Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie i nadbudowie budynku przy ul. Ludwisarzy 22 w Krakowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Kraków
1.3.) Oddział zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554353
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Józefińska 14
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-529
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: do@mops.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie i nadbudowie budynku przy ul. Ludwisarzy 22 w Krakowie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-92836683-25a1-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00205314
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001197/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.13 Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie i nadbudowie budynku przy ul. Ludwisarzy 22 w Krakowie.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj.:
1) miniPortalu dostępnego pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
2) ePUAP-u dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oznaczenie Zamawiającego w formularzach ePUAP: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie (mopskrakow)
3) poczty elektronicznej zamawiającego: do@mops.krakow.pl
4) Sposób komunikowania się zamawiającego z wykonawcami (nie dotyczy składania ofert) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń (innych niż oferta oraz dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 4. Ochrona danych osobowych:
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 roku), zwanym dalej "RODO") zamawiający informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miejska Kraków – Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@mops.krakow.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie przepisu art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 271.2.40.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie i nadbudowie budynku przy ul. Ludwisarzy 22 w Krakowie.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych między innymi w zakresie prac:
1) Zakres gwarantowany (poszczególne pozycje gwarantowane wskazano w przedmiarach):
a) Roboty wyburzeniowe,
b) Podbijanie istn. fundamentów,
c) Konstrukcje żelbetowe i stalowe,
d) Roboty murowe i kominowe,
e) Wykonanie stropodachu,
f) Odgrzybianie fundamentów,
g) Wykonanie przepony izolacyjnej murów,
h) Montaż stolarki okiennej i drzwiowej, zewnętrznej,
i) Wykonanie robót w zakresie stropów i posadzek,
j) Wykonanie przyłączy i instalacji zewnętrznych,
k) Roboty instalacyjne wewnętrzne,
2) Roboty objęte prawem opcji (poszczególne pozycje wskazane w przedmiarach):
a) Wykonanie zadaszeń i ram ściennych,
b) Roboty rozbiórkowe,
c) Docieplenie fundamentów i elewacji,
d) Montaż stolarki wewnętrznej,
e) Wykonanie robót w zakresie stropów i posadzek, II etap,
f) Roboty tynkarskie,
g) Wykonanie ścianek działowych i sufitów podwieszanych,
h) Zagospodarowanie terenu,
i) Wykonanie kotłowni,
j) Roboty instalacyjne wewnętrzne, II etap,
k) Roboty wykończeniowe, montaż wyposażenia,
l) Uzyskanie wszelkich niezbędnych i wymaganych przepisami prawa uzgodnień, opinii, pozwoleń, zezwoleń, odbiorów, uzgodnień koniecznych do właściwego użytkowania budynku, w tym miedzy innymi w Państwowej Straży Pożarnej, Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej, Inspektoracie Nadzoru Budowlanego, Urzędzie Dozoru Technicznego.
3. Szczegółowy zakres robót określają:
1) Projekt budowlany i projekty wykonawcze, wraz z opisem,
2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,
3) Przedmiary robót,
4) Zestawienie materiałów,
5) Decyzja o pozwoleniu na budowę.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Roboty objęte prawem opcji:
a) Wykonanie zadaszeń i ram ściennych,
b) Roboty rozbiórkowe,
c) Docieplenie fundamentów i elewacji,
d) Montaż stolarki wewnętrznej,
e) Wykonanie robót w zakresie stropów i posadzek, II etap,
f) Roboty tynkarskie,
g) Wykonanie ścianek działowych i sufitów podwieszanych,
h) Zagospodarowanie terenu,
i) Wykonanie kotłowni,
j) Roboty instalacyjne wewnętrzne, II etap,
k) Roboty wykończeniowe, montaż wyposażenia.
W przypadku, gdy zamawiający skorzysta z prawa opcji i złoży wykonawcy pisemne oświadczenie woli w tym zakresie, zgodnie z postanowieniami §2 ust. 7 umowy, wykonawca bez odrębnego wezwania i w dniu wskazanym przez zamawiającego w oświadczeniu woli o skorzystaniu z prawa opcji zobowiązany będzie wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy na część objętą prawem opcji, w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 450 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych. Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy wyniesie 10% wynagrodzenia za roboty objęte prawem opcji. Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji robót objętych prawem opcji zobowiązany jest doręczyć zamawiającemu dowód wniesienia zabezpieczenia.
Maksymalna wartość opcji 1 001 267 zł.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w wysokości nie wyższej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wyklucza z postępowania wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7 ustawy Pzp ustawy Pzp;
2. Zamawiający odrzuca każdą ofertę, w stosunku do której powstała choćby jedna z przesłanek wymienionych w art. 226 ust. 1 ustawy Pzp.
3. W trakcie badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców udzielenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert, w tym ceny.
4. Zamawiający poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w granicach zakreślonych art. 223 ust. 2 ustawy Pzp..
5. Zamawiający unieważni postępowanie, jeżeli zajdą przesłanki określone w art. 255 i 256 ustawy Pzp.
6. O unieważnieniu postępowania zamawiający zawiadamia pisemnie wszystkich wykonawców, podając uzasadnienie faktyczne i prawne swej decyzji.
8. Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów: cena = 60%, okres rękojmi = 20%; wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy = 20%.
