Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie zastawek i zasypań w obszarze Natura 2000 Studzienickie Torfowiska PLH220028, w ramach projektu nr POIS.02.04.00-00-0108/16
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 220700750
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Chmielna
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-748
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp.gdansk@rdos.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/rdos-gdansk
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie zastawek i zasypań w obszarze Natura 2000 Studzienickie Torfowiska PLH220028, w ramach projektu nr POIS.02.04.00-00-0108/16
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d461b361-a51d-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00088080
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00029627/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Wykonanie zastawek i zasypań w obszarze Natura 2000 Studzienickie Torfowiska PLH220028
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
POIS.02.04.00-00-0108/16 pn. Ochrona siedlisk i gatunków terenów nieleśnych zależnych od wód
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.gov.pl/web/rdos-gdansk
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy
użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej
przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym
pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP. Wykonawca
przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki
korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje
się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i
wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://www.gov.pl/web/rdos-gdansk
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział XXIV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OI.I.261.1.6.2022.IW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa 3 drewnianych zastawek na rowach melioracyjnych, remont studni piętrzącej oraz punktowe zasypanie 5 rowów (12 miejsc/punktów zasypania) w obszarze Natura 2000 Studzienickie Torfowiska PLH220028, w ramach projektu nr POIS.02.04.00-00-0108/16 pn. Ochrona siedlisk i gatunków terenów nieleśnych zależnych od wód z podziałem na zadania.
1. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z opcji zgodnie z art. 441 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) i określa maksymalny zakres zamówienia:
a) podstawowy zakres zamówienia, który będzie na pewno realizowany: obejmował będzie budowę 3 drewnianych zastawek na rowach melioracyjnych, remont studni piętrzącej, zasypanie rowu nr 2 (4 punkty) i rowu nr 4 (1 punkt);
b) dodatkowy zakres zamówienia, który będzie realizowany, jeśli Zamawiający skorzysta z opcji: polegał będzie na zasypaniu rowów nr 5 (2 punkty), nr 6 (3 punkty), nr 7 (2 punkty).
Skorzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego i zlecenie dodatkowego zakresu zamówienia jest uzależnione od otrzymania dodatkowych środków na realizację przedsięwzięcia dot. części zadania dodatkowego w roku 2022.
2. Planowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie działek nr 152/1 i 172/1 obręb Studzienice, oraz działek nr 127/1 i 149 obręb Ugoszcz gmina Studzienice, powiat bytowski, województwo pomorskie, w obszarze Natura 2000 Studzienickie Torfowiska PLH220028. ( załącznik nr. 1.1).
3. Planowane zastawki, studnia i zasypania będą zlokalizowane na rowach.
4. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy.
5. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego i UE, w szczególności:
a) Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.).
b) Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1098 z późn. zm.).
W przypadku zmiany ww. aktu prawnego w trakcie realizacji umowy, Wykonawca uwzględni te zmiany podczas realizacji zadania.
6. Działania zaplanowano na podstawie:
a) Zarządzenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku z dnia 9 kwietnia 2014 r. w sprawie ustanowienia planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Studzienickie Torfowiska PLH220028 (Dz. Urz. Woj. Pom. z 2014 r. poz. 1458) ,
b) Zarządzenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku z dnia 19 stycznia 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie ustanowienia planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Studzienickie Torfowiska PLH220028 (Dz. Urz. Woj. POM z dnia 2016 r. poz. 159.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45246000-3 - Roboty w zakresie regulacji rzek i kontroli przeciwpowodziowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z opcji zgodnie z art. 441 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) i określa maksymalny zakres zamówienia:
a) podstawowy zakres zamówienia, który będzie na pewno realizowany: obejmował będzie budowę 3 drewnianych zastawek na rowach melioracyjnych, remont studni piętrzącej, zasypanie rowu nr 2 (4 punkty) i rowu nr 4 (1 punkt);
b) dodatkowy zakres zamówienia, który będzie realizowany, jeśli Zamawiający skorzysta z opcji: polegał będzie na zasypaniu rowów nr 5 (2 punkty), nr 6 (3 punkty), nr 7 (2 punkty).
Skorzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego i zlecenie dodatkowego zakresu zamówienia jest uzależnione od otrzymania dodatkowych środków na realizację przedsięwzięcia dot. części zadania dodatkowego w roku 2022.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał przynajmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub modernizacji lub remoncie lub przebudowie budowli hydrotechnicznych w rozumieniu ustawy Prawo budowlane lub urządzeń melioracyjnych w rozumieniu ustawy Prawo wodne. Przez jedną wykonaną robotę bud. Zamawiający rozumie realizację przedmiotu jednej umowy. Weryfikacja na podstawie wykazu robót bud. wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów potwierdzających należyte i bezusterkowe wykonanie zlecenia,
b) dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia, co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej,
o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane oraz co najmniej 2-letnie doświadczenie jako kierownik budowy w ww. specjalności, która będzie pełniła funkcję Kierownika budowy.
Weryfikacja na podstawie wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z informacjami dot. wymaganego doświadczenia, ze wskazaniem zakresu wykonywanych przez nie czynności, na rzecz kogo zostały wykonane oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rozdział XXII
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-04 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-04 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-04