IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wadium należy wnieść w wysokości:1) w Części 1 zamówienia – 3 076,00 zł (słownie: trzy tysiące siedemdziesiąt sześć złotych), 2) w Części 2 zamówienia – 1 467,00 zł (słownie: jeden tysiąc czterysta sześćdziesiąt siedem złotych), 3) w Części 3 zamówienia – 1 421,00 zł (słownie: jeden tysiąc czterysta dwadzieścia jeden złotych),4) w Części 4 zamówienia – 765,00 zł (słownie: siedemset sześćdziesiąt pięć złotych), 5) w Części 5 zamówienia – 2 373,00 zł (słownie: dwa tysiące trzysta siedemdziesiąt trzy złote)6) w Części 6 zamówienia – 2 537,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset trzydzieści siedem złotych),7) w Części 7 zamówienia – 2 120,00 zł (słownie: dwa tysiące sto dwadzieścia złotych),przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego. Uwaga: Jeżeli wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia, powinien wyraźnie oznaczyć części, na które wnosi wadium, np. w tytule przelewu.2. Wadium może być wnoszone:1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Zamawiającego nr 36 1020 4795 0000 9302 0292 7648,2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.Dokumenty, o których mowa w pkt 2) należy zdeponować w siedzibie ZBiLK przy ul. Mariackiej 25 w pokoju nr 9, przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji |
20,00 |
wysokość kary umownej |
20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
2. W związku z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza zmiany zawartej umowy w zakresie:1) terminu wykonania zamówienia, w przypadku:a) wystąpienia okoliczności nieprzewidzianych i niezależnych od Wykonawcy przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy,b) wystąpienia szczególnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Wydłużenie czasu trwania umowy będzie równoważne z czasem trwania ich wstrzymania.c) warunków pogodowych uniemożliwiających ze względów technologicznych prowadzenie robót – pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań, aby roboty mogły zostać zrealizowane,d) wystąpienia robót zamiennych, przez które rozumie się roboty, które nie wykraczają poza przedmiot zamówienia, wprowadzające jedynie zmiany ulepszające, zapewniające osiągniecie celu procesu budowlanego, rozwiązanie zamienne w zakresie rodzaju zastosowanych materiałów w technologii wykonywanych robót, zmiana technologii wykonania robót, a ich wystąpienie będzie miało istotny wpływ na przesunięcie terminu zakończenia robót,e) wystąpienia przeszkody o obiektywnym charakterze (zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia, a więc mieszczące się w zakresie pojęciowym tzw. „siły wyższej”. Strony zobowiązują się do natychmiastowego poinformowania się nawzajem o wystąpieniu ww. przeszkód.f) konieczności wstrzymania robót, wskutek stwierdzenia występowania w/na budynku gniazd zwierząt chronionych (ptaki, nietoperze, itp.),2) obniżenia wynagrodzenia, w związku ze zmianą sposobu wykonania robót w szczególności przy zmianie technologii wykonania robót, ograniczeniem zakresu robót lub wprowadzeniem robót zamiennych. Wykonawca wykona wycenę robót wynikających ze zmiany sposobu przeprowadzenia robót oraz robót zamiennych w formie kosztorysu sporządzonego metodą wskazaną poniżej, przy zastosowaniu następujących czynników cenotwórczych wskazanych w dostępnych publikacjach na rynku np. Sekocenbud, Orgbud, Wacetob aktualnego na dzień sporządzenia kosztorysu (wybór publikacji przez Wykonawcę wymaga akceptacji Zamawiającego):a) stawka roboczogodziny „R”- średnia dla województwa Zachodniopomorskiego,b) koszty pośrednie „Kp” (R+S) – średnia dla województwa Zachodniopomorskiego,c) zysk kalkulacyjny „Z” (R+S+Kp) – średnia dla województwa Zachodniopomorskiego,d) ceny jednostkowe sprzętu i materiałów (łącznie z kosztami zakupu) będą przyjmowane według średnich cen rynkowych, a w przypadku ich braku ceny materiałów i sprzętu zostaną przyjęte na podstawie ogólnie dostępnych katalogów, w tym również cen dostawców na stronach internetowych, ofert handlowych itp.,e) nakłady rzeczowe – w oparciu o Katalogi Nakładów Rzeczowych KNR,f) roboty wynikające z ograniczenia zakresu Wykonawca wyceni zgodnie z kosztorysem ofertowym.3) zmiany osoby wskazanej w § 8 ust. 2, może nastąpić na wniosek Wykonawcy, za pisemną zgodą Zamawiającego pod warunkiem, że nowa osoba będzie posiadała kwalifikacje zgodne z wymogiem opisanym w siwz. Zmiana taka będzie dopuszczalna w przypadkach losowych lub w sytuacji, gdy osoba przewidziana do realizacji umowy, nie wywiązuje się należycie ze swoich obowiązków lub z innej niezależnej od Wykonawcy przyczyny. Zmiana osoby wymaga zgody Zamawiającego i pisemnego aneksu do umowy, pod rygorem odstąpienia od umowy lub zapłaty kary umownej wskazanej w § 12 ust. 1 pkt. 54) oraz w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-05-20, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
I GRUPA KAPITAŁOWA1) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dowody bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu;2) Ww. oświadczenie oraz ewentualne dowody wykonawca składa w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy.W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.II WYKONAWCY ZAGRANICZNI1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest zobowiązany, zgodnie z Rozdziałem V ust. 5 pkt 1) siwz do złożenia wskazanych tam dokumentów, to zgodnie z § 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane zamiast dokumentów:1) których mowa w § 5 pkt 1) ww. Rozporządzenia:– składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy,2) o których mowa w § 5 pkt 2)-4) ww. Rozporządzenia:– składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organub) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;2. Dokumenty, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1) i pkt 2) lit. b) ww. Rozporządzenia, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 2) lit. a) ww. Rozporządzenia, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w § 7 ust. 1 ww. Rozporządzenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis §7 ust. 2 ww. Rozporządzenia stosuje się odpowiednio.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.5. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w § 5 pkt 1) ww. Rozporządzenia, składa dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1) ww. Rozporządzenia, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14) i 21) ustawy, jeżeli zamawiający wymagał zgodnie z Rozdziałem V ust. 5 pkt 1) siwz złożenia tego dokumentu. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 zdanie pierwsze ww. Rozporządzenia stosuje się.6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu, o którym mowa w ust 5, złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
Część nr: |
1 |
Nazwa: |
Wykonanie remontu dachu budynku mieszkalnego przy ul. Kolumba 9 front |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Powierzchnia dachu - ok 163m2Zakres zamówienia w Części 1 obejmuje miedzy innymi: a) organizacja zajęcia pasa drogowego (zabezpieczenie chodnika) w uzgodnieniu z ZDiTM,b) wykonanie zadaszenia zabezpieczającego wzdłuż budynku (chodnika) i tymczasowego ogrodzenia terenu taśmą ostrzegawczą,c) przygotowanie zabezpieczenia połaci dachu przed wpływami atmosferycznymi,d) demontaż starych masztów antenowych i anten (anteny do ponownego montażu),e) wymiana rynien na nowe z blachy ocynkowanej gr. 60mm Ø 150 mm – Ø 180 mm ( w zależności od miejsca montażu) wraz z montażem lejów spustowych,f) wymiana rur spustowych, na rury spustowe Ø 120 mm, z blachy ocynkowanej gr. 60 mmg) wymiana pokrycia mansard na blachę dachówkopodobną (karpiówkę) w kolorze ceglanym, po uprzednim montażu folii wstępnego krycia (bez widocznych rowków kapilarnych – zwiększona norma),h) wymiana obróbek blacharskich na nowe z blachy ocynkowanej gr. 6 mm (pas nadrynnowy, wiatrownice, obróbki cokołu klapy wejściowej),i) rozbiórka wszystkich warstw pokrycia z papy,j) częściowa wymiana uszkodzonego deskowania dachu,k) impregnacja deskowania,l) sprawdzenie przewodów kominowych,m) ręczne rozebranie kominów wolnostojących przy użyciu klinów i młotów,n) przemurowanie kominów ponad dachem cegłą klinkierową, z wyprofilowaniem czap kominowych. Przemurowanie należy wykonać cegłą pełną (nie stosować cegły perforowanej), klasy F2 – odpornej na surowe warunki atmosferyczne, i klasie wytrzymałości minimum 30 (wymiary stanu obecnego),o) uzupełnienie tynku na ścianie budynku sąsiedniego (front budynek ul. Kolumba 8)p) montaż systemowych kompletnych przedłużeń przewodów kominowych – dwupłaszczowych, żaroodpornych ( w miejsca obecnych przedłużeń kamionkowych),q) pomalowanie czapek kominowych lepikiem asfaltowym stosowanym na zimno,r) pokrycie dachów papą na podłożu drewnianym, jednowarstwowo, papą podkładową na osnowie z włókna poliestrowego, papa modyfikowana SBS, grubości 4mm, papa mocowana mechanicznie,s) pokrycie dachów papą termozgrzewalną, wierzchniego krycia, na osnowie z włókna poliestrowego, papa modyfikowana SBS, grubości 5,2mm,t) montaż izoklinów 100x100 laminowanych papą,u) obróbki z papy termozgrzewalnej,v) montaż listew dociskających obróbki z papy termozgrzewalnej,w) uszczelnienie listew dociskowych polimerowym uszczelniaczem, trwale elastycznym, odpornym na UV,x) wymiana obróbki włazu dachowego,y) montaż zabezpieczenia przed otwarciem z zewnątrz wyłazu dachowego,z) roboty towarzyszące związane z remontem dachu,aa) naprawy elewacji,bb) wymiana kominków wentylacyjnych i obróbka wszystkich rur przechodzących przez połać dachową,cc) montaż kołnierzy przy istniejących oknach w połaci mansard,dd) montaż sztyc antenowych (zgodnie z załącznikiem nr 12) z przeniesieniem anten lokatorskich po uzgodnieniu z lokatorami,ee) opinia kominiarska (sprawdzenie drożności przewodów po wykonanych robotach),ff) wywiezienie i przekazanie do utylizacji materiałów z rozbiórki,gg) likwidacja placu budowy
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45260000-0, 45261000-4, 45261910-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach: 80
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji |
20,00 |
wysokość kary umownej |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:Termin będzie liczony od daty przekazania frontu robót. W przypadku uzyskania zamówienia (podpisania umowy) na więcej niż jedną część, termin dla tych części nie będzie sumowany. Przekazanie frontu robót nastąpi do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy.
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
Wykonanie remontu dachu budynku mieszkalnego przy ul. Jana Kazimierza 16 oficyna |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Powierzchnia dachu - ok 119m2Zakres zamówienia w Części 2 obejmuje miedzy innymi: a) wykonanie daszków zabezpieczających nad wejściami do budynku, b) tymczasowe ogrodzenie terenu taśmą ostrzegawczą,c) przygotowanie zabezpieczenia połaci dachu przed wpływami atmosferycznymi,d) demontaż starych masztów antenowych i anten (anteny do ponownego montażu),e) demontaż i ponowny montaż istniejących rynien,f) wymiana obróbek blacharskich na nowe z blachy ocynkowanej gr 6mm (pas nadrynnowy, obróbki cokołu klapy wejściowej),g) rozbiórka wszystkich warstw pokrycia z papy,h) częściowa wymiana uszkodzonego deskowania dachu,i) częściowe wzmocnienie krokwi,j) impregnacja deskowania,k) wykonanie w nowym miejscu wyłazu dachowego (w środku długości krokwi),l) sprawdzenie przewodów kominowych,m) rozebranie ręczne kominów wolnostojących przy użyciu klinów i młotów,n) przemurowanie uszkodzeń kominów ponad dachem cegłą pełną klasy 20 – wymiary stanu obecnego,o) skucie uszkodzonych i odspojonych tynków ścian kominów ponad dachem,p) wzmocnienie kominów ponad dachem siatką z włókna szklanegoq) tynkowanie przemurowanych kominów,r) pomalowanie ścianek kominów ponad dachem farbą silikonową,s) pomalowanie czapek kominowych lepikiem asfaltowym stosowanym na zimno,t) pokrycie dachów papą na podłożu drewnianym, jednowarstwowo, papą podkładową na osnowie z włókna poliestrowego, papa modyfikowana SBS, grubości 4mm, papa mocowana mechanicznie,u) pokrycie dachów papą termozgrzewalną, wierzchniego krycia, na osnowie z włókna poliestrowego, papa modyfikowana SBS, grubości 5,2mm,v) montaż izoklinów 100x100 laminowanych papą,w) obróbki z papy termozgrzewalnej,x) montaz listew dociskających obróbki z papy termozgrzewalnej,y) uszczelnienie listew dociskowych polimerowym uszczelniaczem, trwale elastycznym, odpornym na UV,z) obróbki wyłazu dachowego blachą ocynkowaną gr. 6mm,aa) roboty towarzyszące związane z remontem dachu,bb) montaż sztyc antenowych (zgodnie z załącznikiem nr 12) z przeniesieniem anten lokatorskich, po uzgodnieniu z lokatorami,cc) opinia kominiarska (sprawdzenie drożności przewodów po wykonanych robotach),dd) wywiezienie i przekazanie do utylizacji materiałów z rozbiórki,ee) likwidacja placu budowy
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45260000-7, 45261000-4, 45261910-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach: 45
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji |
20,00 |
wysokość kary umownej |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:Termin wykonania zamówienia liczony będzie od przekazania frontu robót. W przypadku uzyskania zamówienia (podpisania umowy) na więcej niż jedną część, termin dla tych części nie będzie sumowany. Przekazanie frontu robót nastąpi do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy.
Część nr: |
3 |
Nazwa: |
Wykonanie remontu dachu budynku mieszkalnego przy ul. Jagiellońskiej 28 oficyna |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Powierzchnia dachu - ok 131m2Zakres zamówienia w Części 3 obejmuje miedzy innymi: a) wykonanie daszków zabezpieczających nad wejściami do budynku,b) tymczasowe ogrodzenie terenu taśmą ostrzegawczą,c) przygotowanie zabezpieczenia połaci dachu przed wpływami atmosferycznymi,d) demontaż starych masztów antenowych i anten (anteny do ponownego montażu),e) rozdeskowanie dachu celem wykonania wyrównania połaci dachowej i nadania odpowiedniego spadku,f) odgrzybianie elementów drewnianych przy użyciu szczotek stalowych,g) impregnacja deskowania (impregnat z zabarwieniem umożliwiającym określenie desek impregnowanych w ramach niniejszego remontu dachu),h) demontaż i ponowny montaż istniejących rynien,i) częściowy montaż i częściowa wymiana obróbek blacharskich na nowe z blachy ocynkowanej gr. 6mm (pas nadrynnowy, wiatrownice, obróbki cokołu, klapy wejściowe),j) rozbiórka wszystkich warstw pokrycia z papy,k) częściowa wymiana uszkodzonego deskowania dachu,l) częściowe wzmocnienie krokwi,m) skucie uszkodzonych i odspojonych tynków ścian kominów ponad dachem,n) wzmocnienie kominów ponad dachem siatką z włókna szklanego,o) tynkowanie przemurowanych kominów,p) pomalowanie ścianek kominów ponad dachem farbą silikonową,q) poprawki tynkowania kominów,r) pomalowanie czapek kominowych lepikiem asfaltowym stosowanym na zimno,s) pokrycie dachów papą na podłożu drewnianym, jednowarstwowo, papą podkładową na osnowie z włókna poliestrowego, papa modyfikowana SBS, grubości 4mm, papa mocowana mechanicznie,t) Pokrycie dachów papą termozgrzewalną, wierzchniego krycia, na osnowie z włókna poliestrowego, papa modyfikowana SBS, grubości 5,2 mm,u) montaż izoklinów 100x100, laminowanych papą,v) obróbki z papy termozgrzewalnej,w) montaż listew dociskających obróbki z papy termozgrzewalnej,x) uszczelnienie listew dociskowych polimerowym uszczelniaczem, trwale elastycznym, odpornym na UV,y) wymiana obróbki wyłazu dachowego, blacha ocynkowana gr. 6mm,z) roboty towarzyszące związane z remontem dachu,aa) montaż sztyc antenowych (zgodnie z załącznikiem nr 12) z przeniesieniem anten lokatorskich, po uzgodnieniu z lokatorami,bb) wywiezienie i przekazanie do utylizacji materiałów z rozbiórki,cc) likwidacja placu budowy.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45260000-7, 45261000-4, 45261910-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach: 50
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji |
20,00 |
wysokość kary umownej |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:Termin wykonania zamówienia liczony będzie od przekazania frontu robót. W przypadku uzyskania zamówienia (podpisania umowy) na więcej niż jedną część, termin dla tych części nie będzie sumowany. Przekazanie frontu robót nastąpi do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy.
Część nr: |
4 |
Nazwa: |
Wykonanie remontu dachu budynku mieszkalnego przy ul. Parkowej 2 oficyna |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Powierzchnia dachu - ok 115m2Zakres zamówienia w Części 4 obejmuje miedzy innymi: a) wykonanie daszków zabezpieczających nad wejściami do budynku,b) tymczasowe ogrodzenie terenu taśmą ostrzegawczą,c) przygotowanie zabezpieczenia połaci dachu przed wpływami atmosferycznymi,d) odgrzybianie elementów drewnianych przy użyciu szczotek stalowych, e) impregnacja deskowania (impregnat z zabarwieniem umożliwiającym określenie desek impregnowanych w ramach remontu dachu),f) demontaż i ponowny montaż istniejących rynien,g) częściowy montaż i częściowa wymiana obróbek blacharskich na nowe z blachy ocynkowanej gr 6mm (pas nadrynnowy, wiatrownice, obróbki cokołu klapy wejściowej),h) rozbiórka wszystkich warstw pokrycia z papy,i) przemurowanie czap kominowych,j) tynkowanie kominów z wzmocnieniem siatką,k) pomalowanie ścianek kominów ponad dachem farbą silikonową,l) pomalowanie czapek kominowych lepikiem asfaltowym stosowanym na zimno,m) pokrycie dachów papą na podłożu drewnianym, jednowarstwowo, papą podkładową na osnowie z włókna poliestrowego, papa modyfikowana SBS, grubości 4mm, papa mocowana mechanicznie,n) pokrycie dachów papą termozgrzewalną, wierzchniego krycia, na osnowie z włókna poliestrowego, papa modyfikowana SBS, grubości 5,2 mm,o) montaż izoklinów 100x100 laminowanych papą,p) obróbki z papy termozgrzewalnej,q) montaż listew dociskających,r) uszczelnianie listew dociskowych polimerowym uszczelniaczem, trwale elastycznym, odpornym na UV,s) wymiana obróbki wyłazu dachowego blachą ocynkowaną gr 6mm,t) roboty towarzyszące związane z remontem dachu,u) wykonanie i montaż drabiny do wyłazu,v) podniesienie wysokości wylazu dachowego,w) uszczelnienia przy rurach wentylacyjnych i spalinowych,x) wywiezienie i przekazanie do utylizacji materiałów z rozbiórki,y) likwidacja placu budowy
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45260000-7, 45261000-4, 45261910-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach: 25
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji |
20,00 |
wysokość kary umownej |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:Termin wykonania zamówienia liczony będzie od przekazania frontu robót. W przypadku uzyskania zamówienia (podpisania umowy) na więcej niż jedną część, termin dla tych części nie będzie sumowany. Przekazanie frontu robót nastąpi do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy.
Część nr: |
5 |
Nazwa: |
Wykonanie remontu dachu budynku mieszkalnego przy ul. Łokietka 1 oficyna |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Powierzchnia dachu - ok 232m2Zakres zamówienia w Części 5 obejmuje miedzy innymi: a) wykonanie daszków zabezpieczających nad wejściem do budynku,b) tymczasowe ogrodzenie terenu taśmą ostrzegawczą,c) przygotowanie zabezpieczenia połaci dachu przed wpływami atmosferycznymi,d) demontaż starych masztów antenowych i anten ( anteny do ponownego montażu),e) demontaż i ponowny montaż istniejących rynien,f) demontaż starej blachy mansardy i montaż nowej blachy trapezowej, stalowej, ocynkowanej (optycznie nawiązującej do mansard dachów oficyn położonych obok),g) wymiana obróbek blacharskich na nowe z blachy ocynkowanej gr. 6mm (pas nadrynnowy, wiatrownice, obróbki cokołu klapy wejściowej),h) rozbiórka wszystkich warstw pokrycia z papy,i) częściowa wymiana uszkodzonego deskowania dachu,j) częściowe wzmocnienie krokwi,k) impregnacja deskowania,l) wykonanie w nowym miejscu wyłazu dachowego,m) sprawdzenie przewodów kominowych,n) rozebranie ręczne kominów wolnostojących przy użyciu klinów i młotów,o) przemurowanie uszkodzeń kominów ponad dachem cegłą pełną klasy 20 – wymiary stanu obecnego,p) skucie uszkodzonych i odspojonych tynków ścian kominów ponad dachem,q) wzmocnienie kominów ponad dachem siatką z włókna szklanego,r) tynkowanie przemurowanych kominów,s) pomalowanie ścianek kominów ponad dachem farbą silikonową,t) pomalowanie czapek kominowych lepikiem asfaltowym stosowanym na zimno,u) pokrycie dachów papą na podłożu drewnianym, jednowarstwowo, papą podkładową na osnowie z włókna poliestrowego, papa modyfikowana SBS, grubość 4mm, papa mocowana mechanicznie,v) pokrycie dachów papą termozgrzewalną, wierzchniego krycia, na osnowie z włókna poliestrowego, papa modyfikowana SBS, grubości 5,2 mm,w) montaż izoklinów 100x100 laminowanych papą,x) obróbki z papy termozgrzewalnej,y) montaż listew dociskających obróbki z papy termozgrzewalnej,z) uszczelnienie listew dociskowych polimerowym uszczelniaczem, trwale elastycznym, odpornym na UV,aa) wymiana obróbki wyłazu dachowych blachą ocynkowaną 6mm,bb) roboty towarzyszące związane z remontem dachu,cc) wymiana kominków wentylacyjnych i obróbka wszystkich rur przechodzących przez połać dachową,dd) montaż sztyc antenowych (zgodnie z załącznikiem nr 12) z przeniesieniem anten lokatorskich wraz z uzgodnieniami z lokatorami,ee) opinia kominiarska (sprawdzenie drożności przewodów po wykonanych robotach),ff) Wywiezienie i przekazanie do utylizacji materiałów z rozbiórki,gg) Likwidacja placu budowy
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45260000-7, 45261000-4, 45261910-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach: 75
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji |
20,00 |
wysokość kary umownej |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:Termin wykonania zamówienia liczony będzie od przekazania frontu robót. W przypadku uzyskania zamówienia (podpisania umowy) na więcej niż jedną część, termin dla tych części nie będzie sumowany. Przekazanie frontu robót nastąpi do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy).
Część nr: |
6 |
Nazwa: |
Wykonanie remontu dachu budynku mieszkalnego przy ul. Kolejowej 10 |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Powierzchnia dachu - ok 241m2Zakres zamówienia w Części 6 obejmuje miedzy innymi: a) wykonanie zadaszenia zabezpieczającego wzdłuż budynku (chodnik) i tymczasowe ogrodzenie terenu taśmą ostrzegawczą,b) przygotowanie zabezpieczenia połaci dachu przed wpływami atmosferycznymi,c) demontaż starych masztów antenowych i anten (anteny do ponownego montażu),d) wymiana rynien na nowe z blachy ocynkowanej gr 60 mm, Ø 180mm wraz z montażem lejów spustowych,e) wymiana rur spustowych na rury spustowe Ø 150mm z blachy ocynkowanej gr. 60 mm,f) wymiana obróbek blacharskich na nowe z blachy ocynkowanej gr. 6 mm (pas nadrynnowy, wiatrownice, obróbki cokołu klapy wejściowej),g) rozbiórka wszystkich warstw pokrycia z papy,h) rozdeskowanie dachu celem wykonania wyrównania połaci dachowej i nadania odpowiedniego spadku wraz z impregnacją desek,i) częściowa wymiana uszkodzonego deskowania dachu,j) impregnacja deskowania,k) impregnacja częściowa konstrukcji,l) wymiana uszkodzonych krokwi,m) wzmocnienie krokwi przez nabicie dwustronne desek, z podparciem na krokwi i murłacie, o przekroju łącznym nie mniejszym niż obecna krokiew,n) montaż łat po obu stronach krokwi celem wykonania wyrównania połaci dachowej i nadania odpowiedniego spadku,o) sprawdzenie przewodów kominowych,p) rozebranie ręczne kominów wolnostojących przy użyciu klinów i młotów,q) przemurowanie kominów ponad dachem cegłą klinkierową, z użyciem zaprawy do klinkieru i wyprofilowaniem czap kominowych. Przemurowanie należy wykonać cegłą pełną (nie stosować cegły perforowanej), charakteryzującą się niska nasiąkliwością (poniżej 6%), klasy F2 – odpornej na surowe warunki atmosferyczne, i klasie wytrzymałości minimum 30 (wymiary stanu obecnego),r) montaż systemowych kompletnych przedłużeń przewodów kominowych – dwupłaszczowych, żaroodpornych (w miejsca obecnych przedłużeń kamionkowych),s) pomalowanie czapek kominowych lepikiem asfaltowym stosowanym na zimno,t) pokrycie dachów papą na podłożu drewnianym, jednowarstwowo, papą podkładową na osnowie z włókna poliestrowego, papa modyfikowana SBS, grubości 4mm, papa mocowana mechanicznie,u) pokrycie dachów papą termozgrzewalną, wierzchniego krycia, na osnowie z włókna poliestrowego, papa modyfikowana SBS, grubości 5,2mm,y) montaż izoklinów 100x100 laminowanych papą,w) obróbki z papy termozgrzewalnej,x) montaż listew dociskających obróbki z papy termozgrzewalnej,y) uszczelnienie listew dociskowych polimerowym uszczelniaczem, trwale elastycznym, odpornym na UV,z) wymiana obróbki wyłazu dachowego,aa) montaż zabezpieczenia przed otwarciem z zewnątrz wyłazu dachowego,bb) roboty towarzyszące związane z remontem dachu,cc) naprawy elewacji,dd) wymiana kominków wentylacyjnych i obróbka wszystkich rur przechodzących przez połać dachową, ee) montaż kołnierzy przy istniejących oknach w połaci mansard,ff) montaż sztyc antenowych (zgodnie z załącznikiem nr 12) z przeniesieniem anten lokatorskich, po uzgodnieniu z lokatorami,gg) opinia kominiarska (sprawdzenie drożności przewodów po wykonanych robotach),hh) wywiezienie i przekazanie do utylizacji materiałów z rozbiórki,ii) likwidacja placu budowy
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45260000-7, 45261000-4, 45261910-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach: 80
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji |
20,00 |
wysokość kary umownej |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:Termin wykonania zamówienia liczony będzie od przekazania frontu robót. W przypadku uzyskania zamówienia (podpisania umowy) na więcej niż jedną część, termin dla tych części nie będzie sumowany. Przekazanie frontu robót nastąpi do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy).
Część nr: |
7 |
Nazwa: |
Wykonanie remontu dachu budynku mieszkalnego przy ul. Stołczyńskiej 134 |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:powierzchnia dachu - ok. 371m2Zakres zamówienia w Części 7 obejmuje miedzy innymi: a) wykonanie daszków zabezpieczających nad wejściem do budynku,b) tymczasowe ogrodzenie terenu taśmą ostrzegawczą,c) przygotowanie zabezpieczenia połaci dachu przed wpływami atmosferycznymi,d) demontaż sztyc antenowych,e) demontaż i ponowny montaż istniejących rynien,f) częściowa wymiana rynien,g) częściowy montaż i częściowa wymiana obróbek blacharskich na nowe z blachy ocynkowanej gr. 6mm (pas nadrynnowy, wiatrownice, obróbki cokołu),h) miejscowa korekta spadku połaci dachowej,i) rozbiórka wszystkich warstw pokrycia z papy,j) przemurowania czap kominowych,k) tynkowanie kominów ze wzmocnieniem siatką,l) pomalowanie ścianek kominów ponad dachem farbą silikonową,m) poprawki tynkowania kominów,n) pomalowanie czapek kominowych lepikiem asfaltowym stosowanym na zimno,o) pokrycie dachów papą na podłożu drewnianym, jednowarstwowo, papą podkładową na osnowie z włókna poliestrowego, papa modyfikowana SBS, grubości 4mm, papa mocowana mechanicznie,p) pokrycie dachów papą termozgrzewalną wierzchniego krycia, na osnowie z włókna poliestrowego, papa modyfikowana SBS, grubości 5,2mm,q) montaż izoklinów 100x100 laminowanych papą,r) obróbki z papy termozgrzewalnej,s) montaż listew dociskających,t) uszczelnianie listew dociskowych polimerowym uszczelniaczem, trwale elastycznym, odpornym na UV,u) roboty towarzyszące związane z remontem dachu,v) wymiana instalacji odgromowej,w) montaż sztyc antenowych (zgodnie z załącznikiem nr 12) z przeniesieniem anten lokatorskich, po uzgodnieniu z lokatorami,x) demontaż istniejącej instalacji odgromowej, bez demontażu zwodów pionowych i uziemienia,y) montaż nowej instalacji odgromowej na dachu i podłączenie jej do istniejących zwodów pionowych,z) wykonanie pomiarów elektrycznychaa) wywiezienie i przekazanie do utylizacji materiałów z rozbiórki,bb) likwidacja placu budowy
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45260000-7, 45261000-4, 45261910-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach: 60
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji |
20,00 |
wysokość kary umownej |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:Termin wykonania zamówienia liczony będzie od przekazania frontu robót. W przypadku uzyskania zamówienia (podpisania umowy) na więcej niż jedną część, termin dla tych części nie będzie sumowany. Przekazanie frontu robót nastąpi do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy).