Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót rozbiórkowych wraz z robotami towarzyszącymi w podziale na 6 części
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Lokali Miejskich
1.3.) Oddział zamawiającego: ZLM
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 363752546
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Kościuszki 47
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-514
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zlm@zlm.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zlm.lodz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
administrowanie nieruchomościami komunalnymi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót rozbiórkowych wraz z robotami towarzyszącymi w podziale na 6 części
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2e7264c2-c74a-11ee-a84d-d63fc4d19e65
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00100504
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00002188/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Rozbiórki budynków 1 etap
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zlm_lodz
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zlm_lodz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: rozdział X SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP.26.25.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 6
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 1: Mielczarskiego 4, Sasanek 31
Opracowanie projektu rozbiórki wraz z wykonaniem rozbiórki w systemie „Zaprojektuj
i wykonaj robotę budowlaną” dla:
• Rozbiórka budynku usługowego oraz budynku gospodarczego znajdujących się na nieruchomości położonej w Łodzi przy ul. Mielczarskiego 4 (działka nr 63/2, obręb P-9), zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Łodzi nr 6/2023 z dnia 03.01.2023 r. , decyzją rozbiórkową Prezydenta Miasta Łodzi nr DPRG-UA-V.1018.2023 z dnia 09.06.2023 r., pozwoleniem WUOZ zn. WUOZ-ZN.5181.38.2022.TK i dokumentacją techniczną. Po wykonanej rozbiórce należy wykonać powykonawczy operat geodezyjny.
Kubatura budynków: ok. 563 m3.
Budynki znajdują się na terenie objętym ochroną Konserwatora Zabytków, nie są obiektami zabytkowymi.
• Rozbiórka i uporządkowanie terenu po dokonanej rozbiórce ewementów budynku gospodarczego zlokalizowanego w Łodzi przy ul. Sasanek 31 (działka nr 119/4, obręb B-25) w zakresie określonym szczegółowo w Opisie Przedmiotu Zamówienia oraz zgodnie z decyzją PINB nr 630/2023 z dnia 27.10.2023 r.
Po wykonanej rozbiórce należy wykonać powykonawczy operat geodezyjny.
Kubatura budynku ok. 190,00 m³.
Budynek nie znajduje się na terenie objętym ochroną Konserwatora Zabytków, nie jest obiektem zabytkowym.
Opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 2: Podchorążych 8, Zachodnia 33
• Rozbiórka i uporządkowanie terenu po dokonanej rozbiórce budynku mieszkalnego znajdującego się na nieruchomości położonej w Łodzi przy ul. Podchorążych 8 (działki nr 308/3 i 308/1, obręb P-4), zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Łodzi nr 802/2023 z dnia 11.04.2023 r. Po rozbiórce niezbędnym będzie wykonanie dodatkowych prac w strefie oddziaływania rozbiórki: otynkowanie w miejscu styku budynku przeznaczonego do rozbiórki (numer geodezyjny 729) oraz budynku mieszkalnego (numer geodezyjny 736) znajdującego się na działce nr 309/3 w ob. P-4 oraz wykonanie operatu geodezyjnego.
Kubatura budynków: ok. 772 m3. Budynek nie jest obiektem zabytkowym
• Rozbiórka i uporządkowanie terenu po dokonanej rozbiórce elementów budynku mieszkalnego wielorodzinnego (oficyny) zlokalizowanego w Łodzi przy ul. Zachodniej 33 (działka nr 309/1, obręb B-46) w zakresie określonym szczegółowo w Opisie Przedmiotu Zamówienia oraz zgodnie z decyzją PINB nr 651/2023 z dnia 06.11.2023 r.
Kubatura budynku ok. 190,00 m³.
Budynek nie znajduje się na terenie objętym ochroną Konserwatora Zabytków, nie jest obiektem zabytkowym.
Opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SWZ.
Zamawiający nie wymaga złożenia kosztorysu ofertowego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 95 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 3: Pogonowskiego 67, Częstochowska 5
• Rozbiórka i wykonanie robót towarzyszących (wywóz odpadów budowlanych, ruchomości, odpadów zmieszanych itp. wraz z ich utylizacją (ok 11,5 m3), wykonanie projektu zmiany organizacji ruchu i zajęcia pasa drogowego wraz z wniesieniem opłat, uzupełnienie tynków zewnętrznych w miejscu rozebranego budynku wraz z zamurowaniem przebić w ścianach oraz uzupełnieniem ścianek z cegieł lub zamurowaniem otworów w ścianach) budynku mieszkalnego frontowego znajdującego się na nieruchomości położonej w Łodzi przy ul. Pogonowskiego 67 (działka nr 110/1, obręb P-19), zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Łodzi nr 645/2023 z dnia 23.03.2023 r., decyzją rozbiórkową Prezydenta Miasta Łodzi nr DPRG-UA-V.1559.2023 z dnia28.08.2023 r., pozwoleniem WUOZ zn. WUOZ-ZN.5181.206.2021.TK i dokumentacją techniczną.
Kubatura budynku: ok. 1150 m3.
Obiekty nie jest objęty indywidualną ochroną Konserwatora Zabytków, znajduje się na obszarze historycznego układu urbanistycznego i krajobrazu kulturowego „Dzielnica Wiązowa” ujętego w Gminnej Ewidencji Zabytków.
• Rozbiórka i uporządkowanie terenu po dokonanej rozbiórce budynku gospodarczego poprzecznej oficyny (nr ew. 35; ubikacja i pralnia) zlokalizowanych w Łodzi przy ul. Częstochowskiej 5 (działka nr 17, obręb W-29), zgodnie z:
- decyzją Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Łodzi nr 629/2023 z dnia 26 października 2023 r.,
- Opisem Przedmiotu Zamówienia i STWiORB.
Po wykonanej rozbiórce należy wykonać powykonawczy operat geodezyjny.
Kubatura wyburzanych budynków ok. 86,00 m³.
Budynek nie jest usytuowany na obszarze historycznego układu urbanistycznego wpisanego do gminnej ewidencji zabytków oraz nie jest objęty indywidualną ochroną konserwatorską.
Opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SWZ.
Zamawiający nie wymaga złożenia kosztorysu ofertowego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 4: Pierwszej Dywizji 16/18, Mielczarskiego 31
• Rozbiórka budynku użytkowego wraz z kominem znajdującego się na nieruchomości położonej w Łodzi przy al. Pierwszej Dywizji 16/18 (działki nr 5/40, 5/41, obręb B-48), zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Łodzi nr 2176/2023 z dnia 02.10.2023 r., decyzją rozbiórkową Prezydenta Miasta Łodzi nr DPRG-UA-II.1942.2023 z dnia 25.10.2023 r. i dokumentacją techniczną.
Kubatura obiektu: ok. 1108 m3.
Budynek nie znajduje się na terenie objętym ochroną Konserwatora Zabytków, nie jest obiektem zabytkowym.
• Rozbiórka i uporządkowanie terenu po dokonanej rozbiórce budynku gospodarczego prawej oficyny (nr ew. 113) zlokalizowanego w Łodzi przy ul. Mielczarskiego 31 (działka nr 44, obręb P-9), zgodnie z:
- decyzją Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Łodzi nr 433/2023 z dnia 1 sierpnia 2023 r.,
- ekspertyzą techniczną budynku wraz z projektem usunięcia nieprawidłowości poprzez rozebranie opracowaną przez mgr inż. Cezarego Dorobę i mgr inż. arch. Julię Kalembach,
- STWiORB.
Po wykonanej rozbiórce należy wykonać powykonawczy operat geodezyjny.
Kubatura wyburzanych budynków ok. 140,00 m³.
Budynek jest usytuowany na obszarze historycznego układu urbanistycznego wpisanego do gminnej ewidencji zabytków, ale nie jest objęty indywidualną ochroną konserwatorską.
Opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SWZ.
Zamawiający nie wymaga złożenia kosztorysu ofertowego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 5: Spadkowa 40A, Kasztelańska 16
• Opracowanie projektu rozbiórki wraz z wykonaniem rozbiórki w systemie „Zaprojektuj i wykonaj robotę budowlaną” dla:
budynku mieszkalnego i gospodarczego znajdujących się na nieruchomości położonej w Łodzi przy ul. Spadkowej 40A (działka nr 3/1, obręb B-37), zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Łodzi nr 24/2024 z dnia 09.01.2024 r.
Kubatura budynków: ok. 2 220,00 m³. Obiekty nie są objęte ochroną Konserwatora Zabytków.
• Opracowanie projektu rozbiórki wraz z wykonaniem rozbiórki w systemie „Zaprojektuj i wykonaj robotę budowlaną” dla:
budynku mieszkalnego (nr geodezyjny 89), zabudowy gospodarczej (nr geodezyjny 90 oraz obiekty niezewidencjonowane w bazie EGiB) i budynku gospodarczego (nr geodezyjny 91) znajdujących się na nieruchomości położonej w Łodzi przy ul. Kasztelańskiej 16 (działka nr 72/37, obręb B-12), zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Łodzi nr 2410/2024 z dnia 08.11.2023 r.
Kubatura budynków: mieszkalnego (300 m3), budynku gospodarczego + zabudowa gospodarcza (150 m3), budynek gospodarczy (180 m3), łącznie ok. 630 m3.
Obiekty nie są objęte ochroną Konserwatora Zabytków.
Opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SWZ.
Zamawiający nie wymaga złożenia kosztorysu ofertowego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 145 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 6: Więckowskiego 57, Pomorska 32
• Opracowanie projektu rozbiórki wraz z wykonaniem rozbiórki w systemie „Zaprojektuj i wykonaj robotę budowlaną” dla:
budynków gospodarczych (nr geodezyjne 892 i 890) znajdujących się na nieruchomości położonej w Łodzi przy ul. Więckowskiego 57 (działka nr 281, obręb p-9) zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Łodzi nr 2180/2023 z dnia 02.10.2023 r., pozwoleniem WUOZ zn. WUOZ-ZN.5181.5.2023.TK z dnia 02.06.2023 r.
Kubatura budynków: ok. 300,00 m3.
Obiekty nie są objęte indywidualną ochroną Konserwatora Zabytków, znajdują się na obszarze historycznego układu urbanistycznego i krajobrazu kulturowego „Dzielnica Wiązowa” ujętego w Gminnej Ewidencji Zabytków.
• Opracowanie projektu rozbiórki wraz z wykonaniem rozbiórki w systemie „Zaprojektuj i wykonaj robotę budowlaną” dla:
budynku mieszkalnego frontowego znajdującego się na nieruchomości położonej w Łodzi przy ul. Pomorskiej 32 (działka nr 235/2, obręb S-1) zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Łodzi nr 2608/2023 z dnia 30.11.2023 r., pozwoleniem WUOZ zn. WUOZ ZRR.5181.30.2020.KK z dnia 28.02.2020 r.
Kubatura budynku: ok. 3 656,9 m3. Obiekt jest objęty ochroną Konserwatora Zabytków.
Opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SWZ.
Zamawiający nie wymaga złożenia kosztorysu ofertowego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 145 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
VII. Informacja o warunkach udziału w postępowaniu
1. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu;
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie określa w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu;
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna za spełniony warunek w przypadku, gdy wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną na kwotę minimum:
dla części 1: 200 tys. zł
dla części 2: 300 tys. zł
dla części 3: 500 tys. zł
dla części 4: 200 tys. zł
dla części 5: 300 tys. zł
dla części 6: 300 tys. zł
Jeżeli wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia, to winien wykazać się sumą wartości ubezpieczenia odpowiadającą tym częściom.
Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu.
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
a) warunki dotyczące doświadczenia:
Zamawiający uzna za spełniony warunek w przypadku, gdy wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie 1 robotę budowlaną polegającą na rozbiórce budynku/ów o kubaturze minimum:
dla części 1: 700 m3
dla części 2: 900 m3
dla części 3: 1200 m3
dla części 4: 1200 m3
dla części 5: 2500 m3
dla części 6: 4000 m3
Jeżeli Wykonawca składa ofertę w części 1 i części 2 zamówienia spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że wykonał 2 roboty rozbiórkowe budynków o kubaturze minimum 700,00 m3 i 900,00 m3. Jeżeli Wykonawca składa ofertę na trzy części zamówienia spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że wykonał 3 roboty rozbiórkowe budynków o kubaturze podanej powyżej. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
b) warunki dotyczące osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku, gdy wykonawca wykaże, że dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia, co najmniej:
- dla części 1, 2:
1 osobę posiadającą min. uprawnienia budowlane do kierowania robotami o specjalności konstrukcyjno – budowlanej wraz z ważnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, która będzie pełnić bezpośrednio obowiązki kierownika robót,
- dla części 3, 4:
1 osobę posiadającą min. uprawnienia budowlane do kierowania robotami o specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń wraz z ważnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, która będzie pełnić bezpośrednio obowiązki kierownika robót,
- dla części 5 i 6:
1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami o specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń wraz z ważnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, która będzie pełnić bezpośrednio obowiązki kierownika robót,
1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno–budowlanej bez ograniczeń wraz z ważnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, która będzie odpowiedzialna za część projektową zamówienia.
Zamawiający dopuszcza pełnienie obu funkcji przez 1 osobę
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
Jeżeli Wykonawca składa ofertę na więcej niż 1 część zamówienia, to w celu spełnienia warunku, może wykazać 1 osobę posiadającą określone wyżej uprawnienia.
Przed podpisaniem umowy wykonawca jest zobowiązany przedstawić ww. dokumenty lub kserokopie dokumentów poświadczonych za zgodność z oryginałem.
UWAGA: Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca składający ofertę w przedmiotowym postępowaniu jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości:
dla części 1: 3 tys. zł
dla części 2: 3 tys. zł
dla części 3: 7 tys. zł
dla części 4: 3 tys. zł
dla części 5: 3 tys. zł
dla części 6: 4 tys. zł
2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy.
3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium takie musi obejmować cały okres związania ofertą. Treść gwarancji lub poręczenia nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.
4. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać – „Zarząd Lokali Miejskich, 90-514 Łódź, al. T. Kościuszki 47”
5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
7. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.
8. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego nr 29 1240 1037 1111 0011 0911 3293 (w tytule przelewu należy wpisać znak postępowania oraz nr części), najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.
9. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Wykonawca będzie miał możliwość w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp wystąpienia o zwrot wadium, przy czym złożenie wniosku o zwrot wadium spowoduje rozwiązanie stosunku prawnego Zamawiającego z Wykonawcą i utratę przez Wykonawcę prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, uregulowanych w Dziale IX ustawy Pzp.
10. Zamawiający zwróci wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki Zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp.
11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych wart. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Określa projekt umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-27 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zlm_lodz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-27 11:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-03-27