Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych związanych realizacją zadania inwestycyjnego pn.:„Remont ulicy Wrocławskiej” w Dzierżoniowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Dzierżoniów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890717830
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Dzierżoniów
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-200
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.dzierzoniow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dzierzoniow.ezamawiajacy.pl/, https://bip.um.dzierzoniow.pl/, https://dzierzoniow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót budowlanych związanych realizacją zadania inwestycyjnego pn.:„Remont ulicy Wrocławskiej” w Dzierżoniowie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-09656a78-92b1-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00026581
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001996/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Remont ulicy Wrocławskiej – roboty budowlane
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://dzierzoniow.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://dzierzoniow.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie zakupowej eZamawiajacy, tj.: Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s; Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;Włączona obsługa JavaScript; Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf. Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.: Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu. Zamawiający określił dopuszczalne formaty przesyłanych danych w SWZ tj. plików o wielkości do 100 MB. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .rtf .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip lub .7Z. Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały opisane na Platformie w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego” pod adresem internetowym https://dzierzoniow.ezamawiajacy.pl/. Wszelką korespondencję związaną z postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem Platformy. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do Zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.Oferta wraz z załącznikami musi zostać w ogólnie przyjętych formatach danych izłożona w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem osobistym albo podpisem zaufanym pod rygorem nieważności.Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów musi być zgodny z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii zdnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie dotyczy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: Administratorem Danych jest Gmina Miejska Dzierżoniów reprezentowana przez Burmistrza Dzierżoniowa ul. Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów tel. 74 645 0800; Inspektor Ochrony Danych - Kontakt: Urząd Miasta w Dzierżoniowie, ul. Rynek 1, pok. 22 tel. 74 645 0808, e-mail: inspektorodo@um.dzierzoniow.pl; Będziemy przetwarzać Twoje dane w celu przeprowadzenia zamówienia publicznego, a w przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty w celu zawarcia i realizacji umowy, Będziemy przetwarzać Twoje dane na podstawie: 1. Art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze 2. Ustawy z dnia 11.09.2019r. Prawo zamówień publicznych wraz z aktami wykonawczymi do ustawy 3. Ustawy z dnia 27.08.2009r. o finansach publicznych. W przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty również na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO- tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy; Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z jednolitego rzeczowego wykazu akt lub przez okres trwałości projektu dofinansowanego ze źródeł zewnętrznych wynikający z odrębnych przepisów prawa; Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; Odbiorcy Twoich danych - Twoje dane osobowe w postaci nazwy/imienia i nazwiska oraz adresu prowadzenia działalności gospodarczej mogą zostać udostępnione:- w Biuletynie Zamówień Publicznych / w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej,- na Platformie Zakupowej eZamawiający,-w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Dzierżoniowie,-wykonawcom biorącym udział w postępowaniu,-organom upoważnionym na mocy przepisów prawa,-wykonawcom świadczącym usługi na rzecz Zamawiającego, min. firma Market Planet Otwarty Rynek Elektroniczny S.A.-dostawca platformy zakupowej do obsługi zamówień publicznych.Ponadto po zawarciu umowy w/w dane mogą zostać udostępnione każdej osobie, która wystąpi z wnioskiem o ich udostępnienie w trybie dostępu do informacji publicznej (jeśli nie będą zachodziły przesłanki wyłączające); Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych - Przysługują Ci, w sytuacjach określonych prawem, następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;Nie przysługuje Ci:- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Klauzula informacyjna stanowi załącznik nr 11 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OR-P.271.18.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych realizacją zadania inwestycyjnego pn.: „Remont ulicy Wrocławskiej” w Dzierżoniowie.2. Zakres przedmiotu zamówienia dotyczy wykonania robót budowlanych związanych z remontem ul. Wrocławskiej w Dzierżoniowie – odcinek od ul. Piłsudskiego do ul. Piastowskiej wraz z odwodnieniem i oświetleniem terenu oraz remontem skrzyżowania drogi gminnej ul. Wrocławskiej z drogą wojewódzką nr 382 (ul. Piastowska) z uwzględnieniem remontu nawierzchni chodników i wpustów ulicznych w oparciu o posiadaną przez Zamawiającego dokumentację projektową, dla której została wydana decyzja pozwolenia na budowę nr 36/2020 z dn. 14.01.2020r. , która obejmuje w szczególności: 1) wykonanie remontu nawierzchni ul. Wrocławskiej wraz z wykonaniem podbudowy oraz ułożeniem nowych krawężników kamiennych, 2) wykonanie remontu nawierzchni chodników wraz z wykonaniem podbudowy i ułożeniem nowych obrzeży kamiennych, 3) wykonanie remontu i odtworzenie naświetli okien piwnicznych i zsypów zlokalizowanych w ciągu ulicy, 4) budowę i przebudowę wpustów deszczowych wraz z przykanalikami, w tym wyregulowanie do zaprojektowanych rzędnych wszystkich studni, urządzeń obcych (kanalizacja sanitarna, deszczowa, sieć telekomunikacyjna, ciepłownicza) oraz zasuw i zaworów znajdujących się w pasie realizowanych nawierzchni, a w razie konieczności dokonać wymiany włazów, pokryw i pierścieni odciążających istniejących studni kanalizacji deszczowej i sanitarnej znajdujących się na przebudowywanym odcinku drogi, 5) budowę i przebudowę oświetlenia ulicznego wraz z okablowaniem, 6) remont skrzyżowania ul. Wrocławskiej z ul. Piastowską, 7) wprowadzenie i utrzymanie czasowej i stałej organizacji ruchu. 8) wykonania i montażu 2 szt. tablic informacyjnych zgodnie z wytycznymi Instytucji dotującej, które zostaną określone po podpisaniu umowy o dofinansowanie. Sugerowane wymiary tablic 80-100 cm wysokość, 120-150 cm szerokość, blacha aluminiowa (doibond) szczotkowana, elementy graficzne nadrukowane emaliowane lub naklejone z folii samoprzylepnej. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich robót towarzyszących związanych z remontem i przebudową drogi i ich powiązanie z istniejącymi sąsiadującymi ulicami, chodnikami, dojściami do budynków zjazdami itp. W przypadku ingerencji w obiekty przyległe, bądź ich uszkodzenie należy uwzględnić ich naprawę, uzupełnienie, regulację wysokościową itp. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, został określony w : 1) Projekcie Budowlanym: „Remont ul. Wrocławskiej od ul. Piłsudskiego do ul. Piastowskiej w Dzierżoniowie wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym”. 2) Projekcie Wykonawczym: „Remont ul. Wrocławskiej od ul. Piłsudskiego do ul. Piastowskiej w Dzierżoniowie wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym”. 3) Projekcie Budowlanym: „Remont skrzyżowania drogi gminnej (ul. Wrocławska) z drogą wojewódzką nr 382 (ul. Piastowska) – wraz z remontem nawierzchni chodników i remontem wpustów ulicznych, 4) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych: „Remont ul. Wrocławskiej od ul. Piłsudskiego do ul. Piastowskiej w Dzierżoniowie wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym”, 5) Projekcie zastępczej organizacji ruchu: „Remont ul. Wrocławskiej od ul. Piłsudskiego do ul. Piastowskiej w Dzierżoniowie”, 6) Projekcie stałej organizacji ruchu: „Remont ul. Wrocławskiej od ul. Piłsudskiego do ul. Piastowskiej oraz ul. Strzelniczej i ul. Ogrodowej w Dzierżoniowie”, 7) Specyfikacji Warunków Zamówienia.4. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zakresu robót wskazanych w dokumentacji projektowej, w tym projekcie budowlanym i wykonawczym, który jest określony w formie opisu technicznego lub na rysunkach lub równocześnie w opisie i na rysunkach. Zarówno opis techniczny jak i rysunki (część graficzna) projektów są równoważne i opisują przedmiot zamówienia.5. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną i zgodnie z zaleceniami nadzoru inwestorskiego, dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania robót, z uwzględnieniem likwidacji barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych, na podstawie decyzji pozwolenia na budowę nr 36/2020 z dn. 14.01.2020r.6. Wykonawca, ponadto zobowiązuje się do:1) protokolarnego przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego oznakowania oraz wystąpienia do gestorów sieci o protokolarne przekazanie urządzeń na czas prowadzenia robót, a po zakończeniu prac protokolarne przekazanie ich właścicielom, a także udostępnienie placu budowy gestorom sieci celem wykonania przez nich robót remontowych na swoich zasobach jeżeli zajdzie taka konieczność,2) organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników i miejsca składowania materiałów,3) zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę. Wykonawca we własnym zakresie zapewnia niezbędne media warunkujące prawidłowe wykonawstwo robót,4) poniesienia wszelkich kosztów związanych z realizacją, nadzorem i wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających, z decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zobowiązań wynikających z uzyskanych uzgodnień i opinii oraz tych, które Wykonawca zobowiązany jest uzyskać w trakcie realizacji robót budowlanych,5) wykonania badań, prób i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych i badań odbiorczych zgodnie ze specyfikacją techniczną,6) przekazania Zamawiającemu w dniu podpisania umowy oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy i kierowników robót,7) czyszczenia na bieżąco nawierzchni przyległego terenu i ulic w przypadku nawożenia błota z terenu budowy na kołach maszyn, samochodów i innych urządzeń technicznych,8) uporządkowania terenu budowy i przywrócenia terenu przyległego po zakończeniu robót do stanu pierwotnego,9) wywozu materiału i gruzu z rozbiórki, mas mineralno-bitumicznych i zbędnych materiałów oraz niepotrzebnych urządzeń na składowisko odpadów i poniesienia kosztów ich składowania i utylizowania,10) obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót budowlanych, jak i do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego wraz ze stroną tytułową i legendą,11) przedłożenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy dokumentów wynikających ze Specyfikacji Warunków Zamówienia,12) wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,13) uczestnictwa kierownika budowy i kierowników robót branżowych w cotygodniowych radach budowy,14) przygotowania na bieżąco rozliczeń budowy, faktur według zaleceń Zamawiającego,15) innych niezbędnych czynności wymaganych przepisami prawa, a związanych z realizacją przedmiotu zamówienia,16) pełnienia funkcji koordynacyjnych w stosunku do robót realizowanych przez podwykonawców,17) wypełnienie zobowiązań również tych leżących po stronie Inwestora (Gminy) wynikających z opinii, uzgodnień i decyzji, w tym konserwatorskich zawartych w projekcie budowlanym jak również tych, które zostaną wydane w toku realizacji robót,18) ochrony punktów osnowy geodezyjnej, a w przypadku ich zniszczenia, bądź uszkodzenia lub konieczności przeniesienia zlecenia uprawnionej jednostce wykonawstwa geodezyjnego ich odtworzenia lub założenia nowych,19) zapewnienia w trakcie prowadzonych robót dojść i dojazdów do posesji zlokalizowanych w obrębie inwestycji, w tym dojazdu dla służb ratowniczych. 7. Wspólny Słownik Zamówień: Główny przedmiot : 45233120-6 Roboty w zakresie drógDodatkowe przedmioty:451110000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzenia wody burzowej45231400-9 Roboty w zakresie budowy linii energetycznych8. Gwarancja i rękojmiaWymagany okres gwarancji - zgodnie z ofertą, minimum 60 miesięcy, maksymalnie 72 miesiące.Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. Strony rozszerzają odpowiedzialność z tytułu rękojmi na okres gwarancji zadeklarowany przez Wykonawcę w ofercie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 160 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta Wykonawcy, który spełnił wszystkie postawione w SWZ warunki, nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz uzyska łącznie największą liczbę punktów stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres obowiązywania gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy w specjalności drogowej
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące: - zdolności technicznej lub zawodowej: a) w zakresie doświadczenia:Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy występujący wspólnie lub przy udziale innego podmiotu, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wykaże (doświadczenie ww. podmiotów nie sumuje się), że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub/i przebudowie dróg, lub/i chodników lub/i parkingów o nawierzchni z kostki betonowej lub kamiennej, na powierzchni minimum 900 m2 każda i załączy dowody określające, że roboty te zostały wykonane należycie.b) w zakresie kwalifikacji zawodowych:Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy występujący wspólnie, lub przy udziale podmiotu, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jednym:a) kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej,b) kierownikiem robót w branży elektrycznej i elektroenergetycznej posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,c) kierownikiem robót sanitarnych posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych.Potencjał techniczny można łączyć w ramach jednej osoby.Za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej określonym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym) z zastrzeżeniem, art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220 z późn. zm.).Uwaga! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:• warunek określony pod literą a) musi być spełniony w całości przez co najmniej jednegoz Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (jeden lub każdy z podmiotów musiposiadać samodzielnie wymagane doświadczenie),• warunek określony pod literą b) zostanie spełniony jeżeli co najmniej jeden z Wykonawcówwspólnie ubiegających się o zamówienie potwierdzi, iż spełnia ww. warunek albo Wykonawcyłącznie wykażą dysponowanie osobami.W odniesieniu do wyżej wymienionych warunków Wykonawcy wspólnie ubiegający się oudzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonająroboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy (wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ), w którym wskażą które roboty budowlane zostaną wykonane przez poszczególnych wykonawców w odniesieniu do spełnienia ww. warunku.W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach innego podmiotu w zakresie doświadczania, warunek określony pod literą a) powyżej musi być spełniony w całości przezpodmiot udostępniający zasób.W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach innego podmiotu, podmiot udostępniający zasób zobowiązany będzie zrealizować roboty budowlane, których wskazanezdolności dotyczą (podwykonawstwo).3. Ocena spełniania w/w warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana metodą spełnia/nie spełnia.4. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy brak podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp (wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ). W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie składa każdy wykonawca. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca wraz z oświadczeniem, októrym mowa powyżej, składa także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu. Oświadczenie wykonawcy potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, określone w w rozdziale II podrozdziale 7 SWZ (wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ). W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie składa każdy z wykonawców, w zakresie w jakim wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu. W przypadku polegania nazdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca składa także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby. Oświadczenie wykonawcy dotyczące podstaw wykluczenia wymienionych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 ustawy Pzp wraz z informacją o podjętych środkach naprawczych. (wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ). W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie składa każdy wykonawca. W przypadkugdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ). Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej, musi potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcęz podmiotami udostępniającymi zasoby, gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności: zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, nazdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 z późn. zm.) - (wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ) należy złożyć w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisemelektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo (o ile dotyczy). Potwierdzenie aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w rozdziale II podrozdziale 9 pkt. 1 lit. b SWZ w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego (wzór stanowi załącznik nr 8 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składnia ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – załącznik nr 9 do SWZ.Jeżeli Wykonawca powołuje sią na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami w ramach konsorcjum, powyższy wykaz dotyczy robót budowlanych faktycznie przez niego wykonanych.b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 10 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz Ofertowy stanowi załącznik nr 1 do SWZ. 2. Jeżeli Wykonawca chce uzyskać punkty w kryterium doświadczenie kierownika budowy w specjalności drogowej wyznaczonego do realizacji zamówienia (KD), to musi wypełnić i załączyć do oferty wykaz doświadczenia do oceny w kryterium stanowiący załącznik nr 1A do SWZ. 3. Aktualne na dzień złożenia oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu (stanowi załącznik nr 2 do SWZ) oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (stanowi załącznik nr 3 do SWZ) w zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdziałach 7 i 8 SWZ –- każdy osobno spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) i podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Oferta oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu muszą być złożone w oryginale. To samo dotyczy oświadczenia Wykonawcy o tym, że zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 pkt. 1, 2 ,5 ustawy Pzp (załącznik nr 4 – o ile dotyczy). 4. Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który składa ofertę zapośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo do złożenia ofertymusi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana jest oferta (tj. w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 par 2 ustawy z dnia14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może byćuwierzytelniona przez upełnomocnionego. 5. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ. 6. Zobowiązanie podmiotu trzeciego – załącznik nr 6 do SWZ (o ile dotyczy). Zobowiązanie musi być złożone w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postacielektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie. 7. W przypadku gdy Wykonawca powierza wykonanie części zamówienia podwykonawcy, zobowiązany jest do wykazania w załączniku nr 5 do SWZ informacji o części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ich firm, o ile są już znane.8. Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – W przypadku informacji objętych tajemnicą przedsiębiorstwa Wykonawca powinien w momencie ich przekazania wyraźnie oznaczyć, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oraz nie powinny być udostępniane.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego; b) Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem; c) Do oferty należy załączyćpełnomocnictwo dla ustanowionego pełnomocnika; d) Wykonawcy składają jedną ofertę, do której załączone będą dokumenty, o których mowa w SWZ; e) Wykonawca winien przedłożyć dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdziale II podrozdziale 9 SWZ dotyczące każdego partnera konsorcjum osobno w zakresie tam wskazanym ; f) Oświadczenia i dokumentywspólne, takie jak np.: oferta cenowa, składa pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich;g) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie; h) wszyscy partnerzy będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami; i) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wtedy powinni dołączyć do oferty oświadczenie (załącznik nr 7 do SWZ), z którego wynika, które roboty budowlane wykonują poszczególni Wykonawcy, j) przed podpisaniem umowy Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1) Strony mają prawo do wniosk. o przedłużenie terminu zakończ.robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończ. robót, w następujących sytuacjach:a) zmiany obowiąz. przepis. prawa wpływ. na termin i sposób wykonan. przedmiotu umowy, w tym w szczególn. wynik. ze zmian Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczeg. rozwiąz. związ. z zapobieg., przeciwdział. i zwalcz. COVID – 19, innych chorób zakaźnych oraz wyw. nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 374 z póź. zm.),b) przedłużenia przez władze państw. stanu epidemii lub dokonania zmiany tego stanu na inny stan wyjątkowy, ogranicz. normalny sposób funkcjon. państwa,c) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie term. zakończ. robót będą następstwem okol. , za które odpowiedzialn. ponosi Zamaw., w szczególn. będą następstwem nieterminow przekazania Terenu budowy, konieczności zmian Dok. projekt. w zakresie, w jakim ww. okoli. miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie Terminu zakończ. robót, d) gdy wystąpi konieczn. wyk. robót zamienn. lub innych robót niezbędnych do prawidł.wykonania przedm. Umowy, oraz udzielenia zamówień dodat., które wstrzymują lub opóźniają realizację przedm. Umowy,e) jeżeli wystąpi brak możliwości wykon. robót z powodu nakazania ich wstrzym. przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykona.2) Strona w należycie uzasadn. wniosku o zmianę terminu wykon. przedmiot umowy jest obowiązana do wskazania w szczególn: a) propozycji terminu wykon. przedmiot. umowy,b) faktów uzasadn. propo. zmianę,c) podstawy prawnej wniosk. zmiany wynik. z obow. przepis. prawa lub z umowy,d) dowodów na poparcie faktów, że wykonanie umowy w terminie wskazanym w umowie jest niemożliwe z przyczyn, o których mowa w pkt. 1).3) W przyp. złożenia wniosku o zmianę terminu wykon. przed. umowy druga Strona umowy jest zobowiąz., w terminie 14 dni od dnia otrzym. wniosku, do ustosunkowania się do niego. Druga Strona w szczeg. może: a) zaakcept. wniosek o zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy, b) wezwać Stronę wnioskującą o zmianę termi. wykon. przedm. umowy do uzupełnienia wniosku lub przedst. dodatk. wyjaśnień wraz z jego uzasadn., c) zaprop. podjęcie negocjacji treści umowy w zakresie wniosk. zmiany, d) odrzucić wniosek Strony o zmianę terminu, z uzasad. tej decyzji. 4) Wyk. może wnioskować o zmianę Umowy w zakresie mat., paramet. technicznych, technologii wyk. rob. budowl., sposobu i zakresu wykonania przedmi. Umowy w przyp. konieczności zrealiz. jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiot. Umowy, przy zastosowaniu odmienn. rozwiązań technicznych lub technolog., niż wskazane w Dok. projek., a wynikających ze stwierdz. wad tej Dokument. lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidz. rozwiązań groziło niewykonan lub nienależyt wykonaniem przedm. Umowy. Do wniosku o zmianę mater. lub technologii wyko. robót Wyk. jest zobowiązanyy załączyć koszt. różnicowy wykonany metodą szczegół., sprawdz. i zatwierdz. przez inspektora nadz. inwestor. Wystąp. wady w projekcie musi zostać potwierdz. przez projektanta.5) Przewiduje się również możliwość wprow. zmian w Umowie na wniosek Zamaw. w przypadku wystąpienia rob. dodatk., nie wyszczeg. w dok. przetarg/, jak również wykonania koniecz. rozwiązań zamiennych w stosunku do projeky., a niezb. do prawidł. zakończenia inwest. W takim przypad. Wykonaw. jest zobowiązany do sporządzenia kosztor. różnicowego robót zamienn. lub dodatk. z uwzgl. czynnik. cenotwórczych określ. w koszt. ofert. Sprawdz. przez inspekt. nadzoru i zaakcept. przez Zamaw. taki kosztorys będzie podst. do określ.wartości zmiany w Umowie. 6) Zamaw. jest upr. do żądania zmiany sposobu rozl. Umowy lub dokon. płat. na rzecz Wykon. w związku ze zmian. zawartej przez Zamaw. umowy o dofinans. projektu lub zmian. wyt. dot. realizacji projektu. 7) Wszelk. zmiany umowy wymag. zachowania pod rygorem niew. formy pis. w drodze podpis przez obydwie Strony aneksu.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy