Część nr: |
1 |
Nazwa: |
Zadanie nr 1 |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pod nazwą „Przebudowa z rozbudową Szpitalnej Izby Przyjęć wraz z przebudową Centrum Diagnostyczno-Obrazowego oraz pozostałe pracownie diagnostyczne w zakresie: Zadanie nr 1 - Przebudowa Centrum Diagnostyczno-Obrazowego wraz z zakupem aparatury i sprzętu medycznego oraz zakupem pozostałego wyposażenia. w ramach projektu „Przebudowa i dostosowanie do aktualnych wymogów Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu wraz z niezbędnym wyposażeniem” wraz ze skutecznym uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie na podstawie Decyzji Nr 00744/2019 z dnia 04 września 2019r. znak B.6740.00732.2019 wydanej przez Starostę Kołobrzeskiego. Zadanie realizowane w ramach Projektu pn.: „Przebudowa i dostosowanie do aktualnych wymogów Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu wraz z niezbędnym wyposażeniem” współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego, Oś Priorytetowa 9 Infrastruktura publiczna, Działanie 9.1 Infrastruktura zdrowia Umowa Nr RPZP.09.01.00-32-0001/18-00 z dnia 19.10.2018 r. Jest to jedno z zadań inwestycyjnych pod nazwą „Przebudowa Centrum Diagnostyczno-Obrazowe wraz ze Szpitalną Izbą Przyjęć oraz pozostałe pracownie diagnostyczne wraz z zakupem aparatury i sprzętu medycznego oaz zakupem pozostałego wyposażenia” w ramach projektu „Przebudowa i dostosowanie do aktualnych wymogów Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu wraz z niezbędnym wyposażeniem”. Uwaga: • Zakup aparatury i sprzętu medycznego nie jest przedmiotem zamówienia na roboty budowlane. 2. Realizacja robót budowlanych dotyczy przebudowy istniejącego Zakładu Diagnostyki-Obrazowej zlokalizowanej na I piętra lewego skrzydła istniejącego budynku „B” Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu, z wyłączeniem klatek schodowych. Na poziomie I piętra po lewej stronie budynku projektuje się zmianę układu pomieszczeń za pomocą przebudowy ścian działowych bez ingerencji w układ konstrukcyjny i elewację budynku. Budynek „B” wchodzi w skład kompleksu Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu, przy ul. Łopuskiego 31-33. Budynek pełni funkcję obiektu użyteczności publicznej. Naprzeciwko wejścia do Zakładu Diagnostyki Obrazowej zaprojektowano punkt rejestracji pacjentów. Obok po lewej stronie holu zaprojektowano poczekalnie i pomieszczenia WC dla pacjentów, zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie rejestracji i poczekalni, dostępne z dróg komunikacji ogólnej szpitala. Od strony komunikacji zaprojektowano gabinety USG i tomografu komputerowego. Od strony poczekalni zaprojektowano gabinety RTG oraz rezonansu magnetycznego. Wejście pacjentów do gabinetów TK, RTG i RM będzie odbywało się poprzez kabiny - przebieralnie. W celu ochrony przed promieniowaniem rentgenowskim personelu wykonującego badanie w gabinetach TK i RTG i RM, obok tych gabinetów zaprojektowano sterownie z oknami wewnętrznymi między gabinetem a sterownią. Pomiędzy gabinetami RTG i TK zamontować okna z ołowiem, między sterownią, a gabinetem rezonansu magnetycznego okno poglądowe, które dostarczane będzie przez dostawcę urządzenia. Pomieszczenia higieniczno-sanitarne (damskiej i męskiej) i socjalne dla personelu zaprojektowano wewnątrz oddziału, dostępne z korytarza nr 15. Centrum Diagnostyczno-Obrazowe dla części objętej przebudową będzie zajmować powierzchnię użytkową 672,52 m2, wysokość pomieszczeń 2,95m. Centrum Diagnostyczno-Obrazowe będzie funkcjonować jako wewnętrzna jednostka obsługująca Regionalny Szpital w Kołobrzegu. Zakres prac budowlanych: Prace rozbiórkowe: • Wyburzone będą fragmenty ścian działowych i nośnych dla nowoprojektowanych otworów drzwiowych, zdemontowana zostanie stolarka drzwiowa, okładziny podłogowe, urządzenia sanitarne. • Częściowe wyburzenie ścian działowych – murowanych z cegły wynikające ze zmiany funkcji pomieszczeń • wyburzenie i poszerzenie części otworów drzwiowych • demontaż dźwigu towarowego • demontaż stalowych schodów spiralnych • zerwanie wykładzin PCV • skucie wszystkich istniejących okładzin podłogowych z płytek ceramicznych • skucie wszystkich istniejących okładzin ściennych z płytek • demontaż istniejących drzwi wewnętrznych wraz z ościeżnicami • demontaż istniejących ścianek aluminiowych • demontaż istniejących sufitów podwieszanych (komunikacja ogólna) • demontaż istniejącego oświetlenia umieszczonego w stropie podwieszanym • demontaż wszystkich odbojnic ściennych • demontaż kratek ściekowych • demontaż uchwytów dla osób niepełnosprawnych • demontaż całego osprzętu sanitarnego (lustra, pojemniki na papier, pojemniki na mydło i środki dezynfekcyjne, wieszaki) • demontaż całej armatury sanitarnej (natryski, umywalki, ustępy) • demontaż baterii umywalkowych i prysznicowych • demontaż wszystkich kratek wentylacyjnych • demontaż wszystkich instalacji wod-kan, c.o., wentylacji mechanicznej, elektrycznych i teletechnicznych UWAGI: Przed rozpoczęciem prac rozbiórkowych i wyburzeniowych trzeba wykonać wszystkie niezbędne zabezpieczenia, czyli: Zabezpieczyć wszystkie przejścia w zasięgu robót. Zależnie od warunków rozbiórkę wykonywać ręcznie (używając młotów i kilofów) albo mechanicznie – używając młotów elektrycznych i pneumatycznych oraz pił tarczowych. Gruz trzeba od razu usuwać z budynku, aby nie obciążał stropów. Rozbiórkę działowych ścian murowanych rozpoczyna się od skucia tynku, a następnie kolejno, warstwami, od góry do poziomu podłogi, zdejmuje się elementy z których są wykonane. Prace wykonuje się z podestów lub lekkich przestawnych rusztowań. Murowanych ścian nie wolno przewracać na strop. Prace budowlane dla nowych pomieszczeń: • wznoszenie nowych ścianek działowych murowanych oraz z płyt gipsowo-kartonowych, • wykonanie nowych nadproży z belek stalowych lub prefabrykowanych nad otworami drzwiowymi i w miejscach wyburzanych ścian, • wykonanie zabezpieczeń pożarowych elementów konstrukcji do odpowiednich wartości, • wymiana stolarki drzwiowej, • remont tynków wewnętrznych – skucie tynków na ścianach i sufitach, • wykonanie nowych tynków cementowo-wapiennych i wykonanie gładzi gipsowych ścian i sufitów, układanie płytek ściennych, malowanie, • montaż zabezpieczeń ściennych, • wykonanie nowych warstw podłogi wraz z posadzkami (wykładziny, płytki), • wykonanie instalacji elektrycznej i słaboprądowej, • wykonanie instalacji wod-kan. wraz z białym montażem i osprzętem dla niepełnosprawnych, • wykonanie instalacji C.O., c.t., gazów medycznych w wybranych pomieszczeniach, • wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej w wybranych pomieszczeniach, • wykonanie instalacji klimatyzacji w wybranych pomieszczeniach, • wykonanie sufitów podwieszonych na całości lub części pomieszczeń, w których przebiegają instalacje (korytarze w całości , oraz część pozostałych pomieszczeń) • zabudowy z płyt g-k, • wykonanie okładzin – zabezpieczenia części przegród przed promieniowaniem rentgenowskim, • w gabinetach zabiegowych gniazda gazowe instalować w panelach ściennych, oświetlenie gabinetów sufitowe oraz w lampach zabiegowych (LED), • montaż nowych odbojnic, odbojoporęczy, taśm ochronnych i narożników na korytarzach ogólnych, • montaż nowej armatury sanitarnej (umywalki, ustępy itp.), • montaż nowego osprzętu sanitarnego (lustra, pojemniki na papier, mydło itp.), • montaż nowych poręczy dla osób niepełnosprawnych, • wykonanie nowych instalacji: wod-kan, wentylacji mechanicznej, klimatyzacji, elektrycznych, teletechnicznych wg. projektów branżowych, • wykonanie przebić w stropie pod przejście przewodów wentylacji mechanicznej, • pomieszczenie pod RM – zgodnie z dokumentacją projektową 3. Wykonanie Przedmiotu zamówienia polega w szczególności na przebudowie, wyposażeniu, wykończeniu i oddaniu Zamawiającemu do użytkowania Centrum Diagnostyczno-Obrazowe, na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ oraz zgodnie z: 1) Dokumentacją Projektową stanowiącą załącznik nr 6 do SIWZ, w skład której wchodzą: a) Projekt wykonawczy zagospodarowania terenu, Architektura + Konstrukcja b) Projekt wykonawczy Instalacje Sanitarne wod.-kan. c) Projekt wykonawczy Wentylacja Mechaniczna i Klimatyzacja d) Projekt wykonawczy Instalacje Elektryczne i Teletechniczne e) Projekt wykonawczy Gazów medycznych f) Projekt wykonawczy Technologii g) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – Wielobranżowa 2) Prawem Budowlanym; 3) zasadami wiedzy technicznej; 4) polskimi normami; 5) wskazaniami Nadzoru Inwestorskiego; 6) obowiązującymi przepisami a zwłaszcza przepisami BHP i przeciwpożarowymi, z oznakowaniem dróg ewakuacyjnych. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) wykonanie wszelkich robót budowlanych oraz dostaw w zakresie podanym w Dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ. 2) wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z instrukcją eksploatacyjną; 3) przygotowanie – uzupełnienie książek obiektu w imieniu Zamawiającego dla służb nadzoru budowlanego wraz z określeniem parametrów i instrukcji dalszego użytkowania dla przebudowywanego obiektu; 4) uzyskanie wymaganych prawem decyzji administracyjnych w tym w szczególności czasowej organizacji ruchu i pozwolenia na użytkowanie; 5) wykonanie wszelkich innych czynności, jakie okażą się niezbędne do wykonania obowiązków lub rezultatów wskazanych w pkt. od 1) do 4); 5. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto: 1) zorganizowanie na swój koszt placu budowy oraz prowadzenie robót zgodnie z przepisami bhp oraz ppoż.; 2) doprowadzenie niezbędnych mediów (wody, energii elektrycznej itp.) na teren budowy oraz zabezpieczenie łączności telefonicznej na własny koszt; 3) Wykonawca ponosi koszty poboru mediów (woda, ścieki, energia elektryczna) w formie stawki ryczałtowej za zużyte media. Energia elektryczna 300 zł brutto, woda i ścieki 150 zł brutto miesięcznie. Zamawiający obciąży Wykonawcę za media jednorazowo po otrzymaniu zawiadomienia o gotowości przedmiotu umowy do odbioru końcowego. Termin płatności za media wynosi 14 dni od daty wystawienia faktury przez Zamawiającego. 4) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych badań i odbiorów (w tym: badania wody, koszty rozruchu, szkolenia, natężenie oświetlenia, wydajności wentylacji, sprawdzenie instalacji elektrycznej itp.) oraz kompletowanie dokumentacji obejmującej zakres robót objętych Przedmiotem Umowy; 5) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego; 6) wykonanie instrukcji eksploatacji, użytkowania i serwisowania klimatyzacji i wentylacji (zasady serwisowania urządzeń) dokumentację techniczno-ruchową (DTR) producenta urządzeń. Wykonawca przeszkoli personel obsługujący klimatyzację i wentylację w zakresie obsługi i eksploatacji. 6. Określenie przedmiotu zamówienia zgodnie z Wspólnym Słownikiem Zamówień: 45000000-7 Roboty budowlane 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 7. Wykonawca jest gospodarzem na terenie budowy od daty przekazania placu budowy do czasu odbioru końcowego, a w szczególności zobowiązany jest do: 1) ochrony mienia i zabezpieczenia przeciwpożarowego, 2) nadzoru nad bhp, 3) ustalania i utrzymywania porządku, 4) odpowiedniej organizacji placu budowy, zabezpieczenia magazynowego i dozoru mienia, 5) dostarczenia atestów zastosowanych materiałów, wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego zamówienia. 8. Wszelkie roboty budowlane należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami, aktualnymi normami i zasadami wiedzy technicznej ze szczególnym uwzględnieniem Prawa budowlanego, przepisami BHP oraz na ustalonych niniejszą Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) warunkach. 9. Na etapie przetargowym Wykonawcy są zobowiązani do szczegółowego zapoznania się z przedmiotem zamówienia z kompletem dokumentów SIWZ, aby wnieść ewentualne zapytania i uwagi przed terminem składania ofert i podpisaniem umowy na realizację zadania. 10. Zamawiający wyznacza możliwość przeprowadzenia wizji obiektu objętego przedmiotem niniejszego zamówienia. Termin wizji lokalnej ustala się na dzień 16 grudnia 2019 r. o godzinie 07:30. Spotkanie przy recepcji w holu głównym szpitala adres: Regionalny Szpital w Kołobrzegu ul. Łopuskiego 31-33, 78-100 Kołobrzeg. 11. Wymagania dotyczące zatrudnienia, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez Wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty ogólnobudowlane, w tym w szczególności wykonywane przez majstra, montera, wszystkich pracowników skierowanych do pozostałych prac fizycznych oraz operatorów sprzętu budowlanego (z wyłączeniem osób, pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2019.1186 t.j. z późn. zmian.); b) roboty elektryczne/teletechniczne: w tym w szczególności wykonywane przez majstra, montera instalacji i/lub urządzeń oraz operatorów sprzętu budowlanego (z wyłączeniem osób, pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2019.1186 t.j. z późn. zmian.)); c) roboty sanitarne, w tym w szczególności wykonywane przez majstra, montera instalacji i/lub urządzeń, montera sieci, wszystkich pracowników skierowanych do pozostałych prac fizycznych oraz operatorów sprzętu budowlanego (z wyłączeniem osób, pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2019.1186 t.j. z późn. zmian.); 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym, w tym wezwaniu, terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 12. UWAGA: W przypadku przywołania w opracowaniu opisu przedmiotu zamówienia i dokumentacji znaków towarowych, nazw własnych materiałów, sprzętów, urządzeń, systemów i innych należy traktować je jedynie, jako wzorzec jakościowy i są podane w celu określenia wymogów jakościowych im stawianych, w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (Dz.U.2019.1186 t.j.) i aktami wykonawczymi do niej. Zamawiający dopuszcza stosowanie innych, równoważnych materiałów, sprzętów, urządzeń, systemów i innych pod warunkiem zachowania tożsamych lub wyższych parametrów technicznych. 13. UWAGA: Ilekroć w treści niniejszego dokumentu Zamawiający wyraźnie dopuszcza rozwiązania, urządzenia, sprzęty, parametry, materiały itd. równoważne, poprzez posłużenie się po ich opisie zwrotem „lub równoważny”, jako rozwiązania, urządzenia, sprzęty, parametry, materiały itd. równoważne należy rozumieć rozwiązania, urządzenia, sprzęty, parametry, materiały itd. o parametrach technicznych takich jak wielkość, grubość, waga, moc elektryczna, poziom hałasu nie gorszych lub lepszych niż parametry minimalne (referencyjne) określone przez Zamawiającego. Pod pojęciem „parametru lepszego” Zamawiający rozumieć będzie parametr działający na korzyść Zamawiającego np. poprzez zmniejszenie zużycia energii elektrycznej lub zwiększenie standardu bezpieczeństwa, cechujący się korzystniejszymi dla Zamawiającego parametrami technicznymi, merytorycznymi, cechami użytkowymi, jakościowymi lub funkcjonalnymi. 14. UWAGA: Ilekroć Zamawiający formułuje wymagania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia lub jego elementów poprzez odesłanie do konkretnych norm, rozumieć przez to należy również dopuszczenie spełnienia wymagań określonych w normie lub normach równoważnych. Przez „normy równoważne” rozumieć należy normy polskie lub europejskie określające wymagania jakościowe w analogicznym zakresie rzeczowym, co norma wskazana przez Zamawiającego, w których wymagane minimalne parametry jakościowe określono na nie niższym poziomie (jakościowym) aniżeli w normie wskazanej przez Zamawiającego. 15. UWAGA: Wszystkie prace głośne typu rozbiórki, demontaże itp. muszą być prowadzone po ustaleniu terminów i godzin prowadzenia tego typu prac z Zamawiającym. Prowadzenie takich prac nie może kolidować z pracą Laboratorium Analitycznym i Mikrobiologicznym oraz Apteki szpitalnej. W wyznaczonych terminach prace mogą być wykonywane także w godzinach popołudniowych i wieczornych. 16. UWAGA: Należy przewidzieć konieczność zamontowania tymczasowych szczelnych ścianek z płyt gipsowo – kartonowych, OSB lub podobnych, oddzielających pomieszczenia objęte przebudową od funkcjonujących pomieszczeń, korytarzy, oddziałów, holi, w tym w szczególności ustawienie ścianek wygłuszających i szczelnych oddzielających etapy wykonywanych prac budowlanych. 17. UWAGA: Roboty budowlane będą wykonywane w funkcjonujących obiektach gdyż Zamawiający jest zobowiązany do zachowania ciągłości pracy placówki. Wykonawca nie będzie z tego tytułu zgłaszał żadnych roszczeń, w tym roszczeń o zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy, w szczególności w sytuacji czasowego ograniczenia możliwości udostępnienia określonych miejsc, w których będą wykonywane roboty lub miejsc, które będą konieczne do wykonywania robót. 18. UWAGA: Zamawiający informuje, że przedstawione do specyfikacji istotnych warunków zamówienia przedmiary robót są tylko materiałem pomocniczym i nie stanowią zestawienia planowanych prac i przewidywanych wszystkich kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. Roboty nie ujęte w przedmiarach robót, a występujące w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ (w tym w projektach budowlano-wykonawczych) nie są robotami dodatkowymi. W przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem robót i opisem przedmiotu zamówienia decydujący dla ustalenia zakresu robót jest opis przedmiotu zamówienia. Wykonawca nie może żądać zapłaty dodatkowego wynagrodzenia, jeżeli na etapie realizacji inwestycji okaże się, iż nie uwzględnił on elementów opisanych w opisie przedmiotu zamówienia. Cena ofertowa musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, m.in. koszty robót wynikających z opisu przedmiotu zamówienia, koszty wszystkich robót przygotowawczych, rozbiórkowych, porządkowych, oznakowania, utrzymania i likwidacji zaplecza budowy, dozorowania budowy, transportu materiałów i ich składowania, koszty ewentualnych odszkodowań powstałych z winy Wykonawcy, zorganizowania odbiorów, ponoszenie kosztów zużycia energii elektrycznej i wody na cele budowy, koszt ewentualnych wyłączeń i włączeń energii elektrycznej oraz innych mediów, badań i pomiarów oraz innych robót niezbędnych do wykonania całości przedmiotu zamówienia. 19. UWAGA: Zamawiający informuje, że obecnie w szpitalu są zastosowane oprawy oświetleniowe LED 44W oraz oświetlenie awaryjne LED. Należy zastosować oprawy o minimalnie równoważnych parametrach technicznych lub inne za zgodą Zamawiającego. Po demontażu, istniejące oprawy LED oraz oświetlenie awaryjne LED należy zamontować ponownie. Różnicę w ilości uzupełnić oświetleniem o minimalnie równoważnych parametrach technicznych. 20. UWAGA: Wykonawca jest zobowiązany do zgłoszeń i uzgodnień z Zamawiającym terminów wszystkich krótkotrwałych wyłączeń i załączeń w instalacjach Zamawiającego. 21. UWAGA: Wszystkie wyłączenia i załączenia w instalacjach Zamawiającego przeprowadza Wykonawca przy udziale Zamawiającego. 22. UWAGA: Prace w rozdzielni głównej niskiego napięcia budynku B 0,4 kV (033) lub złączach kablowych wymagają „polecenia pisemnego wykonania pracy” . Polecenie pisemne wykonania pracy wystawi Zamawiający po otrzymaniu od Wykonawcy wykazu uprawnionych, posiadających odpowiednie kwalifikacje typu E, pracowników Wykonawcy tj. Kierującego Zespołem posiadającego odpowiednie kwalifikacje typu D i Pracowników Zespołu wykonującego prace. Pozostałych pracowników tj. Przygotowującego Miejsce Pracy i Koordynującego zapewnia Zamawiający. 23. UWAGA: Konieczność wykonania ewentualnych tymczasowych „obejść” (bypass-ów) instalacyjnych niezbędnych do przeprowadzenia przepięć instalacji podczas prac rozłożonych na etapy, krótkotrwałych wyłączeń i załączeń w instalacjach Zamawiającego, jest w gestii i na koszt Wykonawcy. 24. UWAGA: z dokumentacji Projekt Technologii Przebudowy Centrum Diagnostyczno-Obrazowym do wykonania jest dostawa i montaż wyposażenia zgodnie z wykazem zał. nr tylko w zakresie białego montażu (tj. miski wc wiszące wraz z elementami montażowymi podtynkowymi, umywalki, zlewozmywaki, baterie i lustra); 25. UWAGA: W celu umożliwienia ciągłej pracy Centrum Diagnostyczno-Obrazowego, należy dokonać podziału prac na trzy etapy zgodnie z rys. Etapowanie 1, Etapowanie 2, Etapowanie 3. 26. UWAGA: Centrala nr 3 Polon 4900 pracującą w sieci central szpitala, znajduje się na niskim parterze (korytarz Apteki). Nową instalację p.poż. należy włączyć do centrali nr 3 na niskim parterze. Okablowanie w klasie odporności EI90 (zmiana strefy p.poż.). 27. UWAGA: Rozbudowa oraz wszelkie zmiany instalacji SSP należy wprowadzić do istniejącej dokumentacji instalacji SSP szpitala. Dokumentację należy uzgodnić z rzeczoznawcą ds. zabezpieczeń p.poż. Dokumentację należy przekazać w wersji papierowej (3 szt.) oraz elektronicznej (wersja edytowalna). 28. UWAGA: Zamawiający rezygnuje z realizacji przystosowania klatki do wymogów p.poż w zakresie systemu oddymiania oraz dostawy i montażu drzwi pożarowych EI30 D-10. Klatka schodowa nr 4 w budynku B jest wyposażona w system oddymiania oraz drzwi p.poż. EI30 (zgodnie z ekspertyzą techniczną p.poż.). Wykonawca dostarczy i zamontuje na korytarzu 1 pietra przy Centrum Diagostyczno-Obrazowym 2 szt. drzwi p.poż. EI60. Drzwi p.poż. w łączniku F: • Dostawa i montaż drzwi EIS60 prawe, dwuskrzydłowe, skrzydło czynne 110cm w świetle, skrzydło bierne 30cm w świetle, wys. 200cm przeszklenie dzielone (wysokość poprzeczki do ustalenia z Zamawiającym). Skrzydło czynne wyposażone w elektrotrzymacz włączony do systemu p.poż. i samozamykacz, kolor stolarki – ciemny brąz. Drzwi zabudować przeszkleniem EI60 – 5,4 m2. Drzwi p.poż. w łączniku E: • Dostawa i montaż drzwi EI60 prawe, dwuskrzydłowe, skrzydło czynne 110cm w świetle, skrzydło bierne 30cm w świetle, przeszklenie dzielone (wysokość poprzeczki do ustalenia z Zamawiającym). Skrzydło czynne wyposażone w elektrotrzymacz włączony do systemu p.poż. i samozamykacz, kolor stolarki – ciemny brąz. Drzwi zabudować przeszkleniem EI60 – 5,4 m2. 29. UWAGA: Wykonanie osłon stałych nie należy do przedmiotu zamówienia i leży po stronie dostawcy wyposażenia medycznego. 30. UWAGA: Pomieszczenie Serwerowni należy wyposażyć w drzwi klasy odporności ogniowej EI 60.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45100000-8, 45300000-0, 45400000-1
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-07-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Okres gwarancji i rękojmi |
20,00 |
Doświadczenie Kierownika Budowy |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
Zadanie nr 2 |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pod nazwą „Przebudowa z rozbudową Szpitalnej Izby Przyjęć wraz z przebudową Centrum Diagnostyczno-Obrazowego oraz pozostałe pracownie diagnostyczne w zakresie: Zadanie nr 2 - Przebudowa Głównej Stacji Zasilania wraz z oświetleniem terenu zewnętrznego” w ramach projektu „Przebudowa i dostosowanie do aktualnych wymogów Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu wraz z niezbędnym wyposażeniem” wraz ze skutecznym uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie na podstawie Decyzji Nr 00744/2019 z dnia 04 września 2019r. znak B.6740.00732.2019 wydanej przez Starostę Kołobrzeskiego. Zadanie realizowane w ramach Projektu pn.: „Przebudowa i dostosowanie do aktualnych wymogów Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu wraz z niezbędnym wyposażeniem” współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego, Oś Priorytetowa 9 Infrastruktura publiczna, Działanie 9.1 Infrastruktura zdrowia Umowa Nr RPZP.09.01.00-32-0001/18-00 z dnia 19.10.2018 r. Jest to jedno z zadań inwestycyjnych pod nazwą „Przebudowa Centrum Diagnostyczno-Obrazowe wraz ze Szpitalną Izbą Przyjęć oraz pozostałe pracownie diagnostyczne wraz z zakupem aparatury i sprzętu medycznego oaz zakupem pozostałego wyposażenia” w ramach projektu „Przebudowa i dostosowanie do aktualnych wymogów Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu wraz z niezbędnym wyposażeniem”. Realizacja robót budowlanych dotyczy przebudowy budynku Głównej Stacji Zasilania Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu przy ul. ul. Łopuskiego 31-33, która jest obiektem wolnostojącym na rzucie prostokąta o wymiarach 21,02x12,46 m. Budynek pełni funkcję obiektu użyteczności publicznej. Główna Stacja Zasilania posiada jedną kondygnację nadziemną bez podpiwniczenia i płaski dach z odwodnieniem wewnętrznym. Obiekt został wybudowany w latach siedemdziesiątych w technologii tradycyjnej murowanej ze stropodachem płaskim pełnym. Fundamenty żelbetowe monolityczne. Ściany zewnętrzne murowane z cegieł pełnych, nieocieplone. Ściany wewnętrzne z cegieł pełnych lub żelbetowe, tynkowane tynkiem cementowo-wapiennym. Dach kryty papą termozgrzewalną. Stolarka drzwiowa stalowa. Otwory nawiewne i wywiewne przesłonięte żaluzjami stalowymi. Przy wejściach do poszczególnych pomieszczeń zewnętrzne podesty żelbetowe. W posadzce zostały wykonane kanały żelbetowe do prowadzenia kabli zasilających poszczególne urządzenia. Stan techniczny elementów konstrukcyjnych jest dobry, natomiast elementy wykończeniowe wykazują cechy zużycia technicznego. Przegrody zewnętrzne nie spełniają warunków izolacyjności termicznej, a na stropie widoczne są zacieki wynikające z nieszczelności pokrycia dachowego. 2. Zakres robót związanych z remontem części budowlanej Głównej Stacji Zasilania obejmują: - likwidację elementów osłonowych przy wyrzutniach powietrza; - zamurowanie części otworów nawiewnych i wywiewnych; - wykonanie nowych otworów nawiewnych i wywiewnych związanych z montażem nowych urządzeń; - docieplenie ścian zewnętrznych styropianem gr. 10 cm z tynkiem cienkowarstwowym, docieplenie stropodachu styropapą gr. 20 cm z pokryciem z papy termozgrzewalnej; - montaż obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych; - poszerzenie otworu drzwiowego do pomieszczenia agregatu z osadzeniem nowego nadproża; - likwidację elementów stalowych (słupa i belki) służących poprzednio do podnoszenia części starego agregatu w trakcie remontu; - wymianę drzwi zewnętrznych na nowe ocieplone; - montaż grzejników elektrycznych dla zapewnienia dodatniej temperatury w pomieszczeniach; - montaż wywietrzaków dachowych Ø 125; - wykonanie fundamentu żelbetowego pod agregat. Remont i docieplenie budynku Głównego Punktu Zasilania dotyczy obiektu istniejącego. Opracowanie nie wprowadza zmian zagospodarowania terenu związanych z inwestycją. Jedyną zmianą będzie likwidacja stalowego zbiornika podziemnego na paliwo przy Głównej Stacji Zasilania. Zbiornik o pojemności 5000 litrów zostanie usunięty, a teren po zasypaniu należy wyrównać i w części wykonać miejsca parkingowe oraz uzupełnić trawnik. W zakres zadania wchodzi wykonanie oświetlenia terenu zewnętrznego zgodnie z projektem. 3. Zakres robót związanych z remontem branży elektrycznej Głównej Stacji Zasilania obejmują: Na terenie Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu znajduje się wydzielony budynek z czynną Stacją Transformatorową i Agregatornią. W budynku znajdują się: dwusekcyjna rozdzielnica SN 15kV stanowiąca własność ZE dwusekcyjna rozdzielnica SN 15kV stanowiąca własność Odbiorcy dwie komory transformatorowe z transformatorami 630kVA rozdzielnica nn 0,4kV agregatornia z dwoma agregatami 250kVA i jednym agregatem 60kVA Rozdzielnica SN 15kV ZE zasilana jest liniami kablowymi SN 15kV z GPZ Kołobrzeg IV DP. Rozdzielnica SN 15kV stanowiąca własność ZE pozostaje bez zmian. Pozostałe elementy przeznacza się do demontażu ze względu na wzrost mocy i zestarzenie techniczne. Opracowanie obejmuje: rozdzielnicę SN 15kV odbiorcy transformatory agregat prądotwórczy układ paliwowy rozdzielnicę nn 0,4kV kompensację mocy biernej pomiar rozliczeniowy energii elektrycznej rozdzielnicę potrzeb własnych i rozdzielnicę oświetlenia terenu instalacje oświetleniowe, gniazd wtyczkowych i siłowe instalacje sterownicze, pomiarowe i informatyczne szafę informatyki ochronę przepięciową ochronę od porażeń instalacje uziemiającą instalację odgromową 27. Wykonanie Przedmiotu zamówienia polega w szczególności na przebudowie, wykończeniu i oddaniu Zamawiającemu do użytkowania Głównej Stacji Zasilania, na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ oraz zgodnie z: a. Dokumentacją Projektową stanowiącą załącznik nr 6 do SIWZ, w skład której wchodzą: i. Projekt wykonawczy Architektura ii. Projekt wykonawczy Instalacje Elektryczne i Teletechniczne iii. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót b. Prawem Budowlanym; c. zasadami wiedzy technicznej; d. polskimi normami; e. wskazaniami Nadzoru Inwestorskiego; f. obowiązującymi przepisami a zwłaszcza przepisami BHP i przeciwpożarowymi, z oznakowaniem dróg ewakuacyjnych. 28. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: a. wykonanie wszelkich robót budowlanych oraz dostaw w zakresie podanym w Dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ. b. wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z instrukcją eksploatacyjną; c. przygotowanie – uzupełnienie książek obiektu w imieniu Zamawiającego dla służb nadzoru budowlanego wraz z określeniem parametrów i instrukcji dalszego użytkowania dla przebudowywanego obiektu; d. uzyskanie wymaganych prawem decyzji administracyjnych w tym w szczególności czasowej organizacji ruchu i pozwolenia na użytkowanie; e. wykonanie wszelkich innych czynności, jakie okażą się niezbędne do wykonania obowiązków lub rezultatów wskazanych w pkt. od 1) do 4); 29. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto: 1) zorganizowanie na swój koszt placu budowy oraz prowadzenie robót zgodnie z przepisami bhp oraz ppoż.; 2) doprowadzenie niezbędnych mediów (wody, energii elektrycznej itp.) na teren budowy oraz zabezpieczenie łączności telefonicznej na własny koszt; 3) Wykonawca ponosi koszty poboru mediów (woda, ścieki, energia elektryczna) w formie stawki ryczałtowej za zużyte media. Energia elektryczna 200 zł brutto, woda i ścieki 50 zł brutto miesięcznie. Zamawiający obciąży Wykonawcę za media jednorazowo po otrzymaniu zawiadomienia o gotowości przedmiotu umowy do odbioru końcowego. Termin płatności za media wynosi 14 dni od daty wystawienia faktury przez Zamawiającego. 4) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych badań i odbiorów (w tym: koszty rozruchu, szkolenia, natężenie oświetlenia, sprawdzenie instalacji elektrycznej itp.) oraz kompletowanie dokumentacji obejmującej zakres robót objętych Przedmiotem Umowy; 5) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego; 6) wykonanie instrukcji eksploatacji Głównej Stacji Zasilania 15/0,4kV, użytkowania i serwisowania urządzeń (zasady serwisowania urządzeń) dokumentację techniczno-ruchową (DTR) producenta urządzeń. Wykonawca przeszkoli personel obsługujący Główną Stację Zasilania w zakresie obsługi i eksploatacji. 30. Określenie przedmiotu zamówienia zgodnie z Wspólnym Słownikiem Zamówień: 45000000-7 Roboty budowlane 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 31. Wykonawca jest gospodarzem na terenie budowy od daty przekazania placu budowy do czasu odbioru końcowego, a w szczególności zobowiązany jest do: 1) ochrony mienia i zabezpieczenia przeciwpożarowego, 2) nadzoru nad bhp, 3) ustalania i utrzymywania porządku, 4) odpowiedniej organizacji placu budowy, zabezpieczenia magazynowego i dozoru mienia, 5) dostarczenia atestów zastosowanych materiałów, wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego zamówienia. 32. Wszelkie roboty budowlane należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami, aktualnymi normami i zasadami wiedzy technicznej ze szczególnym uwzględnieniem Prawa budowlanego, przepisami BHP oraz na ustalonych niniejszą Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) warunkach. 33. Na etapie przetargowym Wykonawcy są zobowiązani do szczegółowego zapoznania się z przedmiotem zamówienia z kompletem dokumentów SIWZ, aby wnieść ewentualne zapytania i uwagi przed terminem składania ofert i podpisaniem umowy na realizację zadania. 34. Zamawiający wyznacza możliwość przeprowadzenia wizji obiektu objętego przedmiotem niniejszego zamówienia. Termin wizji lokalnej ustala się na dzień 16 grudnia 2019 r. o godzinie 07:30. Spotkanie przy recepcji w holu głównym szpitala adres: Regionalny Szpital w Kołobrzegu ul. Łopuskiego 31-33, 78-100 Kołobrzeg. 35. Wymagania dotyczące zatrudnienia, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP a. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez Wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty ogólnobudowlane, w tym w szczególności wykonywane przez majstra, montera, wszystkich pracowników skierowanych do pozostałych prac fizycznych oraz operatorów sprzętu budowlanego (z wyłączeniem osób, pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2019.1186 t.j. z późn. zmian.); b) roboty elektryczne/teletechniczne: w tym w szczególności wykonywane przez majstra, montera instalacji i/lub urządzeń oraz operatorów sprzętu budowlanego (z wyłączeniem osób, pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2019.1186 t.j. z późn. zmian.)); c) roboty sanitarne, w tym w szczególności wykonywane przez majstra, montera instalacji i/lub urządzeń, montera sieci, wszystkich pracowników skierowanych do pozostałych prac fizycznych oraz operatorów sprzętu budowlanego (z wyłączeniem osób, pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2019.1186 t.j. z późn. zmian.); b. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. c. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym, w tym wezwaniu, terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. d. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. e. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 3. UWAGA: W przypadku przywołania w opracowaniu opisu przedmiotu zamówienia i dokumentacji znaków towarowych, nazw własnych materiałów, sprzętów, urządzeń, systemów i innych należy traktować je jedynie, jako wzorzec jakościowy i są podane w celu określenia wymogów jakościowych im stawianych, w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (Dz.U.2019.1186 t.j.) i aktami wykonawczymi do niej. Zamawiający dopuszcza stosowanie innych, równoważnych materiałów, sprzętów, urządzeń, systemów i innych pod warunkiem zachowania tożsamych lub wyższych parametrów technicznych. 4. UWAGA: Ilekroć w treści niniejszego dokumentu Zamawiający wyraźnie dopuszcza rozwiązania, urządzenia, sprzęty, parametry, materiały itd. równoważne, poprzez posłużenie się po ich opisie zwrotem „lub równoważny”, jako rozwiązania, urządzenia, sprzęty, parametry, materiały itd. równoważne należy rozumieć rozwiązania, urządzenia, sprzęty, parametry, materiały itd. o parametrach technicznych takich jak wielkość, grubość, waga, moc elektryczna, poziom hałasu nie gorszych lub lepszych niż parametry minimalne (referencyjne) określone przez Zamawiającego. Pod pojęciem „parametru lepszego” Zamawiający rozumieć będzie parametr działający na korzyść Zamawiającego np. poprzez zmniejszenie zużycia energii elektrycznej lub zwiększenie standardu bezpieczeństwa, cechujący się korzystniejszymi dla Zamawiającego parametrami technicznymi, merytorycznymi, cechami użytkowymi, jakościowymi lub funkcjonalnymi. 5. UWAGA: Ilekroć Zamawiający formułuje wymagania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia lub jego elementów poprzez odesłanie do konkretnych norm, rozumieć przez to należy również dopuszczenie spełnienia wymagań określonych w normie lub normach równoważnych. Przez „normy równoważne” rozumieć należy normy polskie lub europejskie określające wymagania jakościowe w analogicznym zakresie rzeczowym, co norma wskazana przez Zamawiającego, w których wymagane minimalne parametry jakościowe określono na nie niższym poziomie (jakościowym) aniżeli w normie wskazanej przez Zamawiającego. 6. UWAGA: Roboty budowlane będą wykonywane w funkcjonujących obiektach gdyż Zamawiający jest zobowiązany do zachowania ciągłości pracy placówki. Wykonawca nie będzie z tego tytułu zgłaszał żadnych roszczeń, w tym roszczeń o zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy, w szczególności w sytuacji czasowego ograniczenia możliwości udostępnienia określonych miejsc, w których będą wykonywane roboty lub miejsc, które będą konieczne do wykonywania robót. 7. UWAGA: Zamawiający informuje, że przedstawione do specyfikacji istotnych warunków zamówienia przedmiary robót są tylko materiałem pomocniczym i nie stanowią zestawienia planowanych prac i przewidywanych wszystkich kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. Roboty nie ujęte w przedmiarach robót, a występujące w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ (w tym w projektach budowlano-wykonawczych) nie są robotami dodatkowymi. W przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem robót i opisem przedmiotu zamówienia decydujący dla ustalenia zakresu robót jest opis przedmiotu zamówienia. Wykonawca nie może żądać zapłaty dodatkowego wynagrodzenia, jeżeli na etapie realizacji inwestycji okaże się, iż nie uwzględnił on elementów opisanych w opisie przedmiotu zamówienia. Cena ofertowa musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, m.in. koszty robót wynikających z opisu przedmiotu zamówienia, koszty wszystkich robót przygotowawczych, rozbiórkowych, porządkowych, oznakowania, utrzymania i likwidacji zaplecza budowy, dozorowania budowy, transportu materiałów i ich składowania, koszty ewentualnych odszkodowań powstałych z winy Wykonawcy, zorganizowania odbiorów, ponoszenie kosztów zużycia energii elektrycznej i wody na cele budowy, koszt ewentualnych wyłączeń i włączeń energii elektrycznej oraz innych mediów, badań i pomiarów oraz innych robót niezbędnych do wykonania całości przedmiotu zamówienia. 8. UWAGA: Wykonawca zapewni ciągłość zasilania podstawowego i rezerwowego Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu. 9. UWAGA: Wykonawca jest zobowiązany do zgłoszeń i uzgodnień z Zamawiającym terminów wszystkich krótkotrwałych wyłączeń i załączeń w instalacjach Zamawiającego. 10. UWAGA: Wszystkie wyłączenia i załączenia w instalacjach Zamawiającego przeprowadza Wykonawca przy udziale Zamawiającego. 11. UWAGA: Prace w rozdzielni średniego i niskiego napięcia Głównej Stacji Zasilania lub złączach kablowych wymagają „polecenia pisemnego wykonania pracy” . Polecenie pisemne wykonania pracy wystawi Zamawiający po otrzymaniu od Wykonawcy wykazu uprawnionych, posiadających odpowiednie kwalifikacje typu E, pracowników Wykonawcy tj. Kierującego Zespołem posiadającego odpowiednie kwalifikacje typu D i Pracowników Zespołu wykonującego prace. Pozostałych pracowników tj. Przygotowującego Miejsce Pracy i Koordynującego zapewnia Zamawiający. 12. UWAGA: Konieczność wykonania tymczasowych „obejść” (bypass-ów) instalacyjnych niezbędnych do przeprowadzenia przepięć instalacji podczas prac rozłożonych na etapy, krótkotrwałych wyłączeń i załączeń w instalacjach Zamawiającego, jest w gestii i na koszt Wykonawcy. 13. UWAGA: Regionalny Szpital w Kołobrzegu posiada BMS oparty na systemie Asix. W systemie Asix zaimplementowana została obsługa standardowych protokołów takich jak: OPC DA1.0, 2.0A, OPC HDA, OPC A&E, OLE Automation, OLE DB, CANBUS, CANopen, DDE, DLP3, IEC61850, IEC62056-21, M-BUS, Modbus RTU, Modbus TCP/IP, NCP, Profibus, Profinet, SNMP. 14. UWAGA: Wykonawca opracuje i uzgodni „Instrukcję współpracy z Energa Operator SA w rozdzielni SN 15kV”. 15. UWAGA: Należy na elewacji zewnętrznej budynku Głównej Stacji Zasilania wykonać tynk cienkowarstwowy odporny na porosty, grzyby itd. 16. UWAGA: Należy wykonać przegrody p.poż. w kanałach kablowych. Należy dostarczyć i zamontować drzwi przeciwpożarowe EI60 pomiędzy rozdzielnią Nn a agregatornią. 17. UWAGA: Instalację odprowadzającą wody deszczowe z dachu Głównej Stacji Zasilania włączyć do istniejącej instalacji deszczowej.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45100000-8, 45300000-0, 45400000-1
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-06-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Okres gwarancji i rękojmi |
20,00 |
Doświadczenie Kierownika Budowy |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE: