III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli: 1. Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 2 (dwie) usługi, polegające na przygotowaniu prognoz oddziaływania na środowisko dla dokumentów strategicznych o zasięgu krajowym, w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227 z późń. zm..), o wartości co najmniej 100 000,00 złotych brutto każda (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) i co najmniej 4 (cztery) usługi, polegające na przygotowaniu prognoz oddziaływania na środowisko dla dokumentów strategicznych o zasięgu wojewódzkim o wartości co najmniej 50 000,00 złotych brutto każda (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 ). Za wykonane usługi Zamawiający uzna tylko takie, których realizacja zakończyła się przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu. 2. Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami skierowanymi do realizacji Przedmiotu zamówienia, spełniającymi poniższe wymagania, tj.: 1)1 osobą - kierownikiem projektu – posiadającą wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu ochrony środowiska lub inżynierii środowiska oraz doświadczenie w kierowaniu opracowaniem potwierdzone autorstwem lub współautorstwem: a)była autorem lub współautorem co najmniej 5 raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla budowy dróg (autostrad, dróg ekspresowych, krajowych lub wojewódzkich) oraz co najmniej 1 prognozy oddziaływania na środowisko planu, polityki, programu lub strategii, lub b)była autorem lub współautorem co najmniej 2 prognoz oddziaływania na środowisko planu, polityki, programu lub strategii dotyczących transportu drogowego, wykonanych w ciągu ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert; 2)co najmniej 1 osobą - specjalistą w dziedzinie ochrony środowiska – posiadającą wykształcenie wyższe z kierunków: ochrona środowiska, inżynieria środowiska, biologia, botanika, ekologia, leśnictwo, rolnictwo lub pokrewne związane z ochroną przyrody/środowiska oraz doświadczenie zawodowe w wykonywaniu analiz w zakresie ochrony środowiska potwierdzone autorstwem lub współautorstwem: a) co najmniej 3 raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dotyczących transportu drogowego lub b)minimum 2 prognoz oddziaływania na środowisko dla dokumentów strategicznych, wykonanych w okresie ostatnich 4 lat przed upływem terminu składania ofert; 3) co najmniej 1 osobą - specjalistą w dziedzinie ochrony przyrody – posiadającą wykształcenie wyższe z kierunków: biologia, botanika, leśnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo lub pokrewne związane z ochroną przyrody oraz doświadczenie zawodowe w wykonywaniu opracowań związanych z ochroną przyrody potwierdzone autorstwem lub współautorstwem: a) co najmniej 3 ocen oddziaływania na środowisko (prognozy oddziaływania na środowisko dla planu, polityki, programu lub strategii dotyczących transportu drogowego lub raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dotyczące transportu drogowego) lub b)co najmniej 3 planów zadań ochronnych dla obszarów chronionych, wykonanych w okresie ostatnich 4 lat przed upływem terminu składania ofert; 4) co najmniej 1 osobą - specjalistą akustykiem – posiadającą wykształcenie wyższe techniczne lub wyższe w zakresie akustyki lub fizyki oraz posiadającego doświadczenie zawodowe związane z wykonywaniem obliczeń akustycznych potwierdzone autorstwem lub współautorstwem, co najmniej 3 ocen oddziaływania na środowisko (prognozy oddziaływania na środowisko dla planu, polityki, programu lub strategii dotyczących transportu drogowego lub raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dotyczące transportu drogowego) wykonanych w okresie ostatnich 4 lat przed upływem terminu składania ofert; 5) co najmniej 1 osobą - specjalistą GIS - posiadającą wykształcenie wyższe w zakresie obejmującym geograficzne systemy informacyjne (GIS) na kierunkach: ochrona środowiska, geografia, inżynieria środowiska, geodezja, informatyka, gospodarka przestrzenna, inne kierunki wyższych studiów obejmujące techniki GIS lub studia podyplomowe z zakresu GIS oraz doświadczenie w wykonywaniu prac w zakresie technik GIS, rozumianych jako wykonywanie zadań z pozyskaniem, przetwarzaniem, analizowaniem i prezentacją danych przestrzennych potwierdzone autorstwem lub współautorstwem, co najmniej 4 opracowań środowiskowych spośród poniższych: prognoza oddziaływania na środowisko, raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, inwentaryzacja przyrodnicza, ekspertyza, monitoring, plan zadań ochronnych, plan zagospodarowania przestrzennego wykonanych w okresie ostatnich 4 lat przed upływem terminu składania ofert; 6) co najmniej 1 osobą - specjalistą ds. transportu drogowego –posiadającą wykształcenie wyższe w zakresie transportu drogowego oraz posiadającego doświadczenie zawodowe związane z planowaniem inwestycji drogowych, potwierdzone publikacją min. 3 artykułów dotyczących transportu drogowego lub autorstwem /współautorstwem opracowania branżowego dotyczącego lub posiadającego doświadczenie zawodowe w obszarze planowania inwestycji drogowych – min 3 lata w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert.Uwaga: Ilekroć jest mowa o braniu udziału w opracowaniu raportu o oddziaływaniu na środowisko lub prognozy oddziaływania na środowisko, należy przez to rozumieć bycie autorem (osoba, która pisze samodzielnie raport) lub współautorem (osoba, która uczestniczy w przygotowaniu raportu np. pisząc jego część) raportu końcowego z opracowania lub analizy w danej dziedzinie.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp – jeśli Wykonawca nie wskaże w Formularzu ofertowym miejsca, w którym Zamawiający może samodzielnie znaleźć przedmiotowy dokument dotyczący Wykonawcy, 2) dokumentu dotyczącego podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 1) powyżej, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakimWykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego. 3) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale VII ust. 2 pkt 1) SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Rozdziale VII ust. 2 pkt 1) SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, zewskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy określone w pkt. 3) stosuje się odpowiednio.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) wykazu wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu - uwzględniającego wymagania określone w Rozdziale V ust. 1 pkt 2 ppkt 2.3.1) SIWZ, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane lub sąwykonywane należycie są: - Referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, - oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej. Jeśli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania dokumentów, o którym mowa powyżej. 2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji Przedmiotu zamówienia, wraz zinformacjami na temat doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego – uwzględniające wymagania określone w Rozdziale V ust. 1 pkt 2 ppkt 2.3.2) SIWZ, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami. W przypadku, gdy w przedstawionych na potwierdzenie spełnienia warunków dokumentach wskazane zostaną przez Wykonawcę wartości w walucie innej niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg kursu średniego NBP (wg tabeli A kursów średnich walut obcych) na dzień, w którym ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku, gdy w dniu publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych NBP nie opublikował średnich kursów walut należy przyjąć pierwszy opublikowany po tej dacie kurs NBP.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Oferta Wykonawcy musi zawierać:1)Formularz ofertowy – podpisany zgodnie z zasadami, o których mowa w ust. 4 i wypełniony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2do SIWZ;2)Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 1 pkt 1 SIWZ podpisane zgodnie z zasadami, o których mowa w ust. 4 i wypełnione według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ;3)Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców występujących wspólnie) - o ile ofertę składa pełnomocnik, w formie zgodnej z zasadami, o których mowa w ust. 6 i 7, 4)Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 1 pkt 1 ppkt 1.2) SIWZ - jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego, podpisane zgodnie z zasadami, o których mowa w ust. 4.5)Wykaz osób – niezbędny dla oceny oferty wg przyjętych kryteriów oceny ofert, zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SIWZ.UWAGA: Brak Wykazu osób – niezbędny dla oceny oferty wg przyjętych kryteriów oceny ofert, lub nie zawarcie w Wykazie informacji niezbędnych do oceny oferty wg. przyjętego kryterium „Doświadczenie osób realizujących zamówienie – 10%”, spowoduje odrzucenie oferty, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.6)Dokument „Sposób realizacji zamówienia”, w którym Wykonawca zawrze Opis koncepcji organizacji wskazanych w OPZ elementów procedury SOOŚ dla 100 obwodnic, w przejrzysty i logiczny sposób przedstawi relacje i zależności pomiędzy poszczególnymi elementami oceny oraz wstępny harmonogram. W OPZ, przedstawione zostały poszczególne elementy oceny, przy czym Zamawiający nie precyzuje szczegółowej koncepcji organizacji oceny - pozostaje w tym zakresie otwarty na propozycję Wykonawcy. Przedstawiony Opis koncepcji organizacji oceny powinien dostarczyć Zamawiającemu odpowiedzi w jaki sposób Wykonawca przeprowadzi przedmiotową ocenę. Zawarta w Opisie koncepcja organizacji oceny powinna być kompletna, szczegółowa i logiczna, tj. uwzględniać relacje i zależności (w tym sekwencyjność, paralelność, komplementarność, itp.) pomiędzy wszystkimi elementami oceny. Ponadto powinna być realna i użyteczna dla Zamawiającego w kontekście celów wskazanych w OPZ. Zamawiający wymaga, aby przygotowany przez Wykonawcę dokument „Sposób realizacji zamówienia” umożliwiał identyfikację poszczególnych elementów podlegających ocenie wg przyjętego kryterium, o którym mowa w Rozdziale XVI ust. 3 pkt 3.2 SIWZ.UWAGA: Brak dokumentu opisanego w ust. 2 pkt 6) powyżej, lub nie zawarcie któregokolwiek z powyższych elementów wskazanych w ust. 2 pkt 6) spowoduje odrzucenie oferty, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.