Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie rozbiórki całkowitej budynków i budowli położonych w miejscowości Świerczyna, gmina Polanów, powiat koszaliński, województwo zachodniopomorskie na dz. nr 3/48 oraz 3/61 obręb 0211 Świerczyna
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
1.3.) Oddział zamawiającego: Oddział Terenowy w Koszalinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367849538
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Partyzantów 15A
1.5.2.) Miejscowość: Koszalin
1.5.3.) Kod pocztowy: 75-411
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.7.) Numer telefonu: 94 347 31 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne.koszalin@kowr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kowr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie rozbiórki całkowitej budynków i budowli położonych w miejscowości Świerczyna, gmina Polanów, powiat koszaliński, województwo zachodniopomorskie na dz. nr 3/48 oraz 3/61 obręb 0211 Świerczyna
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-edf72c39-03dc-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00156475
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009781/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Wykonanie rozbiórki całkowitej budynków i budowli położonych w miejscowości Świerczyna, gmina Polanów, powiat koszaliński, województwo zachodniopomorskie na dz. nr 3/48 oraz 3/61 obręb 0211 Świerczyna
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kowr.eb2b.com.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wyłącznie za pośrednictwem platformy zakupowej - pod
adresem: https://kowr.eb2b.com.pl/ i pod numerem postępowania wskazanym w ust. 2.1 SWZ. Zapytania kierowane na adresy mailowe zamawiającego oraz skrzynkę ePUAP – nie będą rozpatrywane. Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne. Korzystanie z Platformy wymaga zarejestrowania konta na Platformie. Opis sposobu rejestracji oraz czynności technicznych
koniecznych do złożenia oferty lub innych dokumentów znajduje się w rozdziale 11 SWZ przedmiotowego postępowania - https://kowr.eb2b.com.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 11 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r., poz. 2452), określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych: pliki o wielkości do 50 MB w formatach: .doc, .docx, .pdf, .zip, .rar., pades, xades, .xls, .xlsx. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy określa Regulamin Platformy Zakupowej (dostępny pod adresem https://platforma.eb2b.com.pl/user/terms). Zamawiający, zgodnie z § 11 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r., poz. 2452), określa następujące niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie: a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 2 mb/s; b) komputer klasy PC lub PC lub MAC, o następującej
konfiguracji: pamięć min. 4GB Ram, procesor Intel IV 4GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje; c) zainstalowana dowolna najnowsza wersja przeglądarki internetowej; w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 11.0; d) włączona obsługa
JavaScript; e) zainstalowany program Acrobat Reader. Zamawiający, zgodnie z § 11 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U.
z 2020r., poz. 2452), określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: a) plik załączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest w systemie jako zaszyfrowany. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu
składania ofert; b) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przypiętą do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), znajdującą się po prawej stronie dokumentu w kolumnie „Data przesłania”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja o przetwarzaniu danych osobowych zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej jako „RODO”
znajduje się w rozdziale 25 SWZ przedmiotowego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KOS.WOP.SZP.260.12.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rozbiórki całkowitej budynków i budowli położonych w miejscowości Świerczyna, gmina Polanów, powiat koszaliński, województwo zachodniopomorskie na działce nr 3/48 oraz 3/61 obręb 0211 Świerczyna, to jest:
• chlewnia – nr inwentarzowy: 00053-74-1 (dz. nr 3/48),
• magazyn zbożowy – nr inwentarzowy: 00053-75-1 (dz. nr 3/61),
• stolarnia + kuźnia – nr inwentarzowy: 00053-57-1 (dz. nr 3/61),
• bukaciarnia – nr inwentarzowy: 00053-63-1 (dz. nr 3/61),
• portiernia – nr inwentarzowy: 109/00042/KO (dz. nr 3/61),
• przewody kanalizacyjne – nr inwentarzowy: 00053-94-2 (dz. nr 3/61),
• ogrodzenie magazynu centralnego – nr inwentarzowy: 00053-5-2.
Zakres robót rozbiórkowych obejmuje:
1) całkowitą rozbiórkę budynków i budowli wraz z posadzką i fundamentami,
2) uporządkowanie i oczyszczenie terenu z gruzu i innych pozostałości po rozbiórce oraz usunięcie ich w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami, a w szczególności zgodnie z ustawą o odpadach (UWAGA AZBEST, PAPA!!!),
3) wywiezienie materiałów pochodzących z rozbiórki,
4) plantowanie do poziomu terenu otaczającego i uporządkowanie terenu,
5) uzupełnienie ogrodzenia terenu po likwidacji budynku portierni,
6) dostarczenie w terminie nie dłuższym niż 40 dni od dnia podpisania protokołu końcowego robót powykonawczej inwentaryzacji geodezyjno-kartograficznej z naniesionymi zmianami po przeprowadzonej likwidacji obiektów, wraz z oświadczeniem uprawnionego geodety o uzyskaniu pozytywnego wyniku weryfikacji operatu technicznego we właściwym starostwie powiatowym.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45262660-5 - Usuwanie azbestu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 130 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający jako najkorzystniejszą wybierze ofertę, która uzyska największą łączną liczbę punków w danym zadaniu obliczoną jako sumę punktów uzyskanych w kryteriach: 1. Kryterium „Cena brutto” – waga 60%. 2. Kryterium „Termin wykonania umowy” – waga 40%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania umowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: I. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp (obligatoryjne przesłanki wykluczenia) oraz na podstawie art. 109 ust. 1, 2, 3, 4, 5, 7 oraz 8 ustawy Pzp (fakultatywne przesłanki wykluczenia); II. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1. zdolności występowania w obrocie
gospodarczym Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli: a) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 250.000,00zł. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców spełni powyższy warunek w całości samodzielnie, 4. zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli: a) dysponuje co najmniej dwoma osobami przeszkolonymi przez uprawnioną instytucję w zakresie realizacji prac polegających na zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest, bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu tych wyrobów oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania oraz dysponuje jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. b) nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie, wykonali co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie,rozbudowie, przebudowie lub rozbiórce obiektu/obiektów budowlanego/budowlanych o wartości zamówienia nie mniejszej niż 250.000,00zł brutto każda. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców spełni powyższy warunek w całości samodzielnie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający informuje, że zgodnie z zapisami art. 273 ust. 1 ustawy Pzp
nie będzie żądał od wykonawców podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający informuje, że zgodnie z zapisami art. 273 ust. 1 ustawy Pzp nie będzie żądał od wykonawców podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp i art. 109ust. 1, 2, 3, 4, 5, 7 oraz 8 ustawy Pzp.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu wykonania umowy w przypadku zaistnienia szczególnych okoliczności uniemożliwiających wykonywanie zamówienia, takich jak: 1) warunki atmosferyczne:a) klęski żywiołowe, b) udokumentowane warunki atmosferyczne istotnie utrudniające terminową realizację przedmiotu umowy, 2) zdarzenia będące następstwem działania osób trzecich, 3) zdarzenia będące następstwem zdarzeń losowych,
o których niezwłocznie poinformowano Zamawiającego, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności. Przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy następuje na pisemny wniosek Wykonawcy zawierający dokumenty wydane przez właściwe urzędy lub jednostki potwierdzające zaistnienie w/w szczególnych okoliczności, złożony w siedzibie Zamawiającego przed upływem terminu wykonania umowy. Przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy może nastąpić w przypadku odkrycia przez Wykonawcę podczas prowadzenia prac, obiektów lub infrastruktury podziemnej (zbiorniki bezodpływowe, elementy sieci kanalizacyjnej lub wodociągowej, etc.) zlokalizowanych na terenie działki, na której prowadzone są roboty, których Zamawiający nie wykazał w dokumentach zamówienia. W przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Wykonawca podjął się likwidacji odkrytych obiektów lub infrastruktury,przedłużenie następuje aneksem do umowy, na pisemny wniosek Wykonawcy zawierający dokumentację zdjęciową odkrytego obiektu, o okres wskazany przez inspektora nadzoru właścicielskiego niezbędny do zrealizowania robót rozbiórkowych.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-15 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://kowr.eb2b.com.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-15 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-10-14
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przed zawarciem umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć:
a) oświadczenie o posiadaniu wyposażenia technicznego i socjalnego zapewniającego prowadzenie prac oraz zabezpieczeń pracowników i środowiska przed narażeniem na działanie azbestu,
b) kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem zaświadczenia wystawionego przez uprawnioną instytucję o przeszkoleniu osób o których mowa w pkt 8.1.II.4a SWZ, w zakresie realizacji prac polegających na zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest, bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu tych wyrobów oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania,
c) kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem uprawnień do kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno – budowlanej wraz z potwierdzeniem przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa osoby, która pełnić będzie funkcję kierownika rozbiórki – ww. dokumenty należy dostarczyć w 2 egzemplarzach,
d) oryginał oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy / rozbiórki osoby, która będzie pełniła ww. funkcję,
e) wykaz pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Wykonawcę i Podwykonawcę, jeżeli ten wykonuje czynności określone w pkt 4.2 SWZ. Powyższe dokumenty Wykonawca składa w oryginale.