Wykonanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem pozwoleń wodnoprawnych

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Wykonanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem pozwoleń wodnoprawnych
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSłupsk
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
  • Termin składania wniosków2024-08-19
  • ZamawiającyWojewództwo Pomorskie - Pomorski Zespoł Parków Krajobrazowych
  • Data publikacji ogłoszenia2024-08-07
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00448422
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem pozwoleń wodnoprawnych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Pomorskie - Pomorski Zespoł Parków Krajobrazowych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 221037680

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Poniatowskiego 4A

1.5.2.) Miejscowość: Słupsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 76-200

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.7.) Numer telefonu: 59 84 29 829

1.5.8.) Numer faksu: 59 84 29 829

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@pomorskieparki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomorskieparki.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem pozwoleń wodnoprawnych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7cbae48d-d44e-444b-b3f9-1d07a1042015

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00448422

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00046528/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Wykonanie operatów wodnoprawnych zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz.U. 2023 r. poz. 1478 ze zm) wraz z uzyskaniem pozwoleń wodnoprawnych."

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://pzpk.ezamawiajacy.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzpk.ezamawiajacy.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
4) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
2. Z uwagi na ograniczenia liczny znaków w ogłoszeniu Zamawiający wskazuje, iż pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej określone zostały szczegółowo w Rozdziale VII SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Województwo Pomorskie - Pomorski Zespół Parków Krajobrazowych w Słupsku, ul. Poniatowskiego 4A, 76-200 Słupsk, tel. 59 842 98 29, e-mail: biuro@pomorskieparki.pl .
2. Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych adres e-mail: iod@pomorskieparki.pl
3. Celem przetwarzania jest przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Wykonanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem pozwoleń wodnoprawnych”.
4. Podstawą przetwarzania jest ustawa z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”.
5. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp.
6. Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
7. Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
8. Macie Państwo prawo do: ochrony swoich danych osobowych, dostępu do nich, uzyskania ich kopii, sprostowania, prawo ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl).
9. Nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
10. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
2) posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PZPK.DAO.251.5.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie operatu wodnoprawnego wraz pozyskaniem niezbędnych pozwoleń i decyzji wymaganych obowiązującym prawem dla sporządzenia operatu wodnoprawnego tj. decyzji lokalizacyjnej, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub zgłoszenia planowanych robót regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska na podstawie art. 118 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 ze zm.), a także uzyskania ostatecznego pozwolenia wodnoprawnego na podstawie sporządzonego operatu.
2. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt. 1 obejmuje wykonanie zamówienia w ramach Części I: Operat wodnoprawny na przebudowę przepustu na rzece Cedron poniżej wypływu z jez. Wyspowo pod drogą gminną o nawierzchni gruntowej – działki nr 264/1, 264/2 i 264/3 obręb ewidencyjny Gniewowo, gmina Wejherowo – w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Istniejący przepust jest w złym stanie technicznym. Po przebudowie ma być przystosowany do pełnienia funkcji przejścia dla płazów jako przepust z półkami suchymi po obu jego stronach. Aktualny przepust to przepust betonowy, o przekroju kołowym około 60 cm. Przepust ten należy przebudować, powiększając jego średnicę, aby zmieściły się po jego bokach półki o szerokości ok. 50 cm każda. Pomiędzy półkami należy utrzymać prześwit nie mniejszy niż 60 cm. Można zastosować różne typy przepustu, np. o przekroju łukowo-kołowym (gardzielowym) lub prostokątnym. Półki muszą być zainstalowane powyżej największego poziomu wody w przepuście. Planowane wymiary przepustu: szerokość do 1,8 m, wysokość ponad lustro wody min. 0,5 m.
3. Wytyczne dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia (dla każdej części zamówienia):
1) Zamawiający udostępni na potrzeby realizacji zamówienia: materiały i wskazówki dotyczące planowanych przedsięwzięć – w tym kopie decyzji o pozwoleniach wodnoprawnych na piętrzenie wód dla stopni wodnych wymagających udrożnienia, a także wytyczne dotyczące przepustu dla płazów i przepławek dla ryb;
2) Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco konsultować z Zamawiającym poszczególne etapy prac, w tym przed złożeniem wniosku o uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego do właściwego organu, uzgodnić jego ostateczną treść z Zamawiającym;
3) zakres operatu określa szczegółowo art. 408 oraz 409 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1478 ze zm.), a pozwolenie wodnoprawne jest wymagane na podstawie art. 389 pkt 6 i 9 tejże ustawy;
4) Wykonawca w imieniu Zleceniodawcy wystąpi z wnioskiem o udzielenie pozwolenia wodnoprawnego do organu właściwego w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego;
5) przedmiotem odbioru będzie operat wodnoprawny wraz z ostatecznym pozwoleniem wodnoprawnym, a w przypadku operatów na wykonanie przepławek dodatkowo z instrukcją gospodarowania wodą zgodnie z art. 409a ww. ustawy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie operatu wodnoprawnego wraz pozyskaniem niezbędnych pozwoleń i decyzji wymaganych obowiązującym prawem dla sporządzenia operatu wodnoprawnego tj. decyzji lokalizacyjnej, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub zgłoszenia planowanych robót regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska na podstawie art. 118 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 ze zm.), a także uzyskania ostatecznego pozwolenia wodnoprawnego na podstawie sporządzonego operatu
2. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt. 1 obejmuje wykonanie zamówienia w ramach Części II: Operat wodnoprawny na budowę przepławki dla ryb i innych organizmów wodnych na istniejącym piętrzeniu wody na rzece Kłonecznicy w km 2+530 – obręb Widno, gm. Brusy, dz. nr 3215. Obiekt położony jest na gruntach Skarbu Państwa w zarządzie PGL LP Nadleśnictwo Przymuszewo i PGW Wody Polskie. Piętrzenie znajduje się w granicach Zaborskiego Parku Krajobrazowego. Konieczność budowy przepławki wynika z planu ochrony dla Parku. Na piętrzenie wód rzeki Kłonecznicy za pomocą jazu betonowego o przekroju prostokątnym, czteroprzęsłowym, zamykanym szandorami - w celu poboru wód dla stawów pstrągowych w m. Laska, Starosta Chojnicki wydał dla Zakładu Hodowli Pstrąga w Zaporze – Mylof Spółka z o.o. pozwolenie wodno-prawne znak OS.6341.44.2012 z 22.11.2012 r. W miejscu jazu znajduje się most drewniany. Wg pozwolenia wodno-prawnego rzędna maksymalnego poziomu piętrzenia wynosi 131,60 m n.p.m. Wys. piętrzenia ok. 1,20 m. Średni roczny przepływ wody na profilu Kłonecznica – Laska w 2009 r. wyniósł 0,823 m3/s;
3. Wytyczne dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia (dla każdej części zamówienia):
1) Zamawiający udostępni na potrzeby realizacji zamówienia: materiały i wskazówki dotyczące planowanych przedsięwzięć – w tym kopie decyzji o pozwoleniach wodnoprawnych na piętrzenie wód dla stopni wodnych wymagających udrożnienia, a także wytyczne dotyczące przepustu dla płazów i przepławek dla ryb;
2) Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco konsultować z Zamawiającym poszczególne etapy prac, w tym przed złożeniem wniosku o uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego do właściwego organu, uzgodnić jego ostateczną treść z Zamawiającym;
3) zakres operatu określa szczegółowo art. 408 oraz 409 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1478 ze zm.), a pozwolenie wodnoprawne jest wymagane na podstawie art. 389 pkt 6 i 9 tejże ustawy;
4) Wykonawca w imieniu Zleceniodawcy wystąpi z wnioskiem o udzielenie pozwolenia wodnoprawnego do organu właściwego w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego;
5) przedmiotem odbioru będzie operat wodnoprawny wraz z ostatecznym pozwoleniem wodnoprawnym, a w przypadku operatów na wykonanie przepławek dodatkowo z instrukcją gospodarowania wodą zgodnie z art. 409a ww. ustawy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie operatu wodnoprawnego wraz pozyskaniem niezbędnych pozwoleń i decyzji wymaganych obowiązującym prawem dla sporządzenia operatu wodnoprawnego tj. decyzji lokalizacyjnej, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub zgłoszenia planowanych robót regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska na podstawie art. 118 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 ze zm.), a także uzyskania ostatecznego pozwolenia wodnoprawnego na podstawie sporządzonego operatu
2. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt. 1 obejmuje wykonanie zamówienia w ramach Części III: Operat wodnoprawny na budowę przepławki dla ryb i innych organizmów wodnych na istniejącym piętrzeniu wody na wypływie rzeki Kulawy z jeziora Małe Głuche dla poboru spiętrzonej wody dla celów nawodnień kompleksu łąk metodą stokowo – bruzdową – dz. nr 4, 5, 3210, 3211 obręb Widno, gm. Brusy. Obiekt położony jest na gruntach Skarbu Państwa w zarządzie PGL LP Nadleśnictwo Przymuszewo oraz PGW Wody Polskie. Piętrzenie znajduje się w granicach rezerwatu przyrody Dolina Kulawy oraz Zaborskiego Parku Krajobrazowego. Konieczność budowy przepławki wynika z planów ochrony dla rezerwatu jak i parku. Na piętrzenie wód za pomocą jazu oraz pobór wód w celu nawodnienia łąk Starosta Chojnicki wydał dla Nadleśnictwa Przymuszewo pozwolenie wodno-prawne znak OS.6341.12.2012 z 22.05.2012 r. W miejscu jazu znajduje się most drewniany. Wg obowiązującego pozwolenia wodno-prawnego rzędna min. poziomu piętrzenia wynosi 127,60 m n.p.m., a max. 127,7 m n.p.m. Rzędna zwierciadła wody dolnej wynosi 126,80 m n.p.m. stąd wys. piętrzenia to 0,9 m. Średni roczny przepływ wody na profilu Kulawa – Laska w 2009 r. wyniósł 0,644 m3/s.
3. Wytyczne dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia (dla każdej części zamówienia):
1) Zamawiający udostępni na potrzeby realizacji zamówienia: materiały i wskazówki dotyczące planowanych przedsięwzięć – w tym kopie decyzji o pozwoleniach wodnoprawnych na piętrzenie wód dla stopni wodnych wymagających udrożnienia, a także wytyczne dotyczące przepustu dla płazów i przepławek dla ryb;
2) Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco konsultować z Zamawiającym poszczególne etapy prac, w tym przed złożeniem wniosku o uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego do właściwego organu, uzgodnić jego ostateczną treść z Zamawiającym;
3) zakres operatu określa szczegółowo art. 408 oraz 409 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1478 ze zm.), a pozwolenie wodnoprawne jest wymagane na podstawie art. 389 pkt 6 i 9 tejże ustawy;
4) Wykonawca w imieniu Zleceniodawcy wystąpi z wnioskiem o udzielenie pozwolenia
wodnoprawnego do organu właściwego w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego;
5) przedmiotem odbioru będzie operat wodnoprawny wraz z ostatecznym pozwoleniem wodnoprawnym, a w przypadku operatów na wykonanie przepławek dodatkowo z instrukcją gospodarowania wodą zgodnie z art. 409a ww. ustawy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.

Minimalny poziom zdolności:
Część I
Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną usługę polegającą na sporządzeniu operatu wodnoprawnego, na podstawie którego uzyskane zostało ostateczne pozwolenie wodnoprawne o wartości usługi nie mniejszej niż 24.000,00 zł brutto.

Część II i III
Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną usługę polegającą na sporządzeniu operatu wodnoprawnego, na podstawie którego uzyskane zostało ostateczne pozwolenie wodnoprawne o wartości usługi nie mniejszej niż 45.000,00 zł brutto.


Uwaga:
1) Przez jedną usługę Zamawiający rozumie jedną umowę.
2) W przypadku gdy wykonawca wykazuje się doświadczeniem nabytym przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie tj. w ramach Konsorcjum, Zamawiający będzie weryfikował rzeczywisty (faktyczny i realny) udział tego wykonawcy w realizacji dostaw objętych tym zamówieniem. W przypadku ubiegania się przez Wykonawcę o udzielenie zamówienia w więcej niż jednej części zamówienia warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną usługę polegającą na sporządzeniu operatu wodnoprawnego, na podstawie którego uzyskane zostało ostateczne pozwolenie wodnoprawne o wartości usługi nie mniejszej niż 45.000,00 zł brutto.
3) W przypadku, gdy wartość usług wykazanych przez wykonawcę wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy wartość na walutę polską w oparciu o średni kurs walut NBP, dla danej waluty, z daty wszczęcia postępowania (ogłoszenia niniejszego postępowania). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający wezwie Wykonawcę (którego oferta zostanie najwyżej oceniona), do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy
z Wykonawców składających ofertę wspólną.
b) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp,
o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy
z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 3 do SWZ; W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
o których mowa powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
3. Dokument, o którym mowa w pkt. 2, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub jeżeli w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Przepis pkt. 3 stosuje się.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający wezwie Wykonawcę (którego oferta zostanie najwyżej oceniona), do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
a) wykazu usług (zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ), wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane.
Uwaga: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, jest umocowana do jego reprezentowania wykonawca składa wraz z ofertą:
a) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Uwaga: Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał odpowiednio w załączniku nr 1A-1C do SWZ (formularz ofertowy) dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów,
b) pełnomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania wykonawcy, jeżeli w jego imieniu działa osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa
w lit. a) powyżej.
Powyższe stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2. Formularz ofertowy – wypełniony zgodnie z załącznikiem nr 1A-1C do SWZ w zakresie oferowanej części zamówienia.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenie jw. przedkłada się, w przypadku określonym w art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, zgodnie z treścią załącznika nr 6 do SWZ.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Uwaga: ww. zobowiązanie lub inny podmiotowy środek dowodowy wykonawca musi dołączyć do oferty – jeżeli dotyczy. Wzór zobowiązania – załącznik nr 5 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne, konsorcja), żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy PZP ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wsparciu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
2. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w
postępowaniu i zawarcia umowy (lider konsorcjum).
3. Oferty wspólne, sporządzone przez dwa lub więcej podmioty, zwanych w dalszej treści Wykonawcą wspólnym (dotyczy to również ofert składanych przez wspólników spółki cywilnej) powinny spełniać następujące wymagania:
1) oferta, wraz z załącznikami, winna być podpisana przez pełnomocnika, do oferty należy załączyć dokument pełnomocnictwa (rozdział VI ust. 1 pkt. 2 lit b SWZ),
2) sposób składania oświadczeń i dokumentów w ofercie wspólnej szczegółowo opisano w rozdziale VI i VII SWZ,
3) Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność
za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Strony przewidują możliwość zmiany umowy w następujących sytuacjach:
1) termin realizacji przedmiotu zamówienia może ulec przesunięciu w sytuacji:
a) z powodu Siły wyższej rozumianej jako pożar, powódź, huragan, eksplozję, awarie energetyczne, wojnę, operacje wojskowe, rozruchy, niepokoje społeczne, ograniczenia i zakazy wydane przez organy administracji publicznej, a także inne nadzwyczajne zjawiska losowe i przyrodnicze, wszystkie z nich pozostające poza kontrolą Stron, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a jeżeli możliwe były do przewidzenia nie można było im zapobiec,
b) w przypadku ponadprzeciętnego czasu trwania procedur administracyjnych,
w szczególności wystąpienia opóźnienia w wydaniu przez właściwy organ pozwolenia wodnoprawnego, jeśli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym w/w decyzje powinny zostać wydane oraz nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
- przedłużenie terminów wykonania przedmiotu umowy z przyczyn wskazanych powyżej, może nastąpić wyłącznie o czas trwania przeszkody.
2) Zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia okresu wykonania przedmiotu z powodu okoliczności wskazanych w pkt. 1 powyżej pod warunkiem, iż Wykonawca złoży stosowny wniosek wskazujący przeszkodę mającą wpływ na ustalony termin realizacji umowy wraz z uzasadnieniem.
3) zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy, na zasoby którego Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu. Zamawiająca dopuszcza powyższą zmianę pod warunkiem, że Wykonawca wykaże Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia powyższe warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca na za zasoby którego wykonawca powoływał się w trakcie prowadzonego postępowania. (zmiana niewymagająca sporządzania aneksu).
4) Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT. W przypadku tej zmiany wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. W celu zmiany umowy każda ze stron może wystąpić do drugiej strony z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, wraz z uzasadnieniem zawierającym w szczególności szczegółowe wyliczenie całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie Wykonawcy powinno ulec zmianie, oraz wskazaniem daty, od której nastąpiła bądź nastąpi zmiana wysokości kosztów wykonania umowy uzasadniająca zmianę wysokości należnego wynagrodzenia.
2. 4. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany wynagrodzenia Wykonawcy,
w formie pisemnego aneksu, w związku ze zmianą cen materiałów lub kosztów wykonania Umowy zgodnie z art. 439 ustawy PZP. Zmiana wynagrodzenia, o której mowa w niniejszym ustępie może zostać dokonana z uwzględnieniem poniżej wskazanych zasad:
1) zmiana wynagrodzenia zostanie dokonana w sytuacji zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Każda ze Stron jest uprawniona do żądania zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, gdy roczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych, ogłoszony w ostatnim komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego poprzedzającym wniosek o waloryzację, wzrośnie/spadnie o co najmniej 5 punktów % względem wysokości tego wskaźnika za rok poprzedzający rok zawarcia Umowy.
2) początkowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia: 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Waloryzacja nie dotyczy wynagrodzenia za dostawy i usługi wykonane przed datą złożenia wniosku. Każda ze Stron będzie mogła jednokrotnie wnioskować o zmianę wynagrodzenia. (...)
Uwaga: Z uwagi na ograniczoną ilość znaków dalsza część przedmiotowych postanowień zawarta została we wzorze umowy (zał. nr 7 do SWZ).

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-19 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami oraz dokumentami należy złożyć za na Platformie pod adresem: https://pzpk.ezamawiajacy.pl/. Po zalogowaniu się i przejściu do konkretnego postępowania Wykonawca wybiera kafelek „FORMULARZ OFERTY/WNIOSKU” lub wybiera sekcję „Przygotowanie oferty”.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-19 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-17

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1
ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wsparciu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę i montaż mebli tworzących kącik gastronomiczny - Kartuzy
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania09-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę i montaż mebli tworzących kącik gastronomiczny w sali konsumpcyjnej. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI