi nasadzenia drzew i krzewów, wykonanie rabat i założenie trawników w oparciu o projekt zieleni dla Etapu III w Parku w Parku Aleksandry cz. Północna. Wartość szacunkowa prawa opcji 3 wynosi 108 790,70 zł netto.
1.8 W zakresie prawa opcji 4 zamówienie obejmuje roboty budowlane związane z wykonaniem systemowej toalety publicznej wraz z przyłączem wodociągowym, kanalizacji sanitarnej, elektrycznej i ścieżką prowadzącą do wejścia w Parku Aleksandry – cz, Południowa. Wartość szacunkowa prawa opcji 4 wynosi 260 275,48 zł netto.
1.9 Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji, w całości lub w części, określonego między innymi w art. 441 ustawy Pzp, tj. zwiększenia zakresu przedmiotu zamówienia. Część przedmiotu zamówienia opisana w SWZ i umowie w zakresie opcji dotyczy możliwości zlecenia wykonania kolejnych robót budowlanych i robót w zakresie zieleni. W związku z tym Zamawiający może, ale nie musi zlecić Wykonawcy wykonanie zamówienia objętego prawem opcji w całości lub w części. Wykonawcy nie przysługują z tytułu nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, w całości lub w części, żadne roszczenia. Zamawiający gwarantuje realizację zamówienia podstawowego. Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie zrealizowany zakres przedmiotu umowy. Prawo opcji dotyczy polecenia w ramach realizowanego przedmiotu zamówienia wykonania przez Wykonawcę kolejnych robót budowlanych i robót w zakresie zieleni w całości lub w części. Zamawiający uzależnia skorzystanie z prawa opcji możliwości finansowych pozwalających na ich wykonanie. W celu skorzystania z prawa opcji, w całości lub w części, Zamawiający przekaże Wykonawcy oświadczenie (zlecenie) w formie pisemnej lub elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym na wskazany do korespondencji adres siedziby lub poczty elektronicznej w terminie do dnia 30.08.2024r., a w takim przypadku Wykonawca zobowiązany będzie do jego realizacji zgodnie z wymaganiami SWZ i jej załączników oraz za cenę i terminach wynikających z treści złożonej oferty i zawartej umowy. Zamawiający w przypadku zlecenia prawa opcji, w całości lub w części, po zakładanym dniu 30.08.2024r. dopuszcza możliwość wydłużenia terminu realizacji umowy o stosowną liczbę dni.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 365 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych, na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, udzieli ewentualnie wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych oraz nasadzeń zieleni na terenie objętym przedmiotem zamówienia lub zlokalizowanym w pobliżu, a w szczególności w bezpośrednim sąsiedztwie, albo na innych terenach zlokalizowanych na obszarze Gminy Miejskiej Kraków (na przykład ogródki jordanowskie, place zabaw, parki, tereny leśne będące w zarządzie lub utrzymaniu ZZM w Krakowie), do 100% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego, co zostało skalkulowane przy szacowaniu wartości zamówienia podstawowego, na warunkach przewidzianych w umowie dla postępowania i zamówienia podstawowego. Podstawowym warunkiem ewentualnego udzielenia zamówienia podobnego będzie fakt, iż w ramach niniejszego zamówienia publicznego Wykonawca realizował roboty budowlane w terminie i z najwyższą starannością. Ponadto ewentualne udzielenie Wykonawcy zamówienia podstawowego zamówienia podobnego warunkowane jest też tym, że zapewni on nie gorszy standard i jakość oraz warunki gwarancyjne wykonywania nowego zamówienia niż dotyczące zamówienia podstawowego, a także że Wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy, jak również strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania takiego zamówienia. Zamówienia podobne mogą dotyczyć wykonania robót budowlanych w zakresie powtórzenia realizacji podobnych robót budowlanych, w tym w aspekcie budowy nawierzchni, elementów i urządzeń małej architektury, prac instalacyjnych, sanitarnych, elektrycznych, zagospodarowania i rekultywacji terenu, wraz z nasadzeniami zieleni i jej pielęgnacją.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na całość zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rękojmia na całość zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w pkt 15) SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj.:
2.3.1 posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 600.000,00 PLN brutto (słownie: sześćset tysięcy złotych brutto),
2.3.2 są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym kwota ubezpieczenia jest nie mniejsza niż 4.500.000,00 PLN brutto (słownie: cztery miliony pięćset tysięcy złotych brutto).
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0-1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy złożone wraz z ofertą odpowiednio do treści wzoru stanowiącego Załącznik 2 do SWZ oraz dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego.
2.4 zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
2.4.1 dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, czyli:
2.4.1.1 osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, jak również spełniającą wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2022r. poz. 840 z późn. zm.), posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu obowiązków kierownika robót oraz doświadczenie w nadzorowaniu lub kierowaniu co najmniej dwoma zakończonymi robotami budowlanymi w zakresie budowy/przebudowy/remontu obiektów budowlanych wraz z elementami małej architektury i zagospodarowaniem terenu, w zakresie odpowiadającym posiadanym uprawnieniom,
2.4.1.2 osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, a także posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu obowiązków kierownika robót oraz doświadczenie w nadzorowaniu lub kierowaniu co najmniej dwoma zakończonymi robotami budowlanymi w zakresie odpowiadającym posiadanym uprawnieniom,
2.4.1.3 osobą przeznaczoną na funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, a także posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu obowiązków kierownika robót oraz doświadczenie w nadzorowaniu lub kierowaniu co najmniej dwoma zakończonymi robotami budowlanymi w zakresie odpowiadającym posiadanym uprawnieniom,
2.4.1.4 osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji kierownika robót w zakresie branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, a także posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnień w zakresie odpowiadającym posiadanym uprawnieniom,
2.4.1.5 osobą przeznaczoną na funkcję kierownika robót ogrodniczych, posiadającą wykształcenie wyższe w specjalności architekt krajobrazu, ogrodnictwo, leśnictwo lub sztuka ogrodowa lub ukończone studia podyplomowe w tym zakresie, a także posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu obowiązków kierownika robót ogrodniczych oraz doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu co najmniej dwoma zakończonymi pracami w zakresie zagospodarowania terenów zieleni w przestrzeni publicznej w zakresie odpowiadającym posiadanemu wykształceniu.
Zamawiający informuje, iż dopuszcza możliwość łączenia funkcji osób przeznaczonych do nadzorowania i kontrolowania budowy przy realizacji zamówienia w powyższych branżach i specjalnościach, w przypadku posiadania przez jedną osobę stosownych uprawnień, kwalifikacji i doświadczenia wymaganych dla określonych funkcji.
Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2023r. poz. 682 z późn. zm.), mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. między innymi w ustawie z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2023r. poz. 334) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania ww. kwalifikacji lub posiadać prawo do świadczenia usług transgranicznych zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2023r. poz. 551),
2.4.2 posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, tzn. wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, zrealizował dwie roboty budowlane w zakresie budowy/przebudowy/remontu obiektów budowlanych wraz z elementami małej architektury, zagospodarowaniem terenu i nasadzeniami zieleni w przestrzeni publicznej w rozumieniu ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2023r. poz. 977 z późn. zm.), zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, o łącznej wartości wykazanych dwóch robót nie mniejszej niż 3.000.000,00 zł brutto (słownie: trzy miliony złotych brutto) ) i o powierzchni łącznej prac objętych wykazanymi dwoma robotami nie mniejszej niż 5 hektarów.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0-1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy złożone wraz z ofertą odpowiednio do treści wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ oraz dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
1.1 oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2021r. poz. 275 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej,
1.2 wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
1.3 wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty,
1.4 informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
1.5 dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
3. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
3.1 oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowania i braku podstaw do wykluczenia – odpowiednio wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ,
3.2 zobowiązanie innego podmiotu, o ile dotyczy – odpowiednio wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ,
3.3 oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o ile dotyczy – odpowiednio wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ,
3.4 dowód wniesienia wadium (w przypadku wadium złożonego w formie poręczeń lub gwarancji),
3.5 odpowiednie pełnomocnictwa w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium. Zgodnie z zapisami ujętymi SWZ: w pkt 29)
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
7. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 442 ust. 1 ustawy Pzp dopuszcza możliwość udzielenia zaliczek na poczet wykonania umowy, natomiast zaznacza, iż wynagrodzenie Wykonawcy ma charakter ryczałtowy. Zamawiający może żądać od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia zaliczki w jednej lub w kilku formach przewidzianych w art. 442 ust. 3 ustawy Pzp bez względu na jej wartość. Zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia zaliczki, jeżeli przewidywana wartość zaliczek przekracza 10% wysokości wynagrodzenia Wykonawcy przewidzianego w umowie. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany formy zabezpieczenia zaliczki w trakcie realizacji umowy.
8. Zaliczka może zostać udzielona na wniosek Wykonawcy, który występuje do Zamawiającego informując o chęci otrzymania zaliczki. We wniosku Wykonawca musi określić wysokość zaliczki wraz ze wskazaniem prac wynikających z harmonogramu rzeczowo-finansowego, przy czym zaznaczyć należy, iż w przypadku zmiany harmonogramu po udzieleniu zaliczki, czynnikiem determinującym do jej rozliczenia jest termin wskazany przez Wykonawcę we wniosku o zaliczkę. Wskazane prace muszą wynikać z harmonogramu rzeczowo-finansowego wynikającego z danego roku kalendarzowego. Po pozytywnym rozpatrzeniu przez Zamawiającego wniosku, Wykonawca składa Zamawiającemu fakturę zaliczkową. W przypadku, w którym zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego dotyczą zakresu prac, na które pobrana została zaliczka, Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego wystąpienia do Zamawiającego o wyrażenie zgody na zmianę terminu jej rozliczenia wraz z podaniem przyczyny zmiany, przy czym stosowne pismo powinno być złożone przed upływem terminu zakończenia prac, na które została udzielona zaliczka.
9. Zamawiający może udzielić kolejnych zaliczek, pod warunkiem, że Wykonawca wykaże, że wykonał przedmiot umowy w zakresie wartości poprzednio udzielonych zaliczek. W przypadku żądania wniesienia zabezpieczenia zaliczki do form zabezpieczenia zaliczki, wysokości zabezpieczenia oraz sposobu wniesienia i zwrotu zabezpieczenia stosuje się przepisy § 12 niniejszej umowy.
10. Zaliczka lub kolejna zaliczka zostanie zapłacona na podstawie stosownej faktury, przy czym w przypadku gdy wartość danej zaliczki lub nierozliczonych zaliczek wyniesie co najmniej 10% wysokości wynagrodzenia Wykonawcy wynikającego z umowy, to zaliczka zostanie wypłacona dopiero po dostarczeniu bezwarunkowej, nieodwołalnej gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, ważnej co najmniej przez okres dłuższy niż 30 dni liczonych od daty końcowej wykonania zamówienia wskazanej w umowie lub ważnej do rozliczenia zaliczki w całości w ramach wykonanego określonego zakresu zamówienia. Zapisy gwarancji muszą stosownie do okoliczności odpowiadać treści dotyczących wymagań związanych z zabezpieczeniem należytego wykonania umowy, opisanych w SWZ. Wszelkie koszty gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej związanej z zaliczką ponosi Wykonawca. Zamawiający dopuszcza wypłacenie Wykonawcy zaliczki do końca III kwartału danego roku kalendarzowego. Jeżeli zachodzi potrzeba wypłaty zaliczki w IV kwartale za wyjątkiem miesiąca grudnia danego roku kalendarzowego, Wykonawca jest zobligowany złożyć zabezpieczenie na pełną wartość wypłacanej zaliczki przed jej otrzymaniem. Niedochowanie wymagań opisanych w zdaniach poprzednich spowoduje nieprzyjęcie lub odesłanie danej faktury zaliczkowej przez Zamawiającego, a tym samym niedokonanie ewentualnej płatności z tym związanej.
11. Otrzymana zaliczka musi zostać rozliczona w danym roku kalendarzowym, przy czym:
a) zaliczka musi zostać rozliczona najpóźniej za prace wykonane w listopadzie,
b) w sytuacji niewykorzystania zaliczki w części lub w całości, należy ją zwrócić na rachunek Zamawiającego w terminie do dnia 10 grudnia danego roku kalendarzowego.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Określa treść projektowanych postanowień umowy, w szczególności § 15, przedstawionych w pkt 7) SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-20 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-20 11:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak