Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie otworu poszukiwawczo-rozpoznawczego Krzeszowice Zdrój I za wodą leczniczą w Krzeszowicach, powiat krakowski
dla potrzeb projektowanego kompleksu basenowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Krzeszowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555750
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grunwaldzka 4
1.5.2.) Miejscowość: Krzeszowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-065
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.krzeszowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminakrzeszowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie otworu poszukiwawczo-rozpoznawczego Krzeszowice Zdrój I za wodą leczniczą w Krzeszowicach, powiat krakowski
dla potrzeb projektowanego kompleksu basenowego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-11867578-c20d-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00069741
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001392/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Wykonanie otworu poszukiwawczo-rozpoznawczego Krzeszowice Zdrój I za wodą leczniczą w Krzeszowicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym,a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy
użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/,ePUAPuhttps://epuap.gov.pl/wps/portal2.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do: formularza
złożenia, zmiany,wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji. 3. Wymagania
techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich
użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP. 4.
Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje
warunki korzystania z miniPortalu,określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się
korzystając z miniPortalu przestrzegać tego regulaminu.5.Maksymalny rozmiar plików przesyłanych
za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji
wynosi150 MB.6. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną
do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, lub podpisu osobistego
lub podpisu zaufanego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:1) Administratorem Pani / Pana danych
osobowych jest Gmina Krzeszowice reprezentowana przez Burmistrza gminy Krzeszowice Wacława
Gregorczyka, 32-065 Krzeszowice, ul. Grunwaldzka 4,sekretariat@um.krzeszowice.pl, tel. (12) 252 08
00;2) W sprawach związanych z danymi osobowymi można skontaktować się z wyznaczonym
Inspektorem Ochrony Danych poprzez e-mail: iod@um.krzeszowice.pl.3) Pani/Pana dane osobowe
przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego nr WGP.271.4.2021. na „Wykonanie otworu poszukiwawczo rozpoznawczego
Krzeszowice Zdrój I za wodą leczniczą w Krzeszowicach, Powiat Krakowski dla
potrzeb projektowanego kompleksu basenowego”;4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą
osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18
oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.
2019 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z
art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych
wynikają z ustawy Pzp;7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą
podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8) Posiada Pani/Pan:− na
podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie
art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych [Wyjaśnienie: skorzystanie z
prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może
naruszać integralności protokołu oraz jego załączników];− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania
od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o
których mowa w art. 18 ust. 2 RODO [Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma
zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony
prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego];− prawo do wniesienia skargi do
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;1. Nie przysługuje Pani/Panu:− w związku
z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia
danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu,
wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych
osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WGP.271.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty geologiczne polegające na wykonaniu otworu
poszukiwawczo – rozpoznawczego Krzeszowice Zdrój I za wodą leczniczą w Krzeszowicach, dla
potrzeb projektowanego kompleksu basenowego, z utworów jurajskich (gmina Krzeszowice,
powiat krakowski, woj. małopolskie) w południowo-zachodniej części działki oznaczonej nr
959/2. 2. Działka nr 959/2 zlokalizowana w m. Krzeszowice – miasto stanowi współwłasność
gminy Krzeszowice 95/100 oraz Skarbu Państwa 5/100. Inwestor uzyskał zgodę
współwłaściciela działki 959/2 tj. Starostwa Powiatowego w Krakowie na wejście w teren i
wykonanie zaplanowanych robót geologicznych. 3. W ramach zamówienia zrealizowane
zostaną następujące roboty: wykonanie otworu wiertniczego poszukiwawczo – rozpoznawczego
Krzeszowice Zdrój I do głębokości 200,0 m systemem mechaniczno-obrotowym na płuczkę
wodną oraz systemem młotków wgłębnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45255500-4 - Roboty wiertnicze i górnicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni
45262220-9 - Wiercenie studni wodnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w wykonywaniu robót geologicznych
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 112 ust. 1ustawy Pzp:1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.Zamawiający nie
wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej
działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Zamawiający
nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.1.3. Sytuacji ekonomicznej lub
finansowejZamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.1.4. Zdolności
technicznej lub zawodowej - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy
wykażą, że:1.4.1. posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu
zamówienia, tj.w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej dwa otwory
wiertnicze za wodą leczniczą o głębokości co najmniej 200 m każdy.Uwagi:1) Zamawiający nie
dopuszcza sumowania robót wykonanych w ramach odrębnych kontraktów (umów/ zamówień)
celem uzyskania wymaganego warunku tj. głębokość 200 m.2) Zamawiający zastrzega, że przy
ocenie warunku jw. nie będą brane pod uwagę roboty geologiczne mające na celu pogłębianie
istniejących otworów lub ich rekonstrukcję. 3) Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie
nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by
Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli
faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega
możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie
wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy
konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.4)
Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie
wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót od wymaganych przez
Zamawiającego.5) W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty
wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego
powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty
publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w
Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie
Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za
podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu
publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on
opublikowany.6) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca podał wartości robót, przedmiot
(zakres prac zgodnie z warunkiem jw. w szczególności głębokość odwiertu), daty wykonania i
odbiorców wymienionych robót oraz załączył dokumenty potwierdzające, że ww. roboty
budowlane zostały wykonane należycie. Wykaz należy przygotować według wzoru stanowiącego
załącznik nr 4 „Wykaz robot”.7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia: - warunek określony w pkt. 1.4.1 powyżej musi być spełniony w całości
przez co najmniej jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (jeden lub
każdy z podmiotów musi posiadać samodzielnie wymagane doświadczenie). W przypadku
złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymaga
się złożenia oświadczenia zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp.1.4.2. Dysponują lub będą
dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia tj. a) Kierownikiem ruchu zakładu górniczego, posiadającym
stosowne uprawnienia, legitymującym się co najmniej 5 - letnim doświadczeniem zawodowym
(licząc od czasu uzyskania uprawnień). Osoba ta dodatkowo musi posiadać doświadczenie w
zakresie kierowania pracami wiertniczymi przy wykonaniu co najmniej 2 otworów wiertniczych o
głębokości co najmniej 200 m.b) Osobą posiadającą kwalifikacje do pełnienia wyższego dozoru
ruchu, specjalności wiertniczej w zakładach wykonujących roboty geologiczne techniką
wiertniczą w ramach poszukiwania i rozpoznawania wód podziemnych. Osoba ta dodatkowo
musi posiadać doświadczenie w zakresie wykonania co najmniej 2 otworów wiertniczych o głębokości co najmniej 200 m w okresie ostatnich 5 lat (wymaganie minimalne). Zamawiający
wskazuje, że w Dziale 20 SWZ wyznaczono pozacenowe kryteria oceny ofert, odnoszące się do „Doświadczenia w wykonywaniu robót geologicznych” osoby posiadającej kwalifikacje do pełnienia wyższego dozoru ruchu specjalności wiertniczej w zakładach wykonujących roboty geologiczne techniką wiertniczą w ramach poszukiwania i rozpoznawania wód podziemnych.
Uwagi:1) Ilekroć w opisie warunków udziału w postępowaniu jest mowa o uprawnieniach, to w przypadku osób będących obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej oznacza to decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego
zamówienia – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia
2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich
Unii Europejskiej (Dz.U.2016.65).2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, warunek jw. może być spełniony przez Wykonawców wspólnie.3) Wykaz
należy przygotować według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 „Wykaz osób”.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem
ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane
należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa
budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z
uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - inne dokumenty– według załącznika nr 4 do SWZ;b) Wykaz osób, skierowanych przez
wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami -
według załącznika nr 5 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) oświadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębna ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającym przygotowanie
oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, sporządzone zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W terminie wyznaczonym do składania ofert Wykonawca składa:1) Ofertę - wypełnionyformularz ofertowy - załącznik nr 1 do SWZ2) Kosztorys ofertowy, stanowiący załącznik do oferty
– według wzoru Załącznika 1A do SWZ3) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o
niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu -
załącznik nr 2 do SWZ4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, zgodnie z
wytycznymi Działu 10A SWZ - jeżeli dotyczy5) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z
postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Podmiotu udostępniającego
zasoby - załącznik nr 2A do SWZ - jeżeli dotyczy6) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia
oferty (w przypadku, gdy oferta nie jest podpisywana przez osobę/osoby wynikającą z
dokumentów rejestracyjnych lub w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie) - jeśli dotyczy7) Wadium- oryginał gwarancji lub poręczenia, zgodnie z zapisami Działu 14 SWZ, w przypadku złożenia wadium w formie innej niż pieniądz
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę poprzez wniesienie wadium w wysokości: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 0/100).6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ichoferta musi spełniać następujące wymagania:a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenia zamówienia muszą ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o
udzielenie zamówienia publicznego.b) Wypełniając formularz ofertowy, jak również inne
dokumenty powołujące się na Wykonawcę, w miejscu przeznaczonym na dane Wykonawcy
należy wpisać dane dotyczące Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie.c)
Wymagane Oświadczenia i dokumenty należy złożyć zgodnie z wytycznymi SWZ.2. Wszelka
korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.3. Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed
podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu
umowę regulującą zasady współpracy pomiędzy nimi.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany umowy wymagają zgody obu Stron i zachowania formy pisemnej podrygorem nieważności.2. Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy w następujących
przypadkach:1) Zmiana wynagrodzenia określonego w umowie, które może ulec zmianie:a. w
przypadku zmiany stawki podatku VAT,b. w przypadkach określonych w art. 455 ust. 1 pkt. 3) i
4) oraz ust. 2 ustawy2) Zmiana terminu wykonania - maksymalnie o liczbę dni odpowiadającą
wstrzymaniu lub opóźnieniu w wykonywaniu robót, jedynie w następstwie: a. wystąpienia
warunków geologicznych lub hydrogeologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych
w dokumentacji projektowej, b. występowania niewybuchów lub niewypałów i konieczności ich
usunięcia,c. wystąpienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci,
instalacji lub innych obiektów budowlanych i konieczności ich przesunięcia,d. wystąpienia
odkryć archeologicznych uniemożliwiających wykonywanie robót geologicznych,e. działania siły
natury, uznanej za stan klęski żywiołowej,f. konieczności wykonania robót dodatkowych/
zmiennych, które będą niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia,g.
niemożności realizacji przedmiotu umowy, z powodu niedopuszczenia do wykonywania robót lub nakazu ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezawinionych przez
Wykonawcę.h. uzgodnień między Stronami dotyczącymi skrócenia terminu,i. zmian umowy
dokonanych na podstawie art. 455 ust 2 Ustawy Pzp, skutkujących koniecznością wydłużenia
terminu wykonania robót. 3) Sposobu wykonania przedmiotu umowy, jedynie w następstwie: a.
stwierdzenia odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji technicznej
warunków geologicznych lub hydrogeologicznych, które mogą skutkować niewykonaniem lub
nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,b. stwierdzenia odbiegających w sposób istotny
od przyjętych w Dokumentacji technicznej warunków terenu budowy, w szczególności
wystąpienia nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych
urządzeń i obiektów budowlanych,3. Nie stanowi zmiany Umowy:a. Zmiana danych związanych
z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana rachunku bankowego),b. Zmiana
danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami,c. Zmiana
adresu/siedziby Zamawiającego/Wykonawcy.4. Zmiana osób uprawnionych do kierowania
robotami może nastąpić w przypadku:a. zdarzeń losowych niezależnych od Wykonawcy,b. utraty
uprawnień przez wskazane przez Wykonawcę osoby.5. W przypadku zmiany osób Wykonawca
winien przedstawić Zamawiającemu uzasadnienie konieczności zmiany osób, które zostały
wskazane w ofercie Wykonawcy i spełniających wymagania opisane w specyfikacji istotnych
warunków zamówienia.6. Wymienione powyższe możliwości wprowadzenia zmian są
uprawnieniem, a nie obowiązkiem Zamawiającego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy