Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
WYKONANIE STUDNI WIERCONEJ NR S-3 POŁOŻONEJ NA DZIAŁCE
NR 304/30 OBRĘB ŻÓRAWINA W MIEJSCOWOŚCI ŻÓRAWINA
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Żórawina - Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej w Żórawinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 020473740
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Młyńska
1.5.2.) Miejscowość: Żórawina
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-020
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wodociagizorawina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodociagizorawina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Gminna spółka
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
WYKONANIE STUDNI WIERCONEJ NR S-3 POŁOŻONEJ NA DZIAŁCE
NR 304/30 OBRĘB ŻÓRAWINA W MIEJSCOWOŚCI ŻÓRAWINA
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e00d8c7a-bc81-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00123921
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://wodociagizorawina.pl/przetargi/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://wodociagizorawina.pl/przetargi/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal
(https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi) oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy
usług administracji publicznej ePUAP (www.gov.pl/web/gov/warunki-korzystania). Zasady składania
ofert oraz dokumentów składanych wraz z ofertą oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich
wysyłania opisane zostały w Instrukcji użytkownika. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z ww.
instrukcją i postępować wg zasad w niej wskazanych. Wykonawca ubiegając się o udzielenie
zamówienia w szczególności składając ofertę akceptuje zasady korzystania z systemu miniPortal wskazane w Instrukcji użytkownika i SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 3.ZP.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
WYKONANIE STUDNI WIERCONEJ NR S-3 POŁOŻONEJ NA DZIAŁCE NR 304/30 OBRĘB ŻÓRAWINA W MIEJSCOWOŚCI ŻÓRAWINA
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w PROJEKCIE ROBÓT GEOLO-GICZNYCH NA WYKONANIE STUDNI WIERCONEJ NR S-3 POŁOŻONEJ NA DZIAŁCE NR 304/30 OBRĘB ŻÓRAWINA WYKONANYM PRZEZ FIRMĘ: HydroProjekt Grzegorz Pa-cia, ZATWIERDZONY DECYZJĄ NR 13/2022 MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA DOLNO-ŚLĄSKIEGO Z DNIA 23.03.2022 R. SYGNATURA: DOW-G-I.7430.55.2021.BG. Projekt robót wraz z decyzją stanowią załącznik nr 6 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45262220-9 - Wiercenie studni wodnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryte-riami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
cena – 100 %
Kryterium ceny zostanie obliczone według następującego wzoru:
(Cena najniższej oferty / Cena badanej oferty) x 100 = liczba punktów za kryterium cena.
Łączna liczba punktów za ofertę = liczba punktów za cenę brutto (100%)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
2.uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunków w tym za-kresie.
3.sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający wyznacza warunek szczegółowy. Zamawiający uzna warunek za spełniony je-śli Wykonawca wykaże, że:
- należycie zrealizował w okresie ostatnich 5 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu odwiertu studni głębinowej me-todą obrotową na sucho z warstwową wodonośną w Neogenie, uzbrojoną w filtr typu John-son o wartości brutto nie mniejszej niż 250 tysięcy złotych.
UWAGA: W przypadku zamówień będących w trakcie realizacji wartość
zamówienia winna być osiągnięta nie później niż w dniu złożenia oferty.
Do przeliczenia wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający jako kurs przeliczeniowy przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) tabela A, z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, przy czym średnie 12 kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.html.
- dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami:
- min. 1 osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia do kierowania robotami wiertniczymi o głębokości min. 50m wydane przez właściwy Okręgowy Urząd Górniczy lub Marszałka Województwa Odnośnie w/w uprawnień, Zamawiający dopuszcza ważne uprawnienia – wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów, odpowiednio w zakresie nie-zbędnym do wykonania przedmiotu niniejszego zamówienia, bądź odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), których odpowiednie kwalifikacje zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego za-mówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, Zamawiający uzna wymagany waru-nek za spełniony:
- jeżeli spełni go co najmniej jeden Wykonawca samo-dzielnie, albo jeżeli Wykonawcy spełnią go łącznie. W odniesieniu do warunków doty-czących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
1. oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w zakresie przesłanek, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 pkt 7, 8 i 10 uPzp. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ
2. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp, sporządzo-nych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1. potwierdzających spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu do-tyczących zdolności technicznej i zawodowej
2.wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykona-nia oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowo-dów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowo-dami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn nieza-leżnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumen-ty; Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wy-konywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w któ-rych wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył; Wzór wykazu stanowi załącz-nik nr 4 do SWZ.
3.wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicz-nego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kiero-wanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicz-nego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub za-wodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 uPzp, przedstawienia podmiotowych środków dowo-dowych, o których mowa w dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
W przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców składa podmiotowe środki dowodowe, o których mowa dotyczące każdego z nich, potwierdzających, że nie zachodzą wobec nich pod-stawy wykluczenia z postępowania.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:•
Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.• Wszelka korespondencja będzie
prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Nie dopuszcza się istotnych zmian umowy, o których mowa w art. 454 uPzp. Wszelkie zmiany umowy mogą być dokonywane wyłącznie na zasadach określonych w art. 455 uPzp, za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w umowie.
2. Strony dopuszczają możliwość dokonania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty w sytuacji gdy:
1) Wykonawca dokona zmiany zgłoszonego w ofercie zakresu rzeczowego wykonywanego przy udziale podwykonawcy, z zachowaniem terminu wykonania przedmiotu Umowy,
2) Wykonawca dokona zmiany podwykonawcy lub zrezygnuje z podwykonawcy, przy czym, w przypadku gdy Wykonawca w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, powoływał się na zasoby tego podwykonawcy na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 uPzp, w przypadku gdy zmiana lub rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust.1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia,
3) Wykonawca zgłosi Zamawiającemu realizację przedmiotu zamówienia przez podwykonawców jeśli zajdzie potrzeba wykonania zamówienia przy pomocy podwykonawców, pomimo nie wskazania w ofercie żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa – przy spełnieniu warunków zawartych w § 11 i § 12 umowy, z zachowaniem terminu wykonania przedmiotu umowy,
4) w zakresie wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadkach określonych w § 13 ust. 5 zgodnie z zasadami określonymi w § 13 ust. 6-13,
5) w przypadku zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi koniecznie będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w terminie 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy,
3. Zmiany w zakresie nazwy zadania, danych Stron, w szczególności ich adresów, przedstawicieli Stron, innych osób wskazanych imiennie w umowie, nie stanowią zmiany umowy i będą dokonywane w formie jednostronnego oświadczenia Strony, której zmiana dotyczy, złożonego na piśmie pod rygorem nieważności. Oświadczenie powinno zostać doręczone drugiej Stronie z 7 dniowym wyprzedzeniem. W przypadku niedopełnienia obowiązku powiadomienia drugiej Strony o zmianie, za skuteczne uznaje się czynności dokonane z uwzględnieniem dotychczasowych danych.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-05 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /GZGK (/GZGK/SkrytkaESP) znajdująca się na platformie ePUAP pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-05 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-03
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający dopuszcza możliwość odbycia przez wykonawcę wizji lokalnej celem sprawdzenia miejsca robót oraz warunków związanych z wykonaniem praca będących przedmiotem zamówienia.Wykonawcy, którzy są zainteresowani przeprowadzeniem ww. wizji lokalnej , zobowiązani są zgłosić chęć uczestniczenia w wizji lokalnej od 15.04.2022 do dnia 25.04.2022 r. za pośrednictwem e- maila: oczyszczalnia@wodociagizorawina.pl lub telefonicznie z p. Pan Marcinem Siewickim tel.: 506180774 od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00 O terminie przeprowadzenia wizji lokalnej Wykonawcy chętni do udziału w niej zostaną poinformowani za pośrednictwem e-maila.