Ocena łączna = Cmin x 60%+ Orbad x 20% + Wzbad x 20%
Cbad Ormax Wzmax
gdzie:
Cmin najniższa cena brutto spośród ważnych ofert,
Cbad cena brutto badanej oferty,
Orbad ilość punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „okres rękojmi” według skali punktowej, o której mowa w niniejszym ustępie
Ormax maksymalna ilość punktów przyznanych w kryterium „okres rękojmi” według skali punktowej, o której mowa w niniejszym ustępie spośród ważnych ofert,
Wzbad ilość punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy” według skali punktowej, o której mowa w niniejszym ustępie,
Wzmax maksymalna ilość punktów przyznanych w kryterium „wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy” według skali punktowej, o której mowa w niniejszym ustępie spośród ważnych ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z przyczyn wskazanych w Rozdziale IV SWZ, oraz spełniają określone poniżej przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca winien wykazać się zakończeniem realizacji, w przeciągu minionych 5 lat, co najmniej roboty budowlane, polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie bądź nadbudowie (dopuszcza się wskazane roboty połączone z remontem) obiektu mieszkalnego, użyteczności publicznej bądź zamieszania zbiorowego o powierzchni użytkowej co najmniej 300,00 m² i wartości robót co najmniej 1,5 mln zł brutto. Budowa obiektu składającego się z grupy budynków (np. osiedla) traktowana jest jako jedna budowa. Nie dopuszcza się robót polegających wyłącznie na remoncie.
b) Zamawiający wymaga pozytywnych referencji oraz kopii protokołu końcowego odbioru robót. Zamawiający wymaga dokumentów, które w sposób nie budzący żadnych wątpliwości, potwierdzą rodzaj obiektu i robót (budowa, przebudowa (i ew. remont) bądź rozbudowa (i ew. remont)), nadbudowa (i ew. remont), jego powierzchnię użytkową, datę zakończenia budowy oraz wartość robót.
c) Dla rozróżnienia funkcji obiektów należy stosować definicje wskazane w §3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
d) Ze strony Wykonawcy wymagany jest udział osób posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności:
1) konstrukcyjno-budowlanej,
2) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
Osoby, o których mowa w ust. 2 powyżej muszą posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów, które ma być na bieżąco aktualizowane w czasie trwania robót budowlanych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: b) Zamawiający wymaga pozytywnych referencji oraz kopii protokołu końcowego odbioru robót. Zamawiający wymaga dokumentów, które w sposób nie budzący żadnych wątpliwości, potwierdzą rodzaj obiektu i robót (budowa, przebudowa (i ew. remont) bądź rozbudowa (i ew. remont)), nadbudowa (i ew. remont), jego powierzchnię użytkową, datę zakończenia budowy oraz wartość robót.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Przystępując do przetargu wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w kwocie 15 000,00zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) w terminie do dnia 20 października 2021 roku, do godz. 10:00.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykonawcy tacy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale V ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego treści wynikać będzie, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dopuszczalne są zmiany postanowień umowy w zakresie określonym w art. 454 i 455 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych, które mogą dotyczyć w szczególności następujących przypadków:
1) zmiana postanowień umowy w przypadku zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, w tym m.in. przewiduje się możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
– jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę, na zasadach określonych w umowie, co Wykonawca winien jest wykazać w sposób nie budzący wątpliwości, poprzez przedłożenie Zamawiającemu stosownych obliczeń, sporządzonych w oparciu o kosztorys ofertowy,
2) zmiana, w tym wydłużenie, terminu wykonania przedmiotu umowy, lub wydłużenie terminów realizacji poszczególnych elementów harmonogramu rzeczowo – finansowego, w związku z:
a) koniecznością usunięcia błędów lub wpro¬wadzenia zmian w dokumentacji projektowej, jeżeli konieczność ta wynika z okoliczności, których Zamawiający nie przewidział w momencie zawarcia umowy,
b) koniecznością wykonania zamówień do¬datkowych i/ lub zamiennych niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego lub innych zamówień powiązanych, których udzielenie i wy¬konanie stało się konieczne lub celowe i które mają wpływ na termin realizacji niniejszej umowy,
c) zawieszeniem robót przez Zamawiającego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
d) działaniem siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót,
e) zaistnieniem okoliczności będących następstwem działania organów administracji lub osób indy¬widualnych, w szczególności:
− w przypadku przedłużenia się procedur administracyjnych na etapie wydawania opinii, uzgodnień, zgód, postanowień i decyzji administracyjnych, jeżeli przedłużenie to nie wynikało z winy Wykonawcy,
− nie przewidzianej w momencie zawarcia niniejszej umowy konieczności przesunięcia terminu przekazania placu budowy,
f) wystąpieniem niezależnych od Wykonawcy przyczyn technologicznych wpływającymi na realizację przedmiotu umowy i przyjęte rozwiązania technologiczne,
g) wystąpieniem okoliczności, których strony umowy nie przewidziały pomimo zachowania należytej staranności,
h) zaistnieniem innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy, a mających wpływ na termin realizacji umowy,
i) zmianą przepisów prawnych obowiązujących w dniu zawarcia umowy, mającą wpływ na realizację przedmiotu umowy,
– pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego; termin realizacji umowy i/ lub realizacji poszczególnych elementów harmonogramu rzeczowo – finansowego, może ulec wydłużeniu o czas wynikający z okoliczności stanowiących przeszkody w realizacji przedmiotu umowy i/ lub realizacji poszczególnych elementów harmonogramu rzeczowo – finansowego (w tym o okres niezbędny do przywrócenia warunków umożliwiających właściwą i zgodną ze sztuką techniczną realizację prac); wydłużenie terminu odbywa się na wniosek Wykonawcy, w którym to wniosku Wykonawca przedkłada kalkulację, na podstawie której określił termin wydłużenia
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-20 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-20 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni