„Wykonanie remontu balkonów budynków mieszkalnych, stanowiących zasób komunalny gminy...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Wykonanie remontu balkonów budynków mieszkalnych, stanowiących zasób komunalny gminy zarządzany i administrowany przez ZGM TBS w Częstochowie Sp. z o.o. ul. POW 24, 42-200 Częstochowa”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoCzęstochowa
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - inny zamawiający
  • Termin składania wniosków2021-07-29
  • ZamawiającyZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO W CZĘSTOCHOWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
  • Data publikacji ogłoszenia2021-07-13
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00112279
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Wykonanie remontu balkonów budynków mieszkalnych, stanowiących zasób komunalny gminy zarządzany i administrowany przez ZGM TBS w Częstochowie Sp. z o.o. ul. POW 24, 42-200 Częstochowa”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO W CZĘSTOCHOWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151405607

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 24

1.5.2.) Miejscowość: Częstochowa

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-200

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski

1.5.7.) Numer telefonu: 34 368 24 61

1.5.8.) Numer faksu: 34 365 12 90

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zgm-tbs.czest.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zgm-tbs.czest.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Spółka Prawa Handlowego 100% udziałów stanowi własność Gminy

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Wykonanie remontu balkonów budynków mieszkalnych, stanowiących zasób komunalny gminy zarządzany i administrowany przez ZGM TBS w Częstochowie Sp. z o.o. ul. POW 24, 42-200 Częstochowa”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f2ce3d70-e3b5-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00112279

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://zgm-tbs.czest.pl/category/zamowienia-publiczne/ i https://www.zgmtbs.bip.czestochowa.pl/index.php?idg=5&id=12&x=4

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu,
który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu dostępnego pod adresem:
https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej:zamowienia@zgm-tbs.czest.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do
formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do
komunikacji”. 2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych,elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy
ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).3. Maksymalny rozmiar plików
przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.4. Za datę przekazania oferty,
wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.5.
Identyfikator postępowania i klucz publiczny dla niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia
dostępne są na Liście wszystkich postępowań na miniPortalu, natomiast na stronie internetowej
Zamawiającego pod adresem http://zgm-tbs.czest.pl dostępny jest identyfikator postępowania (ID).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły w pkt XXXII SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły w pkt XXXII SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DTIZ.2611.10.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu balkonów budynku mieszkalnego przy ul.
Gajowa 1
w Częstochowie, stanowiącym zasób komunalny gminy zarządzany i administrowany przez
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa Społecznego w Częstochowie
Spółka z o.o. ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 24, 42-200 Częstochowa. 2. Zakres realizacji
objęty przedmiotem zamówienia określa przedmiar robót – załączniki od nr 7.1. do SWZ oraz
Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB)– załącznik nr 8
do SWZ. Wykonawca w cenie oferty, musi uwzględnić wszelkie koszty niezbędne do realizacji
zamówienia, wynikające wprost ze SWZ, jak również w niej nie ujęte, a bez których nie można
wykonać zamówienia.
3. UWAGA!
Przedmiary robót stanowiące załączniki do niniejszej SWZ są jedynie materiałem pomocniczym
dla Wykonawcy w ustaleniu ceny/cen ryczałtowej/ych. Ilości i opisów poszczególnych pozycji
przedmiarów robót nie należy traktować jako ostatecznie definiujących wymagania dla danych
robót. Nawet jeżeli
w przedmiarze –nie ujęto całego zakresu robót, to roboty muszą być wycenione i wykonane
według:
- STWiORB i obowiązujących przepisów technicznych,
- wiedzy technicznej,
- zapisów w niniejszej SWZ
w związku z powyższym przed przystąpieniem do przetargu Wykonawca możeprzeprowadzić wizję lokalną miejsc, w których będą wykonywane roboty. Przeprowadzenie wizji
lokalnej nie jest obligatoryjne. Oferta Wykonawcy, który nie przeprowadzi wizji lokalnej nie
zostanie odrzucona. Zamawiający nie wymaga sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów
niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Prawo
Zamówień Publicznych
4. Działając zgodnie z art. 95 ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający,
wymaga dla zadania określonego w pkt IV.2 SWZ zatrudnienia przez Wykonawcę lub
podwykonawców na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wymienione czynności
w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy
w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, w tym:
1) Zamawiający wymaga, aby osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy realizujące
przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktyczne, związane z przedmiotem
zamówienia opisane w Przedmiarze robót oraz STWiORB, tj. robotnik budowlany – kod zawodu
71, według klasyfikacji zawodów i specjalności określonej w Rozporządzeniu Ministra Pracy i
Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na
potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, zatrudnione były na podstawie stosunku
pracy,
2) Wykonawca lub podwykonawca zatrudnia wyżej wymienione osoby na okres realizacji
zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu,
zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Obowiązek, o którym
nowa w zdaniu poprzednim nie zaistnieje w sytuacji rozwiązania stosunku pracy przed
zakończeniem tego okresu i dotyczy osoby, której rola w wykonaniu zamówienia została
zakończona,
3) we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ określone zostały:
a) sposób weryfikacji zatrudnienia osoby, o której mowa w pkt IV.5.1) SWZ,
b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań,
o których mowa w pkt IV.5.1) SWZ,
c) sankcje z tytułu niespełnienia wymagań określonych w pkt IV.5.1) oraz pkt IV.5.3).a)
i pkt IV.5.3).b) SWZ.
5. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia oraz gwarancji zostały określone
we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45262900-0 - Roboty balkonowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty dla każdego z zadań osobno według następujących kryteriów:
1) cena oferowana - 95%

W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom, zostaną przyznane punkty. Do wzoru podstawiana będzie cena oferty za dane zadanie. Oferta w kryterium nr 1 może uzyskać maksymalnie – 95 punktów, według następującego wzoru:

Cmin
C = -------- x 100 pkt x 95%
Cb

gdzie:
C – liczba uzyskanych punktów w kryterium nr 1,
Cmin – oferta z najniższą ceną,
Cb – cena oferty badanej,

2) okres rękojmi i gwarancji na roboty ( G ) - 5%

W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom, zostaną przyznane punkty, oferta w kryterium
nr 2 może uzyskać maksymalnie – 5 punktów, według następującego wzoru:

Gbad
G = ----------- x 100 pkt x 5%
Gmax
gdzie:
G – liczba punktów przyznanych za okres rękojmi i gwarancji w kryterium 2,
Gbad – okres rękojmi i gwarancji (podany w miesiącach) zaproponowany w ofercie rozpatrywanej, jednak nie krótszy niż 36 miesięcy,
Gmax– najdłuższy okres rękojmi i gwarancji (podany w miesiącach) zaproponowany przez Wykonawców, ale nie dłuższy niż 60 miesięcy,

a) w przypadku kryterium „okres rękojmi i gwarancji na roboty”, wysokość przyznanych punktów będzie zależała od zaproponowanego przez Wykonawcę okresu gwarancji
i rękojmi na wykonane roboty,
b) najkrótszy okres rękojmi i gwarancji na roboty wymagany przez Zamawiającego dla kryterium „okres rękojmi i gwarancji na roboty” wynosi 36 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu odbioru bez zastrzeżeń obejmującego daną robotę, najdłuższy okres rękojmi i gwarancji wymagany przez Zamawiającego dla kryterium „okres rękojmi i gwarancji na roboty” wynosi 60 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu odbioru bez zastrzeżeń obejmującego daną robotę,
c) Zamawiający dokona oceny kryterium „okres rękojmi i gwarancji na roboty” w zakresie od 36 miesięcy do 60 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu odbioru bez zastrzeżeń obejmującego daną robotę. Zaoferowany przez Wykonawcę okres rękojmi i gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy nie będzie dodatkowo punktowany. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę okresu rękojmi
i gwarancji dłuższego niż 60 miesięcy, Zamawiający w celu oceny oferty przyjmie maksymalny okres, tj. 60 miesięcy. Zaoferowanie okresu rękojmi i gwarancji krótszego niż 36 miesięcy spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy. Okres rękojmi i gwarancji na roboty należy podać wyłącznie w pełnych miesiącach.

2. Liczba punktów za poszczególne kryteria zostanie obliczona dla każdego zadania określonego w pkt IV. 2 SWZ oddzielnie, według wzoru:

pkt = C+ G
i będzie stanowić końcową ocenę oferty. Punkty obliczane będą z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta spełniająca warunki i zapisy wymagane niniejszą specyfikacją oraz Ustawą Prawo zamówień publicznych i uzyska największą ilość punktów. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 95

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres rękojmi i gwarancji na roboty

4.3.6.) Waga: 5

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu balkonów budynku mieszkalnego przy ul.
Bardowskiego 31 w Częstochowie, stanowiącym zasób komunalny gminy zarządzany i
administrowany przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa
Społecznego w Częstochowie Spółka z o.o. ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 24, 42-200
Częstochowa.
2. Zakres realizacji objęty przedmiotem zamówienia określa przedmiar robót – załączniki od nr
7.2. do SWZ oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
(STWiORB)– załącznik nr 8 do SWZ. Wykonawca w cenie oferty, musi uwzględnić wszelkie
koszty niezbędne do realizacji zamówienia, wynikające wprost ze SWZ, jak również w niej nie
ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia.
3. UWAGA!
Przedmiary robót stanowiące załączniki do niniejszej SWZ są jedynie materiałem pomocniczym
dla Wykonawcy w ustaleniu ceny/cen ryczałtowej/ych. Ilości i opisów poszczególnych pozycji
przedmiarów robót nie należy traktować jako ostatecznie definiujących wymagania dla danych
robót. Nawet jeżeli
w przedmiarze –nie ujęto całego zakresu robót, to roboty muszą być wycenione i wykonane
według:
- STWiORB i obowiązujących przepisów technicznych,
- wiedzy technicznej,
- zapisów w niniejszej SWZ
w związku z powyższym przed przystąpieniem do przetargu Wykonawca może
przeprowadzić wizję lokalną miejsc, w których będą wykonywane roboty. Przeprowadzenie wizji
lokalnej nie jest obligatoryjne. Oferta Wykonawcy, który nie przeprowadzi wizji lokalnej nie
zostanie odrzucona. Zamawiający nie wymaga sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów
niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Prawo
Zamówień Publicznych
4. Działając zgodnie z art. 95 ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający,
wymaga dla zadania określonego w pkt IV.2 SWZ zatrudnienia przez Wykonawcę lub
podwykonawców na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wymienione czynności
w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy
w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, w tym:
1) Zamawiający wymaga, aby osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy realizujące
przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktyczne, związane z przedmiotem
zamówienia opisane w Przedmiarze robót oraz STWiORB, tj. robotnik budowlany – kod zawodu
71, według klasyfikacji zawodów i specjalności określonej w Rozporządzeniu Ministra Pracy i
Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na
potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, zatrudnione były na podstawie stosunku
pracy,
2) Wykonawca lub podwykonawca zatrudnia wyżej wymienione osoby na okres realizacji
zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu,zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Obowiązek, o którym
nowa w zdaniu poprzednim nie zaistnieje w sytuacji rozwiązania stosunku pracy przed
zakończeniem tego okresu i dotyczy osoby, której rola w wykonaniu zamówienia została
zakończona,
3) we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ określone zostały:
a) sposób weryfikacji zatrudnienia osoby, o której mowa w pkt IV.5.1) SWZ,
b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań,
o których mowa w pkt IV.5.1) SWZ,
c) sankcje z tytułu niespełnienia wymagań określonych w pkt IV.5.1) oraz pkt IV.5.3).a)
i pkt IV.5.3).b) SWZ.
5. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia oraz gwarancji zostały określone
we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45262900-0 - Roboty balkonowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty dla każdego z zadań osobno według następujących kryteriów:
1) cena oferowana - 95%

W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom, zostaną przyznane punkty. Do wzoru podstawiana będzie cena oferty za dane zadanie. Oferta w kryterium nr 1 może uzyskać maksymalnie – 95 punktów, według następującego wzoru:

Cmin
C = -------- x 100 pkt x 95%
Cb

gdzie:
C – liczba uzyskanych punktów w kryterium nr 1,
Cmin – oferta z najniższą ceną,
Cb – cena oferty badanej,

2) okres rękojmi i gwarancji na roboty ( G ) - 5%

W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom, zostaną przyznane punkty, oferta w kryterium
nr 2 może uzyskać maksymalnie – 5 punktów, według następującego wzoru:

Gbad
G = ----------- x 100 pkt x 5%
Gmax
gdzie:
G – liczba punktów przyznanych za okres rękojmi i gwarancji w kryterium 2,
Gbad – okres rękojmi i gwarancji (podany w miesiącach) zaproponowany w ofercie rozpatrywanej, jednak nie krótszy niż 36 miesięcy,
Gmax– najdłuższy okres rękojmi i gwarancji (podany w miesiącach) zaproponowany przez Wykonawców, ale nie dłuższy niż 60 miesięcy,

a) w przypadku kryterium „okres rękojmi i gwarancji na roboty”, wysokość przyznanych punktów będzie zależała od zaproponowanego przez Wykonawcę okresu gwarancji
i rękojmi na wykonane roboty,
b) najkrótszy okres rękojmi i gwarancji na roboty wymagany przez Zamawiającego dla kryterium „okres rękojmi i gwarancji na roboty” wynosi 36 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu odbioru bez zastrzeżeń obejmującego daną robotę, najdłuższy okres rękojmi i gwarancji wymagany przez Zamawiającego dla kryterium „okres rękojmi i gwarancji na roboty” wynosi 60 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu odbioru bez zastrzeżeń obejmującego daną robotę,
c) Zamawiający dokona oceny kryterium „okres rękojmi i gwarancji na roboty” w zakresie od 36 miesięcy do 60 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu odbioru bez zastrzeżeń obejmującego daną robotę. Zaoferowany przez Wykonawcę okres rękojmi i gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy nie będzie dodatkowo punktowany. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę okresu rękojmi
i gwarancji dłuższego niż 60 miesięcy, Zamawiający w celu oceny oferty przyjmie maksymalny okres, tj. 60 miesięcy. Zaoferowanie okresu rękojmi i gwarancji krótszego niż 36 miesięcy spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy. Okres rękojmi i gwarancji na roboty należy podać wyłącznie w pełnych miesiącach.

2. Liczba punktów za poszczególne kryteria zostanie obliczona dla każdego zadania określonego w pkt IV. 2 SWZ oddzielnie, według wzoru:

pkt = C+ G
i będzie stanowić końcową ocenę oferty. Punkty obliczane będą z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta spełniająca warunki i zapisy wymagane niniejszą specyfikacją oraz Ustawą Prawo zamówień publicznych i uzyska największą ilość punktów. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 95

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres rękojmi i gwarancji na roboty

4.3.6.) Waga: 5

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu balkonów budynku mieszkalnego przy ul.
Bardowskiego 31a w Częstochowie, stanowiącym zasób komunalny gminy zarządzany i
administrowany przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa
Społecznego w Częstochowie Spółka z o.o. ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 24, 42-200
Częstochowa.2. Zakres realizacji objęty przedmiotem zamówienia określa przedmiar robót – załączniki od nr
7.3. do SWZ oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
(STWiORB)– załącznik nr 8 do SWZ. Wykonawca w cenie oferty, musi uwzględnić wszelkie
koszty niezbędne do realizacji zamówienia, wynikające wprost ze SWZ, jak również w niej nie
ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia.
3. UWAGA!
Przedmiary robót stanowiące załączniki do niniejszej SWZ są jedynie materiałem pomocniczym
dla Wykonawcy w ustaleniu ceny/cen ryczałtowej/ych. Ilości i opisów poszczególnych pozycji
przedmiarów robót nie należy traktować jako ostatecznie definiujących wymagania dla danych
robót. Nawet jeżeli
w przedmiarze –nie ujęto całego zakresu robót, to roboty muszą być wycenione i wykonane
według:
- STWiORB i obowiązujących przepisów technicznych,
- wiedzy technicznej,
- zapisów w niniejszej SWZ
w związku z powyższym przed przystąpieniem do przetargu Wykonawca może
przeprowadzić wizję lokalną miejsc, w których będą wykonywane roboty. Przeprowadzenie wizji
lokalnej nie jest obligatoryjne. Oferta Wykonawcy, który nie przeprowadzi wizji lokalnej nie
zostanie odrzucona. Zamawiający nie wymaga sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów
niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Prawo
Zamówień Publicznych
4. Działając zgodnie z art. 95 ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający,
wymaga dla zadania określonego w pkt IV.2 SWZ zatrudnienia przez Wykonawcę lub
podwykonawców na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wymienione czynności
w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy
w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, w tym:
1) Zamawiający wymaga, aby osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy realizujące
przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktyczne, związane z przedmiotem
zamówienia opisane w Przedmiarze robót oraz STWiORB, tj. robotnik budowlany – kod zawodu
71, według klasyfikacji zawodów i specjalności określonej w Rozporządzeniu Ministra Pracy i
Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na
potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, zatrudnione były na podstawie stosunku
pracy,
2) Wykonawca lub podwykonawca zatrudnia wyżej wymienione osoby na okres realizacji
zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu,
zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Obowiązek, o którym
nowa w zdaniu poprzednim nie zaistnieje w sytuacji rozwiązania stosunku pracy przed
zakończeniem tego okresu i dotyczy osoby, której rola w wykonaniu zamówienia została
zakończona,
3) we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ określone zostały:
a) sposób weryfikacji zatrudnienia osoby, o której mowa w pkt IV.5.1) SWZ,
b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań,
o których mowa w pkt IV.5.1) SWZ,
c) sankcje z tytułu niespełnienia wymagań określonych w pkt IV.5.1) oraz pkt IV.5.3).a)
i pkt IV.5.3).b) SWZ.
5. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia oraz gwarancji zostały określone
we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45262900-0 - Roboty balkonowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty dla każdego z zadań osobno według następujących kryteriów:
1) cena oferowana - 95%

W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom, zostaną przyznane punkty. Do wzoru podstawiana będzie cena oferty za dane zadanie. Oferta w kryterium nr 1 może uzyskać maksymalnie – 95 punktów, według następującego wzoru:

Cmin
C = -------- x 100 pkt x 95%
Cb

gdzie:
C – liczba uzyskanych punktów w kryterium nr 1,
Cmin – oferta z najniższą ceną,
Cb – cena oferty badanej,

2) okres rękojmi i gwarancji na roboty ( G ) - 5%

W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom, zostaną przyznane punkty, oferta w kryterium
nr 2 może uzyskać maksymalnie – 5 punktów, według następującego wzoru:

Gbad
G = ----------- x 100 pkt x 5%
Gmax
gdzie:
G – liczba punktów przyznanych za okres rękojmi i gwarancji w kryterium 2,
Gbad – okres rękojmi i gwarancji (podany w miesiącach) zaproponowany w ofercie rozpatrywanej, jednak nie krótszy niż 36 miesięcy,
Gmax– najdłuższy okres rękojmi i gwarancji (podany w miesiącach) zaproponowany przez Wykonawców, ale nie dłuższy niż 60 miesięcy,

a) w przypadku kryterium „okres rękojmi i gwarancji na roboty”, wysokość przyznanych punktów będzie zależała od zaproponowanego przez Wykonawcę okresu gwarancji
i rękojmi na wykonane roboty,
b) najkrótszy okres rękojmi i gwarancji na roboty wymagany przez Zamawiającego dla kryterium „okres rękojmi i gwarancji na roboty” wynosi 36 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu odbioru bez zastrzeżeń obejmującego daną robotę, najdłuższy okres rękojmi i gwarancji wymagany przez Zamawiającego dla kryterium „okres rękojmi i gwarancji na roboty” wynosi 60 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu odbioru bez zastrzeżeń obejmującego daną robotę,
c) Zamawiający dokona oceny kryterium „okres rękojmi i gwarancji na roboty” w zakresie od 36 miesięcy do 60 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu odbioru bez zastrzeżeń obejmującego daną robotę. Zaoferowany przez Wykonawcę okres rękojmi i gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy nie będzie dodatkowo punktowany. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę okresu rękojmi
i gwarancji dłuższego niż 60 miesięcy, Zamawiający w celu oceny oferty przyjmie maksymalny okres, tj. 60 miesięcy. Zaoferowanie okresu rękojmi i gwarancji krótszego niż 36 miesięcy spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy. Okres rękojmi i gwarancji na roboty należy podać wyłącznie w pełnych miesiącach.

2. Liczba punktów za poszczególne kryteria zostanie obliczona dla każdego zadania określonego w pkt IV. 2 SWZ oddzielnie, według wzoru:

pkt = C+ G
i będzie stanowić końcową ocenę oferty. Punkty obliczane będą z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta spełniająca warunki i zapisy wymagane niniejszą specyfikacją oraz Ustawą Prawo zamówień publicznych i uzyska największą ilość punktów. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 95

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres rękojmi i gwarancji na roboty

