Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku wielorodzinnego...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku wielorodzinnego mieszkalno-usługowego z garażami wbudowanymi, infrastrukturą techniczną, dojściami, przyłączami wodociągowymi, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Mieroszowie przy ul. Przelotnej, dz. nr 353/5, 353/25, 353/26, 353/31, 355, 356 obr. 0001 Mieroszów”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKamienna Góra
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2020-07-06
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyTowarzystwo Budownictwa Społecznego "TBS" Sp. z o.o.
  • Data publikacji ogłoszenia2020-06-10
  • Numer ogłoszenia549427-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 549427-N-2020 z dnia 2020-06-10 r.

Towarzystwo Budownictwa Społecznego "TBS" Sp. z o.o.: Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku wielorodzinnego mieszkalno-usługowego z garażami wbudowanymi, infrastrukturą techniczną, dojściami, przyłączami wodociągowymi, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Mieroszowie przy ul. Przelotnej, dz. nr 353/5, 353/25, 353/26, 353/31, 355, 356 obr. 0001 Mieroszów”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Towarzystwo Budownictwa Społecznego "TBS" Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 23028994000000, ul. ul. Sienkiewicza  7 , 58-400  Kamienna Góra, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 757 442 614, e-mail tbs@tbskg.com.pl, faks 757 447 811.
Adres strony internetowej (URL): www.tbskg.com.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Towarzystwo Budownictwa Społecznego - spółka z ogranicozna odpowiedzialnością
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.tbskg.com.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.tbskg.com.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Towarzystwo Budownictwa Społęcznego "TBS" Sp. z o.o., sekretariat - II piętro
Adres:
58-400 Kamienna Góra, ul. Sienkiewicza 7

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku wielorodzinnego mieszkalno-usługowego z garażami wbudowanymi, infrastrukturą techniczną, dojściami, przyłączami wodociągowymi, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Mieroszowie przy ul. Przelotnej, dz. nr 353/5, 353/25, 353/26, 353/31, 355, 356 obr. 0001 Mieroszów”
Numer referencyjny:
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 3.1. Kod CPV:45211340-4 Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne45333000-0 Roboty instalacyjne gazowe45331000-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych45261000-4 Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej45443000-4 Roboty elewacyjne45430000-0 Pokrywanie podłóg i ścian45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku wielorodzinnego mieszkalno-usługowego z garażami wbudowanymi, infrastrukturą techniczną, dojściami, przyłączami wodociągowymi, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Mieroszowie przy ul. Przelotnej, dz. nr 353/5, 353/25, 353/26, 353/31, 355, 356 obr. 0001 Mieroszów”.Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę nr 319/2016 z dnia 20.06.2016 r. wydaną przez Starostę Wałbrzyskiego i projektami wykonawczymi opracowanymi przez jednostkę projektową „Autorska Pracownia Architektury „ARC-HIT” Sp. z o.o.”, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót stanowiącymi załącznik nr 7 do SIWZ, obowiązującymi warunkami wykonania i odbiorów robót budowlanych, normami państwowymi i branżowymi, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, wymogami Prawa Budowlanego wraz z aktami wykonawczymi do niego, przepisami bhp i p.poż., innymi przepisami obowiązującymi w Polsce oraz zaleceniami nadzoru autorskiego, inwestorskiego oraz budowlanego.W ramach niniejszego zamówienia należy wykonać wielorodzinny budynek mieszkalno-usługowy z 10 lokalami mieszkalnymi, 1 lokalem usługowym, 2 garażami indywidualnymi w podpiwniczeniu, pomieszczeniami przynależnymi, technicznymi, wspólnymi, komunikacją ogólną i klatką schodową wraz z uzbrojeniem oraz zagospodarowaniem terenu przyległego. Budynek zaprojektowano jako V-kondygnacyjny (w tym 1 podziemna i 4 naziemne), posadowiony na dz. nr 353/25 obręb 0001 Mieroszów. Zagospodarowanie terenu stanowić będzie utwardzone dojście do budynku oraz zieleń towarzysząca. Dojazd do działki 353/25 bezpośrednio z drogi - ul. Przelotnej.Charakterystyka techniczna inwestycji:• liczba mieszkań 10• powierzchnia użytkowa mieszkań 437,60 m2• liczba