Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Wykonanie wielobr. dok. projekt.-koszt. wraz z mapami sytuac.-wysokościowymi do celów projekt., badaniami geotechn. podłoża grunt. dla zadania inwest. pn.: "Zagospodarowanie turystyczne jeziora Wicko"
1.3.1 Opracowanie dokumentacji projektowej: Zagospodarowanie turystyczne jeziora Wicko
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z mapami sytuacyjno – wysokościowymi do celów projektowych w skali 1:500, aktualnymi badaniami geotechnicznymi podłoża gruntowego w niezbędnym zakresie i uzyskaniem odpowiednich opinii, uzgodnień i decyzji dla zadania pn.: „Zagospodarowanie turystyczne jeziora Wicko” wraz z budową niezbędnej infrastruktury sieci uzbrojenia terenu.
2. Zakres prac projektowych obejmuje:
Część I Opracowanie dokumentacji projektowej budowy ośrodka sportów wodnych wraz z niezbędną infrastrukturą w miejscowości Łącko
1) Wykonanie badań geotechnicznych podłoża gruntowego,
2) Stworzenie podkładu geodezyjno – kartograficznego dla planowanego przedsięwzięcia, w tym:
a) scalenie działek nr 220/5 i 220/7 obręb ew. Łącko;
b) określenie przebiegu linii brzegu jeziora Wicko w zakresie objętym opracowaniem;
c) wykonanie mapy do celów projektowych w skali 1:500, wraz ze wskazaniem aktualnych punktów granicznych osnowy (aktualny stan prawny granic),
3) Opracowanie dokumentacji projektowej na remont drogi gminnej (dz. nr 246 obręb Łącko) o łącznej długości ca 280 mb wraz z budową odcinka sieci kanalizacji sanitarnej o długości ok. 250 m i wodociągowej o długości ok. 320 m i z przyłączem do projektowanych obiektów Ośrodka sportów wodnych na działce nr 220/7 obręb Łącko a także budową oświetlenia drogowego na odcinku remontowanej drogi i budową ośrodka sportów wodnych wraz z niezbędną infrastrukturą w msc. Łącko – na podstawie PFU dla przedmiotowego zakresu.
3. Budynek ośrodka sportów wodnych, jak i infrastruktura towarzysząca m. in. pola namiotowe, sanitariaty, pomosty powinny być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
4. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania odpowiednich opinii, uzgodnień i decyzji dla poszczególnych części w tym:
1) Opracowanie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia oraz wystąpienie z wnioskiem i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z uwzględnieniem częściowej lokalizacji inwestycji na obszarze Natura 2000 – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Nie wyklucza się także konieczności sporządzenia przez Wykonawcę raportu oddziaływania na środowisko, jeżeli w toku czynności administracyjnych prowadzonych przez właściwe organy, zostanie nałożony obowiązek jego sporządzenia – bez dodatkowego wynagrodzenia dla Wykonawcy,
2) Wystąpienie z wnioskiem i uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla terenów nie objętych opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, po określeniu przez Wykonawcę planowanego sposobu zagospodarowania terenu
oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, przedstawione w formie opisowej i graficznej wraz z określeniem granic terenu objętego wnioskiem, przedstawionych na 2 egzemplarzach kopii mapy zasadniczej. Zakres decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego będzie obejmował swym zakresem pomosty, groble i częściowo zagospodarowanie terenu na dz. nr 1/1 i 1/2 obręb Wicko Morskie.
3) Uzyskanie niezbędnych zgód wodnoprawnych obejmujących m. in. szczególne korzystanie z wód, budowę urządzeń wodnych oraz ustalenie przebiegu linii brzegowej - należy ustalić przebieg linii brzegowej na odcinku ok 400 - 500 m od istniejących pomostów.
4) Uzyskanie innych niezbędnych opinii i uzgodnień, warunków technicznych od gestorów sieci wymaganych przepisami prawa w toku czynności projektowych. W tym uzgodnień i opinii Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Gdyni w zakresie części 3 zamówienia.
5. Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej. Ponadto powinna być ona aktualna na dzień określony jako termin wykonania zamówienia, z uwzględnieniem nowelizacji przepisów prawa – w szczególności ustawy Prawo wodne oraz ustawy Prawo Budowlane.
6. Podstawą opracowania wielobranżowej dokumentacji projektowej jest Program Funkcjonalno – Użytkowy wraz z załącznikami.
7. Wykonawca zobowiązany jest do wydania przedmiotu umowy w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
8. Dokumentację projektową dla w/w zadań projektant zobowiązuje się dostarczyć w wersji elektronicznej, pliki w formacie PDF oraz w formie papierowej w ilości:
a) prezentację multimedialną wraz z wizualizacją dla przedmiotu zamówienia,
b) projekt budowlany wszystkich branż – po 6 egz.,
c) projekt wykonawczy wszystkich branż - po 4 egz.,
d) przedmiary robót – po 2 egz.,
e) kosztorysy inwestorskie – po 2 egz.,
f) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – po 4 kpl.,
wraz z pisemnym określeniem o jej kompletności.
Ponadto dokumentację kosztorysową należy dostarczyć również w wersji elektronicznej edytowalnej w programach kosztorysowych typu .ath lub .rds, natomiast rysunki w formacie .dwg lub .dxf.
9. W przypadku wystąpienia przeszkód niemożliwych do przewidzenia na etapie ogłoszenia zamówienia, Zamawiający zastrzega prawo do odstąpienia od umowy, przed uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W takim przypadku Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie proporcjonalne do stopnia zaawansowania prac.
10. Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji projektowej potwierdzającej złożenie dokumentacji projektowej w terminie. Zamawiający w terminie 14 dni od złożenia dokumentacji projektowej zweryfikuje ją i dokona odbioru dokumentacji protokołem odbioru.
11. W okresie gwarancji wykonawca zobowiązany jest do sporządzania aktualizacji kosztorysów objętych przedmiotem umowy w terminie określonym przez Zamawiającego.
12. Na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane, autor dokumentacji projektowej zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na pytania potencjalnych Wykonawców – związanych z przyjętymi w dokumentacji technicznej rozwiązaniami projektowymi.
13. Wykonawca ma obowiązek pełnienia czynności nadzoru autorskiego na budowie na każde żądanie Zamawiającego, w przypadku gdy będzie zawarta umowa - zlecenie o sprawowaniu nadzoru autorskiego.
14. Dokumentacja projektowa winna być wykonana bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę chyba że, jeśli nie można opisać przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny sposób - wtedy wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, a w związku z tym muszą być sprecyzowane parametry, po spełnieniu których produkt zostanie uznany za równoważny.
15. Opisując przedmiot dokumentacji projektowej przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawca jest zobowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
16. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym za pomocą norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp.
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z mapami sytuacyjno – wysokościowymi do celów projektowych w skali 1:500, aktualnymi badaniami geotechnicznymi podłoża gruntowego w niezbędnym zakresie i uzyskaniem odpowiednich opinii, uzgodnień i decyzji dla zadania pn.: „Zagospodarowanie turystyczne jeziora Wicko” wraz z budową niezbędnej infrastruktury sieci uzbrojenia terenu.
2. Część II Opracowanie dokumentacji projektowej zagospodarowania terenu wraz z niezbędną infrastrukturą w miejscowości Jezierzany.
Zakres prac projektowych obejmuje
1) Wykonanie badań geotechnicznych podłoża gruntowego;
2) Stworzenie podkładu geodezyjno – kartograficznego dla planowanego przedsięwzięcia,
w tym:
a) określenie przebiegu linii brzegu jeziora Wicko w zakresie objętym opracowaniem;
b) wykonanie mapy do celów projektowych w skali 1:500, wraz ze wskazaniem aktualnych punktów granicznych osnowy (aktualny stan prawny granic).
3) Opracowanie dokumentacji projektowej zagospodarowania terenu wraz z niezbędną infrastrukturą w msc. Jezierzany – na podstawie PFU dla przedmiotowego zakresu.
3. Budynek ośrodka sportów wodnych, jak i infrastruktura towarzysząca m. in. pola namiotowe, sanitariaty, pomosty powinny być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
4. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania odpowiednich opinii, uzgodnień i decyzji dla poszczególnych części w tym:
1) Opracowanie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia oraz wystąpienie z wnioskiem i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z uwzględnieniem częściowej lokalizacji inwestycji na obszarze Natura 2000 – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Nie wyklucza się także konieczności sporządzenia przez Wykonawcę raportu oddziaływania na środowisko, jeżeli w toku czynności administracyjnych prowadzonych przez właściwe organy, zostanie nałożony obowiązek jego sporządzenia – bez dodatkowego wynagrodzenia dla Wykonawcy,
2) Wystąpienie z wnioskiem i uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla terenów nie objętych opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, po określeniu przez Wykonawcę planowanego sposobu zagospodarowania terenu
oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, przedstawione w formie opisowej i graficznej wraz z określeniem granic terenu objętego wnioskiem, przedstawionych na 2 egzemplarzach kopii mapy zasadniczej. Zakres decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego będzie obejmował swym zakresem pomosty, groble i częściowo zagospodarowanie terenu na dz. nr 1/1 i 1/2 obręb Wicko Morskie.
3) Uzyskanie niezbędnych zgód wodnoprawnych obejmujących m. in. szczególne korzystanie z wód, budowę urządzeń wodnych oraz ustalenie przebiegu linii brzegowej - należy ustalić przebieg linii brzegowej na odcinku ok 400 - 500 m od istniejących pomostów.
4) Uzyskanie innych niezbędnych opinii i uzgodnień, warunków technicznych od gestorów sieci wymaganych przepisami prawa w toku czynności projektowych. W tym uzgodnień i opinii Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Gdyni w zakresie części 3 zamówienia.
5, Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej. Ponadto powinna być ona aktualna na dzień określony jako termin wykonania zamówienia, z uwzględnieniem nowelizacji przepisów prawa – w szczególności ustawy Prawo wodne oraz ustawy Prawo Budowlane.
6, Podstawą opracowania wielobranżowej dokumentacji projektowej jest Program Funkcjonalno – Użytkowy wraz z załącznikami.
7, Wykonawca zobowiązany jest do wydania przedmiotu umowy w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
8, Dokumentację projektową dla w/w zadań projektant zobowiązuje się dostarczyć w wersji elektronicznej, pliki w formacie PDF oraz w formie papierowej w ilości:
a) prezentację multimedialną wraz z wizualizacją dla przedmiotu zamówienia,
b) projekt budowlany wszystkich branż – po 6 egz.,
c) projekt wykonawczy wszystkich branż - po 4 egz.,
d) przedmiary robót – po 2 egz.,
e) kosztorysy inwestorskie – po 2 egz.,
f) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – po 4 kpl.,
wraz z pisemnym określeniem o jej kompletności.
Ponadto dokumentację kosztorysową należy dostarczyć również w wersji elektronicznej edytowalnej w programach kosztorysowych typu .ath lub .rds, natomiast rysunki w formacie .dwg lub .dxf.
9. W przypadku wystąpienia przeszkód niemożliwych do przewidzenia na etapie ogłoszenia zamówienia, Zamawiający zastrzega prawo do odstąpienia od umowy, przed uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W takim przypadku Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie proporcjonalne do stopnia zaawansowania prac.
10. Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji projektowej potwierdzającej złożenie dokumentacji projektowej w terminie. Zamawiający w terminie 14 dni od złożenia dokumentacji projektowej zweryfikuje ją i dokona odbioru dokumentacji protokołem odbioru.
11. W okresie gwarancji wykonawca zobowiązany jest do sporządzania aktualizacji kosztorysów objętych przedmiotem umowy w terminie określonym przez Zamawiającego.
12. Na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane, autor dokumentacji projektowej zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na pytania potencjalnych Wykonawców – związanych z przyjętymi w dokumentacji technicznej rozwiązaniami projektowymi.
13. Wykonawca ma obowiązek pełnienia czynności nadzoru autorskiego na budowie na każde żądanie Zamawiającego, w przypadku gdy będzie zawarta umowa - zlecenie o sprawowaniu nadzoru autorskiego.
14. Dokumentacja projektowa winna być wykonana bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę chyba że, jeśli nie można opisać przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny sposób - wtedy wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, a w związku z tym muszą być sprecyzowane parametry, po spełnieniu których produkt zostanie uznany za równoważny.
15. Opisując przedmiot dokumentacji projektowej przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawca jest zobowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
16. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym za pomocą norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp.
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z mapami sytuacyjno – wysokościowymi do celów projektowych w skali 1:500, aktualnymi badaniami geotechnicznymi podłoża gruntowego w niezbędnym zakresie i uzyskaniem odpowiednich opinii, uzgodnień i decyzji dla zadania pn.: „Zagospodarowanie turystyczne jeziora Wicko” wraz z budową niezbędnej infrastruktury sieci uzbrojenia terenu.
2. Część III Opracowanie dokumentacji projektowej zagospodarowania terenu wraz z niezbędną infrastrukturą w miejscowości Królewo
1) Stworzenie podkładu geodezyjno – kartograficznego dla planowanego przedsięwzięcia, w tym:
a) określenie przebiegu linii brzegu jeziora Wicko w zakresie objętym opracowaniem;
b) wykonanie mapy do celów projektowych w skali 1:500, wraz ze wskazaniem aktualnych punktów granicznych osnowy (aktualny stan prawny granic).
2) Miejsce projektowanego zagospodarowania terenu zlokalizowane jest na terenie zamkniętym (Poligon Wicko Morskie) – prowadzenie prac geodezyjnych na przedmiotowym terenie wymaga odpowiednich uprawnień,
3) Opracowanie dokumentacji projektowej zagospodarowania terenu wraz z niezbędna infrastrukturą w msc. Królewo – na podstawie PFU dla przedmiotowego zakresu.
3. Budynek ośrodka sportów wodnych, jak i infrastruktura towarzysząca m. in. pola namiotowe, sanitariaty, pomosty powinny być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
4. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania odpowiednich opinii, uzgodnień i decyzji dla poszczególnych części w tym:
1) Opracowanie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia oraz wystąpienie z wnioskiem i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z uwzględnieniem częściowej lokalizacji inwestycji na obszarze Natura 2000 – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Nie wyklucza się także konieczności sporządzenia przez Wykonawcę raportu oddziaływania na środowisko, jeżeli w toku czynności administracyjnych prowadzonych przez właściwe organy, zostanie nałożony obowiązek jego sporządzenia – bez dodatkowego wynagrodzenia dla Wykonawcy,
2) Wystąpienie z wnioskiem i uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla terenów nie objętych opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, po określeniu przez Wykonawcę planowanego sposobu zagospodarowania terenu
oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, przedstawione w formie opisowej i graficznej wraz z określeniem granic terenu objętego wnioskiem, przedstawionych na 2 egzemplarzach kopii mapy zasadniczej. Zakres decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego będzie obejmował swym zakresem pomosty, groble i częściowo zagospodarowanie terenu na dz. nr 1/1 i 1/2 obręb Wicko Morskie.
3) Uzyskanie niezbędnych zgód wodnoprawnych obejmujących m. in. szczególne korzystanie z wód, budowę urządzeń wodnych oraz ustalenie przebiegu linii brzegowej - należy ustalić przebieg linii brzegowej na odcinku ok 400 - 500 m od istniejących pomostów.
4) Uzyskanie innych niezbędnych opinii i uzgodnień, warunków technicznych od gestorów sieci wymaganych przepisami prawa w toku czynności projektowych. W tym uzgodnień i opinii Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Gdyni w zakresie części 3 zamówienia.
5. Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej. Ponadto powinna być ona aktualna na dzień określony jako termin wykonania zamówienia, z uwzględnieniem nowelizacji przepisów prawa – w szczególności ustawy Prawo wodne oraz ustawy Prawo Budowlane.
6. Podstawą opracowania wielobranżowej dokumentacji projektowej jest Program Funkcjonalno – Użytkowy wraz z załącznikami.
7. Wykonawca zobowiązany jest do wydania przedmiotu umowy w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
8. Dokumentację projektową dla w/w zadań projektant zobowiązuje się dostarczyć w wersji elektronicznej, pliki w formacie PDF oraz w formie papierowej w ilości:
a) prezentację multimedialną wraz z wizualizacją dla przedmiotu zamówienia,
b) projekt budowlany wszystkich branż – po 6 egz.,
c) projekt wykonawczy wszystkich branż - po 4 egz.,
d) przedmiary robót – po 2 egz.,
e) kosztorysy inwestorskie – po 2 egz.,
f) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – po 4 kpl.,
wraz z pisemnym określeniem o jej kompletności.
Ponadto dokumentację kosztorysową należy dostarczyć również w wersji elektronicznej edytowalnej w programach kosztorysowych typu .ath lub .rds, natomiast rysunki w formacie .dwg lub .dxf.
9. W przypadku wystąpienia przeszkód niemożliwych do przewidzenia na etapie ogłoszenia zamówienia, Zamawiający zastrzega prawo do odstąpienia od umowy, przed uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W takim przypadku Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie proporcjonalne do stopnia zaawansowania prac.
10. Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji projektowej potwierdzającej złożenie dokumentacji projektowej w terminie. Zamawiający w terminie 14 dni od złożenia dokumentacji projektowej zweryfikuje ją i dokona odbioru dokumentacji protokołem odbioru.
11. W okresie gwarancji wykonawca zobowiązany jest do sporządzania aktualizacji kosztorysów objętych przedmiotem umowy w terminie określonym przez Zamawiającego.
12. Na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane, autor dokumentacji projektowej zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na pytania potencjalnych Wykonawców – związanych z przyjętymi w dokumentacji technicznej rozwiązaniami projektowymi.
13. Wykonawca ma obowiązek pełnienia czynności nadzoru autorskiego na budowie na każde żądanie Zamawiającego, w przypadku gdy będzie zawarta umowa - zlecenie o sprawowaniu nadzoru autorskiego.
14. Dokumentacja projektowa winna być wykonana bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę chyba że, jeśli nie można opisać przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny sposób - wtedy wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, a w związku z tym muszą być sprecyzowane parametry, po spełnieniu których produkt zostanie uznany za równoważny.
15. Opisując przedmiot dokumentacji projektowej przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawca jest zobowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
16. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym za pomocą norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp.
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Home Design - Architekt wnętrz Koszalin
Koszalin (zachodniopomorskie)
Równanie terenu
Suliszewo (zachodniopomorskie)
Instalacje kanalizacji
Suliszewo (zachodniopomorskie)
Wykopy pod fundamenty
Suliszewo (zachodniopomorskie)
Przyłącza wodno kanalizacyjne
Suliszewo (zachodniopomorskie)
Usługi koparką
Suliszewo (zachodniopomorskie)
Prace ziemne
Suliszewo (zachodniopomorskie)
Produkcja i montaż rolet zewnętrznych
Szczecin (zachodniopomorskie)
Urządzenia dźwigowe, montaż urządzeń dźwigowych, serwis dźwigów
Wałcz (zachodniopomorskie)