Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie termomodernizacji budynku Rektoratu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, znak sprawy: AEZ/S-060/2021
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Warszawski Uniwersytet Medyczny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288917
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żwirki i Wigury 61
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-091
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: aez@wum.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wum.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie termomodernizacji budynku Rektoratu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, znak sprawy: AEZ/S-060/2021
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ad5b0c1c-2a53-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00228360
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004574/25/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Wykonanie termomodernizacji budynku Rektoratu wraz z wykonaniem instalacji klimatyzacji
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot niniejszego zamówienia realizowany jest w ramach projektu pn. „Termomodernizacja budynku Rektoratu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego” finansowanego ze środków Funduszu Spójności, na podstawie umowy o dofinansowanie nr POIS.01.03.01-00-0110/17-00.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://wum.ezamawiajacy.pl;
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://wum.ezamawiajacy.pl;
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu, komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z postanowieniami niniejszego Rozdziału XVII SWZ, przy użyciu platformy zakupowej „e-zamawiający” firmy Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. – Marketplanet, ul. Domaniewska 49, 02-672 Warszawa, zwanej dalej „Platformą”, dostępną pod adresem: https://wum.ezamawiajacy.pl;
2. Szczegółowa instrukcja korzystania z Platformy dostępna jest pod ww. adresem https://wum.ezamawiajacy.pl w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego”. Problemy w obsłudze Platformy należy zgłaszać na adres: ezamawiajacy_zgloszenia@marketplanet.pl lub pod nr tel. + 48 22 257 22 23.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
WARSZAWSKI UNIWERSYTET MEDYCZNY,
ul. Żwirki i Wigury 61,
02-091 Warszawa
reprezentowany przez Rektora WUM;
2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można się kontaktować na adres e-mail: iod@wum.edu.pl, tel.: +48 22 57 20 320;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129, 1598 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy lub zasady oraz wytyczne dot. przechowywania i archiwizacji dokumentacji projektowej przekraczają 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy lub okres wskazany w dokumentach programów operacyjnych krajowych, regionalnych, jak i w zawieranych umowach o dofinansowanie
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. Posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AEZ/S-060/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, polegających na termomodernizacji budynku Rektoratu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, zlokalizowanego przy ul. Żwirki i Wigury 61 w Warszawie, obejmującej swym zakresem: docieplenie ścian piwnic ponad gruntem, wymianę fasady aluminiowo-szklanej, wymianę ślusarki okiennej i drzwiowej, przebudowę instalacji wentylacji mechanicznej, budowę nowej i rozbudowę istniejącej instalacji chłodniczej wraz z niezbędnymi robotami towarzyszącymi, zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia (OPZ), stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ, zawierającym Dokumentację projektową: tj. Projekt budowlany, Projekty wykonawcze, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR), Przedmiary robót, a także uzyskanie niezbędnych zgód i pozwoleń, na warunkach określonych w Projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.
2. Zważywszy, że zgodnie z § 17 ust. 1 Projektu umowy, Zamawiający przewidział wynagrodzenie ryczałtowe w rozumieniu art. 632 §1 KC, zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu objętego przedmiotem zamówienia, zapoznał się z Opisem przedmiotu zamówienia, zawierającym Dokumentacją projektową, o której mowa w ust. 1, a także zdobył na swoją odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty.
3. Wniosek w sprawie wizji lokalnej należy złożyć nie później niż do dnia 21.10.2021 r., na platformie lub na adres e-mail: aez@wum.edu.pl. Zamawiający jednocześnie informuję, że wizja lokalna nie jest obowiązkowa. W świetle powyższego oferta Wykonawcy, który nie będzie uczestniczył w takiej wizji nie będzie podlegała odrzuceniu w oparciu o art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy.
4. Przedmiary robót, wyszczególnione w OPZ, służyć będą Wykonawcy pomocniczo. Wszelkie wątpliwości lub stwierdzone rozbieżności pomiędzy dokumentacją projektową, a stanem faktycznym należy zgłosić Zamawiającemu w trybie art. 284 ustawy, zgodnie z postanowieniami Rozdziału XX SWZ.
5. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy Przedmiarem robót, a Projektami wykonawczymi bezwzględne pierwszeństwo należy przyznać Projektom wykonawczym oraz Projektowi budowlanemu.
6. Zgodnie z postanowieniami § 3 ust. 5 Projektu umowy Wykonawca w terminie do 42 dni od dnia zawarcia Umowy, zobowiązany jest sporządzić Kosztorys ofertowy oraz na jego postawie opracować i uzgodnić z Zamawiającym szczegółowy Harmonogram rzeczowo-finansowy, w którym wyszczególnione będą etapy głównych robót oraz terminy ich rozpoczęcia i zakończenia z uwzględnieniem ryczałtowego charakteru wynagrodzenia. Wynagrodzenie za poszczególne etapy robót sumować się będą do kwoty określonej w ofercie Wykonawcy, sporządzonej wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ Formularz ofertowy. Kosztorys ofertowy sporządzony będzie metodą szczegółową, w formacie ath, na podstawie czynników cenotwórczych przyjętych z Przedmiarów robót, służących do sporządzeniu oferty.
7. W przypadku, gdy w toku prowadzonego postępowania Zamawiający dokona zmiany pozycji przedmiarowych, Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić je w cenie oferty poprzez dodanie pozycji w Kosztorysie ofertowym lub wskazanie pozycji, w których zmiana została uwzględniona.
8. Zgodnie z § 21 Projektu umowy od Wykonawcy wyłonionego w postępowaniu Zamawiający będzie wymagał ustanowienia ochrony ubezpieczeniowej:
1) od odpowiedzialności cywilnej Wykonawcy i wszystkich podwykonawców oraz dalszych podwykonawców w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem umowy, z tytułu szkód, jakie mogą wyrządzić Zamawiającemu i osobom trzecim w związku z realizacją niniejszej Umowy, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niższa niż 5 000 000 złotych (pięć milionów złotych),
2) od wszelkich szkód majątkowych, w którym Zamawiający będzie współubezpieczonym, które mogą zaistnieć również w związku ze zdarzeniami losowymi na terenie budowy, a w szczególności polegających na utracie, zniszczeniu lub uszkodzeniu mienia (ubezpieczenie wszystkich ryzyk budowy) na sumę gwarancyjną nie niższą niż łączna kwota brutto zaoferowana w postępowaniu.
9. Zgodnie z postanowieniami Rozdziału XXVIII ust. 3 pkt 2) SWZ, Wykonawca, przed zawarciem umowy, zobowiązany jest do ustanowienia osób pełniących funkcje Kierownika budowy oraz Kierowników robót w branży sanitarnej i elektrycznej, posiadających stosowne ważne uprawnienia budowlane bez ograniczeń, określone w ww. rozdziale SWZ.
10. Zamawiający jednocześnie wyjaśnia, że w oparciu o art. 95 ustawy, wymaga, aby czynności w zakresie robót rozbiórkowych elewacji, montażowych nowej elewacji oraz instalacji klimatyzacji i wentylacji, a także usługi porządkowe oraz ochrony terenu budowy, (o ile nie są wykonywane przez osoby w ramach prowadzonej przez nie działalności gospodarczej), były wykonywane przez pracowników zatrudnionych przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040,1043 i 1495 ze zm.). Powyższy wymóg nie dotyczy osób, o których mowa w ust. 9.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 85,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 8,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Izolacyjność materiałów
4.3.6.) Waga: 7,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu termomodernizacji budynku o kubaturze co najmniej 20 000 m3, której zakresem było wykonanie elewacji w technologii fasady aluminiowo-szklano-kompozytowej lub elewacji wentylowanej oraz wykonanie instalacji wentylacji i chłodu, o łącznej wartości tych robót nie mniejszej niż 15 000 000 zł brutto. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli ww. zakres robót Wykonawca wykonał w ramach budowy lub przebudowy budynku, o kubaturze i wartości ww. robót.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Dokumentem zastępującym podmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w Rozdziale VIII SWZ, jest oświadczenie Wykonawcy, o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, sporządzone wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3a do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem zakresu wykonanych robót, kubatury budynku, wartości robót, daty i miejsca wykonywania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, sporządzonego wg wzoru stanowiącego Załączniku nr 5 do SWZ oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. W celu potwierdzenia zgodności oferowanych robót budowlanych z wymaganymi cechami nw. materiałów budowlanych użytych do realizacji tych robót, określonych w Opisie przedmiotu zamówienia oraz kryteriami oceny ofert określonymi w Rozdziale XII SWZ, w niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą:
karty materiałowej lub innego dokumentu wystawionego przez producenta lub autoryzowanego przedstawiciela producenta oferowanych materiałów budowlanych, potwierdzającej zgodność deklarowanych w Formularzu ofertowym (Załączniku nr 1 do SWZ):
1) izolacyjności termicznej szklenia w oknach, wyrażonej współczynnikiem Ug równym lub mniejszym od wartości 0,5 [W/m2K];
2) współczynnika przewodzenia ciepła wełny mineralnej zastosowanej do docieplenia fasady aluminiowo-szklano-kompozytowej, o współczynniku równym lub mniejszym niż λ•0,034 [W/m*K].
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, składane są w języku polskim, a w przypadku innych języków wraz z tłumaczeniem na język polski.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca, który przystąpi do niniejszego postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium, w wysokości: 15000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) na warunkach określonych w Rozdziale XVI SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia został określony w § 27 i 28 Projektu umowy, zgodnie z informacją zawartą w Rozdziale XXIX SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-15 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://wum.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-15 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-14