Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku wielorodzinnego...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku wielorodzinnego mieszkalno-usługowego z garażami wbudowanymi, infrastrukturą techniczną, dojściami, przyłączami wodociągowymi, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Mieroszowie przy ul. Przelotnej, dz. nr 353/5, 353/25, 353/26, 353/31, 355, 356 obr. 0001 Mieroszów”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKamienna Góra
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2020-07-06
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyTowarzystwo Budownictwa Społecznego "TBS" Sp. z o.o.
  • Data publikacji ogłoszenia2020-06-10
  • Numer ogłoszenia549427-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 549427-N-2020 z dnia 2020-06-10 r.

Towarzystwo Budownictwa Społecznego "TBS" Sp. z o.o.: Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku wielorodzinnego mieszkalno-usługowego z garażami wbudowanymi, infrastrukturą techniczną, dojściami, przyłączami wodociągowymi, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Mieroszowie przy ul. Przelotnej, dz. nr 353/5, 353/25, 353/26, 353/31, 355, 356 obr. 0001 Mieroszów”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Towarzystwo Budownictwa Społecznego "TBS" Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 23028994000000, ul. ul. Sienkiewicza  7 , 58-400  Kamienna Góra, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 757 442 614, e-mail tbs@tbskg.com.pl, faks 757 447 811.
Adres strony internetowej (URL): www.tbskg.com.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Towarzystwo Budownictwa Społecznego - spółka z ogranicozna odpowiedzialnością
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.tbskg.com.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.tbskg.com.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Towarzystwo Budownictwa Społęcznego "TBS" Sp. z o.o., sekretariat - II piętro
Adres:
58-400 Kamienna Góra, ul. Sienkiewicza 7

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku wielorodzinnego mieszkalno-usługowego z garażami wbudowanymi, infrastrukturą techniczną, dojściami, przyłączami wodociągowymi, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Mieroszowie przy ul. Przelotnej, dz. nr 353/5, 353/25, 353/26, 353/31, 355, 356 obr. 0001 Mieroszów”
Numer referencyjny:
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 3.1. Kod CPV:45211340-4 Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne45333000-0 Roboty instalacyjne gazowe45331000-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych45261000-4 Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej45443000-4 Roboty elewacyjne45430000-0 Pokrywanie podłóg i ścian45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku wielorodzinnego mieszkalno-usługowego z garażami wbudowanymi, infrastrukturą techniczną, dojściami, przyłączami wodociągowymi, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Mieroszowie przy ul. Przelotnej, dz. nr 353/5, 353/25, 353/26, 353/31, 355, 356 obr. 0001 Mieroszów”.Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę nr 319/2016 z dnia 20.06.2016 r. wydaną przez Starostę Wałbrzyskiego i projektami wykonawczymi opracowanymi przez jednostkę projektową „Autorska Pracownia Architektury „ARC-HIT” Sp. z o.o.”, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót stanowiącymi załącznik nr 7 do SIWZ, obowiązującymi warunkami wykonania i odbiorów robót budowlanych, normami państwowymi i branżowymi, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, wymogami Prawa Budowlanego wraz z aktami wykonawczymi do niego, przepisami bhp i p.poż., innymi przepisami obowiązującymi w Polsce oraz zaleceniami nadzoru autorskiego, inwestorskiego oraz budowlanego.W ramach niniejszego zamówienia należy wykonać wielorodzinny budynek mieszkalno-usługowy z 10 lokalami mieszkalnymi, 1 lokalem usługowym, 2 garażami indywidualnymi w podpiwniczeniu, pomieszczeniami przynależnymi, technicznymi, wspólnymi, komunikacją ogólną i klatką schodową wraz z uzbrojeniem oraz zagospodarowaniem terenu przyległego. Budynek zaprojektowano jako V-kondygnacyjny (w tym 1 podziemna i 4 naziemne), posadowiony na dz. nr 353/25 obręb 0001 Mieroszów. Zagospodarowanie terenu stanowić będzie utwardzone dojście do budynku oraz zieleń towarzysząca. Dojazd do działki 353/25 bezpośrednio z drogi - ul. Przelotnej.Charakterystyka techniczna inwestycji:• liczba mieszkań 10• powierzchnia użytkowa mieszkań 437,60 m2• liczba garaży indywidualnych 2• powierzchnia użytkowa garaży 45,00 m2• powierzchnia zabudowy 171,40 m2• kubatura 2.685,70m3Przedmiot zamówienia obejmuje niżej wymienione roboty budowlane związane z budynkiem oraz zagospodarowaniem terenu:3.2.1. Wytyczne ogólne dla budynkua) Roboty budowlane związane z wykonaniem niżej wymienionych pomieszczeń:• Poziom piwnic – 2 garaże indywidualne, komórki lokatorskie, suszarnia, wózkownia, pomieszczenie gospodarcze, klatka schodowa, pomieszczenie na schodołaz gąsienicowy;• Poziom przyziemia - lokal mieszkalny, lokal usługowy, wiatrołap, klatka schodowa;• Poziom 1, 2 i 3 piętra - lokale mieszkalne, klatka schodowa;oraz wszystkie inne prace ujęte w dokumentacji projektowej.b) Wykonanie innych robót budowlanych mających na celu oddanie Zamawiającemu przedmiotu zamówienia w stanie nadającym się do użytkowania, a w tym:• wykonanie elewacji łącznie ze stolarką drzwiową i okienną (kolor elewacji uzgodnić z Zamawiającym);• wykonanie kompleksowo klatki schodowej i komunikacji;• kompletne opomiarowanie licznikami mieszkań, lokalu usługowego, garaży oraz części administracyjnej budynku;• wykonanie wszystkich pomieszczeń przynależnych (komórek lokatorskich, wózkowni, suszarni),• wykonanie wszystkich pomieszczeń technicznych i gospodarczych wraz z montażem urządzeń i armaturą sanitarną zgodnie z projektem; oraz wszystkie inne prace ujęte w dokumentacji projektowej.3.2.2. Wytyczne dla lokali mieszkalnych - mieszkania wykończone kompleksowo w standardzie „pod klucz”, tj.:a) Wykonanie i rodzaj posadzek:• każda kuchnia i łazienka– płytki ceramiczne (kolor uzgodnić z Zamawiającym);• każdy pokój i przedpokój – panele podłogowe o klasie ścieralności minimalnej AC4 (kolor uzgodnić z Zamawiającym);b) Wykonanie i rodzaj pokrycia ścian:• każda łazienka– płytki ścienne ceramiczne ułożone do wysokości górnej krawędzi ościeżnicy (kolor uzgodnić z Zamawiającym), powyżej ściany malowane na biało;• każda kuchnia, pokój i przedpokój - ściany malowane farbą na biało.c) We wszystkich pomieszczeniach stosować tynki gipsowe;d) Do każdej kuchni należy zakupić, dostarczyć, zamontować i uruchomić 1 kuchenkę elektryczną 4-palnikową z piekarnikiem elektrycznym oraz zlewozmywak;e) Do każdej łazienki należy zakupić, dostarczyć i zamontować armaturę „białego montażu” (wanna lub kabina prysznicowa-zgodnie z dokumentacją projektową, kompakt wc, umywalka, zawory czerpalne - zgodnie z dokumentacją) oraz oprawy oświetleniowe sufitowe i kinkiety nad lustrem wraz z żarówkami LED;f) Do każdego mieszkania należy zakupić, dostarczyć i zamontować kocioł gazowy dwufunkcyjny.g) We wszystkich pomieszczeniach należy zamontować osprzęt elektryczny (włączniki, gniazda);oraz wszystkie inne prace ujęte w dokumentacji projektowej.Elementy wyposażenia pomieszczeń kuchni, pokoi, przedpokoi, łazienek, pomieszczeń technicznych i gospodarczych muszą być oddane w stanie kompletnym i pozwalającym na użytkowanie ich zgodnie z przeznaczeniem.3.2.3. Wytyczne dla lokalu usługowego - lokal wykończony kompleksowo w standardzie „pod klucz”, tj.:h) Wykonanie i rodzaj posadzek:• wszystkie pomieszczenia lokalu – płytki ceramiczne (kolor uzgodnić z Zamawiającym);i) Wykonanie i rodzaj pokrycia ścian:• wc oraz przedsionek do wc – płytki ścienne ceramiczne ułożone do wysokości górnej krawędzi ościeżnicy (kolor uzgodnić z Zamawiającym), powyżej ściany malowane na biało;• pozostałe pomieszczenia - ściany malowane farbą na biało.j) We wszystkich pomieszczeniach stosować tynki gipsowe;k) Do lokalu usługowego należy zakupić, dostarczyć i zamontować gazowy kocioł dwufunkcyjnyl) Do pomieszczenia wc należy zakupić, dostarczyć i zamontować armaturę „białego montażu” (kompakt wc, umywalka, zawory czerpalne - zgodnie z dokumentacją) oraz oprawy oświetleniowe: sufitową i kinkiet nad lustrem wraz z żarówkami LED;m) Do lokalu usłigowego należy zakupić, dostarczyć i zamontować kocioł gazowy dwufunkcyjny.n) We wszystkich pomieszczeniach należy zamontować osprzęt elektryczny (włączniki, gniazda);oraz wszystkie inne prace ujęte w dokumentacji projektowej.3.2.4. Wytyczne dla garaży indywidualnych:a) Posadzka betonowa - zgodnie z projektem wykonawczym;b) Tynki gipsowe;c) Ściany i sufity malowane na biało;oraz wszystkie inne prace ujęte w dokumentacji projektowej.3.2.4 Ponadto:a) Pomalowanie lamperii do wysokości 1,6m na ścianach klatki schodowej farbą o powłoce zmywalnej (kolor uzgodnić z Zamawiającym);b) Ponumerowanie mieszkań w sposób trwały zgodnie z ruchem wskazówek zegara;c) Ponumerowanie komórek lokatorskich (przynależność do mieszkań uzgodnić z Zamawiającym);d) Opisanie pomieszczeń zgodnie z ich przeznaczeniem (np. wózkownia, suszarnia, pomieszczenie techniczne itp.) np. poprzez zamocowanie tabliczki informacyjnej;e) Zakup i montaż euroskrzynek na przesyłki pocztowe zgodnie z obowiązującymi przepisami;f) Zakup, dostawa i montaż tablicy ogłoszeniowej zamykanych na klucz w klatce schodowej;g) Zakup i dostawa wycieraczki do obuwia o wymiarach minimum 100 cm x 60 cm w wiatrołapie;h) Zakup i dostawa 1 gąsienicowego transportera schodowego wraz z przystosowaniem pomieszczenia przy klatce schodowej w poziomie piwnic na jego przechowywanie (w tym m.in. dojście do energii elektrycznej celem ładowania transportera);i) Trwała numeracja liczników (nr mieszkania = nr licznika);j) Zaplombowanie liczników zimnej wody;k) Kompletne opomiarowanie mediów mieszkań (lokalizacja w części klatki schodowej) licznikami tożsamymi z rodzajem mediów, wraz z ich oplombowaniem;l) Trwałe oznaczenie budynku nazwą ulicy oraz numerem administracyjnym (sposób oznaczenia uzgodnić z Zamawiającym);m) Zabezpieczenie wlotów kominowych przed możliwością zakładania gniazd przez ptactwo lub podobne, we wnętrzu kominów, a także kolców na gzymsach, pilastrach i elementach wystających elewacji;n) Zakup, dostawa i montaż na dachu drabinek zapobiegających osuwaniu się śniegu;o) Budynek należy wyposażyć w podstawowe media techniczne tj. gniazda telefoniczne, TV, RTV;p) Zakup i przekazanie Zamawiającemu kluczy do drzwi wejściowych (domofonu), wózkowni i suszarni w ilości mieszkań + 3 dodatkowe sztuki;q) Zakup i przekazanie Zamawiającemu kluczy do drzwi mieszkań i komórek lokatorskich po 3 sztuki dla każdego mieszkania i każdej komórki lokatorskiej; r) Zakup i przekazanie Zamawiającemu pilotów do bram garażowych po 2 sztuki dla każdej bramy.s) Zakup i przekazanie Zamawiającemu kluczy do pomieszczeń technicznych i gospodarczych, a także szafek z licznikami po 3 sztuki dla każdego pomieszczenia.3.2.5. Wytyczne dla zagospodarowania terenu:a) Wykonanie chodnika – dojścia do budynku oraz terenów zielonych przy obiekcie;b) Podłączenie obiektu do sieci infrastruktury technicznej zgodnie z warunkami technicznymi przyłączenia (załącznik nr 8 do SIWZ);oraz wszystkie inne prace ujęte w dokumentacji projektowej.Przedmiot zamówienia określony w niniejszej SIWZ Wykonawca zobowiązany jest oddać Zamawiającemu w stanie nadającym się do użytkowania, wykończony kompleksowo. 3.3. Szczegóły dotyczące zakresu robót budowlanych, przeznaczenia zaprojektowanego obiektu, układu i funkcji poszczególnych pomieszczeń, a także innych wymagań technicznych opisuje dokumentacja projektowa składająca się z projektów budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót jak niżej: • projekt architektoniczno-budowlany – architektura, konstrukcja, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne, zagospodarowanie terenuzatwierdzone decyzją Starosty Wałbrzyskiego nr 319/2016 z dnia 20.06.2016 r.• projekt wykonawczy – architektura• projekt wykonawczy – konstrukcja• projekt wykonawczy – instalacje sanitarne• projekt wykonawczy – instalacje elektryczne• projekt wykonawczy – zagospodarowania terenu• projekt wykonawczy zamienny – architektura• projekt wykonawczy zamienny – konstrukcja• projekt wykonawczy zamienny – instalacje sanitarne• projekt wykonawczy zamienny – instalacje elektryczne• specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – roboty ogólnobudowlane• specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – instalacja sanitarna• specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – instalacja elektryczna• specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót zamienna – instalacja sanitarna• specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót zamienna – instalacja elektrycznaopracowanych przez jednostkę projektową: „Autorska Pracownia Architektury „ARC-HIT” Sp. z o.o., ul. Kościuszki 76, 50-456 Wrocław, stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ.Zamawiający, w trakcie realizacji umowy, zastrzega sobie prawo do dokonania zmian względem zapisów zawartych w dokumentacji projektowej, jeśli nie będą one w sposób istotny naruszały ich treści.Załączniki do opisu przedmiotu zamówienia:a) dokumentacja projektowa określona w pkt. 3.3. – załącznik nr 7b) warunki techniczne:• dostawy wody i odprowadzenia ścieków (pismo z dnia 30.10.2019 r. nr DW/0090/19),• odprowadzenia wód opadowych (pismo z dnia 25.11.2019 nr DW/0098/19),• przyłączenia do sieci TAURON Dystrybucja S.A. (pismo z dnia 10.12.2019 nr WP/096163/2019/O04R01),• przyłączenia do sieci gazowej (pismo z dnia 02.12.2019 nr S001/0000106147/00001/2019/00000)- załącznik nr 8c) decyzje wydane przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu, Delegatura w Wałbrzychu:• decyzja nr 1554/2019 z dnia 18.11.2019 r. pozwolenie na prowadzenie badań archeologicznych,• decyzja nr 1159/2019 z dnia 10.09.2019 r. pozwolenie na prowadzenie robót budowlanych,- załącznik nr 9d) decyzja nr 319/2016 z dnia 20.06.2016 r. Starosty Wałbrzyskiego zatwierdzająca projekt budowlany i zezwalająca na budowę dla zadania - załącznik nr 10e) opinia geotechniczna z dokumentacją badań podłoża gruntowego wykonana przez PARADOXIDES Geologia Inżynierska Jacek Krzysztof Kenig – załącznik nr 11f) przedmiary robót– załącznik nr 12Zamawiający zaznacza, że załączone przedmiary robót nie stanowią podstawy do obliczenia ceny oferty – mogą one tylko stanowić pomoc dla wykonawcy w przygotowaniu oferty. Wykonawca cenę oferty musi obliczyć na podstawie dokumentacji projektowej uwzględniając zakres zamówienia określony w projekcie, SIWZ i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. Jeżeli w przedmiarach nie ujęto jakiejkolwiek roboty, czynności lub materiału, które można logicznie wywnioskować z dokumentacji, to te roboty, czynności i materiały powinny zostać uwzględnione przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia.3.4. Zamawiający zachęca Wykonawców do zapoznania się w terenie z obszarem, który jest przedmiotem zamówienia.3.5. Zamawiający wymaga, aby dla wskazanych czynności związanych z realizacją robót budowlanych określonych w dokumentacji projektowej stanowiące załącznik nr 7 do SIWZ, Wykonawca lub podwykonawca zatrudnił osoby wykonujące te roboty budowlane, tj.:a) prace przygotowawcze, rozbiórkowe i porządkowe;b) roboty murowe i betoniarskie;c) roboty izolacyjne;d) roboty tynkarskie; e) roboty malarskie;f) roboty posadzkowe i okładzinowe;g) roboty montażowe instalacji i urządzeń sanitarnych i grzewczych;h) roboty montażowe instalacji i urządzeń elektrycznych i teletechnicznych;i) roboty kamieniarsko-brukarskie;j) roboty stolarskie i ciesielskie;k) roboty spawalnicze;l) roboty dekarskie i blacharskie;m) roboty związane z dociepleniem budynku. 3.6. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.5 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny;b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów;c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.7. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży według wyboru Zamawiającego wskazane poniżej dowody, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) Oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) Wraz z oświadczeniem Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności określone w pkt. 3.5. SIWZ. Kopia umowy o pracę winna zawierać następujące informacje: rodzaj umowy, datę zawarcia umowy i czas jej obowiązywania, oznaczenie stron umowy, rodzaj umówionej pracy, miejsce wykonywania pracy oraz wymiar czasu pracy. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. W przypadku braku zgody informacje wrażliwe, podlegające ochronie na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych należy zanonimizować.c) Zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy.d) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych.Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów określonych powyżej Zamawiający będzie traktował jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę i będzie podstawą do naliczania kar umownych w wysokości określonej w Istotnych dla stron postanowieniach umowy. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.UWAGA:Przedmiot zamówienia obejmuje budowę budynku z mieszkaniami na wynajem, w oparciu o program społecznego budownictwa czynszowego, realizowany na gruncie Ustawy z dnia 26 października 1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego. Realizacja zadania nastąpi w przypadku uzyskania przez Zamawiającego finansowania zwrotnego z rządowego programu popierania budownictwa mieszkaniowego na przedsięwzięcie będące przedmiotem zamówienia. W przypadku nieuzyskania ww. finansowania Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy, a Wykonawca nie będzie dochodził od Zamawiającego żadnych roszczeń związanych z tym odstąpieniem od umowy (art. 395 § 1 k.c. oraz art. 145 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych).

II.5) Główny kod CPV: 45211340-4
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45231300-8
45311200-2
45330000-9
45333000-0
45331000-6
45261000-4
45421000-4
45443000-4
45430000-0
45111291-4


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:  24   lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
24

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: a) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada wolne środki finansowe lub posiada zdolność kredytową, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w kwocie nie mniejszej niż 10% wartości swej oferty brutto; b) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną wynoszącą 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku musi wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności:a) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Kierownika budowy stosownie do przepisów ustawy Prawo budowlane, posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, jak również będącą członkiem właściwej terytorialnie Izby Inżynierów Budownictwa;b) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Kierownika robót elektrycznych stosownie do przepisów ustawy Prawo budowlane, posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz będącą członkiem właściwej miejscowo Izby Inżynierów;c) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Kierownika robót instalacyjnych sanitarnych stosownie do przepisów ustawy Prawo budowlane, posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz będącą członkiem właściwej miejscowo Izby Inżynierów;2. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał/zakończył należycie co najmniej:a) dwa zamówienia, których przedmiotem były roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie obiektu wpisanego do rejestru zabytków lub znajdującego się na obszarze wpisanym do rejestru zabytków, o charakterze i złożoności porównywalnej z niniejszym zamówieniem (np. wielorodzinny budynek mieszkalny) o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł, (słownie: jeden milion złotych), z podaniem jego wartości, dat wykonania i odbiorów, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane;b) jedno zamówienie, którego przedmiotem były roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie obiektu o charakterze i złożoności porównywalnej z niniejszym zamówieniem (np. wielorodzinny budynek mieszkalny) o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł, (słownie: dwa miliony złotych), z podaniem jego wartości, dat wykonania i odbiorów, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane.Za robotę o charakterze i złożoności porównywalnej z niniejszym zamówieniem uważa się robotę, polegającą na budowie lub przebudowie obiektu na wielorodzinny budynek mieszkalny lub z lokalami usługowymi, w zakresie których było wykonanie: robót ogólnobudowlanych, instalacji c.o., instalacji wod. – kan., instalacji elektrycznej/instalacji gazowej, przyłączy do budynku, zagospodarowania terenu.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 Ustawy.– wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) Dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 10% wartości swej oferty brutto. Ww. dokument winien być złożony w postaci informacji banku/spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym/ej Wykonawca posiada rachunek, wystawionej nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.b) Dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych).c) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z treścią Załącznika nr 3 do SIWZ.d) Wykazu robót budowlanych wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, dat wykonania i odbiorów, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, spełniających wymóg Zamawiającego określony w pkt, 9.2.3 ppkt. 2. co do ich rodzaju i wartości – zgodnie z treścią Załącznika nr 4 do SIWZ – z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena oferty 80,00
Okres gwarancji 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian do umowy opisane są w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-07-06, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę instalacji fotowoltaicznych i modernizację sieci - Żarów, Świdnica
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę instalacji fotowoltaicznych i modernizację sieci. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI