Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Budynek Kunsztu Wodnego – wykończenie i wyposażenie” ....
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska działająca w imieniu i na rzecz Gminy Miasta Gdańska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000168372
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żaglowa 11
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-560
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: 58 320 51 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: drmg@gdansk.gda.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.drmg.gdansk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Jednostka organizacyjna administracji samorządowej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Budynek Kunsztu Wodnego – wykończenie i wyposażenie” ....
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ef8fa68d-908d-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00061967
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00021496/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.12 Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Budynek Kunsztu Wodnego – wykończenie i wyposażenie”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/drmg_gdansk
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/drmg_gdansk
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych -MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.;
włączona obsługa JavaScript;
zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;
Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej -
kodowanie UTF8;
Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera
synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, zamawiający informuje, że:
1) administratorem danych osobowych, które mogą zostać przekazane
zamawiającemu w toku niniejszego postępowania jest Dyrekcja Rozbudowy
Miasta Gdańska, 80–560 Gdańsk, ul. Żaglowa 11 działająca w imieniu Gminy
Miasta Gdańska;
2) firmą podprzetwarzającą dane w imieniu administratora jest
platformazakupowa.pl, którego operatorem jest Open Nexus Sp. o.o.
z siedzibą w Poznaniu, ul. Bolesława Krzywoustego 3, 61-144 Poznań;
3) inspektorem ochrony danych osobowych w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska jest Pan Daniel Gramatowski, mail: iod.drmg@gdansk.gda.pl +48 58 550 75 23;
4) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
5) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.);
dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy oraz przedawnienia wynikających z niej roszczeń;
7) obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy;
8) dane nie będą udostępniane innym podmiotom niż upoważnionym na podstawie przepisów prawa z wyjątkiem podmiotów świadczących na rzecz administratora danych czynności związane z bieżącą obsługą jego działalności np. usługi księgowe, usługi informatyczne itp.;
9) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
10) osoby, których dane osobowe zostaną przekazane zamawiającemu w toku niniejszego postępowania posiadają:
− na podstawie art. 15 RODO, prawo dostępu do danych osobowych ich
dotyczących,
− na podstawie art. 16 RODO, prawo do sprostowania danych osobowych ich
dotyczących, z tym że skorzystanie z prawa do sprostowania nie może
skutkować zmianą wyniku niniejszego postępowania, ani zmianą
postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może
naruszać integralności protokołu z postępowania oraz jego załączników,
− na podstawie art. 18 RODO, prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których
mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy którakolwiek z tych osób uzna, że przetwarzanie danych osobowych ich dotyczących narusza przepisy RODO;
11) osobom, których dane osobowe zostaną przekazane zamawiającemu w toku niniejszego postępowania nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, prawo do usunięcia danych
osobowych,
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
− na podstawie art. 21 RODO, prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest
art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 24/BZP-U.510.19/2022/MS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 1 – Wykonanie robót sanitarnych i teletechnicznych.
Zakres rzeczowy części nr 1 obejmuje:
A. Wykończenie i wyposażenie łazienek.
B. Budowę sieci teleinformatycznej w budynku Kunsztu Wodnego.
C. Dostawę wraz z montażem i uruchomieniem urządzeń CCTV dla potrzeb
budynku Kunsztu Wodnego.
D. Dostawę wraz z montażem i uruchomieniem systemu kontroli dostępu wraz z kioskiem dla klientów do sali wystawienniczej makiety.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45212310-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy wystaw
45212320-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów wystawiania sztuki
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 2 – Roboty wykończeniowe sali wielofunkcyjnej.
Zakres rzeczowy części nr 2 obejmuje:
E. Wykończenie i wyposażenie sali wielofunkcyjnej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45212310-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy wystaw
45212320-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów wystawiania sztuki
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Funkcjonalność techniczna oferowanych urządzeń
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1.1. w zakresie części nr 1:
nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie, co najmniej dwa
zamówienia, z których każde obejmowało swoim zakresem roboty budowlane
w budynku lub przy jego budowie lub przebudowie, o wartości jednostkowej
każdego z zamówień równej lub wyższej niż 1 500 000 zł brutto.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawców
lub powoływania się na zasoby podmiotów trzecich w celu wykazania
spełniania warunków udziału w postępowaniu, wymaga się, by warunek
określony w ppkt 1.1 spełniał samodzielnie co najmniej jeden z tych
wykonawców lub tych podmiotów.
1.2. w zakresie części nr 2:
nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie co najmniej:
a) jedno zamówienie obejmujące swoim zakresem wykonanie adaptacji
akustycznej w obiekcie przeznaczonym do celów widowiskowych (np.
teatr, opera, sala koncertowa, filharmonia, sala wielofunkcyjna lub sala
kongresowa z funkcjami widowiskowymi i koncertowymi – wyklucza się
sale kinowe i audytoria oraz sale wykładowe) o wartości jednostkowej
zamówienia równej lub wyższej niż 500.000 zł brutto;
b) jedno zamówienie obejmujące swoim zakresem wykonanie systemu
oświetlenia sceny, systemu elektroakustycznego, kinotechniki i mechaniki
sceny w obiekcie przeznaczonym do celów widowiskowych (np. teatr,
opera, sala koncertowa, filharmonia, sala widowiskowo-kinowa lub sala
kongresowa z funkcjami widowiskowymi i koncertowymi – wyklucza się
audytoria oraz sale wykładowe) o wartości jednostkowej zamówienia
równej lub wyższej niż 2.500.000 zł brutto;
c) jedno zamówienie obejmujące swoim zakresem wykonanie instalacji
systemu w technologii dźwięku immersyjnego (Hyperreal Immersive
Sound) w obiekcie przeznaczonym do celów widowiskowych (np. teatr,
opera, sala koncertowa, filharmonia, sala widowiskowo-kinowa lub sala
kongresowa z funkcjami widowiskowymi i koncertowymi – wyklucza się
audytoria oraz sale wykładowe) o wartości jednostkowej zamówienia
równej lub wyższej niż 1.000.000 zł brutto.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy skierują do jego realizacji:
2.1. w zakresie części nr 1:
1) kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej;
2) kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
3) kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i
kanalizacyjnych.
Nie dopuszcza się wskazania jednej osoby do pełnienia funkcji opisanych w ppkt 1), 2) i 3) powyżej.
2.2. w zakresie części nr 2:
1) inżyniera specjalistę w specjalności inżynieria dźwięku lub akustyka lub
elektroakustyka lub o kierunku mechanicznym - do nadzorowania prac
technologicznych (oświetlenie sceniczne, elektroakustyka, mechanika sceny),
posiadającego:
a) wykształcenie wyższe inżynierskie,
b) co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego od momentu uzyskania tytułu inżyniera,
c) doświadczenie zawodowe polegające na koordynowaniu lub nadzorowaniu
co najmniej dwóch zamówień, z których każde obejmowało swoim
zakresem wykonanie systemu oświetlenia sceny, systemu
elektroakustycznego, kinotechniki i mechaniki sceny, w obiekcie
przeznaczonym do celów widowiskowych (np. teatr, opera, sala
koncertowa, filharmonia, sala widowiskowo-kinowa lub sala kongresowa z
funkcjami widowiskowymi i koncertowymi – wyklucza się audytoria oraz
sale wykładowe) o wartości jednostkowej każdego z zamówień równej lub
większej niż 2.500.000 zł brutto;
2) osobę posiadającą uprawnienia do obsługi lub konfiguracji systemu
technologii dźwięku immersyjnego objętego ofertą wykonawcy zgodnie z
wymogami producenta tego systemu.
Nie dopuszcza się wskazania jednej osoby do pełnienia funkcji opisanych w ppkt 1) i 2) powyżej.
3. Kierownik budowy i kierownicy robót powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
4. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej .
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zwanego dalej
„postępowaniem”, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków
dowodowych:
1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
2) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki
organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału
regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w
sprawie spłat tych należności;
3) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
4) jeżeli jest to niezbędne - oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o
zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami
porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
e) art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170),
f) art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy.
5) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 2 ppkt 1)-4), dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie
ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz
podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem
dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane
należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie
jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz
z informacjami na temat ich wykształcenia, uprawnień oraz doświadczenia
niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami.
2) Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w ppkt 1) lit a), dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3) Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa w ppkt 1) lit a) liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości:
a) dla części nr 1 – 22 000 zł;
b) dla części nr 2 – 59 000 zł.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą (z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy).
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w Banku Pekao S.A., nr konta: 38 1240 1268 1111 0010 3860 7357, z oznaczeniem: Wadium – nr referencyjny 24/BZP-U.510.19/2022/MS oraz wskazaniem części zamówienia: część nr 1/część nr 2.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 3 ppkt 2–4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 3 ppkt 2–4, musi wskazywać jako beneficjenta Gminę Miasta Gdańska - Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska.
7. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 3 ppkt 2–4, powinno być nieodwołalne i musi gwarantować zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) W przypadku, o którym mowa w ppkt 1), wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4) W przypadku, o którym mowa w ppkt 3), wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców,
spełnienie co najmniej dwóch odrębnych warunków udziału w postępowaniu
wykonawcy mogą wykazać łącznie, chyba że SWZ stanowi inaczej. Każdy z
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykazuje brak podstaw wykluczenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zaliczek do wysokości 50% wartości oferty na poczet wykonania zamówienia (w tym na zakup przez Wykonawcę materiałów budowlanych), na podstawie art. 442 PZP. Każdorazowo wypłata zaliczki nastąpi na wniosek Wykonawcy, po uprzedniej zgodzie Zamawiającego, i zostanie rozliczana wraz z następującymi po udzieleniu zaliczki płatnościami Zamawiającego dokonywanymi na podstawie faktur wystawianych przez Wykonawcę do wysokości wypłaconej zaliczki lub zaliczek.
2. W przypadku wyrażenia zgody na udzielenie zaliczki, Zamawiający będzie żądał wniesienia przez Wykonawcę zabezpieczenia zaliczki przed jej wypłatą. Terminem wypłaty jest dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. Do zabezpieczenia stosuje się odpowiednio postanowienia SWZ w zakresie zabezpieczenia należytego wykonania Umowy.
3. Wysokość zabezpieczenia zaliczki wynosi 100% kwoty zaliczki i może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku z następujących form:
1) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany formy zabezpieczenia zaliczki w trakcie realizacji Umowy
4. Zamawiający zwraca zabezpieczenie zaliczki niezwłocznie po rozliczeniu zaliczki wraz z następującymi po jej udzieleniu płatnościami Zamawiającego dokonywanymi na podstawie faktur wystawianych przez Wykonawcę (także dla zakresu prac wykonywanego przez podwykonawców) do wysokości wypłaconej zaliczki.
5. W przypadku udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia, aż do jej całkowitego rozliczenia, należność za prace wykonane przez Podwykonawcę przekazana zostanie na rachunek bankowy Wykonawcy po dostarczeniu przez niego dowodu zapłaty tych należności Podwykonawcy. Dowodem tym jest uwierzytelniona kopia faktury lub rachunku Podwykonawcy wraz z oryginałem oświadczenia Podwykonawcy sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do Umowy.
6. W przypadku udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia, aż do jej całkowitego rozliczenia, należność za roboty wykonane przez Dalszego Podwykonawcę przekazana zostanie na rachunek bankowy Wykonawcy po dostarczeniu przez niego dowodu zapłaty tych należności Dalszemu Podwykonawcy przez Podwykonawcę. Dowodem tym jest uwierzytelniona kopia faktury lub rachunku Dalszego Podwykonawcy wraz z oryginałem
oświadczenia Dalszego Podwykonawcy sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do Umowy.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały szczegółowo opisane w paragrafie 15. Projektowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowiących załącznik nr 9.1 oraz 9.2 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-18 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi dokumentami za pośrednictwem platformy zakupowej Open Nexus, dostępnej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/drmg_gdansk
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-18 11:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Pełna nazwa zamówienia, która ze względów na ograniczoną ilość znaków nie zmieściła się w Sekcji II.2.3.) ogłoszenia:
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Budynek Kunsztu Wodnego – wykończenie i wyposażenie”, obejmującego roboty sanitarne i teletechniczne oraz wykończenie i wyposażenie sali wielofunkcyjnej.
2. Udostępnienie zasobów (korzystanie przez wykonawcę ze zdolności technicznych lub zawodowych).
1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3) Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
3. Umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
1) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
2) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ppkt 1), jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i
ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające
dostęp do tych dokumentów.
3) Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego
reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt 1),
zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu
potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
4) Zapis ppkt 3) stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
5) Zapisy ppkt 1)–3) stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu
podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy.
4. Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków, które można wprowadzić do formularza treści ogłoszenia o zamówieniu, pozostałe informacje zawarto w SWZ, dostępnej wraz z niniejszym ogłoszeniem na stronie internetowej prowadzonego postępowania.