garaży indywidualnych 2• powierzchnia użytkowa garaży 45,00 m2• powierzchnia zabudowy 171,40 m2• kubatura 2.685,70m3Przedmiot zamówienia obejmuje niżej wymienione roboty budowlane związane z budynkiem oraz zagospodarowaniem terenu:3.2.1. Wytyczne ogólne dla budynkua) Roboty budowlane związane z wykonaniem niżej wymienionych pomieszczeń:• Poziom piwnic – 2 garaże indywidualne, komórki lokatorskie, suszarnia, wózkownia, pomieszczenie gospodarcze, klatka schodowa, pomieszczenie na schodołaz gąsienicowy;• Poziom przyziemia - lokal mieszkalny, lokal usługowy, wiatrołap, klatka schodowa;• Poziom 1, 2 i 3 piętra - lokale mieszkalne, klatka schodowa;oraz wszystkie inne prace ujęte w dokumentacji projektowej.b) Wykonanie innych robót budowlanych mających na celu oddanie Zamawiającemu przedmiotu zamówienia w stanie nadającym się do użytkowania, a w tym:• wykonanie elewacji łącznie ze stolarką drzwiową i okienną (kolor elewacji uzgodnić z Zamawiającym);• wykonanie kompleksowo klatki schodowej i komunikacji;• kompletne opomiarowanie licznikami mieszkań, lokalu usługowego, garaży oraz części administracyjnej budynku;• wykonanie wszystkich pomieszczeń przynależnych (komórek lokatorskich, wózkowni, suszarni),• wykonanie wszystkich pomieszczeń technicznych i gospodarczych wraz z montażem urządzeń i armaturą sanitarną zgodnie z projektem; oraz wszystkie inne prace ujęte w dokumentacji projektowej.3.2.2. Wytyczne dla lokali mieszkalnych - mieszkania wykończone kompleksowo w standardzie „pod klucz”, tj.:a) Wykonanie i rodzaj posadzek:• każda kuchnia i łazienka– płytki ceramiczne (kolor uzgodnić z Zamawiającym);• każdy pokój i przedpokój – panele podłogowe o klasie ścieralności minimalnej AC4 (kolor uzgodnić z Zamawiającym);b) Wykonanie i rodzaj pokrycia ścian:• każda łazienka– płytki ścienne ceramiczne ułożone do wysokości górnej krawędzi ościeżnicy (kolor uzgodnić z Zamawiającym), powyżej ściany malowane na biało;• każda kuchnia, pokój i przedpokój - ściany malowane farbą na biało.c) We wszystkich pomieszczeniach stosować tynki gipsowe;d) Do każdej kuchni należy zakupić, dostarczyć, zamontować i uruchomić 1 kuchenkę elektryczną 4-palnikową z piekarnikiem elektrycznym oraz zlewozmywak;e) Do każdej łazienki należy zakupić, dostarczyć i zamontować armaturę „białego montażu” (wanna lub kabina prysznicowa-zgodnie z dokumentacją projektową, kompakt wc, umywalka, zawory czerpalne - zgodnie z dokumentacją) oraz oprawy oświetleniowe sufitowe i kinkiety nad lustrem wraz z żarówkami LED;f) Do każdego mieszkania należy zakupić, dostarczyć i zamontować kocioł gazowy dwufunkcyjny.g) We wszystkich pomieszczeniach należy zamontować osprzęt elektryczny (włączniki, gniazda);oraz wszystkie inne prace ujęte w dokumentacji projektowej.Elementy wyposażenia pomieszczeń kuchni, pokoi, przedpokoi, łazienek, pomieszczeń technicznych i gospodarczych muszą być oddane w stanie kompletnym i pozwalającym na użytkowanie ich zgodnie z przeznaczeniem.3.2.3. Wytyczne dla lokalu usługowego - lokal wykończony kompleksowo w standardzie „pod klucz”, tj.:h) Wykonanie i rodzaj posadzek:• wszystkie pomieszczenia lokalu – płytki ceramiczne (kolor uzgodnić z Zamawiającym);i) Wykonanie i rodzaj pokrycia ścian:• wc oraz przedsionek do wc – płytki ścienne ceramiczne ułożone do wysokości górnej krawędzi ościeżnicy (kolor uzgodnić z Zamawiającym), powyżej ściany malowane na biało;• pozostałe pomieszczenia - ściany malowane farbą na biało.j) We wszystkich pomieszczeniach stosować tynki gipsowe;k) Do lokalu usługowego należy zakupić, dostarczyć i zamontować gazowy kocioł dwufunkcyjnyl) Do pomieszczenia wc należy zakupić, dostarczyć i zamontować armaturę „białego montażu” (kompakt wc, umywalka, zawory czerpalne - zgodnie z dokumentacją) oraz oprawy oświetleniowe: sufitową i kinkiet nad lustrem wraz z żarówkami LED;m) Do lokalu usłigowego należy zakupić, dostarczyć i zamontować kocioł gazowy dwufunkcyjny.n) We wszystkich pomieszczeniach należy zamontować osprzęt elektryczny (włączniki, gniazda);oraz wszystkie inne prace ujęte w dokumentacji projektowej.3.2.4. Wytyczne dla garaży indywidualnych:a) Posadzka betonowa - zgodnie z projektem wykonawczym;b) Tynki gipsowe;c) Ściany i sufity malowane na biało;oraz wszystkie inne prace ujęte w dokumentacji projektowej.3.2.4 Ponadto:a) Pomalowanie lamperii do wysokości 1,6m na ścianach klatki schodowej farbą o powłoce zmywalnej (kolor uzgodnić z Zamawiającym);b) Ponumerowanie mieszkań w sposób trwały zgodnie z ruchem wskazówek zegara;c) Ponumerowanie komórek lokatorskich (przynależność do mieszkań uzgodnić z Zamawiającym);d) Opisanie pomieszczeń zgodnie z ich przeznaczeniem (np. wózkownia, suszarnia, pomieszczenie techniczne itp.) np. poprzez zamocowanie tabliczki informacyjnej;e) Zakup i montaż euroskrzynek na przesyłki pocztowe zgodnie z obowiązującymi przepisami;f) Zakup, dostawa i montaż tablicy ogłoszeniowej zamykanych na klucz w klatce schodowej;g) Zakup i dostawa wycieraczki do obuwia o wymiarach minimum 100 cm x 60 cm w wiatrołapie;h) Zakup i dostawa 1 gąsienicowego transportera schodowego wraz z przystosowaniem pomieszczenia przy klatce schodowej w poziomie piwnic na jego przechowywanie (w tym m.in. dojście do energii elektrycznej celem ładowania transportera);i) Trwała numeracja liczników (nr mieszkania = nr licznika);j) Zaplombowanie liczników zimnej wody;k) Kompletne opomiarowanie mediów mieszkań (lokalizacja w części klatki schodowej) licznikami tożsamymi z rodzajem mediów, wraz z ich oplombowaniem;l) Trwałe oznaczenie budynku nazwą ulicy oraz numerem administracyjnym (sposób oznaczenia uzgodnić z Zamawiającym);m) Zabezpieczenie wlotów kominowych przed możliwością zakładania gniazd przez ptactwo lub podobne, we wnętrzu kominów, a także kolców na gzymsach, pilastrach i elementach wystających elewacji;n) Zakup, dostawa i montaż na dachu drabinek zapobiegających osuwaniu się śniegu;o) Budynek należy wyposażyć w podstawowe media techniczne tj. gniazda telefoniczne, TV, RTV;p) Zakup i przekazanie Zamawiającemu kluczy do drzwi wejściowych (domofonu), wózkowni i suszarni w ilości mieszkań + 3 dodatkowe sztuki;q) Zakup i przekazanie Zamawiającemu kluczy do drzwi mieszkań i komórek lokatorskich po 3 sztuki dla każdego mieszkania i każdej komórki lokatorskiej; r) Zakup i przekazanie Zamawiającemu pilotów do bram garażowych po 2 sztuki dla każdej bramy.s) Zakup i przekazanie Zamawiającemu kluczy do pomieszczeń technicznych i gospodarczych, a także szafek z licznikami po 3 sztuki dla każdego pomieszczenia.3.2.5. Wytyczne dla zagospodarowania terenu:a) Wykonanie chodnika – dojścia do budynku oraz terenów zielonych przy obiekcie;b) Podłączenie obiektu do sieci infrastruktury technicznej zgodnie z warunkami technicznymi przyłączenia (załącznik nr 8 do SIWZ);oraz wszystkie inne prace ujęte w dokumentacji projektowej.Przedmiot zamówienia określony w niniejszej SIWZ Wykonawca zobowiązany jest oddać Zamawiającemu w stanie nadającym się do użytkowania, wykończony kompleksowo. 3.3. Szczegóły dotyczące zakresu robót budowlanych, przeznaczenia zaprojektowanego obiektu, układu i funkcji poszczególnych pomieszczeń, a także innych wymagań technicznych opisuje dokumentacja projektowa składająca się z projektów budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót jak niżej: • projekt architektoniczno-budowlany – architektura, konstrukcja, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne, zagospodarowanie terenuzatwierdzone decyzją Starosty Wałbrzyskiego nr 319/2016 z dnia 20.06.2016 r.• projekt wykonawczy – architektura• projekt wykonawczy – konstrukcja• projekt wykonawczy – instalacje sanitarne• projekt wykonawczy – instalacje elektryczne• projekt wykonawczy – zagospodarowania terenu• projekt wykonawczy zamienny – architektura• projekt wykonawczy zamienny – konstrukcja• projekt wykonawczy zamienny – instalacje sanitarne• projekt wykonawczy zamienny – instalacje elektryczne• specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – roboty ogólnobudowlane• specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – instalacja sanitarna• specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – instalacja elektryczna• specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót zamienna – instalacja sanitarna• specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót zamienna – instalacja elektrycznaopracowanych przez jednostkę projektową: „Autorska Pracownia Architektury „ARC-HIT” Sp. z o.o., ul. Kościuszki 76, 50-456 Wrocław, stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ.Zamawiający, w trakcie realizacji umowy, zastrzega sobie prawo do dokonania zmian względem zapisów zawartych w dokumentacji projektowej, jeśli nie będą one w sposób istotny naruszały ich treści.Załączniki do opisu przedmiotu zamówienia:a) dokumentacja projektowa określona w pkt. 3.3. – załącznik nr 7b) warunki techniczne:• dostawy wody i odprowadzenia ścieków (pismo z dnia 30.10.2019 r. nr DW/0090/19),• odprowadzenia wód opadowych (pismo z dnia 25.11.2019 nr DW/0098/19),• przyłączenia do sieci TAURON Dystrybucja S.A. (pismo z dnia 10.12.2019 nr WP/096163/2019/O04R01),• przyłączenia do sieci gazowej (pismo z dnia 02.12.2019 nr S001/0000106147/00001/2019/00000)- załącznik nr 8c) decyzje wydane przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu, Delegatura w Wałbrzychu:• decyzja nr 1554/2019 z dnia 18.11.2019 r. pozwolenie na prowadzenie badań archeologicznych,• decyzja nr 1159/2019 z dnia 10.09.2019 r. pozwolenie na prowadzenie robót budowlanych,- załącznik nr 9d) decyzja nr 319/2016 z dnia 20.06.2016 r. Starosty Wałbrzyskiego zatwierdzająca projekt budowlany i zezwalająca na budowę dla zadania - załącznik nr 10e) opinia geotechniczna z dokumentacją badań podłoża gruntowego wykonana przez PARADOXIDES Geologia Inżynierska Jacek Krzysztof Kenig – załącznik nr 11f) przedmiary robót– załącznik nr 12Zamawiający zaznacza, że załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy do obliczenia ceny oferty – mogą one tylko stanowić pomoc dla wykonawcy w przygotowaniu oferty. Wykonawca cenę oferty musi obliczyć na podstawie dokumentacji projektowej uwzględniając zakres zamówienia określony w projekcie, SIWZ i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. Jeżeli w przedmiarach nie ujęto jakiejkolwiek roboty, czynności lub materiału, które można logicznie wywnioskować z dokumentacji, to te roboty, czynności i materiały powinny zostać uwzględnione przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia.3.4. Zamawiający zachęca Wykonawców do zapoznania się w terenie z obszarem, który jest przedmiotem zamówienia.3.5. Zamawiający wymaga, aby dla wskazanych czynności związanych z realizacją robót budowlanych określonych w dokumentacji projektowej stanowiące załącznik nr 7 do SIWZ, Wykonawca lub podwykonawca zatrudnił osoby wykonujące te roboty budowlane, tj.:a) prace przygotowawcze, rozbiórkowe i porządkowe;b) roboty murowe i betoniarskie;c) roboty izolacyjne;d) roboty tynkarskie; e) roboty malarskie;f) roboty posadzkowe i okładzinowe;g) roboty montażowe instalacji i urządzeń sanitarnych i grzewczych;h) roboty montażowe instalacji i urządzeń elektrycznych i teletechnicznych;i) roboty kamieniarsko-brukarskie;j) roboty stolarskie i ciesielskie;k) roboty spawalnicze;l) roboty dekarskie i blacharskie;m) roboty związane z dociepleniem budynku. 3.6. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.5 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny;b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów;c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.7. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży według wyboru Zamawiającego wskazane poniżej dowody, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) Oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) Wraz z oświadczeniem Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności określone w pkt. 3.5. SIWZ. Kopia umowy o pracę winna zawierać następujące informacje: rodzaj umowy, datę zawarcia umowy i czas jej obowiązywania, oznaczenie stron umowy, rodzaj umówionej pracy, miejsce wykonywania pracy oraz wymiar czasu pracy. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. W przypadku braku zgody informacje wrażliwe, podlegające ochronie na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych należy zanonimizować.c) Zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy.d) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych.Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów określonych powyżej Zamawiający będzie traktował jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę i będzie podstawą do naliczania kar umownych w wysokości określonej w Istotnych dla stron postanowieniach umowy. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.UWAGA:Przedmiot zamówienia obejmuje budowę budynku z mieszkaniami na wynajem, w oparciu o program społecznego budownictwa czynszowego, realizowany na gruncie Ustawy z dnia 26 października 1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego. Realizacja zadania nastąpi w przypadku uzyskania przez Zamawiającego finansowania zwrotnego z rządowego programu popierania budownictwa mieszkaniowego na przedsięwzięcie będące przedmiotem zamówienia. W przypadku nieuzyskania ww. finansowania Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy, a Wykonawca nie będzie dochodził od Zamawiającego żadnych roszczeń związanych z tym odstąpieniem od umowy (art. 395 § 1 k.c. oraz art. 145 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych).

II.5) Główny kod CPV: 45211340-4
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45231300-8
45311200-2
45330000-9
45333000-0
45331000-6
45261000-4
45421000-4
45443000-4
45430000-0
45111291-4


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:  24   lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
24

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: a) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada wolne środki finansowe lub posiada zdolność kredytową, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w kwocie nie mniejszej niż 10% wartości swej oferty brutto; b) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną wynoszącą 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku musi wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności:a) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Kierownika budowy stosownie do przepisów ustawy Prawo budowlane, posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, jak również będącą członkiem właściwej terytorialnie Izby Inżynierów Budownictwa;b) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Kierownika robót elektrycznych stosownie do przepisów ustawy Prawo budowlane, posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz będącą członkiem właściwej miejscowo Izby Inżynierów;c) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Kierownika robót instalacyjnych sanitarnych stosownie do przepisów ustawy Prawo budowlane, posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz będącą członkiem właściwej miejscowo Izby Inżynierów;2. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał/zakończył należycie co najmniej:a) dwa zamówienia, których przedmiotem były roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie obiektu wpisanego do rejestru zabytków lub znajdującego się na obszarze wpisanym do rejestru zabytków, o charakterze i złożoności porównywalnej z niniejszym zamówieniem (np. wielorodzinny budynek mieszkalny) o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł, (słownie: jeden milion złotych), z podaniem jego wartości, dat wykonania i odbiorów, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane;b) jedno zamówienie, którego przedmiotem były roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie obiektu o charakterze i złożoności porównywalnej z niniejszym zamówieniem (np. wielorodzinny budynek mieszkalny) o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł, (słownie: dwa miliony złotych), z podaniem jego wartości, dat wykonania i odbiorów, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane.Za robotę o charakterze i złożoności porównywalnej z niniejszym zamówieniem uważa się robotę, polegającą na budowie lub przebudowie obiektu na wielorodzinny budynek mieszkalny lub z lokalami usługowymi, w zakresie których było wykonanie: robót ogólnobudowlanych, instalacji c.o., instalacji wod. – kan., instalacji elektrycznej/instalacji gazowej, przyłączy do budynku, zagospodarowania terenu.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 Ustawy.– wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) Dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 10% wartości swej oferty brutto. Ww. dokument winien być złożony w postaci informacji banku/spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym/ej Wykonawca posiada rachunek, wystawionej nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.b) Dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych).c) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z treścią Załącznika nr 3 do SIWZ.d) Wykazu robót budowlanych wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, dat wykonania i odbiorów, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, spełniających wymóg Zamawiającego określony w pkt, 9.2.3 ppkt. 2. co do ich rodzaju i wartości – zgodnie z treścią Załącznika nr 4 do SIWZ – z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena oferty 80,00
Okres gwarancji 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian do umowy opisane są w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-07-06, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam wykonawcy instalacji fotowoltaicznej - Sobótka
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania21-11-2025
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam wykonawcy instalacji fotowoltaicznej. Jeśli to możliwe będę wdzięczna za informację odnośnie orientacyjnej ceny instalacji 5kw. Montaż na dachu pokrytym blachą na rąbek. Realizacja Sobótka. Będę wdzięczna za przesłanie oferty. Jak wzrost o np 3 kwh wpływa na cenę całej instalacji?
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI