IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 3. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku bankowego Zamawiającego przy czym należy pamiętać, że wadium jest wniesione należycie w dniu i o godzinie obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego, a nie w dniu i o godzinie dokonania przelewu przez Wykonawcę. Wadium musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, w przypadku gdy wymagana kwota nie wpłynie na rachunek Zamawiającego do wyznaczonego terminu będzie to oznaczało, że wadium nie zostało wniesione. 4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy: nr 48 1130 1121 0006 5607 7390 0001 w Banku Gospodarstwa Krajowego Tytułem: „Wadium na wykonanie robót budowlanych w Gdyni” 2) w innych formach: poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 lit. b, ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst. jedn. : Dz. U. 2016, poz. 359 ze. zm.) – w takim przypadku Wykonawca winien: a) potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopię dokumentu, o którym mowa w ust. 4 pkt 2), jako dowód wniesienia wadium, załączyć do oferty jako kolejną jej stronę, b) oryginał dokumentu, o którym mowa powyżej włożyć do oferty w osobnej zamkniętej kopercie oznaczonej „WADIUM”. 5. Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w formie, o której mowa w ust. 4 pkt. 2) musi być ono ważne co najmniej na okres 30 dni licząc od dnia składania ofert. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium na rzecz Zamawiającego, zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Pzp, w przypadku, gdy: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium: 1) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 8 powyżej, 2) wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46 ust.1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę , zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy Pzp.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Termin realizacji Przedmiotu zamówienia |
20,00 |
Okres rękojmi i gwarancji |
20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający, poza możliwością zmiany zawartej umowy na podstawie art. 144 ustawy Pzp, przewiduje również możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej Umowy, także w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach: 1) Zmiana terminów wykonania Umowy: a) ze względu na konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych niezbędnych dla prawidłowego wykonania Przedmiotu umowy, jeżeli nie jest możliwe równoległe wykonywanie robót budowlanych; b) wynikająca z okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności pisemne wstrzymanie robót Wykonawcy przez Zamawiającego; c) w przypadku dokonania określonych czynności lub ich zaniechania przez właściwe organy wydające uzgodnienia/opinie oraz organy administracji publicznej, w tym organy administracji rządowej, samorządowej, jak również organów i podmiotów, których działalność wymaga wydania jakiejkolwiek decyzji o charakterze administracyjnym lub innych dokumentów (w szczególności uzgodnień) w trakcie wykonywania przedmiotu niniejszej Umowy, w szczególności: - opóźnienie w wydaniu przez ww. organ decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., do wydania których są zobowiązane na mocy przepisów prawa lub regulaminów; - odmowa wydania przez ww. organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; d) wystąpienia „Siły Wyższej” (zdefiniowanej poniżej) uniemożliwiającej lub wstrzymującej w istotny sposób realizację określonego rodzaju prac objętych Przedmiotem umowy: - „Siła Wyższa” oznacza zdarzenie, którego wystąpienie jest niezależne od Stron i któremu nie mogą one zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, a w szczególności: wojny, stany nadzwyczajne, klęski żywiołowe, epidemie, ograniczenia związane z kwarantanną, embargo, rewolucje, zamieszki i strajki; - na czas działania Siły Wyższej obowiązki Strony, która nie jest w stanie wykonać danego obowiązku ze względu na działanie Siły Wyższej, ulegają zawieszeniu; - Strona Umowy, która opóźnia się ze swoim świadczeniem wynikającym z niniejszej Umowy ze względu na działanie Siły Wyższej nie jest narażona na kary umowne lub rozwiązanie Umowy z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy; - każda ze Stron jest obowiązana do niezwłocznego zawiadomienia drugiej ze Stron o zajściu przypadku Siły Wyższej. O ile druga ze Stron nie wykaże inaczej na piśmie, Strona, która dokonała zawiadomienia będzie kontynuowała wykonywanie swoich obowiązków wynikających z Umowy, w takim zakresie, w jakim jest to praktycznie uzasadnione, jak również musi podjąć wszelkie alternatywne działania zmierzające do wykonania Umowy, których nie wstrzymują zdarzenia Siły Wyższej; - w przypadku ustania Siły Wyższej, Strony niezwłocznie przystąpią do realizacji swych obowiązków wynikających z Umowy; e) wynikająca z innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujących brakiem możliwości prowadzenia robót lub wykonywania innych czynności przewidzianych Umową, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie; f) w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na wykonanie Przedmiotu umowy; g) w przypadku konieczności zrealizowania przedmiotu Umowy przy uwzględnieniu innych rozwiązań technicznych ze względu na zmianę przepisów prawa; h) w przypadku odkrycia zabytku lub wprowadzenia istotnej dla przedsięwzięcia zmiany formy jego ochrony; i) w przypadku nieprzewidzianych w SIWZ warunków archeologicznych, gruntowych, technicznych, terenowych i wodnych. W przypadku wystąpienia okoliczności wskazanej w zdaniu poprzednim oraz w lit. h) powyżej, Wykonawcy nie przysługuje możliwość zwiększenia Wynagrodzenia; 2) Zmiana sposobu spełnienia świadczenia: a) w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na wykonanie Przedmiotu umowy; b) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania Przedmiotu umowy proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego; c) wystąpienia Siły Wyższej opisanej w ust. 1 pkt 1) lit. d) powyżej; 3) Zmniejszenia wynagrodzenia umownego w przypadku ograniczenia przez Zamawiającego zakresu Przedmiotu umowy; 4) Zmiana osób wskazanych w ofercie Wykonawcy do realizacji Przedmiotu umowy na następujących warunkach: a) z wyjątkiem przypadków zaakceptowanych na piśmie przez Zamawiającego, Wykonawca nie może dokonywać żadnych zmian swojego personelu zaangażowanego do realizacji Umowy; b) w przypadkach uzasadnionych Zamawiający może żądać zmiany poszczególnych osób wchodzących w skład personelu Wykonawcy zaangażowanego do realizacji Umowy; c) jeżeli z jakichkolwiek powodów koniecznym stanie się zastąpienie jakiegokolwiek członka personelu, Wykonawca zatrudni, za zgodą Zamawiającego, osobę o tych samych lub wyższych kwalifikacjach, o których mowa w SIWZ. Ewentualna odmowa zgody Zamawiającego na zatrudnienie osoby wskazanej przez Wykonawcę powinna zostać uzasadniona na piśmie; d) jeżeli Wykonawca poweźmie wiadomość, że którykolwiek członek personelu został skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub na mocy którego został orzeczony zakaz zajmowania określonego stanowiska, wykonywania określonego zawodu lub prowadzenia określonej działalności gospodarczej – niezwłocznie zawiadomi na piśmie o tym fakcie Zamawiającego, jednocześnie przedstawiając Zamawiającemu do akceptacji inną osobę o tych samych lub wyższych kwalifikacjach; e) w sytuacji przewidzianej powyżej Zamawiający dokona wymiany personelu na zaproponowany przez Wykonawcę, o ile wskazana osoba spełnia wymogi dotyczące jego kwalifikacji; f) Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio z usunięcia lub wymiany personelu; 5) Zmiana wynagrodzenia będąca wynikiem wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa podatkowego w zakresie stawki podatku VAT, mające wpływ na wysokość ceny brutto za Przedmiot umowy. W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, należne Wykonawcy z tytułu wykonania Przedmiotu umowy wynagrodzenie zostanie ustalone z uwzględnieniem stawki podatku wynikającej z obowiązujących przepisów, przy niezmienionym wynagrodzeniu netto. 2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 pkt 1) powyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Wykonawca nie może żądać zwiększenia przysługującego mu wynagrodzenia, o którym mowa w § 5 ust. 1 powyżej lub zwrotu innych kosztów bezpośrednich lub pośrednich spowodowanych przestojem lub dłuższym czasem wykonywania Przedmiotu umowy. 3. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 pkt 2) i 4) możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, zakresu prac objętych umową, zmiana terminów zakończenia Przedmiotu umowy lub zmiana wysokości Wynagrodzenia. 4. Zamawiający dopuszcza w trakcie realizacji robót na wprowadzenie zmiany materiałów i urządzeń pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to np. zmiany: 1) Powodujące obniżenie kosztów ponoszonych przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego Przedmiotu umowy, 2) Powodujące poprawę parametrów technicznych Przedmiotu umowy, 3) Wynikające z aktualizacji rozwiązań, 4) Wynikające ze zbyt długiego okresu oczekiwania na zamówienie materiałów lub urządzeń, powodujące wyraźne opóźnienie w realizacji Przedmiotu umowy. Każda zmiana musi być zatwierdzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności przez Zamawiającego, Nadzór Inwestorski i Nadzór Autorski. 5. Postanowienia ust. 1 stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 6. Zamawiający jest ponadto uprawniony do zawieszania wykonania Umowy w takim czasie i w taki sposób, w jaki uważa to za konieczne. Zawieszenie następuje na podstawie pisemnego powiadomienia doręczonego Wykonawcy najpóźniej na 14 dni kalendarzowych przed terminem zawieszenia. 7. Jeżeli okres zawieszenia przekracza 60 dni kalendarzowych i zawieszenie nie wynika z nie wywiązania się z płatności przez Zamawiającego, to Wykonawca może domagać się zezwolenia na wznowienie wykonania Umowy w terminie 30 dni kalendarzowych lub rozwiązać Umowę, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia. Wykonawcy przysługuje wówczas proporcjonalne wynagrodzenie za prace wykonane przed dniem zawieszenia. 8. Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania i wykazania zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1. Wniosek o zmianę postanowień umowy musi być wyrażony na piśmie. 9. Zmiana Umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 10. Zamawiający przewiduje również możliwość dokonywania nieistotnych zmian postanowień Umowy, które nie dotyczą treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 11. Jeżeli zdaniem Wykonawcy dla wykonania Umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, dla zakresu prac objętych Przedmiotem umowy będzie konieczne dokonanie zmiany Umowy, czy też pojawi się konieczność wykonania zamówień dodatkowych, nieobjętych Przedmiotem umowy, Wykonawca obowiązany jest poinformować o tym fakcie pisemnie Zamawiającego wraz z uzasadnieniem konieczności wprowadzenia zmiany, jej zakresu oraz wpływu na termin wykonania Przedmiotu umowy a także wynagrodzenie należne Wykonawcy, w terminie 7 dni kalendarzowych od wystąpienia takiej konieczności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
1. Wykonawca zobowiązuje się do traktowania wszelkich informacji, danych i materiałów uzyskanych od Zamawiającego niezależnie od formy ich wyrażenia, a także informacji, danych i informacji, w których posiadania wszedł w inny sposób w związku lub przy okazji realizacji Umowy niezależnie od sposobu, w jaki wszedł w ich posiadanie, a także ich opracowań, jako poufnych (dalej jako „Informacje poufne”). 2. Informacjami poufnymi są w szczególności wszelkie nie podane do wiadomości publicznej informacje dotyczące Zamawiającego lub prowadzonej przez Zamawiającego działalności. 3. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy informacji poufnych, w tym w szczególności do podjęcia odpowiednich kroków w celu ochrony ich poufnego charakteru oraz do ich nieujawniania bez uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego. 4. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, aby osoby, którymi posługiwać się będzie przy realizacji Umowy zachowały w tajemnicy informacje poufne oraz ich nie ujawniały bez uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego, w szczególności poprzez odrębne zobowiązanie każdego z nich do zachowania tajemnicy zawodowej i poufności oraz pouczenie o treści art. 266 §1 Kodeksu Karnego. 5. Wykonawca zobowiązuje się ponadto nie rozpowszechniać w zakresie jego działalności zawodowej i pozazawodowej informacji dotyczących Zamawiającego w sposób naruszający dobre imię, renomę lub inny interes Zamawiającego. 6. Strony uzgadniają przy tym, że obowiązek zachowania poufności trwa zarówno w czasie obowiązywania Umowy, jak i po jej zakończeniu, a zobowiązanie do jego przestrzegania nie podlega wypowiedzeniu ani rozwiązaniu. 7. W przypadku naruszenia przez Wykonawcę lub osoby, którymi posługuje się on przy realizacji Przedmiotu umowy obowiązku, o którym mowa w ust. 4 powyżej, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1.000,00 (jeden tysiąc) złotych za każdy taki przypadek naruszenia. Postanowienia § 14. ust. 2-5 znajdują wówczas odpowiednie zastosowanie.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-10-21, godzina:
11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
I. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1. W celu podpisania umowy wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (dalej jako „ZNWU”) w wysokości 10 % ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu nie wykonania lub nienależytego wykonania umowy. 2. Sposób złożenia zabezpieczenia zostanie określony w umowie, po uzgodnieniu z Wykonawcą sposobu zabezpieczenia, którego oferta zostanie wybrana. 3. ZNWU może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Zamawiający nie wyraża zgody na wnoszenie ZNWU w formach, o których mowa w art. 148 ust. 2 ustawy Pzp. 5. Wykonawca jest zobowiązany do wcześniejszego uzgodnienia z WZSP formy i treści poręczeń, gwarancji ubezpieczeniowych lub bankowych stanowiących zabezpieczenie zamówienia. 6. W przypadku poręczeń i gwarancji muszą być one nieodwołalne, płatne na każde żądanie WZSP i bez dodatkowych warunków. Termin zapłaty należności przez gwaranta/poręczyciela nie może być dłuższy niż 30 dni. Projekt poręczenia i gwarancji wykonawca musi przesłać WZSP faksem lub za pomocą poczty elektronicznej z wyprzedzeniem co najmniej trzech dni roboczych przed wyznaczoną datą zawarcia umowy. Oryginały poręczeń i gwarancji zaakceptowanych przez WZSP Wykonawca może przekazać WZSP najpóźniej w dniu zawarcia umowy. ZNWU w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej nie może zawierać zapisów uzależniających wypłatę zabezpieczenia od konieczności naliczenia kar umownych przez WZSP albo zwalniających gwaranta z wypłaty zabezpieczenia jeśli Wykonawca zapłaci WZSP kary umowne. Warunki zgłoszenia przez WZSP roszczenia z tytułu wniesionego zabezpieczenia w formie gwarancji nie mogą powodować powstania u WZSP obowiązku przedstawienia gwarantowi dodatkowych dokumentów, np. analiz, kosztorysów, protokołów, czy powstania u WZSP konieczności poniesienia dodatkowych kosztów. 7. ZNWU wnoszone w formach innych niż pieniądz musi zawierać w szczególności następujące elementy: 1) wskazanie gwaranta poręczenia/gwarancji – Podmiot wystawiający poręczenie lub gwarancje, 2) wskazanie podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji – Wykonawca w imieniu, którego ustanowiono poręczenie/gwarancję, 3) wskazanie beneficjenta poręczenia/gwarancji - określenie nazwy zadania, którego dotyczy poręczenie/gwarancja oraz szkoły WZSP. 4) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia beneficjentowi kwoty poręczenia/gwarancji – gwarant musi oświadczyć, że zapłaci WZSP kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku, gdy WZSP złoży gwarantowi oświadczenie, że kwota gwarancji/poręczenia jest mu należna w celu pokrycia określonych roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, 5) określenie kwoty poręczenia/gwarancji – kwota ZNWU wniesiona przed zawarciem umowy nie może być mniejsza niż określona zgodnie z ust. 1 powyżej. 6) określenie terminu obowiązywania poręczenia/gwarancji – musi obejmować okres od zawarcia umowy, aż do upływu piętnastego dnia po upływie okresu gwarancji za wady. 7) bezwarunkowość dysponowania poręczeniem/gwarancją - sformułowanie zobowiązania gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty, w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia przez WZSP pisemnego żądania zapłaty, w przypadku gdy Wykonawca: a) nie wykonał Przedmiotu umowy w terminach wynikających z Umowy, b) wykonał nienależycie Przedmiot umowy, c) nie realizuje obowiązków w okresie Gwarancji Jakości. 8) nieodwołalność poręczenia/gwarancji – gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia/gwarancji, 9) określenie prawa i miejsca rozstrzygnięcia sporów dotyczących poręczenia/gwarancji – wszelkie spory dotyczące poręczenia/gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez sąd właściwy dla siedziby WZSP, 10) określone miejsca wykonalności praw w poręczenia/gwarancji- prawa z poręczenia/gwarancji muszą być wykonane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 11) określenie miejsca dostarczenia przez WZSP żądania wypłaty Zabezpieczenia (miejsce na terenie RP – podać adres). 8. ZNWU wnoszone w formach innych niż pieniądz, nie może zawierać w szczególności następujących elementów: 1) wyłączenia odpowiedzialności za roboty / dostawy / usługi realizowane w ramach umowy przez podwykonawców/dalszych podwykonawców; 2) uzależnienia wypłaty kwoty gwarancji / poręczenia od naliczenia przez WZSP lub obciążenia Wykonawcy karami umownymi; 3) obowiązku uzyskania przez WZSP i/lub Wykonawcę zgody gwaranta/poręczyciela na aneksowanie umowy między WZSP a Wykonawcą, jeżeli aneks obejmuje zmiany nieistotne, albo istotne zmiany ale przewidziane w projekcie umowy; 4) nakładać na WZSP w celu uzyskania zaspokojenia roszczenia obowiązku przedstawienia opinii biegłych, wycen, kalkulacji usunięcia kosztów, pisemnych wezwań skierowanych do Wykonawcy, protokołów odbioru; 5) zapisów stwierdzających iż wysokość zabezpieczenia ulega zmniejszeniu wraz z postępem realizacji umowy. Poręczenie/gwarancja o treści niezgodnej z przepisami ustawy Pzp, postanowieniami zawartymi w SIWZ lub zawierające postanowienia ograniczające odpowiedzialność poręczyciela/gwaranta wobec WZSP jest równoznaczne z nie wniesieniem zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie gotówki zabezpieczenie należy wnieść przelewem na konto: Bank Polski PKO 73 1020 1811 0000 0702 0353 3692 Przelewu należy dokonać z odpowiednim wyprzedzeniem tak aby zabezpieczenie znalazło się na koncie WZSP nie później niż w dniu zawarcia umowy. 10. Zamawiający za zgodą Wykonawcy może zaliczyć kwotę wadium wniesionego w pieniądzu na poczet ZNWU. 11. Zamawiający zwróci Wykonawcy 70% wniesionego ZNWU w terminie 30 dni od dnia wykonania Umowy przez co należy rozumieć skuteczny odbiór końcowy całości wykonanych robót budowlanych, dostarczeniem kompletnej dokumentacji powykonawczej. 12. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady w wykonaniu zamówienia wynosi 30% wysokości ZNWU i zostanie zwrócona nie później niż 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady, pod warunkiem usunięcia wszystkich wad i usterek potwierdzonych protokołem odbioru usunięcia wad i usterek. II. Wykonawcy występujący wspólnie: 1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w rozdz. VII ust. 1 i 2 niniejszej SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2. W przypadku spółki cywilnej Zamawiający przyjmuje, że Wykonawcami w rozumieniu art. 2 ust. 11 ustawy Pzp, są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Pzp. 3. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4. Pełnomocnictwo do dokonywania czynności, o których mowa w ust. 3, powinno mieć postać dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnika, podpisanego przez uprawnionych do ich reprezentacji przedstawicieli wszystkich pozostałych wykonawców. W zakresie formy, pełnomocnictwo musi odpowiadać przepisom Kodeksu Cywilnego (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia). 5. Wykonawcy, o których mowa w niniejszym rozdziale ust. 1 i 2 SIWZ, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 6. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała wszystkich wykonawców występujących wspólnie. 7. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych (liderem). 8. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego dostarczenia umowy regulującej współpracę tych podmiotów (w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę). 9. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć dokumenty, o których mowa w rozdz. VII ust. 1 i 2 SIWZ. 10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia złożą łącznie Formularz ofertowy. III. Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć kopię polisy ubezpieczeniowej OC na sumę 500 000,00 złotych potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Zakres polisy określa § 11 wzoru Umowy, stanowiącej Załącznik nr 9 do SIWZ.