Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie zagospodarowania terenu wschodniej części Parku Przy Bażantarni wraz z 24 miesięczną pielęgnacją roślin w okresie gwarancyjnym.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO STOŁECZNE WARSZAWA DZIELNICA URSYNÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01525964000138
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Komisji Edukacji Narodowej 61
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-777
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ursynow.wzp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursynow.um.warszawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie zagospodarowania terenu wschodniej części Parku Przy Bażantarni wraz z 24 miesięczną pielęgnacją roślin w okresie gwarancyjnym.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5214e7d2-8491-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00498713
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00017058/42/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.26 Budowa Parku Przy Bażantarni - część wschodnia
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: :Informacja o środkach komunikacji
elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami oraz informacje o wymaganiach
technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej:
1) Komunikacja w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie
dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za
pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem https://zamowienia.um.warszawa.pl zwanej dalej Platformą lub Systemem.
2) Przekazanie oferty wymaga od Wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania na Platformie, zgodnie z poniższą kolejnością.
3) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl,
gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub założenia bezpłatnego konta. Rejestracja Wykonawcy na Platformie
następuje automatycznie poprzez weryfikację adresu e-mail podanego przez Wykonawcę w formularzu rejestracyjnym. W
uzasadnionych przypadkach (np. wprowadzenie danych niezgodnych z danymi rejestrowymi) weryfikacja danych Wykonawcy może
trwać maksymalnie do 2 dni roboczych. Mając to na uwadze, Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego
na rejestrację w procesie złożenia Oferty w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej.
4) Niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne, które musi spełniać komputer Wykonawcy:
• Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s na komputer;
• komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;
• Zainstalowana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge;
• Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf;
5) Dopuszczalne wielkości i formaty przesyłanych danych
• Wielkość pojedynczego pliku zamieszczanego w systemie nieprzekraczająca 100 MB;
• Dopuszczalne formaty plików: txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg,
wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL,
XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc
6) Kodowanie i czas odbioru danych
• Plik załączony i zapisany przez Wykonawcę, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość
otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert;
• Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego
serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu - zegarem Głównego Urzędu Miar.
Pozostałe informacje dostępne w pkt. 3 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH NA
PODSTAWIE PRZEPISÓW PRAWA pkt 36 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 109/WZP/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zagospodarowania terenu wschodniej części Parku Przy Bażantarni, realizowanego w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Parku Przy Bażantarni - część wschodnia” współfinansowanego ze środków Województwa Mazowieckiego w ramach Instrumentu wsparcia zadań ważnych dla równomiernego rozwoju województwa mazowieckiego wraz z 24 miesięczną pielęgnacją roślin w okresie gwarancyjnym.
Celem zagospodarowania terenu zieleni publicznej wschodniej części Parku Przy Bażantarni (dz. ew. nr 11, 13/3, 21/4, 2/4 obręb 1-11-09), jest rewaloryzacja terenów zielonych parku oraz wzbogacenie jego programu rekreacyjnego zachowując naturalny, leśny charakter obszaru. Zakres prac określa dokumentacja projektowa, stanowiąca załącznik do Opisu przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6a SWZ, w związku z czym zamówienie przewiduje m.in.:
• przebudowę istniejącego układu komunikacyjnego – demontaż nawierzchni istniejącej alei z elementów betonowych oraz wykonanie nawierzchni mineralnej, wodoprzepuszczalnej,
• rozbiórka, wywiezienie i utylizacja zgodnie z przepisami hałd gruzu,
• budowę nawierzchni mineralnej, wodoprzepuszczalnej po istniejących szlakach przedeptów,
• budowę nawierzchni z elementów drewnianych typu deck,
• budowę strefy sportowo-rekreacyjnej – budowę parkour/flow parku,
• budowę strefy wybiegu dla psów,
• wymianę i ustawienie nowych elementów małej architektury,
• wykonanie prac pielęgnacyjnych związane z istniejącym drzewostanem,
• wykonanie nowych nasadzeń i aranżacji zieleni wraz z prowadzeniem prac pielęgnacyjnych w okresie gwarancji,
• budowę hydrantu ogrodowego do podlewania zieleni wraz z przyłączeniem do sieci wodociągowej,
• wymianę latarni parkowych,
• instalację czujników jakości powietrza z wyświetlaczem,
• wykonanie wszystkich czynności opisanych w Decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie z dnia 18.08.2023 r. i z dnia 02.10.2023 r., a w tym:
o wykonanie wszystkich czynności związanych z ochroną gatunkową zwierząt określonych w Decyzji (takich jak montaż wygrodzeń herpetologicznych itp.),
o zapewnienie nadzoru specjalistów z dziedziny entomologii, malakologii, herpetologii, ornitologii, teriologii i chiropterologii, których koordynatorem będzie osoba wskazana w umowie jako koordynator ds. ochrony przyrody,
o prowadzenie dziennika obserwacji przez cały okres realizacji umowy,
o wykonania sprawozdania z wykorzystania z zezwolenia.
UWAGA 1:
W § 3 ust. 1 projektowanych postanowień umowy stanowiących załącznik nr 3 do SWZ, zobowiązano Wykonawcę do osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia obejmujących roboty budowlane związane z budową nawierzchni mineralnych zgodnie z art. 60 i 121 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r., poz. 1605).
Zamawiający uznał za konieczne zastrzeżenie kluczowych części zamówienia polegających na budowie nawierzchni we wschodniej części Parku Przy Bażantarni w Warszawie. Projekt wskazuje na nietypową technologię wykonania nawierzchni ziemnych (mineralnych), które będą wykonane w formie nasypu, w sztucznie utworzonym korycie (typowo nawierzchnie wykonuje się w korycie gruntu rodzimego), uniemożliwiającym rozsuwanie się warstw nawierzchni i umożliwiającym spadkowe odprowadzanie wody. Przyjęta technologia nie jest powszechna ani powtarzalna – ze względu na trudne warunki terenowe (gęste zadrzewienie) należy wykonać nasyp celem nienaruszenia statyki drzew.
Dzięki bezpośredniej odpowiedzialności Wykonawcy przed Zamawiającym zostanie zminimalizowane ryzyko prowadzące do wad w wykonaniu zamówienia ze względu na strategiczne znaczenie, charakter, kontrolę i przeznaczenie wykonanych robót budowlanych poprzez kontrolę Wykonawcy podczas postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na skutek powiązania zastrzeżenia kluczowych części zamówienia z warunkami udziału w postępowaniu.
Wykonanie robót budowlanych współfinasowane jest z dotacji udzielnej przez Województwo Mazowieckie w ramach Instrumentu wsparcia zadań ważnych dla równomiernego rozwoju województwa mazowieckiego zgodnie z umową z dnia 25.08.2021 r. nr W/UMWM-UU/UM/RF/4540/2021.
UWAGA 2:
Z zakresu przedmiotowego zamówienia wyłączone zostają poniższe elementy zawarte w dokumentacji projektowej (załącznik do Opisu przedmiotu zamówienia - załącznik nr 6a do SWZ):
Budowa nawierzchni mineralnej - ścieżki pieszej – zakres wyłączony z realizacji opisuje załącznik nr 1 do OPZ (Etap 2),
Dostawa i montaż obiektów małej architektury – siedzisk z bali drewnianych zaprojektowanych przy wyłączonej z realizacji ścieżki pieszej z nawierzchni mineralnej (realizacja obejmuje budowę 8 siedzisk z bali drewnianych przy budowanej ścieżce z nawierzchni mineralnej) – zakres wyłączony z realizacji opisuje załącznik nr 1 do OPZ (Etap 2),
użycie herbicydów,
użycie nawozów mineralnych przy nasadzeniach zieleni.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji określony został w opisie przedmiotu zamówienia oraz jego załącznikach, specyfikacji technicznych, projektowanych postanowieniach umowy.
Obowiązki wynikające z klauzuli społecznej, ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz dotyczące dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
1. Klauzula społeczna
Wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia:
1) Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2) Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że czynności w zakresie realizacji zamówienia na roboty budowlane przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy będą wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę.
3) Warunek, o którym mowa w pkt 2) zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób wykonujących czynności w zakresie robót budowlanych, w tym w szczególności wykonujące prace:
• przygotowawcze,
• roboty ziemne,
• prace związane z zagospodarowaniem terenu,
• prace ogrodnicze,
• prace porządkowe
4) Szczegółowy opis obowiązków wynikających z klauzuli społecznej znajduje się w projektowanych postanowieniach umowy – załącznik nr 3 do SWZ.
2. Obowiązki wynikające z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych
Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymogu określonego w art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 875). W związku z tym, Wykonawca zobligowany jest do przekazania Zamawiającemu, na każde żądanie Zamawiającego pisemnego oświadczenia o jego spełnieniu. Brak złożenia pisemnego oświadczenia w wyznaczonym terminie będzie traktowane przez Zamawiającego jako niespełnienie wymogu przedmiotowej ustawy. Przedłożenie oświadczenia, o którym mowa powyżej, nie wyłącza uprawnienia Zamawiającego do weryfikacji spełnienia ww. wymogu w sposób wybrany przez Zamawiającego, w szczególności poprzez żądanie okazania pojazdów lub dokumentów dotyczących pojazdów.
3. Zamawiający w ramach przedmiotowego zamówienia zawiera wymagania w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
W dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do SWZ Zamawiający w warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu określił wymagania dotyczące dostosowania przestrzeni publicznej do potrzeb osób niepełnosprawnych, zgodnie z treścią § 12 ust. 3 Uchwały Nr XXXVI/1090/2008 Rady miasta stołecznego Warszawy z dnia 10 lipca 2008 roku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Ursynów Południe-Kabaty. Szczegóły zostały określonee w pkt 7.3 SWZ oraz opisie przedmiotu zamówienia załącznik nr 6a do SWZ.
8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa niniejsza SWZ oraz:
1) Projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 3 do SWZ;
2) Opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 6a do SWZ wraz z załącznikami:
a) Rysunek zagospodarowania terenu Etapu 1;
b) Projekt budowlany i techniczny/wykonawczy zagospodarowania terenu Parku Przy Bażantarni – część wschodnia; części 1-4;
c) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót dot. zagospodarowania terenu Parku Przy Bażantarni – część wschodnia;
d) Decyzja Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie nr WPN-I.6401.335.2023.MA z dnia 18.08.2023 r.;
e) Decyzja Marszałka Województwa Mazowieckiego nr 990/2023/PE-ZD-II z dnia 18.07.2023 r.;
f) Decyzja Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie nr WPN-I.6401.513.2023.MA z dnia 02.10.2023 r.;
g) Decyzja Marszałka Województwa Mazowieckiego nr 1453/2023/PE-ZD-II z dnia 13.10.2023 r.;
h) Charakterystyka stanu środowiska przyrodniczego, inwentaryzacja przyrodnicza ze szczególnym uwzględnieniem gatunków chronionych. Park Przy Bażantarni (wraz z przylegającym oczkiem wodnym); grudzień 2021 r.;
i) Przyrodniczy Raport zerowy; wrzesień 2023 r.;
j) Wzór tablicy: Inwestycja realizowana przez Urząd Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy;
k) Wzór tablicy: Zadanie współfinansowane przez Samorząd Województwa Mazowieckiego;
3) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – stanowiąca załącznik nr 6b do SWZ;
4) Przedmiar_Etap I – stanowiący załącznik nr 6c_1 do SWZ oraz Przedmiar_tap II – stanowiący załącznik nr 6c_ do SWZ;
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45112711-2 - Roboty w zakresie kształtowania parków
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych, o łącznej wartości do 907 036,58 zł netto. Przewidywany zakres zamówienia podobnego:
• Roboty budowlane związane z wykonaniem nawierzchni,
• Dostawa i montaż małej architektury.
Zamówienie zostanie udzielone pod warunkiem, że Zamawiający będzie posiadał niezbędne środki finansowe i będzie ono realizowane na zasadach umowy podstawowej.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął cenę jako jedyne kryterium oceny ofert.
Zasady oceny ofert według ustalonych kryteriów:
Komisja przetargowa przyzna każdej ofercie niepodlegającej odrzuceniu, w kryterium „cena brutto” wg wzoru:
najniższa cena ofertowa brutto
1) Pc= --------------------------------------------------------------- x 100 pkt, przy czym 1 pkt = 1%,
cena oferty badanej brutto
2) Przyjmuje się, że 1% = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów dla każdej z ofert. Oferta w tym kryterium może uzyskać
maksymalnie – 100 punktów.
3) Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyskała najwyższą liczbę punktów przyznaną przez Komisję wg wzoru
określonego w pkt 30 ppkt 1) SWZ. Zamawiający zastosuje zaokrąglenie każdego wyniku do dwóch miejsc po przecinku.
4) Maksymalna liczba punktów jaką może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt = 100%.
5) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie
Prawo zamówień publicznych oraz wymaganiom przedstawionych w niniejszej Specyfikacji i została oceniona jako najkorzystniejsza
na podstawie podanych kryteriów wyboru.
6) Zamawiający powiadomi o wynikach postępowania wszystkich Wykonawców biorących udział w postępowaniu o udzielenie
zamówienia.
7) Wybranemu Wykonawcy, Zamawiający wskaże termin i miejsce podpisania umowy.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
Zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał¹ (tj. zakończył):
co najmniej: jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie publicznego terenu zieleni , w którego zakres wchodziła budowa lub przebudowa lub remont nawierzchni mineralnych .
oraz
b) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał¹ (tj. zakończył) lub wykonuje2
co najmniej: jedną usługę/usługi świadczoną/e nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesięcy dla jednego Zamawiającego, której zakres obejmował co najmniej pielęgnację drzew, krzewów (w tym cięcia pielęgnacyjne, nawożenie, podlewanie).
UWAGA1:
¹ Za wykonaną robotę/usługę Zamawiający uzna taką robotę, której przedmiot został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany w sposób należyty oraz w przypadku robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończony.
2 W przypadku, gdy Wykonawca wykaże się usługą, która jest w toku realizacji, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli na dzień składania ofert okres świadczenia usługi będzie nie krótszy niż okres 6 miesięcy, a dowody o których mowa w pkt 17 ppkt 1) SWZ potwierdzą, że usługa wykonywana jest należycie przez okres nie krótszy niż 6 miesięcy.
Dopuszcza się wykazanie realizacji prac w ramach więcej niż jednej umowy zawartej z jednym Zamawiającym, przy czym (łączny) okres obowiązywania umów wyniósł co najmniej 6 miesięcy i usługi były świadczone w ramach umów następujących bezpośrednio po sobie.
c) dysponuje zespołem osobowym, składającym się z osób zdolnych do wykonania zamówienia, pełniących poniżej wskazane funkcje (przy czym Zamawiający dopuszcza łączenie nw. funkcji): a w szczególności:
w zakresie wykonania robót budowlanych, co najmniej jedną osobą:
c.1. wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednie wydane obywatelom innych Państw, z zastrzeżeniem art.12a. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2023 poz. 682);
oraz
c.2 wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednie wydane obywatelom innych Państw, z zastrzeżeniem art.12a. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2023 poz 682);
oraz
c.3. wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednie wydane obywatelom innych Państw, z zastrzeżeniem art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane(t. j. Dz. U. 2023 poz. 682);
W zakresie prac ogrodniczych, ochrony przyrody co najmniej jedną osobą:
c.4. wyznaczoną do kierowania pracami ogrodniczymi posiadającą:
a) wykształcenie wyższe o kierunku przyrodniczym (w szczególności: ogrodnictwo, architektura krajobrazu, leśnictwo, ochrona środowiska, ochrona zdrowia roślin, ogrodnictwo miejskie i arborystyka, rolnictwo, inżynieria ekologiczna, biologia)
albo
wykształcenie średnie techniczne o kierunku „ogrodnictwo” lub „architektura krajobrazu”. Uznawane będą również kierunki pokrewne lub o podobnym zakresie występujące pod inną nazwą;
b) doświadczenie w kierowaniu pracami ogrodniczymi przy zagospodarowywaniu publicznego terenu zieleni wraz z pielęgnacją drzewostanu, zdobyte w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, przy realizacji co najmniej 4 zadań/inwestycji, w ramach których prowadzono prace polegające na kierowaniu pracami ogrodniczymi przy zagospodarowywaniu publicznego terenu zieleni wraz z pielęgnacją drzewostanu;
c.5. wyznaczoną do koordynacji spraw ochrony przyrody posiadającą:
a) wykształcenie wyższe o kierunku przyrodniczym (w szczególności: ochrona środowiska, ochrona zdrowia roślin, inżynieria ekologiczna, biologia, zootechnika, bioinżynieria zwierząt, hodowla i ochrona zwierząt towarzyszących i dzikich). Uznawane będą również kierunki pokrewne lub o podobnym zakresie występujące pod inną nazwą.
b) doświadczenie w prowadzeniu nadzorów przyrodniczych w zakresie ochrony siedlisk przyrodniczych i gatunków chronionych oraz zgodności prowadzonych prac z przepisami dot. ochrony środowiska, przy realizacji co najmniej dwóch inwestycji (2 zleceń), przy czym każda z tych inwestycji obejmowała budowę publicznego terenu zieleni1.
UWAGA 2:
1. Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji przez tę samą osobę.
2. Z uwagi na zastrzeżenie osobistego wykonania kluczowych części zamówienia obejmujących budowę nawierzchni Wykonawca może powoływać się na zdolności podmiotu udostępniającego zasoby, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, jedynie w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 14 ppkt 4) lit. b) oraz c) od c.4. do c.5. SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie na wezwanie Zamawiającego mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu – podmiotowe środki dowodowe:
1) wykaz robót budowlanych oraz usług (zgodny z załącznikiem nr 4 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane / usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
Uwaga!
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych i lub uslug, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami wykaz, o którym mowa w pkt 17 ppkt. 1) SWZ dotyczy robót budowlanych/usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
2) wykaz osób (zgodny z załącznikiem nr 5 do SWZ) skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych kierowanie robotami budowlanymi oraz pracami ogrodniczymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:
1) Formularz ofertowy wypełniony i wygenerowany za pośrednictwem Platformy oraz Kosztorys ofertowy, dotyczący Etapu II sporządzony zgodnie z wytycznymi określonymi w pkt 24 ppkt 3) SWZ, według wzoru określonego w załączniku nr 6c_2 do SWZ;
2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania - wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do SWZ.
3) W przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy, do oferty należy dołączyć dokument (np. pełnomocnictwo) potwierdzający, że oferta została złożona przez osobę umocowaną do reprezentowania Wykonawcy (np. pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej);
4) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, z zastrzeżeniem pkt. 11 ppkt 12 SWZ oraz pkt 14 ppkt 4) - UWAGA 2 pkt 2. SWZ, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów;
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
5) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ppkt 2), także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do SWZ.
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/usługi wykonają poszczególni wykonawcy, z uwzględnieniem zastrzeżenia, o którym mowa w pkt 11 ppkt 12 SWZ – wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do SWZ, w przypadkach, o których mowa w pkt 19 ppkt. 4) SWZ.
7) Potwierdzenie wniesienia wadium, o którym mowa w pkt 20 SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 27 000,00 zł.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Oferta wspólna:
Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tj. spółki cywilne lub konsorcja (tj. dwóch lub więcej Wykonawców) w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:
1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
2) Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:
• postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
• wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
• ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przy czym nie jest wymagany podpis pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców.
4) Z uwagi na zastrzeżenie osobistego wykonania kluczowych części zamówienia obejmujących budowę nawierzchni, zgodnie z art. 60 ust. 1 ustawy Pzp, jeden z Wykonawców zobowiązany jest do osobistego (siłami własnymi) wykonania zastrzeżonej części zamówienia, za jakie uznaje się roboty budowlane związane z budową nawierzchni mineralnych. Tym samym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, o których mowa w pkt 14 ppkt 4) lit. a) oraz c) od c.1. do c.3. SWZ, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają zastrzeżone do osobistego wykonania roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, o których mowa w pkt. 14 ppkt 4) lit. b) oraz c) od c.4. do c.5. SWZ, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5) W przypadku, o którym mowa w pkt. 4) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/usługi wykonają poszczególni wykonawcy (wg załącznika nr 2 do SWZ).
6) Oświadczenie, o którym mowa w p kt. 15 ppkt. 2) SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
7) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W odniesieniu do art. 455 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany
warunków umowy na etapie jej realizacji w przypadkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy
stanowiących Załącznik nr 3 do SWZ.
Tym samym, dopuszczalne zmiany umowy określone zostały w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących
Załącznik nr 3 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-01 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.um.warszawa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-01 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-30
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są:
- w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia:
Martyna Korzeniecka – główny specjalista w Wydziale Infrastruktury
- w zakresie dotyczącym zagadnień formalno-prawnych:
Joanna Gawlik – naczelnik Wydziału Zamówień Publicznych,
e-mail: ursynow.wzp@um.warszawa.pl
2. Termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia 10.12.2026, a w tym:
a) Etap I: w terminie 300 dni od dnia zawarcia umowy tj. do dnia ……………………..
b) Etap II: w terminie 24 miesięcy od dnia odbioru końcowego Etapu I, nie później niż do dnia 10.12.2026 r.
3. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia, obejmujących roboty budowlane związane z budową nawierzchni mineralnych. Tym samym Wykonawca, a w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia jest zobowiązany do osobistego (siłami własnymi) wykonania kluczowych części zamówienia, za jakie uznaje się roboty budowlane polegające na budowie nawierzchni we wschodniej części Parku Przy Bażantarni w Warszawie. Szczegółowy zakres określony został w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącego załącznik nr 6a do SWZ. Wartość robót dotyczących zastrzeżenia opiewa na 23% wyceny inwestorskiej w zakresie podstawowym (rozszerzenie zakresu przewidziane jako zamówienie podobne), a więc stanowi znaczną część robót planowanych do wykonania (59% roboty, 26% usługi, 15% dostawy). Ponadto projekt wskazuje na nietypową technologię wykonania nawierzchni ziemnych (mineralnych), które będą wykonane w formie nasypu, w sztucznie utworzonym korycie (typowo nawierzchnie wykonuje się w korycie gruntu rodzimego), uniemożliwiającym rozsuwanie się warstw nawierzchni i umożliwiającym spadkowe odprowadzanie wody. Przyjęta technologia nie jest powszechna ani powtarzalna – ze względu na trudne warunki terenowe (gęste zadrzewienie) należy wykonać nasyp celem nienaruszenia statyki drzew.
W odniesieniu do kluczowych zadań zastrzeżonych do osobistego wykonania przez Wykonawcę, Tym samym Wykonawca nie może powoływać się na zdolności podmiotu udostępniającego zasoby, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 14 ppkt 4) lit. a) oraz c) od c.1. do c.3. SWZ.
4. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę:
a) w stosunku, do którego zachodzi którakolwiek z przesłanek wykluczenia określona w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp;
b) w stosunku, do którego zachodzi którakolwiek z przesłanek wykluczenia określona w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022 poz. 835);
5. Dokumenty podmiotów zagranicznych
Wykonawca zagraniczny składa dokumenty zgodnie z zapisami od pkt 12. do pkt 17. SWZ, ze szczególnym uwzględnieniem, aby dokumenty złożone wraz z ofertą potwierdzały, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.