III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Wykonawca wykaże dysponowanie minimum po jednej osobie, w zakresie każdej części, w każdej wskazanej specjalności posiadającej uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie bez ograniczeń w specjalnościach:Dla części 1:1) konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń – osoba, która będzie pełniła funkcję inspektora branży konstrukcyjno-budowlanej – musi posiadać 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego i w ostatnich pięciu latach nadzorowała i rozliczała roboty budowlane w minimum jednej inwestycji kubaturowej polegającej na termomodernizacji budynku użyteczności publicznej (wg definicji zawartej w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2019 r. 1065)), zwanego dalej rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, z podaniem daty i miejsca wykonania usługi oraz danymi kontaktowymi przedstawiciela inwestora i w zakresie, w którym znajduje się przynajmniej jedna z wymienionych poniżej robót:a) ocieplenie ścian,b) ocieplenie stropów,c) wymiana stolarki okiennej i drzwiowej- w budynku o kubaturze większej niż 900 m32) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń – osoba, która będzie pełniła funkcję inspektora branży sanitarnej – musi posiadać 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego i w ostatnich pięciu latach nadzorowała i rozliczała roboty budowlane w minimum jednej inwestycji kubaturowej polegającej na termomodernizacji budynku użyteczności publicznej (wg definicji zawartej w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie) z podaniem daty i miejsca wykonania usługi oraz danymi kontaktowymi przedstawiciela inwestora i w zakresie, w którym znajduje się przynajmniej jedna z wymienionych poniżej robót:a) instalacja c.o. i c.w.u.b) instalacja grzejników z zaworami - w budynku o kubaturze większej niż 900 m3 3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych – osoba, która będzie pełniła funkcję inspektor branży elektrycznej – musi posiadać 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego i w ostatnich pięciu latach nadzorowała i rozliczała roboty budowlane w minimum jednej inwestycji kubaturowej polegającej termomodernizacji budynku użyteczności publicznej (wg definicji zawartej w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie) z podaniem daty i miejsca wykonania usługi oraz danymi kontaktowymi przedstawiciela inwestora w zakresie, w którym, znajduje się przynajmniej jedna z wymienionych poniżej robót: a) wymiana instalacji odgromowej - w budynku o kubaturze większej niż 900 m3Dla części 2:4) konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń – osoba, która będzie pełniła funkcję inspektora branży konstrukcyjno-budowlanej – musi posiadać 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego i w ostatnich pięciu latach nadzorowała i rozliczała roboty budowlane w minimum jednej inwestycji kubaturowej polegającej na termomodernizacji budynku użyteczności publicznej (wg definicji zawartej w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2019 r. 1065)), zwanego dalej rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, z podaniem daty i miejsca wykonania usługi oraz danymi kontaktowymi przedstawiciela inwestora i w zakresie, w którym znajduje się przynajmniej jedna z wymienionych poniżej robót:a) ocieplenie ścian,b) ocieplenie stropów,c) wymiana stolarki okiennej i drzwiowej- w budynku o kubaturze większej niż 900 m35) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń – osoba, która będzie pełniła funkcję inspektora branży sanitarnej – musi posiadać 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego i w ostatnich pięciu latach nadzorowała i rozliczała roboty budowlane w minimum jednej inwestycji kubaturowej polegającej na termomodernizacji budynku użyteczności publicznej (wg definicji zawartej w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie) z podaniem daty i miejsca wykonania usługi oraz danymi kontaktowymi przedstawiciela inwestora i w zakresie, w którym znajduje się przynajmniej jedna z wymienionych poniżej robót:a) instalacja c.o. i c.w.u.b) instalacja grzejników z zaworami - w budynku o kubaturze większej niż 900 m3 6) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych – osoba, która będzie pełniła funkcję inspektor branży elektrycznej – musi posiadać 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego i w ostatnich pięciu latach nadzorowała i rozliczała roboty budowlane w minimum jednej inwestycji kubaturowej polegającej termomodernizacji budynku użyteczności publicznej (wg definicji zawartej w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie) z podaniem daty i miejsca wykonania usługi oraz danymi kontaktowymi przedstawiciela inwestora w zakresie, w którym, znajduje się przynajmniej jedna z wymienionych poniżej robót: a) wymiana instalacji odgromowej - w budynku o kubaturze większej niż 900 m3Dla części 3:7) konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń – osoba, która będzie pełniła funkcję inspektora branży konstrukcyjno-budowlanej – musi posiadać 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego i w ostatnich pięciu latach nadzorowała i rozliczała roboty budowlane w minimum jednej inwestycji kubaturowej polegającej na termomodernizacji budynku użyteczności publicznej (wg definicji zawartej w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2019 r. 1065)), zwanego dalej rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, z podaniem daty i miejsca wykonania usługi oraz danymi kontaktowymi przedstawiciela inwestora i w zakresie, w którym znajduje się przynajmniej jedna z wymienionych poniżej robót:a) ocieplenie ścian,b) ocieplenie stropów,c) wymiana stolarki okiennej i drzwiowej- w budynku o kubaturze większej niż 900 m38) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń – osoba, która będzie pełniła funkcję inspektora branży sanitarnej – musi posiadać 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego i w ostatnich pięciu latach nadzorowała i rozliczała roboty budowlane w minimum jednej inwestycji kubaturowej polegającej na termomodernizacji budynku użyteczności publicznej (wg definicji zawartej w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie) z podaniem daty i miejsca wykonania usługi oraz danymi kontaktowymi przedstawiciela inwestora i w zakresie, w którym znajduje się przynajmniej jedna z wymienionych poniżej robót:a) instalacja c.o. i c.w.u.b) instalacja grzejników z zaworami - w budynku o kubaturze większej niż 900 m3 9) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych – osoba, która będzie pełniła funkcję inspektor branży elektrycznej – musi posiadać 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego i w ostatnich pięciu latach nadzorowała i rozliczała roboty budowlane w minimum jednej inwestycji kubaturowej polegającej termomodernizacji budynku użyteczności publicznej (wg definicji zawartej w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie) z podaniem daty i miejsca wykonania usługi oraz danymi kontaktowymi przedstawiciela inwestora w zakresie, w którym, znajduje się przynajmniej jedna z wymienionych poniżej robót: a) wymiana instalacji odgromowej - w budynku o kubaturze większej niż 900 m3Powyższe osoby (dla każdej części) powinny być wpisane na listę członków Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa z aktualnym terminem ważności zaświadczenia o opłaconych składkach (ważne ubezpieczenie OC na kwotę minimum 50 000,00 euro, co Wykonawca potwierdza w złożonym oświadczeniu do postępowania przetargowego (kopia uprawnień budowlanych i zaświadczenie przynależności do Polskiej Izby Inżynierów będzie wymagane w momencie podpisania umowy). Zamawiający uzna okres od uzyskania ww. uprawień do dnia składania ofert, jako doświadczenie ww. osób. Uprawnienia powyższych osób muszą odpowiadać wymaganiom art. 12 ustawy z Prawo budowlane, czy odpowiednim wcześniejszym przepisom lub uprawnieniniom zagranicznym równoważnym, uznanym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z art. 12a ustawy prawo budowlane tj. ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2018 r., poz. 2272 z późn. zm.)W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą łącznie spełnianie ww. warunku.Wykonawca składając ofertę na więcej niż jedną część musi wykazać dysponowanie min. trzema ww. osobami (uwzględniając zdanie poniżej).Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji, w przypadku osób, które posiadają uprawnienia w więcej niż jednej specjalności, z wyłączeniem możliwości sprawowania wskazanej funkcji w obu częściach postępowania jednocześnie.2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w 1.1.1. ust. 1. pkt. 1); 2); 3) oraz w 1.1.2. w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotu zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.3. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja”, o której mowa w ust. 2. wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy:a) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.b) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia.c) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.4. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów określających w szczególności:zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia;zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia;czy podmiot, na zdolnościach, którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 2, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lubb) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą:1.1. Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 3 i nr 4 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w rozdz. 5 SIWZ, oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art 24 ust 1 ustawy Pzp i art 24 ust 5 pkt 1 ustawy Pzp.1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców lub w przypadku reprezentowania Wykonawcy przez pełnomocnika, do oferty musi być dołączone pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę umocowaną (nie przez osobę, której dotyczy upoważnienie).1.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 1.1, musi dołączyć do oferty każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia.1.4. Zamawiający żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1.1.5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1.3. Dokumenty i oświadczenia, które będzie zobowiązany złożyć Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, przed udzieleniem zamówienia na wezwanie Zamawiającego.3.1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:3.1.1. Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę, jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (wykonanej usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru, daty wykonania (od-do), podmioty, na rzecz, których usługi zostały wykonane) oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg druku dołączonego do SIWZ - Załącznik nr 7 do SIWZ. Wykaz nie może być sprzeczny z deklaracją wykonawcy złożoną w kryterium „Doświadczenie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia”.3.1.2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 25 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp – opis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestry lub ewidencjiZamawiający zwraca się z prośbą do wykonawców o dołączenie do oferty kompletu ww. dokumentów (wraz z podpisaniem stosownego oświadczenia w formularzu ofertowym), co umożliwi szybsze procedowanie postępowania.3.2. UWAGA: Wykonawca zobowiązany będzie również złożyć oświadczenia i dokumenty podmiotu na zdolności, którego Wykonawca się powoływał w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia z postępowania tego podmiotu. Wykonawca zobowiązany będzie również złożyć wskazane w SIWZ dokumenty tego podmiotu potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności, na których Wykonawca polegał w celu wykazania spełniania tych warunków. 3.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.3.4. Składane dokumenty (określone w rozdz. VII niniejszej SIWZ) mogą być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3.5. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.3.6. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej.3.7. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W razie wątpliwości uznaje się, iż wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą.3.8. W przypadku, o którym mowa w pkt 3.1.11 SIWZ Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów.3.9. Dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie załączników do niniejszego Rozdziału, powinny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz formy, w tym opisu kolumn i wierszy.3.10. Każda poprawka w treści dokumentów, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, itp., powinny być podpisane przez Wykonawcę.3.11. Podpisanie dokumentów i poświadczenia za zgodność z oryginałem powinno być dokonane w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. czytelny podpis lub nieczytelny podpis wraz z imienną pieczątką osoby podpisującej dokument lub poświadczającej kopię).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca przekaże Zamawiającemu, bez dodatkowego wezwania, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy PZP, wg załącznika nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wykonawca powinien przedstawić, pod rygorem wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie należy przesłać pocztą lub doręczyć osobiście, bądź kurierem.