IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz.U. z 2019 r. poz. 310).
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiany Umowy będą dokonywane pod rygorem nieważności w formie pisemnej. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian postanowień Umowy, także w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach i na poniższych warunkach: 1) w przypadku, w którym nie ma możliwości dotrzymania terminu wykonania zamówienia z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę – zmianie mogą ulec postanowienia Umowy w zakresie terminu wykonania Przedmiotu Umowy poprzez jego wydłużenie odpowiednio do okresu występowania wskazanych przyczyn; 2) w przypadku zawarcia umowy z Wykonawcą po upływie pierwotnego terminu związania ofertą, na skutek przyczyn leżących po stronie Zamawiającego (w szczególności gdy oferta złożona przez Wykonawcę przekraczała możliwości finansowe Zamawiającego i konieczne było podjęcie działań zmierzających do zabezpieczenia dodatkowych środków finansowych umożliwiających zawarcie umowy z Wykonawcą), co wpłynęło na skrócenie czasu Wykonawcy na wykonanie umowy. W takim przypadku możliwe jest wydłużenie terminu lub terminów wykonania Umowy maksymalnie o czas, jaki minął od upływu pierwotnego terminu związania ofertą do dnia zawarcia Umowy; 3) w przypadku zmian przepisów prawa, które weszły w życie po zawarciu Umowy, a które powodują konieczność zmiany postanowień Umowy – w takim przypadku zmianie mogą ulec wyłącznie postanowienia Umowy, do których odnoszą się zmiany przepisów prawa w zakresie niezbędnym dla dostosowania Umowy do wprowadzonej zmiany prawa; 4) jeżeli z przyczyn nie przewidzianych w chwili zawarcia Umowy niezbędne jest ograniczenie przez Zamawiającego zakresu zleconego przedmiotu zamówienia – w takim przypadku zmianie mogą ulec postanowienia Umowy odnoszące się do opisu przedmiotu zamówienia oraz obniżona zostanie wysokość wynagrodzenia o wartość elementów, których dotyczy to ograniczenie, ustalona na podstawie kosztorysu opracowanego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego; 5) w przypadku wystąpienia okoliczności powodujących konieczność zmiany sposobu wykonania przedmiotu zamówienia w związku z: a) niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń o parametrach wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; b) pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji Przedmiotu Umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego Przedmiotu Umowy lub zapewniających lepszą trwałość bądź funkcjonalność elementów Przedmiotu Umowy lub poprawiających bezpieczeństwa pożarowego; c) przedstawienia przez Wykonawcę propozycji zastosowania w zakresie przedmiotu zamówienia zamiennych materiałów lub rozwiązań technicznych/technologicznych, które jeżeli zostaną uwzględnione przy realizacji robót zmniejszą Zamawiającemu koszty ich wykonania, konserwacji lub eksploatacji obiektów, bądź podniosą wartość robót bez zwiększania wynagrodzenia, bądź też funkcjonalność, efektywność lub bezpieczeństwo wykonywanych obiektów; d) wystąpieniem nieprzewidzianych, obiektywnych przeszkód w realizacji robót w sposób określony w dokumentacji projektowej; e) koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy, - w takim przypadku zmianie mogą ulec postanowienia Umowy odnoszące się do opisu przedmiotu zamówienia oraz odpowiednio wysokość wynagrodzenia oraz postanowienia dotyczące terminów realizacji zamówienia o okres niezbędny dla realizacji rozwiązań zamiennych. Zmiana wysokości wynagrodzenia zostanie określona na podstawie różnicy wartości rozwiązań przewidzianych pierwotnie do wykonania w dokumentacji projektowej i rozwiązań zastosowanych w ramach wprowadzonej zmiany przy zastosowaniu cen jednostkowych, wskazanych dla danego elementu w kosztorysie doręczonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego, a w przypadku, gdy cena jednostkowa dla któregokolwiek elementu robót, którego dotyczy wprowadzana zmiana, nie będzie wskazana w tym kosztorysie, ustalenie wartości elementów prac budowlano-montażowych, zarówno przewidzianych pierwotnie do wykonania zgodnie z dokumentacją projektową, jak i robót zamiennych nastąpi na podstawie normatywów określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR), przy użyciu średnich dla rejonu Pomorskiego stolica województwa cen stawek robocizny kosztorysowej, materiałów, urządzeń, i pracy sprzętu budowlanego, określonych w informacjach - „SEKOCENBUD", wydawanych przez Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno-Organizacyjnych Budownictwa Promocja Sp. z o.o., oraz następujących wskaźników cenotwórczych: roboty ziemne – Ko=40%, roboty pozostałe – Ko=60%, Kz= 10%, Z=10%. W przypadku braku odpowiednich informacji w wydawnictwach - „SEKOCENBUD", będą kolejno stosowane średnie ceny zawarte w informacjach - „INTERCENBUD”, ORGBUD przy zastosowaniu stawki robocizny i wskaźników cenotwórczych wskazanych powyżej. 3. W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę propozycji zastosowania rozwiązań zamiennych, o których mowa w ust. 2 pkt 5 lit. c) powyżej, Zamawiający będzie posiadał pełną swobodę, co do jej akceptacji lub odrzucenia. Wykonawca nie będzie uprawniony do jakiegokolwiek wstrzymywania lub opóźnienia prac w oczekiwaniu na akceptację propozycji zastosowania rozwiązania zamiennego, które może zostać wprowadzone do realizacji dopiero po zawarciu pisemnego aneksu przez Strony. 4. W przypadku zaakceptowania przez Zamawiającego propozycji zastosowania rozwiązania zamiennego, o którym mowa w ust. 2 pkt 5 lit. c) powyżej, Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt przygotuje wszystkie niezbędne opracowania projektowe niezbędne dla wprowadzenia rozwiązania zamiennego oraz uzyska wymagane opinie, uzgodnienia i decyzje w tym zakresie. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za prawidłowość, stabilność i trwałość robót wykonanych z uwzględnieniem rozwiązania zamiennego. 5. W przypadku zaakceptowania rozwiązania zamiennego przez Zamawiającego, zmniejszającego koszt wykonania robót, wynagrodzenie ryczałtowe wskazane w ofercie Wykonawcy zostanie zmniejszone o kwotę stanowiącą 50% różnicy pomiędzy określonymi zgodnie z ust. 2 powyżej: wartością robót przewidzianych w dokumentacji projektowej, które zostają zastąpione rozwiązaniem zamiennym a wartością robót przewidzianych do wykonania w ramach rozwiązania zamiennego.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-04-24, godzina:
12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane - zgodnie z przepisem art. 93 ust. 1a ustawy.