Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie zagospodarowania poscaleniowego w ramach zadania pn. „Scalanie gruntów obrębów Chylin Wielki, Tarnów, Wólka Tarnowska i Wygoda, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Chełmski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110198221
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Niepodległości 1
1.5.2.) Miejscowość: Chełm
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-100
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@powiatchelmski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://spchelm.bip.lubelskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie zagospodarowania poscaleniowego w ramach zadania pn. „Scalanie gruntów obrębów Chylin Wielki, Tarnów, Wólka Tarnowska i Wygoda, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1e3b6fcf-0d49-11ef-b4f6-06f4b0c1d0b5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00315750
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00070998/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Wykonanie zagospodarowania poscaleniowego w ramach operacji pn. "Scalanie gruntów obrębów Chylin Wielki, Tarnów, Wólka Tarnowska i Wygoda, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.powiatchelmski.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.powiatchelmski.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zamówień publicznych, zwanej dalej „Platformą”, dostępnej pod adresem: https://zamowienia.powiatchelmski.pl
link do adresu url, który przekierowuje bezpośrednio do zakładki zawierającej przedmiotowe postępowanie: https://zamowienia.powiatchelmski.pl/#/offer/824a09d1-07c6-4fd8-83dd-6f4b6db42385
2. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą (nie dotyczy czynności złożenia oferty), może odbywać się również za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem zamowieniapubliczne@powiatchelmski.pl, którą należy traktować wyłącznie jako „awaryjną“, w przypadku problemów technicznych.3.Platforma jest serwisem internetowym o charakterze zamkniętym, prowadzonym przez Zakład Elektronicznej Techniki Obliczeniowej ZETO Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. Diamentowa 2, 20-447 Lublin, w ramach którego dochodzi do organizowania udzielania zamówień publicznych w rozumieniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, składania ofert, elektronicznej komunikacji. Zamawiający, zgodnie z art. 67 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych określa następujące wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przy wykorzystaniu Platformy, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej najnowszej dostępnej wersji obsługująca TLS 1.2 z wyjątkiem Internet Explorer;
4) włączona obsługa JavaScript;
5) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.;
6) podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Wykonawcę.
10. Zamawiający, zgodnie z §11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie podaje następujące informacje na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
1) dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach: txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
2) informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: - plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zamówień Publicznych ZETO PZP i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert;
4. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu platformy Microsoft Azure, który jest synchronizowany ze znacznikiem czasu UTC.
5. Wykonawca powinien dokładnie zapoznać się z niniejszą SWZ i złożyć ofertę zgodnie z jej wymaganiami.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Wykonanie zagospodarowania poscaleniowego w ramach zadania pn. „Scalanie gruntów obrębów Chylin Wielki, Tarnów, Wólka Tarnowska i Wygoda, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie” prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 7) Wykonawca posiada:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) Wykonawcy nie przysługuje:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
9) Wykonawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 3, 00-193 Warszawa.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OG.272.1.33.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na:
a) budowie drogi wewnętrznej od km 0+001,51 do km 0+429,04 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowym nr IIIa),
b) budowie drogi wewnętrznej od km 0+010,97 do km 0+211,82 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowym nr IIa),
c) budowie drogi wewnętrznej od km 0+002,84 do km 1+076,86 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowym nr VI) wraz z wykonaniem zjazdu do drogi gminnej,
d) budowie drogi wewnętrznej od km 0+002,73 do km 0+214,40 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowy nr IVa) wraz z wykonaniem zjazdu do drogi powiatowej nr 1717L,
e) budowie drogi gminnej od km 0+002,76 do km 0+221,73 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowy nr II),
f) budowie drogi wewnętrznej od km 0+002,82 do km 0+277,27 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowy nr XVII) wraz z wykonaniem zjazdu do drogi gminnej,
g) budowie drogi wewnętrznej od km 0+003,12 do km 0+388,18 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowy nr XXII) wraz z wykonaniem zjazdu do drogi gminnej,
h) budowie drogi wewnętrznej od km 0+002,83 do km 1+955,72 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowy nr XVIII) wraz z wykonaniem zjazdu do drogi gminnej,
i) przebudowie drogi wewnętrznej od km 0+002,77 do km 1+025,70 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowym nr XXIV),
j) poprawę melioracji szczegółowych poprzez odbudowę rowu na odcinku od km 0+000 do km 1+340,25 wraz z wykonaniem zjazdu wraz z przepustem,
w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Scalanie gruntów obrębów Chylin Wielki, Tarnów, Wólka Tarnowska i Wygoda, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie”.
Zakres planowanych robót obejmuje między innymi:
I. W zakresie drogi oznaczonej nr IIIa:
a) Roboty przygotowawcze na odcinku o długości 0,4275 km,
b) Wycinkę drzew i zakrzaczeń wraz z karczowaniem pni,
c) Roboty ziemne,
d) Wykonanie podbudowy,
e) Wykonanie nawierzchni z płyt betonowych,
f) Wykonanie poboczy,
g) Roboty wykończeniowe,
h) Wykonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych.
II. W zakresie drogi oznaczonej nr IIa, VI, IVa:
1) Roboty przygotowawcze na odcinku o długości 1,4868 km,
2) Wycinkę drzew i zakrzaczeń wraz z karczowaniem pni,
3) Roboty ziemne,
4) Wykonanie podbudowy,
5) Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno- asfaltowych,
6) Wykonanie elementów odwodnienia drogi,
7) Wykonanie poboczy,
8) Roboty wykończeniowe,
9) Oznakowanie drogi,
10) Wykonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych.
11) Przebudowę sieci elektroenergetycznej.
III. W zakresie drogi oznaczonej nr II:
a) Roboty przygotowawcze na odcinku o długości 0,219 km,
b) Wycinkę drzew i zakrzaczeń wraz z karczowaniem pni,
c) Roboty ziemne,
d) Wykonanie podbudowy,
e) Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno- asfaltowych,
f) Wykonanie elementów odwodnienia drogi,
g) Wykonanie poboczy,
h) Roboty wykończeniowe,
i) Oznakowanie drogi,
j) Wykonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych.
k) Przebudowę sieci elektroenergetycznej.
IV. W zakresie drogi oznaczonej nr XVII, XXII:
1) Roboty przygotowawcze na odcinku o długości 0,6595 km,
2) Wycinkę drzew i zakrzaczeń wraz z karczowaniem pni,
3) Roboty ziemne,
4) Wykonanie podbudowy,
5) Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno- asfaltowych,
6) Wykonanie elementów odwodnienia drogi,
7) Wykonanie poboczy,
8) Roboty wykończeniowe,
9) Wykonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych.
10) Przebudowę sieci elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej wraz z zabezpieczeniem.
V. W zakresie drogi oznaczonej nr XVIII:
1) Roboty przygotowawcze na odcinku o długości 1,9529 km,
2) Wycinkę drzew i zakrzaczeń wraz z karczowaniem pni,
3) Roboty ziemne,
4) Wykonanie podbudowy,
5) Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno- asfaltowych,
6) Wykonanie elementów odwodnienia drogi,
7) Wykonanie poboczy,
8) Roboty wykończeniowe,
9) Wykonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych.
10) Przebudowę sieci elektroenergetycznej.
VI. W zakresie drogi oznaczonej nr XXIV:
a) Roboty przygotowawcze na odcinku o długości 1,0229 km,
b) Wycinkę drzew i zakrzaczeń wraz z karczowaniem pni,
c) Odwodnienie korpusu drogowego,
d) Mechaniczne wyrównanie i uzupełnienie gruntu.
VII. W zakresie poprawy parametrów melioracji szczegółowych:
a) Roboty pomiarowe na odcinku o długości 1,340 km,
b) Karczowanie krzaków, drzew i pni,
c) Roboty ziemne,
d) Wykonanie elementów odwodnienia,
e) Wykonanie nawierzchni zjazdu z płyt betonowych,
f) Roboty wykończeniowe.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ, na którą składa się:
1) projekty budowlane lub projekty drogowe w tym:
a) projekty zagospodarowania terenu,
b) projekty architektoniczno- budowlane,
c) załączniki do projektu budowlanego,
d) inwentaryzacja zieleni przeznaczonej do wycinki,
e) projekty techniczne,
f) projekty wykonawcze usunięcia kolizji lub zabezpieczenia sieci telekomunikacyjnej,
g) projekty wykonawcze usunięcia kolizji lub zabezpieczenia sieci elektroenergetycznej,
h) projekty drogowe (w zakresie dróg objętych wyrównaniem mechanicznym) oraz projekty przebudowy przepustów,
i) projekty zjazdów na włączeniach do dróg publicznych,
j) projekty odbudowy rowu melioracji wodnej i przebudowy przepustów,
2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR),
3) Projekty stałej organizacji ruchu,
4) Przedmiary robót.
6. Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały wynosi min. 60 miesięcy od daty końcowego odbioru robót budowlanych oraz stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 60 miesięcy (termin minimalny) do 84 miesięcy (termin maksymalny).
Gwarancja jakości objęta kryterium oceny ofert nie obejmuje następujących minimalnych okresów gwarancyjnych:
a) poziomego oznakowania grubowarstwowego, oznakowania taśmami
oraz punktowymi elementami odblaskowymi - gwarancja wynosi 60 miesięcy,
b) konstrukcji wsporczej dla znaków drogowych bramowych i wysięgnikowych gwarancja jest wystawiana indywidualnie dla każdej konstrukcji wsporczej. Minimalny okres trwałości konstrukcji wsporczej wynosi 10 lat,
c) słupków znaków pionowych ostrzegawczych, zakazu, nakazu
i informacyjnych o standardowych wymiarach oraz w przypadku elementów, służących do zamocowania znaków do innych obiektów lub konstrukcji gwarancja może być wydana dla partii dostawy i wynosi 60 miesięcy.9. Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45233280-5 - Wznoszenie barier drogowych
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna oferty Wykonawców, których oferty nie zostały odrzucone.
2. Zamawiający przy wyborze oferty będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert (dotyczy wszystkich części zamówienia):
Lp. Nazwa kryterium Waga (w %)
1 cena 60,00 %
2 długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały 40,00 %
1) Kryterium „cena”:
W kryterium „cena” oceniana będzie cena brutto oferty. Maksymalną ilość punktów otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę, pozostali będą oceniani według następującego wzoru:
najniższa cena z ofert niepodlegających odrzuceniu
P1= -------------------------------------------------------------------------- x 60
cena badanej oferty
gdzie:
P1 – ilość punktów, jaką dana oferta otrzyma za cenę oferty brutto
2) Kryterium „długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały” (liczone w okresach miesięcznych):
W przypadku zaoferowania minimalnej długości okresu gwarancji tj. 60 miesięcy, Wykonawca otrzyma zero (0) punktów. W przypadku zaoferowania maksymalnej długości okresu gwarancji tj. 84 miesiące, Wykonawca otrzyma czterdzieści (40) punktów. W przypadku zaoferowania gwarancji pomiędzy 60 a 84 miesięcy Wykonawca otrzyma pkt wg wzoru:
okres gwarancji podany w badanej ofercie
P2= -------------------------------------------------------------------------- x 40
najdłuższy oferowany okres gwarancji
gdzie:
P2 – ilość punktów, jaką dana oferta otrzyma za długość okresu gwarancji
Uwaga: Zamawiający określa minimalną oraz maksymalną długość okresu gwarancji, w przedziale od 60 miesięcy do 84 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę długości gwarancji krótszego niż 60 m-cy, Zamawiający ofertę odrzuci. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje gwarancji, i ofertę odrzuci. Wykonawca może zaproponować długość okresu gwarancji dłuższy niż wyznaczony maksymalny 84 miesięcy, jednak w tym przypadku Zamawiający przyjmie do obliczeń wartość 84 miesięcy- najdłuższy przyjęty w kryterium oceny ofert „Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały”. Wykonawcy oferują długości okresu gwarancji w pełnych miesiącach (w przedziale od 60 do 84 miesięcy).
3. Łączna ilość punktów otrzymanych przez Wykonawcę będzie sumą punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach i wagach danego kryterium:
PO = P1 + P2
gdzie:
PO – suma punktów przyznanych danej ofercie,
P1 – punkty w kryterium „cena”
P2 – punkty w kryterium „długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały”
4. Za najkorzystniejszą ofertę Zamawiający uzna ofertę z najwyższą łączną punktacją, tj. przedstawiającą najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
6. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną.
7. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 6, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych, zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: „długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały”
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na:
a) Budowie drogi wewnętrznej od km 0+007,29 do km 0+715,47 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowym nr IV),
b) budowie drogi wewnętrznej od km 0+002,37 do km 0+543,00 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowym nr V) wraz z wykonaniem zjazdu na drogę powiatową nr 1717L,
c) budowie drogi gminnej od km 0+002,76 do km 0+621,05 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowym nr VII) wraz z wykonaniem zjazdu do drogi powiatowej Nr 1717L, w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Scalanie gruntów obrębów Chylin Wielki, Tarnów, Wólka Tarnowska i Wygoda, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie”.”.
2. Zakres planowanych robót obejmuje między innymi:
I. W zakresie drogi oznaczonej nr IV, V:
1) Roboty przygotowawcze na odcinku o długości 1,2493 km,
2) Wycinkę drzew i zakrzaczeń wraz z karczowaniem pni,
3) Roboty ziemne,
4) Wykonanie podbudowy,
5) Wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego,
6) Wykonanie elementów odwodnienia drogi,
7) Wykonanie poboczy,
8) Roboty wykończeniowe,
9) Wykonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych.
10) Przebudowę sieci elektroenergetycznej.
II. W zakresie drogi oznaczonej nr VII:
1) Roboty przygotowawcze na odcinku o długości 0,6183 km,
2) Wycinkę drzew i zakrzaczeń wraz z karczowaniem pni,
3) Roboty ziemne,
4) Odwodnienie korpusu drogowego,
5) Wykonanie podbudowy,
6) Wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego,
7) Wykonanie poboczy,
8) Roboty wykończeniow,
9) Wykonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ, na którą składa się:
1) Projekty budowlane lub projekty drogowe w tym:
a) projekty zagospodarowania terenu,
b) projekty architektoniczno- budowlane,
c) załączniki do projektu budowlanego,
d) inwetaryzacja zieleni przeznaczonej do wycinki,
e) projekty techniczne,
f) projekty wykonawcze usunięcia kolizji lub zabezpieczenia sieci telekomunikacyjnej,
g) projekty wykonawcze usunięcia kolizji lub zabezpieczenia sieci elektroenergetycznej,
h) projekty drogowe (w zakresie dróg objętych wyrównaniem mechanicznym) oraz projekty przebudowy przepustów,
i) projekty zjazdów na włączeniach do dróg publicznych
2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR),
3) Projekty stałej organizacji ruchu,
4) Przedmiary robót.
7. Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały wynosi min. 60 miesięcy od daty końcowego odbioru robót budowlanych oraz stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 60 miesięcy (termin minimalny) do 84 miesięcy (termin maksymalny).
Gwarancja jakości objęta kryterium oceny ofert nie obejmuje następujących minimalnych okresów gwarancyjnych:
d) poziomego grubowarstwowego, oznakowania taśmami
oraz punktowymi elementami odblaskowymi - gwarancja wynosi 60 miesięcy,
e) konstrukcji wsporczej dla znaków drogowych bramowych i wysięgnikowych gwarancja jest wystawiana indywidualnie dla każdej konstrukcji wsporczej. Minimalny okres trwałości konstrukcji wsporczej wynosi 10 lat,
f) słupków znaków pionowych ostrzegawczych, zakazu, nakazu
i informacyjnych o standardowych wymiarach oraz w przypadku elementów, służących do zamocowania znaków do innych obiektów lub konstrukcji gwarancja może być wydana dla partii dostawy i wynosi 60 miesięcy.
Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45233280-5 - Wznoszenie barier drogowych
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna oferty Wykonawców, których oferty nie zostały odrzucone.
2. Zamawiający przy wyborze oferty będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert (dotyczy wszystkich części zamówienia):
Lp. Nazwa kryterium Waga (w %)
1 cena 60,00 %
2 długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały 40,00 %
1) Kryterium „cena”:
W kryterium „cena” oceniana będzie cena brutto oferty. Maksymalną ilość punktów otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę, pozostali będą oceniani według następującego wzoru:
najniższa cena z ofert niepodlegających odrzuceniu
P1= -------------------------------------------------------------------------- x 60
cena badanej oferty
gdzie:
P1 – ilość punktów, jaką dana oferta otrzyma za cenę oferty brutto
2) Kryterium „długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały” (liczone w okresach miesięcznych):
W przypadku zaoferowania minimalnej długości okresu gwarancji tj. 60 miesięcy, Wykonawca otrzyma zero (0) punktów. W przypadku zaoferowania maksymalnej długości okresu gwarancji tj. 84 miesiące, Wykonawca otrzyma czterdzieści (40) punktów. W przypadku zaoferowania gwarancji pomiędzy 60 a 84 miesięcy Wykonawca otrzyma pkt wg wzoru:
okres gwarancji podany w badanej ofercie
P2= -------------------------------------------------------------------------- x 40
najdłuższy oferowany okres gwarancji
gdzie:
P2 – ilość punktów, jaką dana oferta otrzyma za długość okresu gwarancji
Uwaga: Zamawiający określa minimalną oraz maksymalną długość okresu gwarancji, w przedziale od 60 miesięcy do 84 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę długości gwarancji krótszego niż 60 m-cy, Zamawiający ofertę odrzuci. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje gwarancji, i ofertę odrzuci. Wykonawca może zaproponować długość okresu gwarancji dłuższy niż wyznaczony maksymalny 84 miesięcy, jednak w tym przypadku Zamawiający przyjmie do obliczeń wartość 84 miesięcy- najdłuższy przyjęty w kryterium oceny ofert „Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały”. Wykonawcy oferują długości okresu gwarancji w pełnych miesiącach (w przedziale od 60 do 84 miesięcy).
3. Łączna ilość punktów otrzymanych przez Wykonawcę będzie sumą punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach i wagach danego kryterium:
PO = P1 + P2
gdzie:
PO – suma punktów przyznanych danej ofercie,
P1 – punkty w kryterium „cena”
P2 – punkty w kryterium „długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały”
4. Za najkorzystniejszą ofertę Zamawiający uzna ofertę z najwyższą łączną punktacją, tj. przedstawiającą najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
6. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną.
7. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 6, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych, zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: „długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały”
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na budowie drogi wewnętrznej i gminnej od km 0+000,00 do km 1+130,08 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowym nr XX) w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Scalanie gruntów obrębów Chylin Wielki, Tarnów, Wólka Tarnowska i Wygoda, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie”:
2. Zakres planowanych robót obejmuje między innymi:
a) roboty przygotowawcze na odcinku o długości 1,1301 km,
b) Wycinkę drzew i zakrzaczeń wraz z karczowaniem pni,
c) Roboty rozbiórkowe,
d) Roboty ziemne,
e) Odwodnienie korpusu drogowego,
f) Wykonanie podbudowy,
g) Wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego,
h) Wykonanie poboczy,
i) Roboty wykończeniowe,
j) Wykonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych.
k) Przebudowę i zabezpieczenie sieci telekomunikacyjnej i elektroenergetycznej.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ, na którą składa się:
1) Projekty budowlane lub projekty drogowe w tym:
a) projekty zagospodarowania terenu,
b) projekty architektoniczno- budowlane,
c) załączniki do projektu budowlanego,
d) inwentaryzacja zieleni przeznaczonej do wycinki,
e) projekty techniczne,
f) projekty wykonawcze usunięcia kolizji lub zabezpieczenia sieci telekomunikacyjnej,
g) projekty wykonawcze usunięcia kolizji lub zabezpieczenia sieci elektroenergetycznej,
h) projekty drogowe (w zakresie dróg objętych wyrównaniem mechanicznym) oraz projekty przebudowy przepustów,
i) projekty zjazdów na włączeniach do dróg publicznych
2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR),
3) Projekty stałej organizacji ruchu,
4) Przedmiary robót.
7. Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały wynosi min. 60 miesięcy od daty końcowego odbioru robót budowlanych oraz stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 60 miesięcy (termin minimalny) do 84 miesięcy (termin maksymalny).
Gwarancja jakości objęta kryterium oceny ofert nie obejmuje następujących minimalnych okresów gwarancyjnych:
a) poziomego oznakowania grubowarstwowego, oznakowania taśmami
oraz punktowymi elementami odblaskowymi - gwarancja wynosi 60 miesięcy,
b) konstrukcji wsporczej dla znaków drogowych bramowych i wysięgnikowych gwarancja jest wystawiana indywidualnie dla każdej konstrukcji wsporczej. Minimalny okres trwałości konstrukcji wsporczej wynosi 10 lat,
c) słupków znaków pionowych ostrzegawczych, zakazu, nakazu
i informacyjnych o standardowych wymiarach oraz w przypadku elementów, służących do zamocowania znaków do innych obiektów lub konstrukcji gwarancja może być wydana dla partii dostawy i wynosi 60 miesięcy.9. Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45233280-5 - Wznoszenie barier drogowych
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna oferty Wykonawców, których oferty nie zostały odrzucone.
2. Zamawiający przy wyborze oferty będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert (dotyczy wszystkich części zamówienia):
Lp. Nazwa kryterium Waga (w %)
1 cena 60,00 %
2 długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały 40,00 %
1) Kryterium „cena”:
W kryterium „cena” oceniana będzie cena brutto oferty. Maksymalną ilość punktów otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę, pozostali będą oceniani według następującego wzoru:
najniższa cena z ofert niepodlegających odrzuceniu
P1= -------------------------------------------------------------------------- x 60
cena badanej oferty
gdzie:
P1 – ilość punktów, jaką dana oferta otrzyma za cenę oferty brutto
2) Kryterium „długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały” (liczone w okresach miesięcznych):
W przypadku zaoferowania minimalnej długości okresu gwarancji tj. 60 miesięcy, Wykonawca otrzyma zero (0) punktów. W przypadku zaoferowania maksymalnej długości okresu gwarancji tj. 84 miesiące, Wykonawca otrzyma czterdzieści (40) punktów. W przypadku zaoferowania gwarancji pomiędzy 60 a 84 miesięcy Wykonawca otrzyma pkt wg wzoru:
okres gwarancji podany w badanej ofercie
P2= -------------------------------------------------------------------------- x 40
najdłuższy oferowany okres gwarancji
gdzie:
P2 – ilość punktów, jaką dana oferta otrzyma za długość okresu gwarancji
Uwaga: Zamawiający określa minimalną oraz maksymalną długość okresu gwarancji, w przedziale od 60 miesięcy do 84 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę długości gwarancji krótszego niż 60 m-cy, Zamawiający ofertę odrzuci. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje gwarancji, i ofertę odrzuci. Wykonawca może zaproponować długość okresu gwarancji dłuższy niż wyznaczony maksymalny 84 miesięcy, jednak w tym przypadku Zamawiający przyjmie do obliczeń wartość 84 miesięcy- najdłuższy przyjęty w kryterium oceny ofert „Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały”. Wykonawcy oferują długości okresu gwarancji w pełnych miesiącach (w przedziale od 60 do 84 miesięcy).
3. Łączna ilość punktów otrzymanych przez Wykonawcę będzie sumą punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach i wagach danego kryterium:
PO = P1 + P2
gdzie:
PO – suma punktów przyznanych danej ofercie,
P1 – punkty w kryterium „cena”
P2 – punkty w kryterium „długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały”
4. Za najkorzystniejszą ofertę Zamawiający uzna ofertę z najwyższą łączną punktacją, tj. przedstawiającą najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
6. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną.
7. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 6, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych, zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: „długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały”
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na:
a) budowie drogi wewnętrznej od km 0+017,39 do km 3+068,46 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowym nr XI),
b) budowie drogi gminnej od km 0+001,61 do km 3+068,46 (oznaczonej w zagospodarowaniu poscaleniowym nr XII, XV, XXI),
c) poprawę melioracji szczegółowych poprzez przebudowę przepustów na działce nr 3 i 18 obręb ewidencyjny Wólka Tarnowska,
d) w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Scalanie gruntów obrębów Chylin Wielki, Tarnów, Wólka Tarnowska i Wygoda, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie”.
2. Zakres planowanych robót obejmuje między innymi:
Zakres planowanych robót obejmuje dla drogi oznaczonej nr XI m.in.:
1) Roboty przygotowawcze na odcinku o długości 3,0511 km,
2) Wycinkę drzew i zakrzaczeń wraz z karczowaniem pni,
3) Roboty ziemne,
4) Wykonanie podbudowy,
5) Wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego,
6) Wykonanie elementów odwodnienia drogi,
7) Wykonanie poboczy,
8) Roboty wykończeniowe,
9) Wykonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych.
Zakres planowanych robót obejmuje dla drogi oznaczonej nr XII, XV, XXI m.in.:
1) Roboty przygotowawcze na odcinku o długości 3,6717 km,
2) Wycinkę drzew i zakrzaczeń wraz z karczowaniem pni,
3) Roboty ziemne,
4) Wykonanie podbudowy,
5) Wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego,
6) Wykonanie elementów odwodnienia drogi,
7) Wykonanie poboczy,
8) Roboty wykończeniowe,
9) Wykonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych.
10) Przebudowę sieci elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej.
3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ, na którą składa się:
1) Projekty budowlane lub projekty drogowe w tym:
a) Projekty zagospodarowania terenu,
b) projekty architektoniczno- budowlane,
c) załączniki do projektu budowlanego,
d) inwetaryzacja zieleni przeznaczonej do wycinki,
e) projekty techniczne,
f) projekty wykonawcze usunięcia kolizji lub zabezpieczenia sieci telekomunikacyjnej,
g) projekty wykonawcze usunięcia kolizji lub zabezpieczenia sieci elektroenergetycznej,
h) projekty drogowe (w zakresie dróg objętych wyrównaniem mechanicznym) oraz projekty przebudowy przepustów,
i) projekty zjazdów na włączeniach do dróg publicznych,
j) projekty odbudowy rowu melioracji wodnej i przebudowy przepustów
2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR),
3) Projekty stałej organizacji ruchu,
4) Przedmiary robót.
6. Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały wynosi min. 60 miesięcy od daty końcowego odbioru robót budowlanych oraz stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 60 miesięcy (termin minimalny) do 84 miesięcy (termin maksymalny).
Gwarancja jakości objęta kryterium oceny ofert nie obejmuje następujących minimalnych okresów gwarancyjnych:
d) poziomego oznakowania grubowarstwowego, oznakowania taśmami
oraz punktowymi elementami odblaskowymi - gwarancja wynosi 60 miesięcy,
e) konstrukcji wsporczej dla znaków drogowych bramowych i wysięgnikowych gwarancja jest wystawiana indywidualnie dla każdej konstrukcji wsporczej. Minimalny okres trwałości konstrukcji wsporczej wynosi 10 lat,
f) słupków znaków pionowych ostrzegawczych, zakazu, nakazu
i informacyjnych o standardowych wymiarach oraz w przypadku elementów, służących do zamocowania znaków do innych obiektów lub konstrukcji gwarancja może być wydana dla partii dostawy i wynosi 60 miesięcy.
Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45233280-5 - Wznoszenie barier drogowych
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna oferty Wykonawców, których oferty nie zostały odrzucone.
2. Zamawiający przy wyborze oferty będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert (dotyczy wszystkich części zamówienia):
Lp. Nazwa kryterium Waga (w %)
1 cena 60,00 %
2 długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały 40,00 %
1) Kryterium „cena”:
W kryterium „cena” oceniana będzie cena brutto oferty. Maksymalną ilość punktów otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę, pozostali będą oceniani według następującego wzoru:
najniższa cena z ofert niepodlegających odrzuceniu
P1= -------------------------------------------------------------------------- x 60
cena badanej oferty
gdzie:
P1 – ilość punktów, jaką dana oferta otrzyma za cenę oferty brutto
2) Kryterium „długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały” (liczone w okresach miesięcznych):
W przypadku zaoferowania minimalnej długości okresu gwarancji tj. 60 miesięcy, Wykonawca otrzyma zero (0) punktów. W przypadku zaoferowania maksymalnej długości okresu gwarancji tj. 84 miesiące, Wykonawca otrzyma czterdzieści (40) punktów. W przypadku zaoferowania gwarancji pomiędzy 60 a 84 miesięcy Wykonawca otrzyma pkt wg wzoru:
okres gwarancji podany w badanej ofercie
P2= -------------------------------------------------------------------------- x 40
najdłuższy oferowany okres gwarancji
gdzie:
P2 – ilość punktów, jaką dana oferta otrzyma za długość okresu gwarancji
Uwaga: Zamawiający określa minimalną oraz maksymalną długość okresu gwarancji, w przedziale od 60 miesięcy do 84 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę długości gwarancji krótszego niż 60 m-cy, Zamawiający ofertę odrzuci. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje gwarancji, i ofertę odrzuci. Wykonawca może zaproponować długość okresu gwarancji dłuższy niż wyznaczony maksymalny 84 miesięcy, jednak w tym przypadku Zamawiający przyjmie do obliczeń wartość 84 miesięcy- najdłuższy przyjęty w kryterium oceny ofert „Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały”. Wykonawcy oferują długości okresu gwarancji w pełnych miesiącach (w przedziale od 60 do 84 miesięcy).
3. Łączna ilość punktów otrzymanych przez Wykonawcę będzie sumą punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach i wagach danego kryterium:
PO = P1 + P2
gdzie:
PO – suma punktów przyznanych danej ofercie,
P1 – punkty w kryterium „cena”
P2 – punkty w kryterium „długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały”
4. Za najkorzystniejszą ofertę Zamawiający uzna ofertę z najwyższą łączną punktacją, tj. przedstawiającą najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
6. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną.
7. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 6, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych, zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: „długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały”
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt XIV SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie,
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
Część 1 zamówienia:
a) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na budowie lub przebudowie drogi/dróg o długości minimum 2,0 km.b) Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia i skieruje do realizacji zamówienia co najmniej jedna osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej która w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert pełniła minimum dwukrotnie funkcję kierownika budowy lub kierownika robót drogowych lub inspektora nadzoru, przy realizacji roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie drogi/dróg o długości minimum 2,0 km, przy czym okres pełnienia funkcji powinien obejmować cały okres realizacji roboty od przejęcia placu budowy do dokonania odbioru przez Zamawiającego.Część 2 zamówienia:
a) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na budowie lub przebudowie drogi/dróg o długości minimum 0,6 km.
b) Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia i skieruje do realizacji zamówienia co najmniej jedna osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej która w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert pełniła minimum dwukrotnie funkcję kierownika budowy lub kierownika robót drogowych lub inspektora nadzoru, przy realizacji roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie drogi/dróg o długości minimum 0,6 km, przy czym okres pełnienia funkcji powinien obejmować cały okres realizacji roboty od przejęcia placu budowy do dokonania odbioru przez Zamawiającego.
Część 3 zamówienia:
a) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na budowie lub przebudowie drogi/dróg o długości minimum 0,3 km.b) Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia i skieruje do realizacji zamówienia co najmniej jedna osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej która w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert pełniła minimum dwukrotnie funkcję kierownika budowy lub kierownika robót drogowych lub inspektora nadzoru, przy realizacji roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie drogi/dróg o długości minimum 0,3 km, przy czym okres pełnienia funkcji powinien obejmować cały okres realizacji roboty od przejęcia placu budowy do dokonania odbioru przez Zamawiającego.Część 4 zamówienia:
a) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na budowie lub przebudowie drogi/dróg o długości minimum 2,5 km.b) Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia i skieruje do realizacji zamówienia co najmniej jedna osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej która w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert pełniła minimum dwukrotnie funkcję kierownika budowy lub kierownika robót drogowych lub inspektora nadzoru, przy realizacji roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie drogi/dróg o długości minimum 2,5 km, przy czym okres pełnienia funkcji powinien obejmować cały okres realizacji roboty od przejęcia placu budowy do dokonania odbioru przez Zamawiającego.Zgodnie art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez budowę rozumie się wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego. Zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez przebudowę rozumie się wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.
Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych dla osoby wskazanej do funkcji kierownika budowy rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, właściwe do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności drogowej. Wykonawca w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego UE, która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej- zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa.
2. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy).
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w pkt
XV SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca na dzień składania ofert:
1) nie podlega wykluczeniu,
2) spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2. Oświadczenia należy złożyć według wzorów stanowiących załączniki nr 2 i 3 do SWZ.
3. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o którym mowa w pkt XV. 1 SWZ lub są one niekompletne, lub zawierają błędy, Zamawiający wezwie Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
4. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych oświadczeń, o których mowa w pkt XV. 1 SWZ.
5. Jeżeli złożone przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w pkt XV.1 SWZ budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
6. W przypadku, o którym mowa w rozdziale XIII.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.
7. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień złożenia):
1) W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu (dotyczy wszystkich części):
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- inne odpowiednie dokumenty, sporządzonego zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą przez Wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Informacja dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 118 ustawy oraz zamierzających powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom:
25. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
26. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
27. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
28. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
29. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny środek dowodowy, o którym mowa w pkt XV.28 SWZ potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM, W TYM JEGO KWOTA, JEŻELI ZAMAWIAJĄCY PRZEWIDUJE OBOWIĄZEK WNIESIENIA WADIUM
1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:
a) część 1 zamówienia: 90 000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych)
b) część 2 zamówienia: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych)
c) część 3 zamówienia: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych)
d) część 4 zamówienia: 110 000,00 zł (słownie: sto dziesięć tysięcy złotych)
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Polska Kasa Opieki SA Numer konta: 25 1240 6292 1111 0011 3044 9886, z adnotacją: „wadium – Wykonanie zagospodarowania poscaleniowego w ramach zadania pn. „Scalanie gruntów obrębów Chylin Wielki, Tarnów, Wólka Tarnowska i Wygoda, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie” ze wskazaniem części zamówienia, której wadium dotyczy.
4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.
6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
1) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji /poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
2) kwotę wadium,
3) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.
7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w tym spółki cywilne):
36. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
37. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) oświadczenia o których mowa w pkt. XV.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2) w przypadku, o którym mowa w pkt XIII.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.
3) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. XV.7 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. XV.7.1) SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
38. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza aby zawarł z nim umowę w
sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących:
załącznik nr 7 (część 1 zamówienia), załącznik nr 7a (część 2 zamówienia), załącznik nr 7b (część 3 zamówienia), załącznik
nr 7c (część 4 zamówienia), zawierającym projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści tej
umowy.
2. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy oraz
postanowień Projektowanych postanowień umowy.
3. Poza zmianami przewidzianymi w art. 455 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje
możliwość dokonania następujących zmian umowy:
1) zmiana terminu wykonania zamówienia w przypadku:
a) wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne,
niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiły po dniu podpisania umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski
żywiołowe, strajki oraz epidemie mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania zamówienia, przy czym
przedłużenie terminu realizacji nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania siły wyższej stanowiącej
przeszkodę w realizacji przedmiotu umowy,
b) skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania robót budowlanych stanowiących
przedmiot zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia przez
organ administracji publicznej, o ile żądanie lub wydanie zakazu nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi
odpowiedzialność, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi na
jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie robót budowlanych lub zakazano prowadzenia robót budowlanych,
c) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z przyjętą
technologią i wymaganiami opisanymi w STWiOR, udokumentowanych w dzienniku budowy i potwierdzonych informacją z
Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni
odpowiadającą okresowi występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych,
d) wystąpienia wad dokumentacji projektowej uniemożliwiającymi prawidłowe wykonania przedmiotu umowy zgodnie z
zasadami sztuki budowlanej i skutkującymi przerwą w realizacji robót budowlanych, przy czym przedłużenie terminu
realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do poprawienia stwierdzonych wad dokumentacji projektowej,
przeprowadzenia uzgodnień z właściwymi organami oraz wydania decyzji przez właściwe organy, jeżeli takie uzgodnienia i
decyzje będą wymagane. Poprawienie stwierdzonych wad dokumentacji projektowej nie może skutkować zwiększeniem
wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 5 ust. 1 umowy,
2) zmiany osobowe w przypadku: długotrwałej choroby potwierdzonej zwolnieniem lekarskim, śmiercią, innymi przyczynami i
zdarzeniami losowymi. Zmiana osoby musi być pisemnie uzasadniona przez Wykonawcę w kontekście dokonania
konieczności takiej zmiany i zaakceptowana przez Zamawiającego, a kwalifikacje i doświadczenie osoby wskazanej na
zamianę muszą być co najmniej równe kwalifikacjom i doświadczeniu osoby wskazanej w § 13 ust. 1 pkt 2) umowy w
zakresie wymaganym przez Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dla spełniania warunku
udziału w postępowaniu.
(ze względu na ograniczoną ilość znaków w tym "polu", ciąg dalszy rodzaju i zakresu zmian umowy oraz warunków ich
wprowadzenia umieszczono w Informacjach dodatkowych)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.powiatchelmski.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-28 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-06-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
(dalsza część tekstu z pola "rodzaj i zakres zmiany umowy")
3) zmiany umowy w zakresie podwykonawstwa w szczególności:
a) rezygnacji lub zmiany podwykonawstwa dla części zamówienia,
b) wystąpienia uzasadnionego przypadku konieczności zmiany podwykonawcy jako podmiotu, na zasobach którego opierał
się Wykonawca wykazując na etapie postępowania o udzielenie zamówienia spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
za zgodą Zamawiającego i pod warunkiem, że odnośnie nowego podmiotu wykazane zostanie spełnianie warunków udziału
w postępowaniu w zakresie, w jakim możliwa byłaby ta zmiana na etapie postępowania o udzielenie zamówienia
dokonywana w trybie art. 122 ustawy, a podmiot ten złoży pisemne potwierdzenie udostępnienia Wykonawcy niezbędnych
zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych wcześniej przez Wykonawcę
okoliczności związanych w szczególności ze zmianami organizacyjnymi, kadrowymi, problemami finansowymi w zakresie
całości prowadzonej działalności, czy innymi kwestiami mającymi wpływ na prawidłową organizację procesu realizacji
zamówienia po stronie Wykonawcy.
4.Zmiany treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
5.Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia
którejkolwiek z okoliczności wymienionej w pkt XVI.3 SWZ