4.3.6.) Waga: 5

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub
finansowej, o którym mowa w pkt X.1.3) SWZ, jeżeli wykaże, że:
1) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej
przedmiotem zamówienia na minimalną sumę gwarancyjną dla każdego z zadań określoną
w załączniku nr 9 do SWZ „Wykaz budynków”, kolumna numer 7, odpowiedni wiersz
przyporządkowany danemu zadaniu.
Jeżeli Wykonawca będzie składał ofertę na więcej niż jedno zadanie (część) musi wykazać się
spełnieniem warunków, o których mowa w pkt X.4.1) SWZ na każde składane zadanie, tj. np.
jeżeli Wykonawca złoży ofertę na zadanie nr 1, 2 i 3, musi wykazać się posiadaniem
ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na minimalną sumę gwarancyjną w kwocie 228.000,00 zł (słownie
złotych: dwieście dwadzieścia osiem tysięcy).
2. Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa
w pkt X.1.4) SWZ, jeżeli wykaże, że:
1) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, roboty polegające na
remontach balkonów budynków mieszkalnych lub użyteczności publicznej, o wartości minimalnej
netto dla każdego z zadań określonej w Załączniku nr 9 do SWZ „Wykaz budynków”, kolumna
numer 6, wiersz przyporządkowany danemu zadaniu.
Jeżeli Wykonawca będzie składał ofertę na więcej niż jedno zadanie (część) musi wykazać się
spełnieniem warunków o których mowa w pkt X.5.1) SWZ na każde składane zadanie, tj. np.jeżeli Wykonawca złoży ofertę na zadanie nr 1, 2 i 3, musi wykazać się wykonaniem robót: dla
zadania nr 1 o wartości minimalnej określonej w Załączniku nr 9 do SWZ „Wykaz budynków”,
kolumna numer 6, wiersz 1, dla zadania nr 2 o wartości minimalnej określonej
w Załączniku nr 9 do SWZ „Wykaz budynków”, kolumna numer 6, wiersz 2, dla zadania nr 3
o wartości minimalnej określonej w Załączniku nr 9 do SWZ „Wykaz budynków”, kolumna numer
6 wiersz 3, tj. na ogólną wartość 228.000,00 zł (słownie złotych: dwieście dwadzieścia osiem
tysięcy) netto. W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie, Wykonawca musi
wykazać się wykonaniem co najmniej dwóch robót, na dwóch różnych obiektach.
2) dysponuje następującym osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi tj.:
a) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, dla każdego zadania
określonego w pkt IV.2 SWZ. W przypadku składania przez Wykonawcę oferty na więcej niż
jedną część, funkcję kierownika robót może pełnić jedna lub więcej osób.
Uprawnienia, o których mowa powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w
sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne
uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów.
W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w
innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo
budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda następujących
podmiotowych środków dowodowych:
1) dokumentów np. polisy ubezpieczeniowej potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego w pkt X.4.1) SWZ.
2. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego
podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt XIV.1 SWZ, wykonawca składa inne
podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez
zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego sytuacji
ekonomicznej lub finansowej.
3. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących
zdolności zawodowej Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych dla każdego zadania oddzielnie, o których mowa w pkt X.5.1) SWZ
wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz
podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających,
czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są
referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu robót dla wszystkich zadań stanowi
załącznik nr 3 do SWZ;
2) wykazu osób dla każdego zadania oddzielnie, o których mowa w pkt X.5.2) SWZ, skierowanych
przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00061385/01 z dnia 2021-05-21
2021-05-21 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlaneinformacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób dla wszystkich zadań
stanowi załącznik nr 4 do SWZ. 4. Okres wyrażony w latach, o którym mowa w pkt XIV.3.1) SWZ, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium dla każdego zadania w wysokości:
1) dla zadania nr 1: 1.600,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc sześćset)
2) dla zadania nr 2: 340,00 zł (słownie złotych: trzysta czterdzieści)
3) dla zadania nr 3: 340,00 zł (słownie złotych: trzysta czterdzieści)
2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach zgodnej z art. 97 ust. 7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.
4. W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniężnej - zaleca się, aby dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty;
2) innej niż pieniądz – Zamawiający wymaga, aby oryginał dokumentu będącego każdą inną formą wadium zastał załączony do oferty w postaci elektronicznej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w formie oryginalnego elektronicznego dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej). Niedopuszczalne jest złożenie skanu dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym Wykonawcy.
5. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, o których mowa
w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, z treści gwarancji i poręczeń musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniu, w okolicznościach, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
6. Gwarancje i poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych podlegać muszą prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez sądy polskie. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych w języku innym niż język polski, dokument gwarancji lub poręczenia należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. Gwarancje i poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu, a wszystkie spory odnośnie gwarancji poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądu właściwego dla siedziby zamawiającego.
7. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem rachunek bankowy Zamawiającego:
PKO BP SA O/CZ-WA 88 1020 1664 0000 3002 0127 3549
W tytule przelewu należy podać:
„Wadium w postępowaniu przetargowym nr DTIZ.2611.10.2021 na:
„Wykonanie remontu balkonów budynków mieszkalnych, stanowiących zasób komunalny gminy zarządzany i administrowany przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
Towarzystwo Budownictwa Społecznego w Częstochowie Spółka z o.o.
ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 24, 42-200 Częstochowa”
Zadanie nr: …, …, …., …”
8. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert).

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Wykonawca może w celu
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w
odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych
lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia
wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty
te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. Zgodnie z art. 118 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Wykonawca, który polega na
zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą,
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy
potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów.
4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy
Prawo Zamówień Publicznych, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami
udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w
szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca
polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane
zdolności dotyczą.
5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby
zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na
wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w
art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, a także bada, czy nie zachodzą
wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
6. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z
wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną
przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za
nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda,
aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym
podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w
postępowaniu.
8. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w
danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Strony dopuszczają możliwość zmian w zakresie nieistotnych warunków umowy oraz zmian
umowy odnośnie wynagrodzenia, terminu realizacji lub przyjętych rozwiązań technicznych w
przypadku:
1) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej lub znacznie utrudniającej realizację umowy. Siła
wyższa
to wszelkie zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, niemożliwe do przewidzenia i
zapobieżenia,
a w szczególności katastrofalne działanie sił przyrody, wojny, mobilizacje, zamknięcie granic,
strajki, epidemie oraz regulacje aktów prawnych wprowadzających nakazy, lub zakazy mające
wpływ na wykonanie przedmiotowej umowy. Stronie, która opóźnia się ze swoim świadczeniem
ze względu na działanie siły wyższej nie grożą kary umowne lub odstąpienie od umowy przez
drugą Stronę z powodu niedopełnienia obowiązków umownych. Strona może powołać się na
zaistnienie siły wyższej tylko wtedy, gdy poinformuje ona o tym pisemnie drugą Stronę w ciągu 7
dni od jej zaistnienia. O ile druga Strona nie wskaże inaczej na piśmie, Strona która dokonała
zawiadomienia będzie kontynuowała wykonywanie swoich obowiązków wynikających z Umowy
w takim zakresie, w jakim jest to możliwe
i praktycznie uzasadnione, jak również podejmie wszelkie działania zmierzające do wykonania
Umowy, których podjęcia nie wstrzymuje siła wyższa. Okoliczności zaistnienia siły wyższej
muszą zostać udowodnione przez Stronę, która się na nie powołuje;
2) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie
przedmiotu umowy; fakt ten musi zostać udokumentowany wpisem kierownika budowy do
dziennika budowy oraz niezwłocznie zgłoszony Zamawiającemu i potwierdzony przez
Inspektora nadzoru - w takim przypadku termin wykonania przedmiotu umowy może zostać
przedłużony o okres, w jakim realizacja przedmiotu umowy przez Wykonawcę nie była możliwa,
do którego należy dodać okres 3 dni na usunięcie skutków niekorzystnych warunków
atmosferycznych. Jako niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się wystąpienie średniej
dziennej temperatury poniżej -5 stopni C przez okres minimum 5 dni, opadów ciągłych o
intensywności przewyższającej średnią dla obszaru Gminy Miasta Częstochowa a w okresie
ostatnich 5 lat przez okres minimum 3 dni. Średnią temperaturę Wykonawca ustala w ten
sposób, że kierownik budowy dokonuje pomiaru o godz. 7:00 i 15:00 dokonując odpowiednich
wpisów do dziennika budowy. Średnia z tych pomiarów będzie średnią dziennej temperatury.
Przez niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się także nadzwyczajne zjawiska pogodowe
takie jak: nawałnice, ulewne deszcze, bardzo silne wiatry – uniemożliwiające prowadzenie
zewnętrznych robót budowlanych w ogóle bądź bez niewspółmiernych nakładów. O wystąpieniu
opadów atmosferycznych (śnieg, deszcz) lub zjawiska uznanego za niekorzystne warunki
atmosferyczne Wykonawca niezwłocznie poinformuje Zamawiającego i dokona wpisu w
dzienniku budowy;
3) wystąpienia kolizji tj. niezgodnych lub sprzecznych ze sobą okoliczności, przepisów itp.,
których nie można było przewidzieć, mających istotny wpływ na ich prowadzenie;
4) wprowadzenia przez ustawodawcę zmian w zakresie stawek podatku od towarów i usług;
zmian przepisów prawa lub norm obowiązujących w budownictwie;
5) zmiany warunków technicznych i standardów ustalonych przez uprawnione organy;
6) wprowadzenia zmian spowodowanych nowymi technologiami i postępem technicznym.
2. Strona występująca o zmianę postanowień umowy zobowiązana jest do udokumentowania
zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt XXX.1 SWZ. Wniosek o zmianę postanowień
umowy musi być wyrażony na piśmie.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-29 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu (https://miniportal.uzp.gov.pl).

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-29 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-08-27

2021-07-13 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuje ekipy lub zatrudnię pracowników do prac wykończeniowych - Katowice
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania17-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zakres prac: malowanie, szpachlowanie, gładzie, zabudowy g/k. Inwestycje to budynki mieszkalne oraz użyteczności publicznej. Praca na terenie Katowic i okolic. Termin rozpoczęcia pracy do ustalenia. Zainteresowanych proszę o kontakt.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI